Löydänkö ystäväni?

¤JASMINE¤

Minun on pakko yrittää löytää sitä ”taluttajaani” vielä tältäkin palstalta josko hänet vihdoin ja viimein löytäisin.
Olen alkoholisti ja 43-vuotias tällä hetkellä. Noin 3 vuotta sitten löysin netin kautta tällaiselta, mutta kylläkin enempi nuorten suosimalta palstalta henkisen ja vakuuttavan ”taluttajani” joka sai minut silloin liittymään AA kerhoon ja ihmeellisin tuloksin.
Päivittäin olimme yhteydessä tuon keskustelupalstan kautta sillä kumpikaan emme ottaneet koskaan sitä askelta että olisimme vaihtaneen mail-osoitteitamme, sillä halusimme molemmat kuitenkin pysyä anonyymeinä.

Tuo palsta kuitenkin lopetettiin jostakin syystä ja siitä alkoikin minun alamäkeni joka on jatkunut kaikkine ”lieveilmiöineen” kuten naisille on olennaisinta.
Nyt olen etsinyt ystävääni ja turvaudun nyt tähän palstaan vuorostaan. Kaipaan hänen asiantuntevia neuvojaan AA-han liittyen. Minulla on suuri kaipaus ja huoli omasta tulevaisuudestani, juonko lopulta itseni hautaan.
Minulla oli tuon ystäväni ansiosta kolme vuotta sitten vahva seitsemän kuukauden jakso täysin raitista aikaa ja kaipaan taas hänen viisaita ja joskus railakkaitakin neuvojaan ja henkistä kädestä pitämistä.

18

500

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuttu tilanne.

Siellä ammatti-ihmiset selvittävät, tarvitsetko katkaisua, terapeuttia, vai AA:ta. Kahta jälkimmäistä tarjotaan yleensä yhdessä ja se on tehokkain ratkaisu.
      Jossain vaiheessa voit jättää terapeutin pois ja keskittyä AA:han. Siellä sitten käyt vähintään kerran viikossa, mutta senhän sinä jo tiedätkin.

Älä sotkeennu mihinkään lahkoon, esimerkiksi helluntailaisuuteen.

Kukaan muu ei voi tehdä lopettamispäätöstä puolestasi. Se sinun on tehtävä itse.

Kukaan ei voi myöskään neuvoa sinua kovin täsmällisesti, koska kaikki ihmiset ovat yksilöitä ja mikä sopii yhdelle, ei välttämättä sovi toiselle.
      AA- kyllä yleensä sopii kaikille, mutta on löydettävä sopiva ryhmä. Siksi iso paikkakunta on parempi kuin pieni. Muutenkin ehkä kannattaa muuttaa toiselle paikkakunnalle, niin totutut kuviot katkeavat. Tampere on hyvä, samoin Turku ja Lahti.

Toivotan onnea ja sitkeyttä.

• ¤JASMINE¤

Kyllä minulla sentää järki vielä jotensakin pelaa että en lähde "lahkoilemaan". Paikkakunnallani on useampia AA-kerhoja mutta paha asia on että se ainoa ja oikea "kummini" katosi tuon hävinneen forumin mukana enkä ole saanut häneen kontaktia sen jälkeen. Mutta hei, minun osani on jatkaa edelleen etsintääni. Minulla on kuitenkin jonkinlainen ote tuosta narusta joka johtaa AA-kerhoon mutta se taivaltaminen olisi paljon helpompaa Kummin kanssa.
        Olen huomannut jo kauan aikaa sitten että tällaiset uskonnolliset yhteisöt karttavat minunlaistani naispuolista alkoholistia varsinkin sen jälkeen kun olen purkautunut heille kertoen rehellisesti kaikista vaiheistani. He aivan selvästi inhoavat minua kun kuulevat rehelliset tunnustukseni. En suinkaan ole mikään rumilus, onhan minulla kuitenkin vuosia kestänyt mallin ura takanani.
        Tavattoman paljon kiitoksia sinulle Rohkaisusta! Jatkan edelleen etsimistä.

• ¤JASMINE¤ kirjoitti:

Kyllä minulla sentää järki vielä jotensakin pelaa että en lähde "lahkoilemaan". Paikkakunnallani on useampia AA-kerhoja mutta paha asia on että se ainoa ja oikea "kummini" katosi tuon hävinneen forumin mukana enkä ole saanut häneen kontaktia sen jälkeen. Mutta hei, minun osani on jatkaa edelleen etsintääni. Minulla on kuitenkin jonkinlainen ote tuosta narusta joka johtaa AA-kerhoon mutta se taivaltaminen olisi paljon helpompaa Kummin kanssa.
        Olen huomannut jo kauan aikaa sitten että tällaiset uskonnolliset yhteisöt karttavat minunlaistani naispuolista alkoholistia varsinkin sen jälkeen kun olen purkautunut heille kertoen rehellisesti kaikista vaiheistani. He aivan selvästi inhoavat minua kun kuulevat rehelliset tunnustukseni. En suinkaan ole mikään rumilus, onhan minulla kuitenkin vuosia kestänyt mallin ura takanani.

koostuvat suurimmalta osaltaan ns. 'entisistä' laitapuolenkulkijoista, vangeista, juopoista, huorista, mustalaisista, yms:sta ihmisistä, joita muissa seurakunnissa hyljeksitään..

