Sitä vain vastustamme Herran nimessä, kun te
tuomitsette ulkopuoliset, vaikka pitäisi tuomita
ennemminkin sisäpuolella olevia!
Jaak. 4:11
Älkää panetelko toisianne, veljet. Joka veljeään panettelee tai veljensä tuomitsee, se panettelee lakia ja tuomitsee lain; mutta jos sinä tuomitset lain, niin et ole lain noudattaja, vaan sen tuomari.
Eihän edes enkelit rohkene tuomita, ei edes
ylienkeli Miikael! "Älkää kadotustuomiota
lausuko", varoitti Jeesus. Joten sunnuntaista
varottaminen kadotttavana asiana, on väärän
tuomion lausumista.
Juud. 1:9
Mutta ei ylienkeli Miikaelkaan, kun riiteli ja väitteli perkeleen kanssa Mooseksen ruumiista, rohjennut lausua herjaavaa tuomiota, vaan sanoi: "Rangaiskoon sinua Herra!"
Meidät ei-adventistit erottakaa seurakunnastanne ja
antakaa Jumalan tuomita meidät.
1. Kor. 5:13
Mutta ulkopuolella olevat tuomitsee Jumala. "Poistakaa keskuudestanne se, joka on paha."
Nykyajassa kuitenkin ajetaan pois seurakunnasta
juuri niitä, joita ei pitäisi. Näin tosin oli jo
alussa ajoittain:
3. Joh. 1:10
Sentähden minä, jos tulen, muistutan hänen teoistansa, mitä hän tekee, kun pahoilla sanoilla meistä juoruaa; ja vielä siihenkään tyytymättä, hän ei itse ota veljiä vastaan, vaan estää niitäkin, jotka tahtovat sen tehdä, ja ajaa heidät pois seurakunnasta.
Kukaan ei vastusta sapattianne !!!
4
139
Vastaukset
- Heidän sapattia vainotaan
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001692&posting=22000000036267112
Eivät välitä edes tietää itse asiasta!- Oikeesti kiinnosta heitä
Eivät he kolmen enkelin sanomastakaan välitä
tietää. Vain sen päälle liimatusta lapusta:
"sunnuntai pedonmerkki".
Se on tabu, josta ei saa keskustella, vain
syödä se kuin sika säkissä.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001692&posting=22000000036258369
- Seraja-m55
Jeesus on kieltänyt meitä tuomitsemasta toisia ihmisiä.
Hän on kuitenkin jopa kehoittanut tuomitsemaan ja tuhoamaan epäraamatulliset opit ja paljastamaan sen, missä niitä on.
Ks. Matt. 15:13 "Mutta hän vastasi ja sanoi: "Jokainen istutus, jota minun taivaallinen Isäni ei ole istuttanut, on juurineen revittävä pois."
Mitä sitten tulee Herran sapattiin, sisältyy se yhtenä käskynä hänen pyhään, edelleen voimassaolevaan lakiinsa ja kohdistuu raamatullisesti viikon 7. päivään, joka Raamatun viikkojärjestyksessä tarkoittaa meidän lauantaitamme.
UL:ssa ei voida Raamatulla perustella mitään muuta pyhä- tai juhlapäivää kuin sapatti.
Toinen asia sitten on se, kenelle Jumalan Pyhä Henki on toistaiseksi saanut kirkastaa tämän lepopäivää koskevan totuuden, kenelle taas ei vielä. Se, ketä ei vielä ole ymmärtänyt tätä totuutta ja pyhittää jotain muuta viikonpäivää, tekee oikein siihen asti, kun totuus valkenee hänelle. Senjälkeen hän on Herran edessä vastuussa saamastaan totuudesta.
Sapatissa ei itse päivällä itsessään ole merkitystä, vaan sillä, että tahdomme pelastettuina sen kautta rakastaa ja kunnioittaa häntä, Kaikkeuden Luojaa ja tämän maailman Lunastajaa, Herraa Jeesusta Kristusta, meidän Armahtajaamme ja Pelastajaamme.
Sapatti ei ole enää vain luomisen muistopäivä. Se on myös Lunastuksen muistopäivä, jolloin Kristus lunasti meidät synnin orjuudesta. Tähän jo viittasi sekin Mooseksen välittämä toinen sapatin tarkoitus eli Egyptin orjuudesta vapauttamisen muisto, jonka hän esittää 5. Moos. 12 - 15 "Ota vaari lepopäivästä, niin että sen pyhität, niinkuin Herra, sinun Jumalasi, on sinua käskenyt.
Kuusi päivää tee työtä ja toimita kaikki askareesi;
mutta seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti; silloin älä mitään askaretta toimita, älä sinä älköönkä sinun poikasi tai tyttäresi, sinun palvelijasi tai palvelijattaresi, sinun härkäsi, aasisi tai muu juhtasi älköönkä muukalaisesi, joka sinun porteissasi on, että palvelijasi ja palvelijattaresi saisivat levätä niinkuin sinäkin.
Ja muista, että itse olit orjana Egyptin maassa ja että Herra, sinun Jumalasi, vei sinut sieltä pois väkevällä kädellä ja ojennetulla käsivarrella. Sentähden Herra, sinun Jumalasi, käski sinun viettää lepopäivän."
Kun me siis jätämme omat tekomme syrjään ja hiljennymme tutkimaan Kristuksen tekoja sapattisin, me siinä myös tahdomme korottaa kerran Golgatalla ristiinnaulittua Taivaan ja maan Herraa, Jeesusta Kristusta.
Jos me tässä hengellisessä valossamme hylkäisimme sapatin pyhittämisemme - tarkoittaisi se samalla sitä, että hylkäisimme Kristuksen luomistyön ja varsinkin hänen lunastustyönsä merkityksen ja arvon. Kysymys ei ole yhtään vähemmästä. Eri asia sitten on kuka kuolevainen tämän toistaiseksi ymmärtää... - taikasana
te olette ulkopuolisia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad871400- 52997
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että374834- 153804
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän124717- 55709
- 51658
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38635- 76622
- 57611