määräaikainen työsuhde ja laina...

anneveeeee

... onko kellään kokemusta yhdistelmästä. velkaa olis tehtävä n 30 000 e asumisoikeuskämppää varten, mulla määräaikainen duuni, työsuhteita toisensa perään. kämppä tietty vakuutena. eli, pitääkö olla vakkarityö että tuollaisen lainan saa. entä mitä pankkia suosittelette???

thanx.

4

2079

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jaaaas

Lähi- tai sairaanhoitaja saa varmasti lainaa. Media-alan työntekijän kohdalla katsotaan varmasti tarkemmin vakuudet, historia jne.

• harkinnut ostaa...

Jos olet tosissasi ajatellut ostaa moista asuntoa, niin kannattaa mennä kysymään suoraan pankista, että järjestyykö laina. Kysyminen ei maksa mitään ja aikaa menee puoli tuntia.

Itse olen yksin asuva poikamies, jolla palkka n.2000e/kk. Ikinä en ole ollut vakituisessa työsuhteessa ja nytkin on määräaikaista, mutta silti olisin saanut vaikka 100 000e lainaa asuntoon 0,35marginaalilla 12kk euriboriin. Tuntuu aika helposti irtoavan lainat, vaikka onhan se epävarmaa että pystynkö maksamaan lainoja takaisin mahdollisesti jos joudun työttömäks. Mut takuuthan on sitävarten että pankki saa omansa takaisin. Asunto toimii 70% arvostaan takuuna.

• Handelsbankenista

kun ostin asunnon, lainan määä 95 000€ ja olen määräaikaisessa työsuhteessa. Pankki katsoo myös työsuhteen kestoa ja onko miten pitkään ollut samalla työnantajalla, ja tietysti paljonko on tulot ja varmaan myös ammattia. Itse olen sellaisessa ammatissa että työttömyydestä ei pelkoa! Olisin saanut lainan jokaisesta pankista (Nordea, OP, Sampo) mutta valitsin Handelsbankenin.

• Anonyymi

Ei välttis tarvi vakkaria. Jos sulla on putkeen määräaikaisia, tulot ok ja ala sellanen että homma jatkuu, niin moni pankki katsoo sen riittäväksi. Aso-kämpissä on se, että kaikki pankit ei hyväksy aso-oikeutta täytenä vakuutena, niin marginaali voi olla vähän korkeampi tai ne voi pyytää lisävakuutta. 30k on kuitenkin pieni nosto, joten hyvä sauma on. Käy suoraan parissa pankissa (OP, Nordea, Handelsbanken tms.) ja pyydä lainalupaus. Ota mukaan työsopimus, parin kuun palkanauhat ja jos saat, työnantajan lausunto jatkosta – auttaa paljon.

Mulla oli kaks pätkäriä putkeen ja sain 35k aso-maksuun, meni asuntolainana mut marginaali oli pikkasen kovempi. Jos haluut vähän taustatietoo ja vertailua ennen pankkikierrosta, tässä oli mun mielestä selkeetä settiä: https://www.vippi.org

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - PerSut tykittää - Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi!!

Entistä rajumpi elinkautinen tulee – Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi Henkirikosten uusijat voidaan ja
      Maailman menoa
      173
      22309
    2. Some kuhisee Sanna Marinista: "Wau"

Sanna Marinia hehkutetaan. Muun muassa Jodelissa kommentoidaan The Sunday Timesin julkaisemaa kuvaa Marinista. Hän ant
      Maailman menoa
      75
      9522
    3. Sannalla tänään vuorossa The Daily Show

Eli nyt mennään jo satiirin puolelle. Tuohan on vähän kuten Lindströmin ohjelma Suomessa.
      Maailman menoa
      29
      7500
    4. Äärioikeistopurran nukke Petteri Lapanen paniikissa

Kun Suomen historian paras pääministeri antoi vankan lausunnon, kuinka "keskustelu politiikassa on käpertynyt lähinnä va
      Maailman menoa
      81
      6340
    5. SIELTÄ SE TULI: Kepu-Kurvinen: "Emme enää lähde punavihreään hallitukseen"

Nyt muuten nauretaan loppuviikko, että tähänkö kaatui Lindtmanin pääministerihaaveet. "Antti Kurvisen mukaan puolue ei
      Maailman menoa
      182
      5990
    6. Täysi ryöpytys Sanna Marinille ulkomailla.

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/f699d84f-fa53-4dba-8718-2c395017fc55 Sanna Marinin kirja saa todella tylyn vastaanot
      Maailman menoa
      34
      4986
    7. HS - Sanna Marinin kirja on priimaluokan vedätys!

Kirja-arvio|Toivo on tekoja tulisi ensisijaisesti nähdä maineen rahallisen hyödyntämisen voimaannuttavana merkkipaaluna.
      Maailman menoa
      108
      4646
    8. Minja Koskelan "istumista" kertovassa uutisessa ei sanottu persuista mitään

eli jälleen kerran äärivasemmistolainen valehtelee, hän kun väittää että juuri persut ovat lähetelleet Koskelalle vähemm
      Maailman menoa
      101
      4396
    9. Pekka Visuri: "Suomen on aika irrottautua Ukrainan sodasta"

Slava Ukraina-mölinät eivät enää auta. Ukraina on sotansa hävinnyt. Nyt tarvitaan poliittista selvänäköisyyttä, reaalipo
      Maailman menoa
      88
      2088
    10. Marin vetäs lopullisesti maton alta hallitusyhteistyöltä Kepun kanssa

Kurvinen on jo ennättänyt kommentoimaan, ettei Kepu ole koskaan enää kiinnostunut vasemmiston kanssa hallituspaikasta, k
      Maailman menoa
      80
      1377
    Aihe