Vastaavasti nykyiset helluntailaiset ovat suurimalta osaltaan niitten vanhempien lapsia, jotka ovat ennen Niilo Ylivainion aikakautta ja sen kauden aikana tulleet uskoon. Ja sen vuoksi helluntailaisuudessa ei näin ollen pystytä suhtautumaan Jumalan mielen mukaisesti heistä radikaalisti poikkeavaan ihmisryhmään henkilöön katsomatta. Ei siltikään, vaikka helluntailaisissa on myös joitakin ns. 'entisiä konnia' keskuudessaan jopa sanan julistajina..

Ja vaikka suurin osa helluntailaisista katsookin juoppoja lähimmäisiään 'pitkin nokkavarttaan', niin joissakin seurakunnissa on alkoholistien elämän vakauttamiseen järjestetty AA-kerhoa vastaava KAN-kotiyhteisö, (Kristillinen alkoholi- ja narkomaanikoti).
        Ns. 'pääsyvaatimuksena' em. kodin sisälle on henkilökohtainen päätös, että haluaa tosimielellä eroon alkoholiriippuvuudestaan.

Kun sinulla on sellainen halu, niin sinulla on alkoholismista irtipääsemiseen hyvät pohjat. Meinaan se oman tilanteesi tunnustaminen on hyvä pointti tulevaan raitistumistasi ajatellen..

Ja päädyitpä ratkaisussasi sitten AA-kerhoon tai Kan-kotiin, niin jokainen päivä omissa valinnoissasi on yksi raitis askel eteenpäin selville vesilähteille pääsemisessäsi..

Tyvestähän se on puuhunkin noustava.. ;)

• tuo.
        stefanus kirjoitti:

koostuvat suurimmalta osaltaan ns. 'entisistä' laitapuolenkulkijoista, vangeista, juopoista, huorista, mustalaisista, yms:sta ihmisistä, joita muissa seurakunnissa hyljeksitään..

Vastaavasti nykyiset helluntailaiset ovat suurimalta osaltaan niitten vanhempien lapsia, jotka ovat ennen Niilo Ylivainion aikakautta ja sen kauden aikana tulleet uskoon. Ja sen vuoksi helluntailaisuudessa ei näin ollen pystytä suhtautumaan Jumalan mielen mukaisesti heistä radikaalisti poikkeavaan ihmisryhmään henkilöön katsomatta. Ei siltikään, vaikka helluntailaisissa on myös joitakin ns. 'entisiä konnia' keskuudessaan jopa sanan julistajina..

Ja vaikka suurin osa helluntailaisista katsookin juoppoja lähimmäisiään 'pitkin nokkavarttaan', niin joissakin seurakunnissa on alkoholistien elämän vakauttamiseen järjestetty AA-kerhoa vastaava KAN-kotiyhteisö, (Kristillinen alkoholi- ja narkomaanikoti).
        Ns. 'pääsyvaatimuksena' em. kodin sisälle on henkilökohtainen päätös, että haluaa tosimielellä eroon alkoholiriippuvuudestaan.

Kun sinulla on sellainen halu, niin sinulla on alkoholismista irtipääsemiseen hyvät pohjat. Meinaan se oman tilanteesi tunnustaminen on hyvä pointti tulevaan raitistumistasi ajatellen..

Ja päädyitpä ratkaisussasi sitten AA-kerhoon tai Kan-kotiin, niin jokainen päivä omissa valinnoissasi on yksi raitis askel eteenpäin selville vesilähteille pääsemisessäsi..

Tyvestähän se on puuhunkin noustava.. ;)

"Ja vaikka suurin osa helluntailaisista katsookin juoppoja lähimmäisiään 'pitkin nokkavarttaan'"

Kyllä pidä paikkaansa! Ei me Helluntailaiset katso ketään nokanvarttapitkin, emme tosiaan. Meistä Helluntailaisista on moni noussut ylös ihan pohjalta. Itsekin olen entinen alkoholisti, joten näin ollen tiedän mistä puhun ja kirjoitan. Jeesuksen avulla vapauduin siitä viinan kirouksesta. Jeesus sinutkin vapauttaa siitä, kunhan sitä Jeesukselta pyydät ja rukoilet. Siunausta sinulle!

