...juuri NYT on PELASTUKSEN PÄIVÄ!
Luemme tuon Paavalin opetuksen:
2.Korinttolaiskirje:
6:2 Sillä hän sanoo: "Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut." Katso, NYT ON OTOLLINEN AIKA, katso, NYT ON PELASTUKSEN PÄIVÄ.
Saadaksemme selvemmän käsityksen tuon maininnan asiayhteydestä, luemme myös sitä edeltävän jakeen:
2.Korinttolaiskirje:
1. Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi.
2. Sillä hän sanoo: "Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut". Katso, nyt on otollinen aika, katso, nyt on pelastuksen päivä.
SIIS JUURI NYT ON SINUN PÄIVÄSI JA OTOLLINEN AIKASI!!!
Ajattelehan rakas lukija, että JUURI NYT sinulla on MAHDOLLISUUS vastaanottaa J-lan armo ja kokea PELASTUMINEN uskon kautta siihen lunastukseen ja sielusi ostohintaan Golgatan ristillä, jonka J-lan Poika Yeshua Messias puolestasi uhrasi ja jonka Isä J-la on asettanut armoistuimeksi pelastukseen sisälle pääsyyn, uskon kautta hänen vereensä.
Luemme tämän Paavalin kirjeestä Roomalaisille:
3:23. Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
24. ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Messias Yeshuassa,
25. jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
26. jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Yeshuaan.
Siunausta tilaisuutesi hyödyntämiseen Yeshuassa!
Juuri NYT on otollinen aika!
52
908
Vastaukset
...aika minun mennä levolle, että illemmalla jaksan vielä mennä telttakokouksiin täällä Turussa... Hoh-hoijaa...
Siunausta ja varjelusta koko netti-srk:lle...
...Yeshuassa!- Trubaduuri
Aika ja paikka ovat sidottu siihen näkemykseen jota joku ihminen omaa. Joten, siitäkään ei voi mennä tekemään yhtäkään yleisohjetta kellekkään täällä.
Ja Paavali joka on tunnetuin antikristus ei tiennyt
tulevista juuri sen enenpää kuin röhkivä sikakaan....myös seuraavasti, sillä Hebrealaiskirjekin on ilmeisesti tuon ahkeran kynäilijän käsialaa:
Hebrealaiskirje:
3:8 ÄLKÄÄ PAADUTTAKO SYDÄMIÄNNE, niinkuin teitte katkeroituksessa, kiusauksen päivänä erämaassa,
3:15 Kun sanotaan: "Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä, ÄLKÄÄ PAADUTTAKO SYDÄMIÄNNE, niinkuin teitte katkeroituksessa",
4:7 niin hän taas määrää päivän, "tämän päivän", sanomalla Daavidin kautta niin pitkän ajan jälkeen, niinkuin ennen on sanottu: "Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä, ÄLKÄÄ PAADUTTAKO SYDÄMIÄNNE."
-Me emme TODELLAKAAN ole niitä - sanokoon jokainen viestini lukija - jotka paaduttaisivat sydämensä omaksi kadotuksekseen, vaan ME OTAMME TÄNÄÄN VAARIN J-LAAN ARMOLLISESTA KEHOITUKSESTA ja tulemme rakkaan Vapahtajamme Yeshuan jalkojen juureen vastaanottamaan J-lan armon!
HALLELUYAH!- t a r k k a
Yakov kirjoitti:
...myös seuraavasti, sillä Hebrealaiskirjekin on ilmeisesti tuon ahkeran kynäilijän käsialaa:
Hebrealaiskirje:
3:8 ÄLKÄÄ PAADUTTAKO SYDÄMIÄNNE, niinkuin teitte katkeroituksessa, kiusauksen päivänä erämaassa,
3:15 Kun sanotaan: "Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä, ÄLKÄÄ PAADUTTAKO SYDÄMIÄNNE, niinkuin teitte katkeroituksessa",
4:7 niin hän taas määrää päivän, "tämän päivän", sanomalla Daavidin kautta niin pitkän ajan jälkeen, niinkuin ennen on sanottu: "Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä, ÄLKÄÄ PAADUTTAKO SYDÄMIÄNNE."
-Me emme TODELLAKAAN ole niitä - sanokoon jokainen viestini lukija - jotka paaduttaisivat sydämensä omaksi kadotuksekseen, vaan ME OTAMME TÄNÄÄN VAARIN J-LAAN ARMOLLISESTA KEHOITUKSESTA ja tulemme rakkaan Vapahtajamme Yeshuan jalkojen juureen vastaanottamaan J-lan armon!
HALLELUYAH!Miksi vain siteeraat?
Mikset ota Paavalista oppia?
Olisi jo aika! t a r k k a kirjoitti:
Miksi vain siteeraat?
Mikset ota Paavalista oppia?
Olisi jo aika!...väitteesi?
- Antti V. Piiterinen
Yakov kirjoitti:
...myös seuraavasti, sillä Hebrealaiskirjekin on ilmeisesti tuon ahkeran kynäilijän käsialaa:
Hebrealaiskirje:
HALLELUYAH!Paavalin kirjoittamina pidetään perinteisesti seuraavia Uuden testamentin kirjeitä:
Kirje roomalaisille
Ensimmäinen kirje korinttilaisille
Toinen kirje korinttilaisille
Kirje galatalaisille
Kirje efesolaisille *
Kirje filippiläisille
Kirje kolossalaisille *
Ensimmäinen kirje tessalonikalaisille
Toinen kirje tessalonikalaisille *
Ensimmäinen kirje Timoteukselle *
Toinen kirje Timoteukselle *
Kirje Titukselle *
Kirje Filemonille
Kirje heprealaisille *
Suurin osa nykyisistä tutkijoista on kuitenkin sitä mieltä, että Paavali ei ole kirjoittanut tähdillä merkityjä kirjeitä. Niitä pidetään Paavalin seuraajien kirjoittamina.
Ymmärtääkseni meidän suomalaisten vapahtajaa kutsutaan Jeesukseksi Kristukseksi ja Herraamme tohdimme kutsua Jumalaksi, joten älä sinäkään pelkää, vaan käy härkää sarvista kiinni.
Hän ken ymmärtää kaiken mielen
taitaa myös suomen kielen.
Ilman kikkailuja - t a r k k a
Yakov kirjoitti:
...väitteesi?
Miksi minun pitäisi se perustella?
Paavalihan tekee sen paremmin! - Trubaduuri
Yakov kirjoitti:
Hebrealaiskirje:
HALLELUYAH!Kaikkeuden Korkeimman, taivaallisen Isän nimi ei ole Jumala, eikä Hänen esikoisensa nimi ole Yeshua! Sinä et tunne heistä kumpaakaan. Lainailet vaan toisten tekemiä ikivanhoja tekstejä ja hurmioit ja himoilet niiden kanssa kuin pienen pieni lapsi jolta on jo viety oikeus äitinsä rintojen nisiin ja kylläiseksi tekevään maitoon. Miehisty sinäkin jo, ajoissa.
Antti V. Piiterinen kirjoitti:
Paavalin kirjoittamina pidetään perinteisesti seuraavia Uuden testamentin kirjeitä:
Kirje roomalaisille
Kirje galatalaisille
Kirje efesolaisille *
Kirje filippiläisille
Kirje kolossalaisille *
Kirje Titukselle *
Kirje Filemonille
Kirje heprealaisille *
Suurin osa nykyisistä tutkijoista on kuitenkin sitä mieltä, että Paavali ei ole kirjoittanut tähdillä merkityjä kirjeitä. Niitä pidetään Paavalin seuraajien kirjoittamina.
Ymmärtääkseni meidän suomalaisten vapahtajaa kutsutaan Jeesukseksi Kristukseksi ja Herraamme tohdimme kutsua Jumalaksi, joten älä sinäkään pelkää, vaan käy härkää sarvista kiinni.
Ilman kikkailuja...ja ihan vapaasti, sillä monet samaisista epäilijöistä epäilevät sitäkin, että onko Raamattu ylipäätään J-lasta lähtöisin!
Uskon Paavalin kirjoittaneen kaikki ne kirjeet, joissa hän kertoo ne kirjoittaneensa tai joiden hänen oletetaan kirjoittaneen ja lisäksi Hebrealaiskirjeen, koska sen tyyli on niin 'paavalimainen'.
Lisäksi saat vapaasti kutsua Vapahtajaasi kreikkalaisittain Jeesukseksi Kristukseksi. Minä taas kutsun mieluummin häntä juutalaisittain Yeshua HaMashiach'ksi, koska Vapahtajani oli ja yhä on syntyperältään juutalainen, eikä suinkaan kreikkalainen!
Raamattu on hyvä olla käännettynä kullekin kansalle niiden äidinkielellä, mutta siinä olevat hebrealaiset erisnimet tulisi (lausunnan vuoksi tarvittaessa) kääntää ainoastaan hebreasta, eikä kreikasta, kuten nykyisissä suomen kielisissä Raamatuisssa on tehty.t a r k k a kirjoitti:
Miksi minun pitäisi se perustella?
Paavalihan tekee sen paremmin!...väitteesi, äläkä pakene Paavalin selän taakse!
- t a r k k a
Yakov kirjoitti:
...väitteesi, äläkä pakene Paavalin selän taakse!
Arvasin, että et ota Paavalin neuvoja varteen ja kiivastut.
Olet myös kiistelyjen kipeä.
2:18 Älköön teiltä riistäkö voittopalkintoanne kukaan, joka on mieltynyt nöyryyteen ja enkelien palvelemiseen ja pöyhkeilee näyistään ja on lihallisen mielensä turhaan paisuttama (Paavalin ohje kolossalaisille) Trubaduuri kirjoitti:
Kaikkeuden Korkeimman, taivaallisen Isän nimi ei ole Jumala, eikä Hänen esikoisensa nimi ole Yeshua! Sinä et tunne heistä kumpaakaan. Lainailet vaan toisten tekemiä ikivanhoja tekstejä ja hurmioit ja himoilet niiden kanssa kuin pienen pieni lapsi jolta on jo viety oikeus äitinsä rintojen nisiin ja kylläiseksi tekevään maitoon. Miehisty sinäkin jo, ajoissa.
SAAVU LUOKSE YESHUAN
Saavu luokse Yeshuan, Hyvän Paimenen.
Hän on Poika Korkeimman, Isämme Ikuisen.
Hänen luonaan rauhan saa, sielusi levoton.
Hän sydämesi puhdistaa ja johtaa armohon!
Et toista Herraa, auttajaa löydä vertaistaan.
Ken alistuisi kuolemaan, tuskaisaan kauheaan!
Golgatan risti on voittona sulle, langenneelle
ja taakoitetulle. Katso ja kumarra Yeshuaa!t a r k k a kirjoitti:
Arvasin, että et ota Paavalin neuvoja varteen ja kiivastut.
Olet myös kiistelyjen kipeä.
2:18 Älköön teiltä riistäkö voittopalkintoanne kukaan, joka on mieltynyt nöyryyteen ja enkelien palvelemiseen ja pöyhkeilee näyistään ja on lihallisen mielensä turhaan paisuttama (Paavalin ohje kolossalaisille)...asiallista perustelua väitteellesi.
Mahdankohan saada sellaista(?)- Antti V. Piiterinen
Yakov kirjoitti:
...ja ihan vapaasti, sillä monet samaisista epäilijöistä epäilevät sitäkin, että onko Raamattu ylipäätään J-lasta lähtöisin!
Uskon Paavalin kirjoittaneen kaikki ne kirjeet, joissa hän kertoo ne kirjoittaneensa tai joiden hänen oletetaan kirjoittaneen ja lisäksi Hebrealaiskirjeen, koska sen tyyli on niin 'paavalimainen'.
Lisäksi saat vapaasti kutsua Vapahtajaasi kreikkalaisittain Jeesukseksi Kristukseksi. Minä taas kutsun mieluummin häntä juutalaisittain Yeshua HaMashiach'ksi, koska Vapahtajani oli ja yhä on syntyperältään juutalainen, eikä suinkaan kreikkalainen!
Raamattu on hyvä olla käännettynä kullekin kansalle niiden äidinkielellä, mutta siinä olevat hebrealaiset erisnimet tulisi (lausunnan vuoksi tarvittaessa) kääntää ainoastaan hebreasta, eikä kreikasta, kuten nykyisissä suomen kielisissä Raamatuisssa on tehty.mutta Pyhä Henki kuka myös on Jumala, miksi et kutsu häntä oikean kielisellä nimellä, tai nimen väänöksellä.
Antti V. Piiterinen kirjoitti:
mutta Pyhä Henki kuka myös on Jumala, miksi et kutsu häntä oikean kielisellä nimellä, tai nimen väänöksellä.
...on oikeastaan pikemminkin arvonimi kuin erisnimi, koska tuolla nimellä viitataan Kaikkivaltiaan Isä J-lan Henkeen, joka on Pyhä.
Sitävastoin sellaiset nimet kuin Y-H-W-H Elohim ja Yeshua HaMashiach ovat erisnimiä.
Pyhä Henki tulee uskovaan Yeshuan nimessä.
Hänestä Yeshua opettaa seuraavaa:
Johanneksen evankeliumi:
14:14 Jos te anotte minulta jotakin minun nimessäni, niin minä sen teen.
14:26 Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä MINUN NIMESSÄNI, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.
Jos käyttäisin Pyhästä Hengestä hebrealaista nimeä Ruah HaKodesh, niin useimmat eivät osaisi edes arvata ketä sillä tarkoittaisin.
Sitä vastoin useimmat ymmärtävät ketä tarkoitan nimella Yeshua.
PÄÄPOINTTI YESHUA-NIMEN KOROTTAMISELLE ON:
Kuten olen usein opettanut täällä, on vain YKSI nimi, jossa meille tarjotaan pelastus ja se nimi on YESHUA!
Koska Pyhän Hengen tehtävänä on kirkastaa Yeshuaa, hänen työtään ja hänen nimeään, niin on viisainta käyttää tuosta Toisesta Puolustajastamme ihan suomalaista nimeä "Pyhä Henki". Silloin ei tule sekaannusta.
- - -
PS. Huomaan, että sua 'ahdistaa' lukea Vapahtajamme OIKEASTA erisnimestä. Olisi reilua sinunkin tunnustaa se tosiasia, että sua on vedetty 'höplästä' tässä nimiasiassa ja siksi voisit alkaa kutsua Herraasi hänen OIKEALLA erisnimellään!
Siunausta Yeshuassa!Antti V. Piiterinen kirjoitti:
Paavalin kirjoittamina pidetään perinteisesti seuraavia Uuden testamentin kirjeitä:
Kirje roomalaisille
Kirje galatalaisille
Kirje efesolaisille *
Kirje filippiläisille
Kirje kolossalaisille *
Kirje Titukselle *
Kirje Filemonille
Kirje heprealaisille *
Ilman kikkailujaettä Hebrealais kirjeen kirjoittaja on toistaiseksi tuntematon. On melko suuri Joukko Theolokeja jotka väittävät Kirjoittajan olevan Apostoli Barnabas? Tämäkään päättely ei ole varma, koska kirjoittaja ei ole laittanut nimeään Kirjeeseensä. Ainakin varma asia on tässä kirjeessä, että kirjoittaja on perehtynyt hyvin Vanhan Testamentin temppeli palvelus sääntöihin. Tämä kirjoittaja tietää mistä hän kirjoittaa asiantuntian pätevyydellä.
Hermanni-itse kirjoitti:
että Hebrealais kirjeen kirjoittaja on toistaiseksi tuntematon. On melko suuri Joukko Theolokeja jotka väittävät Kirjoittajan olevan Apostoli Barnabas? Tämäkään päättely ei ole varma, koska kirjoittaja ei ole laittanut nimeään Kirjeeseensä. Ainakin varma asia on tässä kirjeessä, että kirjoittaja on perehtynyt hyvin Vanhan Testamentin temppeli palvelus sääntöihin. Tämä kirjoittaja tietää mistä hän kirjoittaa asiantuntian pätevyydellä.
...on mitä ilmeisimmin "Hebrealaisille"-kirjeen kirjoittaja, koska hän jos kuka oli perehtynyt kaikkiin Mooseksen Lain säädöksiin. Hänellä oli suosituksenaan sanoa, että hän oli ennen Yeshuan kohtaamistaan ollut "Lain vanhurskauteen nähden nuhteeton!"
Ketään toista tunnettua UT:n Kirjoitusten kirjoittajaa emme löydä, joka olisi sanonut (tai edes voinut sanoa) itsestään samoin!
- superfunnyman
poika?
- diana*
...juuri siten ihana Paavalimme opetti:
(Taidatkin olla tietämättäsi oikea Paavalin fani :)
1.Korinttolaiskirje:
2:9 vaan, niinkuin kirjoitettu on: "mitä silmä ei ole nähnyt eikä korva kuullut, mikä ei ole ihmisen sydämeen noussut ja minkä Jumala on valmistanut niille, jotka häntä rakastavat."
J-lan Kuningaskunta EI ole syömistä ja juomista (vaikka siellä saadaan toki syödä ja juodakin niin paljon kuin massuun mahtuu), vaan se on paljon ihmeellisempää:
Roomalaiskirje:
14:17 sillä ei Jumalan kuningaskunta ole syömistä ja juomista, vaan vanhurskautta ja rauhaa ja iloa Pyhässä Hengessä.
Kaikki inhimilliset kuvaukset taivaasta ovat vain vajavaisia yrityksiä kertoa vajavaisille ihmisille vajavaisuuksien maassa sellaisesta TÄYDELLISESTÄ IHANUUDEN OLOTILASTA, jota maalliset aistimme eivät kykene käsittämään.
Silti parhaat taivas-kuvaukset löydämme Raamatusta ja nimenomaan Ilmestyskirjasta!
Miten tärkeän kirjan apostoli Johannes saikaan kirjoitettavakseen!
Kiitos siitä J-lalle ja Karitsalle!- diana*
Yakov kirjoitti:
...juuri siten ihana Paavalimme opetti:
(Taidatkin olla tietämättäsi oikea Paavalin fani :)
1.Korinttolaiskirje:
2:9 vaan, niinkuin kirjoitettu on: "mitä silmä ei ole nähnyt eikä korva kuullut, mikä ei ole ihmisen sydämeen noussut ja minkä Jumala on valmistanut niille, jotka häntä rakastavat."
J-lan Kuningaskunta EI ole syömistä ja juomista (vaikka siellä saadaan toki syödä ja juodakin niin paljon kuin massuun mahtuu), vaan se on paljon ihmeellisempää:
Roomalaiskirje:
14:17 sillä ei Jumalan kuningaskunta ole syömistä ja juomista, vaan vanhurskautta ja rauhaa ja iloa Pyhässä Hengessä.
Kaikki inhimilliset kuvaukset taivaasta ovat vain vajavaisia yrityksiä kertoa vajavaisille ihmisille vajavaisuuksien maassa sellaisesta TÄYDELLISESTÄ IHANUUDEN OLOTILASTA, jota maalliset aistimme eivät kykene käsittämään.
Silti parhaat taivas-kuvaukset löydämme Raamatusta ja nimenomaan Ilmestyskirjasta!
Miten tärkeän kirjan apostoli Johannes saikaan kirjoitettavakseen!
Kiitos siitä J-lalle ja Karitsalle! diana* kirjoitti:
...että sulla on riittävän avara sydän :)
Jämerästä ja armottomasta Saulus tarsolaisesta tuli lopulta tosi lempeä apostoli Paavali, koska hän kirjoitti niin mahtavia rakkauskirjeitä niille seurakunnille, joissa vieraili, kuten 1.Kor.13
"1. Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen.
2. Ja vaikka minulla olisi profetoimisen lahja ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon, ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi.
3. Ja vaikka minä jakelisin kaiken omaisuuteni köyhäin ravinnoksi, ja vaikka antaisin ruumiini poltettavaksi, mutta minulla ei olisi rakkautta, ei se minua mitään hyödyttäisi.
4. Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä; rakkaus ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhkeile,
5. ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaansa, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa,
6. ei iloitse vääryydestä, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa;
7. kaikki se peittää, kaikki se uskoo, kaikki se toivoo, kaikki se kärsii.
8. Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa, ja kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa.
9. Sillä tietomme on vajavaista, ja profetoimisemme on vajavaista.
10. Mutta kun tulee se, mikä täydellistä on, katoaa se, mikä on vajavaista.
11. Kun minä olin lapsi, niin minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli, ja minä ajattelin kuin lapsi; kun tulin mieheksi, hylkäsin minä sen, mikä lapsen on.
12. Sillä nyt me näemme kuin kuvastimessa, arvoituksen tavoin, mutta silloin kasvoista kasvoihin; nyt minä tunnen vajavaisesti, mutta silloin minä olen tunteva täydellisesti, niinkuin minut itsenikin täydellisesti tunnetaan.
13. Niin pysyvät nyt usko, toivo, rakkaus, nämä kolme; mutta suurin niistä on rakkaus.- diana*
Yakov kirjoitti:
...että sulla on riittävän avara sydän :)
Jämerästä ja armottomasta Saulus tarsolaisesta tuli lopulta tosi lempeä apostoli Paavali, koska hän kirjoitti niin mahtavia rakkauskirjeitä niille seurakunnille, joissa vieraili, kuten 1.Kor.13
"1. Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen.
2. Ja vaikka minulla olisi profetoimisen lahja ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon, ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi.
3. Ja vaikka minä jakelisin kaiken omaisuuteni köyhäin ravinnoksi, ja vaikka antaisin ruumiini poltettavaksi, mutta minulla ei olisi rakkautta, ei se minua mitään hyödyttäisi.
4. Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä; rakkaus ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhkeile,
5. ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaansa, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa,
6. ei iloitse vääryydestä, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa;
7. kaikki se peittää, kaikki se uskoo, kaikki se toivoo, kaikki se kärsii.
8. Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa, ja kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa.
9. Sillä tietomme on vajavaista, ja profetoimisemme on vajavaista.
10. Mutta kun tulee se, mikä täydellistä on, katoaa se, mikä on vajavaista.
11. Kun minä olin lapsi, niin minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli, ja minä ajattelin kuin lapsi; kun tulin mieheksi, hylkäsin minä sen, mikä lapsen on.
12. Sillä nyt me näemme kuin kuvastimessa, arvoituksen tavoin, mutta silloin kasvoista kasvoihin; nyt minä tunnen vajavaisesti, mutta silloin minä olen tunteva täydellisesti, niinkuin minut itsenikin täydellisesti tunnetaan.
13. Niin pysyvät nyt usko, toivo, rakkaus, nämä kolme; mutta suurin niistä on rakkaus......kaikki mitä löydät nimihaulla Simon Magus.
Lue myös Apollonios Tyanalaisesta, saat uutta ajateltavaa.
Avartuu kuva kristinuskon alkuajoista.
( avarahan minun sydämmeni aina on ollut ) :) diana* kirjoitti:
.....kaikki mitä löydät nimihaulla Simon Magus.
Lue myös Apollonios Tyanalaisesta, saat uutta ajateltavaa.
Avartuu kuva kristinuskon alkuajoista.
( avarahan minun sydämmeni aina on ollut ) :)...sillä ymmärrän sinänsä hyvän tarkoituksesi :)
- - -
En kuitenkaan mene tuohon halpaan, koska olen jo löytänyt UUDEN ELÄMÄN!
HalleluYah!
En tuhlaa aikaani lukemalla 'vähemmän' tärkeitä asioita, koska silloin 'kaikkein tärkeimmät' asiat eli Raamattu jäisi paitsioon.
Poikkea sinäkin juttelemaan Jeesus-foorumille, jos koet tämän Raamattu-foorumin liian 'hiljaiseksi'.
Siunausta Yeshuassa!
- Kiitos siitä!
Ei voisi tärkeämpi muistutus olla.
Pidetään asia jatkuvasti mielessä kohdatessamme uuspakanoita, että olisimme alttiita evankeliumin ilosanoman julistamisessa tänäänkin!
Juuri nyt on otollinen aika etsiä Herraa Yeshuaa Pelastajaksesi!
Huomenna voi olla jo liian myöhäistä!
Jo VT:ssa on kirjoitettu:
"Etsikää Herraa silloin kuin Hänet löytää voidaan, huutakaa Häntä avuksi, kun Hän läsnä on!"
Ei kun tuumasta toimeen vaan ja sitten saat rauhassa mennä levolle ja nähdä taivasunia ;o)- Esther10
Tänä aamuna sain herätä Isän Abban rakkauden tunnustuksiin itseäni kohtaan.
Voi miten ihanaa se olikaan!!!
Hän kertoi rakkaudestaan ja kaipuustaan minua kohtaan. Hän kertoi, kuinka Hän aina odottaa minun ja omiensa kutsuvan Häntä Iskäksi (Abba, isi) ja kuinka Hän katsoo minun ja meidän puoleen, kun Häntä lähestymme.
Hän sanoi, että koko Hänen olemuksensa on silloin kääntynyt puoleeni/ puoleemme, ja Hän aivan kuin malttamattomana odottaa, mitä me Hänelle sanomme, mitä anommme, mitä kerromme Hänelle jne...
Voi, kuinka kummallista on, ettei näin ihanat asiat maistu monille täällä oleville kirjoittajille?!
Ajatella, ettei Taivaallisen Iskän rakkaus ja puhe kiinnosta!!
Hämmästyttävää... ja niin valitettavaa...
Pelastus on lähellä, niin lähellä kuin me Häntä kutsumme Pelastajaksemme.
Tänään ON PELASTUKSEN PÄIVÄ!!
Pelastuksesta täytyy kuitenkin pitää kiinni, se ei ole automaatio. Meidän tulee kilvoitella hyvä uskon kilvoitus päästäksemme perille. Perille vie kapea tie. Mutta tuo tie on sellainen, että kun Jahuhsuaa /Jeshuaa seuraa, niin eivät siltä tieltä hullutkaan eksy - sanoo Sana. Esther10 kirjoitti:
Hän kertoi rakkaudestaan ja kaipuustaan minua kohtaan. Hän kertoi, kuinka Hän aina odottaa minun ja omiensa kutsuvan Häntä Iskäksi (Abba, isi) ja kuinka Hän katsoo minun ja meidän puoleen, kun Häntä lähestymme.
Hän sanoi, että koko Hänen olemuksensa on silloin kääntynyt puoleeni/ puoleemme, ja Hän aivan kuin malttamattomana odottaa, mitä me Hänelle sanomme, mitä anommme, mitä kerromme Hänelle jne...
Voi, kuinka kummallista on, ettei näin ihanat asiat maistu monille täällä oleville kirjoittajille?!
Pelastuksesta täytyy kuitenkin pitää kiinni, se ei ole automaatio. Meidän tulee kilvoitella hyvä uskon kilvoitus päästäksemme perille. Perille vie kapea tie. Mutta tuo tie on sellainen, että kun Jahuhsuaa /Jeshuaa seuraa, niin eivät siltä tieltä hullutkaan eksy - sanoo Sana.Kuulemani mukaan seuraava suomalainen käännös ei tee ko. jakeelle täyttä oikeutta:
Sefanja:
3:17 Herra, sinun Jumalasi, on sinun keskelläsi, sankari, joka auttaa. Hän ilolla iloitsee sinusta, hän on ääneti, sillä hän rakastaa sinua, hän sinusta riemulla riemuitsee."
Jae on esim. englanninkielisen Green's literal'in mukaan näin:
17 Jehovah your God is mighty in your midst; He will save. He will rejoice over you with joy; He is silent in His love. He rejoices over you with a joyful shout.
Kyseinen jae on erään tulkinnan mukaan jopa näinkin ihmeellinen:
Y-H-W-H, sinun Jumalasi on mahtava Pelastaja sinun keskuudessasi. Hän ilolla sinusta riemuitsee, sillä Hän on (suorastaan) mykkänä rakkaudesta sinuun. Hän ilohuudoin sinusta riemuitsee!
Meidän J-lallamme on aidot ja mitä ihmeellisimmät tunteet meitä kohtaan!- Jeesuksen opetuslapsi
Yakov kirjoitti:
Kuulemani mukaan seuraava suomalainen käännös ei tee ko. jakeelle täyttä oikeutta:
Sefanja:
3:17 Herra, sinun Jumalasi, on sinun keskelläsi, sankari, joka auttaa. Hän ilolla iloitsee sinusta, hän on ääneti, sillä hän rakastaa sinua, hän sinusta riemulla riemuitsee."
Jae on esim. englanninkielisen Green's literal'in mukaan näin:
17 Jehovah your God is mighty in your midst; He will save. He will rejoice over you with joy; He is silent in His love. He rejoices over you with a joyful shout.
Kyseinen jae on erään tulkinnan mukaan jopa näinkin ihmeellinen:
Y-H-W-H, sinun Jumalasi on mahtava Pelastaja sinun keskuudessasi. Hän ilolla sinusta riemuitsee, sillä Hän on (suorastaan) mykkänä rakkaudesta sinuun. Hän ilohuudoin sinusta riemuitsee!
Meidän J-lallamme on aidot ja mitä ihmeellisimmät tunteet meitä kohtaan!Herra Jeesus Kristus opetti: "Jos jollakin teistä on sata lammasta ja hän kadottaa yhden niistä, eikö hän jätä niitä yhdeksääkymmentä yhdeksää erämaahan ja mene etsimään kadonnutta, kunnes hän sen löytää? Ja löydettyään hän panee sen hartioillensa iloiten. Ja kun hän tulee kotiin, kutsuu hän kokoon ystävänsä ja naapurinsa ja sanoo heille: 'Iloitkaa minun kanssani, sillä minä löysin lampaani, joka oli kadonnut'. Minä sanon teille: samoin on ilo taivaassa suurempi yhdestä syntisestä, joka tekee parannuksen, kuin yhdeksästäkymmenestä yhdeksästä vanhurskaasta, jotka eivät parannusta tarvitse. Tahi jos jollakin naisella on kymmenen hopearahaa ja hän kadottaa yhden niistä, eikö hän sytytä lamppua ja lakaise huonetta ja etsi visusti, kunnes hän sen löytää? Ja löydettyään hän kutsuu kokoon ystävättärensä ja naapurinaiset ja sanoo: 'Iloitkaa minun kanssani, sillä minä löysin rahan, jonka olin kadottanut'. Niin myös, sanon minä teille, on ilo Jumalan enkeleillä yhdestä syntisestä, joka tekee parannuksen."
´Jumala on meidän turvamme ja väkevyytemme, apumme hädässä aivan vahva. Sentähden emme pelkää, vaikka maa järkkyisi ja vuoret meren pohjaan vajoaisivat, vaikka sen vedet pauhaisivat ja kuohuisivat ja vuoret vapisisivat sen raivosta.
Sela.
Virta lähteinensä ilahuttaa Jumalan kaupungin, Korkeimman pyhät asunnot. Jumala on sen keskellä, ei se horju, Jumala auttaa sitä jo aamun koittaessa. Pakanat pauhaavat, valtakunnat horjuvat; kun hän jylisee, huojuu maa. Herra Sebaot on meidän kanssamme, Jaakobin Jumala on meidän linnamme.
Sela.
Tulkaa, katsokaa Herran töitä, hänen, joka tekee hämmästyttäviä tekoja maan päällä: hän lopettaa sodat maan ääreen saakka, hän särkee jousen, taittaa keihään, polttaa sotavaunut tulessa. "Heretkää ja tietäkää, että minä olen Jumala, korkea kansojen keskellä, korkea maan päällä." Herra Sebaot on meidän kanssamme, Jaakobin Jumala on meidän linnamme.
Sela. Jeesuksen opetuslapsi kirjoitti:
Herra Jeesus Kristus opetti: "Jos jollakin teistä on sata lammasta ja hän kadottaa yhden niistä, eikö hän jätä niitä yhdeksääkymmentä yhdeksää erämaahan ja mene etsimään kadonnutta, kunnes hän sen löytää? Ja löydettyään hän panee sen hartioillensa iloiten. Ja kun hän tulee kotiin, kutsuu hän kokoon ystävänsä ja naapurinsa ja sanoo heille: 'Iloitkaa minun kanssani, sillä minä löysin lampaani, joka oli kadonnut'. Minä sanon teille: samoin on ilo taivaassa suurempi yhdestä syntisestä, joka tekee parannuksen, kuin yhdeksästäkymmenestä yhdeksästä vanhurskaasta, jotka eivät parannusta tarvitse. Tahi jos jollakin naisella on kymmenen hopearahaa ja hän kadottaa yhden niistä, eikö hän sytytä lamppua ja lakaise huonetta ja etsi visusti, kunnes hän sen löytää? Ja löydettyään hän kutsuu kokoon ystävättärensä ja naapurinaiset ja sanoo: 'Iloitkaa minun kanssani, sillä minä löysin rahan, jonka olin kadottanut'. Niin myös, sanon minä teille, on ilo Jumalan enkeleillä yhdestä syntisestä, joka tekee parannuksen."
´Jumala on meidän turvamme ja väkevyytemme, apumme hädässä aivan vahva. Sentähden emme pelkää, vaikka maa järkkyisi ja vuoret meren pohjaan vajoaisivat, vaikka sen vedet pauhaisivat ja kuohuisivat ja vuoret vapisisivat sen raivosta.
Sela.
Virta lähteinensä ilahuttaa Jumalan kaupungin, Korkeimman pyhät asunnot. Jumala on sen keskellä, ei se horju, Jumala auttaa sitä jo aamun koittaessa. Pakanat pauhaavat, valtakunnat horjuvat; kun hän jylisee, huojuu maa. Herra Sebaot on meidän kanssamme, Jaakobin Jumala on meidän linnamme.
Sela.
Tulkaa, katsokaa Herran töitä, hänen, joka tekee hämmästyttäviä tekoja maan päällä: hän lopettaa sodat maan ääreen saakka, hän särkee jousen, taittaa keihään, polttaa sotavaunut tulessa. "Heretkää ja tietäkää, että minä olen Jumala, korkea kansojen keskellä, korkea maan päällä." Herra Sebaot on meidän kanssamme, Jaakobin Jumala on meidän linnamme.
Sela.>>>Jumala on meidän turvamme ja väkevyytemme, apumme hädässä aivan vahva. Sen tähden emme pelkää, vaikka maa järkkyisi ja vuoret meren pohjaan vajoaisivat, vaikka sen vedet pauhaisivat ja kuohuisivat ja vuoret vapisisivat sen raivosta.
- Jeesuksen opetuslapsi
Yakov kirjoitti:
>>>Jumala on meidän turvamme ja väkevyytemme, apumme hädässä aivan vahva. Sen tähden emme pelkää, vaikka maa järkkyisi ja vuoret meren pohjaan vajoaisivat, vaikka sen vedet pauhaisivat ja kuohuisivat ja vuoret vapisisivat sen raivosta.
Silloin hänen äänensä järkytti maata, mutta nyt hän on luvannut sanoen: "Vielä kerran minä liikutan maan, jopa taivaankin". Mutta tuo "vielä kerran" osoittaa, että ne, mitkä järkkyvät, koska ovat luotuja, tulevat muuttumaan, että ne, jotka eivät järky, pysyisivät. Sentähden, koska me saamme valtakunnan, joka ei järky, olkaamme kiitolliset ja siten palvelkaamme Jumalaa, hänelle mielihyväksi, pyhällä arkuudella ja pelolla; sillä meidän Jumalamme on kuluttavainen tuli.
On vain yksi Elävä Jumala ja hänen ainoa Poikansa Yeshua, kun hän on puhunut noista ajoista, niin sanoi: "Älä rukoile, että ne eivät tapahtuisi", sillä ne tapahtuvat varmasti ja nopeasti ja se on hänen tahtonsa". Luomakunta voi vai huokaista, koska se on alistettu katoavaisuuden alaisuuteen tai paremminkin muuttuakseen. Jostain syystä vain se pyrkii stabiiliseen olotilaan.
Autuas se, joka muuttuu Jumalan sanan ja Pyhän Hengen vaikutuksesta hänen tahtonsa mukaan, koska hän ei muutu vaan muuttaa luomakuntansa. Herra Jeesus Kristus on sama eilen, tänään ja iänkaikkisesti, meidän tulee vain ymmärtää ajan merkit ja olla ymmärtäväisiä ja viisaita. Jeesuksen opetuslapsi kirjoitti:
Silloin hänen äänensä järkytti maata, mutta nyt hän on luvannut sanoen: "Vielä kerran minä liikutan maan, jopa taivaankin". Mutta tuo "vielä kerran" osoittaa, että ne, mitkä järkkyvät, koska ovat luotuja, tulevat muuttumaan, että ne, jotka eivät järky, pysyisivät. Sentähden, koska me saamme valtakunnan, joka ei järky, olkaamme kiitolliset ja siten palvelkaamme Jumalaa, hänelle mielihyväksi, pyhällä arkuudella ja pelolla; sillä meidän Jumalamme on kuluttavainen tuli.
On vain yksi Elävä Jumala ja hänen ainoa Poikansa Yeshua, kun hän on puhunut noista ajoista, niin sanoi: "Älä rukoile, että ne eivät tapahtuisi", sillä ne tapahtuvat varmasti ja nopeasti ja se on hänen tahtonsa". Luomakunta voi vai huokaista, koska se on alistettu katoavaisuuden alaisuuteen tai paremminkin muuttuakseen. Jostain syystä vain se pyrkii stabiiliseen olotilaan.
Autuas se, joka muuttuu Jumalan sanan ja Pyhän Hengen vaikutuksesta hänen tahtonsa mukaan, koska hän ei muutu vaan muuttaa luomakuntansa. Herra Jeesus Kristus on sama eilen, tänään ja iänkaikkisesti, meidän tulee vain ymmärtää ajan merkit ja olla ymmärtäväisiä ja viisaita....valmiita muuttumaan niissä asioissa, joissa J-lan Pyhä Henki siihen kehottaa!
Moni uskova toivoisi, ettei koskaan joutuisi vieteltäväksi mihinkään syntiin. Sellainen olotila tässä saatanan valtaan annetussa maailmassa ei ole mahdollinen. Johannes kirjoitti: "Koko maailma on pahan (lue perkeleen) vallassa!"
Onneksi tuo pahan valta on vain väliaikaista ja meillä on elävä toivo vapautuksen ajasta, joka jo kolkuttelee ovella! HalleluYah!
Vielä lopuksi viettelyksistä, joihin alussa viittasin:
Yeshua opetti sanoen: Matteuksen evankeliumi:
18:7 Voi maailmaa viettelysten tähden! Viettelysten täytyy kyllä tulla; mutta voi sitä ihmistä, jonka kautta viettelys tulee!
Juuri tuon vuoksi meidän tulee alati olla varuillamme ja myös varoittaa uskonystäviämme, etteivät he pahan viettelysten pettäminä ajautuisi pois terveestä uskosta ja mieltyisi tähän katoavaan ja tulelle tallennettuun maailmaan!- Jeesuksen opetuslapsi
Yakov kirjoitti:
...valmiita muuttumaan niissä asioissa, joissa J-lan Pyhä Henki siihen kehottaa!
Moni uskova toivoisi, ettei koskaan joutuisi vieteltäväksi mihinkään syntiin. Sellainen olotila tässä saatanan valtaan annetussa maailmassa ei ole mahdollinen. Johannes kirjoitti: "Koko maailma on pahan (lue perkeleen) vallassa!"
Onneksi tuo pahan valta on vain väliaikaista ja meillä on elävä toivo vapautuksen ajasta, joka jo kolkuttelee ovella! HalleluYah!
Vielä lopuksi viettelyksistä, joihin alussa viittasin:
Yeshua opetti sanoen: Matteuksen evankeliumi:
18:7 Voi maailmaa viettelysten tähden! Viettelysten täytyy kyllä tulla; mutta voi sitä ihmistä, jonka kautta viettelys tulee!
Juuri tuon vuoksi meidän tulee alati olla varuillamme ja myös varoittaa uskonystäviämme, etteivät he pahan viettelysten pettäminä ajautuisi pois terveestä uskosta ja mieltyisi tähän katoavaan ja tulelle tallennettuun maailmaan!hän meitäkin hän rakastaa ja muistaa, vaikka olemme kuin ruoho, älkäämme kuitenkaan kaikissa opin tuulissa vaan olkoon Totuuden vyö sydämmen sisimmän tukena Mestari Jeesuksessa.
"Mikä on ihminen, että sinä häntä muistat, tai ihmisen poika, että pidät hänestä huolen? Sinä teit hänet vähäksi aikaa enkeleitä halvemmaksi, kirkkaudella ja kunnialla sinä hänet seppelöitsit, ja sinä panit hänet hallitsemaan kättesi tekoja; asetit kaikki hänen jalkojensa alle." Sillä, asettaessaan kaikki hänen valtansa alle, hän ei jättänyt mitään hänen allensa alistamatta. Mutta nyt emme vielä näe kaikkea hänen valtansa alle asetetuksi. Mutta hänet, joka vähäksi aikaa oli tehty enkeleitä halvemmaksi, Jeesuksen, me näemme hänen kuolemansa kärsimyksen tähden kirkkaudella ja kunnialla seppelöidyksi, että hän Jumalan armosta olisi kaikkien edestä joutunut maistamaan kuolemaa. Sillä hänen, jonka tähden kaikki on ja jonka kautta kaikki on, sopi, saattaessaan paljon lapsia kirkkauteen, kärsimysten kautta tehdä heidän pelastuksensa päämies täydelliseksi. Sillä sekä hän, joka pyhittää, että ne, jotka pyhitetään, ovat kaikki alkuisin yhdestä. Sentähden hän ei häpeä kutsua heitä veljiksi, kun hän sanoo: "Minä julistan sinun nimeäsi veljilleni, ylistän sinua seurakunnan keskellä"; ja taas: "Minä panen uskallukseni häneen"; ja taas: "Katso, minä ja lapset, jotka Jumala on minulle antanut!" Koska siis lapsilla on veri ja liha, tuli hänkin niistä yhtäläisellä tavalla osalliseksi, että hän kuoleman kautta kukistaisi sen, jolla oli kuolema vallassaan, se on: perkeleen, ja vapauttaisi kaikki ne, jotka kuoleman pelosta kautta koko elämänsä olivat olleet orjuuden alaisia. Sillä ei hän ota huomaansa enkeleitä, vaan Aabrahamin siemenen hän ottaa huomaansa. Sentähden piti hänen kaikessa tuleman veljiensä kaltaiseksi, että hänestä tulisi laupias ja uskollinen ylimmäinen pappi tehtävissään Jumalan edessä, sovittaakseen kansan synnit. Sillä sentähden, että hän itse on kärsinyt ja ollut kiusattu, voi hän kiusattuja auttaa.
Hallelujah! Jeesuksen opetuslapsi kirjoitti:
hän meitäkin hän rakastaa ja muistaa, vaikka olemme kuin ruoho, älkäämme kuitenkaan kaikissa opin tuulissa vaan olkoon Totuuden vyö sydämmen sisimmän tukena Mestari Jeesuksessa.
"Mikä on ihminen, että sinä häntä muistat, tai ihmisen poika, että pidät hänestä huolen? Sinä teit hänet vähäksi aikaa enkeleitä halvemmaksi, kirkkaudella ja kunnialla sinä hänet seppelöitsit, ja sinä panit hänet hallitsemaan kättesi tekoja; asetit kaikki hänen jalkojensa alle." Sillä, asettaessaan kaikki hänen valtansa alle, hän ei jättänyt mitään hänen allensa alistamatta. Mutta nyt emme vielä näe kaikkea hänen valtansa alle asetetuksi. Mutta hänet, joka vähäksi aikaa oli tehty enkeleitä halvemmaksi, Jeesuksen, me näemme hänen kuolemansa kärsimyksen tähden kirkkaudella ja kunnialla seppelöidyksi, että hän Jumalan armosta olisi kaikkien edestä joutunut maistamaan kuolemaa. Sillä hänen, jonka tähden kaikki on ja jonka kautta kaikki on, sopi, saattaessaan paljon lapsia kirkkauteen, kärsimysten kautta tehdä heidän pelastuksensa päämies täydelliseksi. Sillä sekä hän, joka pyhittää, että ne, jotka pyhitetään, ovat kaikki alkuisin yhdestä. Sentähden hän ei häpeä kutsua heitä veljiksi, kun hän sanoo: "Minä julistan sinun nimeäsi veljilleni, ylistän sinua seurakunnan keskellä"; ja taas: "Minä panen uskallukseni häneen"; ja taas: "Katso, minä ja lapset, jotka Jumala on minulle antanut!" Koska siis lapsilla on veri ja liha, tuli hänkin niistä yhtäläisellä tavalla osalliseksi, että hän kuoleman kautta kukistaisi sen, jolla oli kuolema vallassaan, se on: perkeleen, ja vapauttaisi kaikki ne, jotka kuoleman pelosta kautta koko elämänsä olivat olleet orjuuden alaisia. Sillä ei hän ota huomaansa enkeleitä, vaan Aabrahamin siemenen hän ottaa huomaansa. Sentähden piti hänen kaikessa tuleman veljiensä kaltaiseksi, että hänestä tulisi laupias ja uskollinen ylimmäinen pappi tehtävissään Jumalan edessä, sovittaakseen kansan synnit. Sillä sentähden, että hän itse on kärsinyt ja ollut kiusattu, voi hän kiusattuja auttaa.
Hallelujah!...Yeshua HaMashiach on jo kukistanut kuoleman kaikkien meidän valittujensa tieltä kuollessaan Golgatan ristillä liki 2000 vuotta sitten ja todistaen voittonsa ylösnousemuksessaan! Siellä Hän polki rikki käärmeen pään ja Isä J-la sai Poikansa Yeshuan kautta kaikista vihollisistaan voiton riemun! HalleluYah!
Todistukseksi tästä Yeshua yhä sanoo Johanneksen evankeliumissa myös meille:
11:25 Yeshua sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut.
11:26 Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?"
Me, jotka uskon kautta elämme Yeshuan lahjaksi antamaa ja nyt jo täällä ajassa alkanutta iankaikkista elämää, vastaamme iloisesti tuohon Mestarimme esittämään kysymykseen:
KYLLÄ, totisesti uskon! HalleluYah! Aamen!- ÄnkyräVenkula
Esther10 kirjoitti:
Pelastuksesta täytyy kuitenkin pitää kiinni, se ei ole automaatio. Meidän tulee kilvoitella hyvä uskon kilvoitus päästäksemme perille. Perille vie kapea tie. Mutta tuo tie on sellainen, että kun Jahuhsuaa /Jeshuaa seuraa, niin eivät siltä tieltä hullutkaan eksy - sanoo Sana.Vain tuo Jahuhsua sana, no oli mitä oli.
- Jeesuksen opetuslapsi
Yakov kirjoitti:
...Yeshua HaMashiach on jo kukistanut kuoleman kaikkien meidän valittujensa tieltä kuollessaan Golgatan ristillä liki 2000 vuotta sitten ja todistaen voittonsa ylösnousemuksessaan! Siellä Hän polki rikki käärmeen pään ja Isä J-la sai Poikansa Yeshuan kautta kaikista vihollisistaan voiton riemun! HalleluYah!
Todistukseksi tästä Yeshua yhä sanoo Johanneksen evankeliumissa myös meille:
11:25 Yeshua sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut.
11:26 Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?"
Me, jotka uskon kautta elämme Yeshuan lahjaksi antamaa ja nyt jo täällä ajassa alkanutta iankaikkista elämää, vastaamme iloisesti tuohon Mestarimme esittämään kysymykseen:
KYLLÄ, totisesti uskon! HalleluYah! Aamen!Minäkin olen onnellinen, kun saan uskoa Herraan Jeesukseen ja vieläpä olen saanut pyytää Elävää Vettä ja saanut Pyhän Hengen Opettajaksi ja Puolustajaksi.
Herra meitä kaikkia armossaan kasvattakoon hänen parempaan tuntemiseen ja voimalliseen todistukseen, sillä kuten kirjoitit Yeshua on voittanut ja kuljettaa meitä Henkensä kautta, kun häneen turvaamme.
Amen. Jeesuksen opetuslapsi kirjoitti:
Minäkin olen onnellinen, kun saan uskoa Herraan Jeesukseen ja vieläpä olen saanut pyytää Elävää Vettä ja saanut Pyhän Hengen Opettajaksi ja Puolustajaksi.
Herra meitä kaikkia armossaan kasvattakoon hänen parempaan tuntemiseen ja voimalliseen todistukseen, sillä kuten kirjoitit Yeshua on voittanut ja kuljettaa meitä Henkensä kautta, kun häneen turvaamme.
Amen....tapettua J-lan karitsaa, J-lan Poikaa, Yeshua Messiasta ja johdattaa meidät kaikkeen totuuteen.
Siinä sitä Hänelle kyllä hommia piisaa, sillä niin pieleen on vuosisatojen kuluessa Raamatun Pyhiä Kirjoituksia väännetty, puhumattakaan tästä viimeisimmästä ajasta.
Onneksi Yeshua on antanut meille kauniit ja pitävät lupaukset: Hän ei meitä hylkää, eikä jätä, vaan on saattava meissä alkamansa hyvän työn päätökseen tulemuksensa päivään mennessä!
HalleluYah!- Esther10
ÄnkyräVenkula kirjoitti:
Vain tuo Jahuhsua sana, no oli mitä oli.
takertua yhteen Messiastamme tarkoittavaan hebreankieliseen Nimeen... :)
No joo, vitsi vitsinä... - ÄnkyräVenkula
Esther10 kirjoitti:
takertua yhteen Messiastamme tarkoittavaan hebreankieliseen Nimeen... :)
No joo, vitsi vitsinä...Olevasi juutalainen. Jos kerran olet niin tiedät että juutalaisille on nimillä hyvin suuri merkitys. Nimiin taekrrutaan hyvinkin tarkkaan ja niillä on merkitystä. Joten mieti tätä taustaa vasten "yhteen" nimeen takertumista. Tuosta Messiaan nimestä tällä palstalla on käyty näköjään kovia kädenvääntöjä vähän joka suuntaan. Vai hepreankielinen nimi.
..."Miksi juuri nyt olisi muka otollinen aika?"
Tyhjentävä vastaus kuuluu näin:
Eilinen on mennyt ja huomisesta et tiedä, mutta TÄNÄÄN auttaa Herra!
Et siis voi mennä takaisin menneisyyteen ja kääntyä Herran puoleen pelastuaksesi siellä.
Et myöskään tiedä, että onko sinulla etsikkoaikaa jäljellä enää huomenna, sillä J-la ei iankaiken kutsu sinua pelastukseen.
En tarkoita sitä, että kuolisit esim. ensi yönä, mikä sekään ei ole pois suljettua, vaan sitä, että voit toki elää maan päällä tästä eteenkin päin vielä vaikka 100 vuotta, mutta jos J-lan Pyhän Hengen kutsuva ääni on kohdallasi hiljentynyt jo huomenna, on kohtalosi sinetöity ikuisiksi ajoiksi!
Siksi lopuksi vetoomus Paavalin sanoin: (2.Korinttolaiskirje)
6:2 Sillä hän sanoo: "Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut." Katso, NYT ON OTOLLINEN AIKA, katso, NYT ON PELASTUKSEN PÄIVÄ!
Roomalaiskirje:
10:9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Yeshuan Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
10:10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.- ÄnkyräVenkula
Hyvin yksinkertaisessa muodossa. Pitäisi jokaisen tajuta.
ÄnkyräVenkula kirjoitti:
Hyvin yksinkertaisessa muodossa. Pitäisi jokaisen tajuta.
Rukoilkaamme, että mahdollisimman moni lukija todellakin tajuaa, miten tärkeästä asiasta tässä on kyse ja toimii rationaalisesti sen mukaisesti!
Tosin uskossa on mielestäni enemmänkin kyse emotionaalisesta eli tunneperäisestä reaktiosta, koska "sydämellä uskoen" tullaan ylionnelliseksi ja sen seurauksena tapahtuvalla "suun tunnustuksella pelastutaan".
Koska uskoontulomme ja pelastuksemme ei ole suinkaan "älytöntä" eikä pelkkää "tunteiluakaan", niin ehkä ilmaisuna voisin käyttää sanaa "tunneäly"(?)
Mutta senkin vaikuttaa meissä yksin Isä J-la Pyhän Henkensä kautta oman valintansa mukaisesti...
Näinhän asia on, vai mitä arvelet?
Siunausta uuteen päivääsi Yeshuassa!- ÄnkyräVenkula
Yakov kirjoitti:
Rukoilkaamme, että mahdollisimman moni lukija todellakin tajuaa, miten tärkeästä asiasta tässä on kyse ja toimii rationaalisesti sen mukaisesti!
Tosin uskossa on mielestäni enemmänkin kyse emotionaalisesta eli tunneperäisestä reaktiosta, koska "sydämellä uskoen" tullaan ylionnelliseksi ja sen seurauksena tapahtuvalla "suun tunnustuksella pelastutaan".
Koska uskoontulomme ja pelastuksemme ei ole suinkaan "älytöntä" eikä pelkkää "tunteiluakaan", niin ehkä ilmaisuna voisin käyttää sanaa "tunneäly"(?)
Mutta senkin vaikuttaa meissä yksin Isä J-la Pyhän Henkensä kautta oman valintansa mukaisesti...
Näinhän asia on, vai mitä arvelet?
Siunausta uuteen päivääsi Yeshuassa!Samaa mieltä.
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek206276Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.253797Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1712913- 292830
- 821724
- 1471602
- 91583
- 1481561
- 121298
- 211232