• tuo.
        tuo. kirjoitti:

"Ja vaikka suurin osa helluntailaisista katsookin juoppoja lähimmäisiään 'pitkin nokkavarttaan'"

Kyllä pidä paikkaansa! Ei me Helluntailaiset katso ketään nokanvarttapitkin, emme tosiaan. Meistä Helluntailaisista on moni noussut ylös ihan pohjalta. Itsekin olen entinen alkoholisti, joten näin ollen tiedän mistä puhun ja kirjoitan. Jeesuksen avulla vapauduin siitä viinan kirouksesta. Jeesus sinutkin vapauttaa siitä, kunhan sitä Jeesukselta pyydät ja rukoilet. Siunausta sinulle!

loppu osa kirjoituksestani, oli kyllä tarkoitettu tämän keskustelun avaajalle! Mutta kaikkille se saapi olla neuvona, jotka ovat alkoholin pauloissa!

• tsemppiä, kyllä se siitä...
        ¤JASMINE¤ kirjoitti:

jostain AA- kerhosta. Siellä on kaiken kokeneita ihmisiä, jotka jaksavat kuunnella ja tukea. Siellä on myös joitain pässinpäitä, joille raittius on noussut päähän, mutta älä välitä heistä. Käy kaikissa kerhoissa, jotta löydät niistä sinulle sopivan. Monet käyvät joka päiväkin, jos kokouksia riittää.

Joissakin kerhoissa on myös uskovia, jotka joskus yrittävät paasata jumalastaan, vaikka se on AA:n sääntöjen vastaista.
        Koska se on ihmisten järjestämää toimintaa, sieltä löytyy myös kaikki ihmisten heikkoudet.

Jos sinusta ei tunnu vaikealta mennä AA- kokoukseen, olet jo puoliksi kuivilla.

Luultavasti tiedät kaiken tämän, mutta kunhan pakisen.

Kohta helluntailaiset heittävät meidät pihalle, kun tämä menee vähän palstan aihepiiristä sivuun.

• vaihtaa yksi riippuvuus
        tuo. kirjoitti:

loppu osa kirjoituksestani, oli kyllä tarkoitettu tämän keskustelun avaajalle! Mutta kaikkille se saapi olla neuvona, jotka ovat alkoholin pauloissa!

toiseen? Sillä huumettahan uskonto on. Huumeen vaikutus perustuu todellisuuspakoon ja sitä uskonto aiheuttaa.

Parempi lopettaa ryyppääminen ja elää reaalimaailmassa.

• tuo. kirjoitti:

pelastanut minut, ettei siitä enää tarvitse murehtia..

Jeesus pelasti minut 22.4.1985 vankilan pimennoista..

Tiedän mistä puhun, kun puhun siitä 'nokkavartta pitkin katsomisesta'..

Minua katsottiin siihen 'nokkavarsi-tyyliin' eräässä helluntai- ja vapaaseurakunnassa tatuointieni vuoksi siihen saakka, kunnes Pyhä Henki tuli sanansa kautta tilanteeseen avuksi..

• .Leke.

Kuulin ystävältäni Sinä ehkä huhuilet minun perääni ja tunnistin sinut vanhaksi "nettikummikseni". Tuota hiukan jo ihmettelinkin.
      Se palstan lopetus tuli oikeastaan pahaan saumaan alun perinkin, koska meillä jäi asiat hieman keskeneräisiksi.
      Nyt neuvon että otat sieltä AA:sta oikein "livekummin" jotta tällaista ei enää jatkossa tapahtuisi.
      Tyttöraasu olet joutunutkin koville mutta se ei ole ollenkaan tavatonta näissä piireissä.
      Kuten tiedät tämä palsta on "Helaripalsta" ja uskon että täällä ei katsottaisi hyvällä meidän "tilityksiämme" toisillemme, joten lyhyesti yritän sinulle kertoa että olen ihan sydämestäni mukana siinä sinun taistelussasi taas.
      Ole avoin kaikelle mitä sinulle tarjotaan asian tiimoilta. Älä ylenkatso myöskään hengellisyyttä. Toisin sanoen AA:laisen ei kannata olla sellainen että kun johonkin päin kumarrat niin toisaalle pyllistät.
      Muista, päivä kerrallaan, mutta jos on vaikeaa niin tunti kerrallaan.
      Ennen kaikkea mene kerhoon vaikka joka päivä jos tuntuu siltä. Voimia ja siunausta sinulle!
      (Anteeksi Helarit, tämä ei toistu!)

• Nimetön

Hei Jasmine. Kiva kuulla sinusta vuosien jälkeen. Pääasia, että olet kunnossa, kaikki onvielä edessä. Olin mukana palstakeskustelussa, mutta palsta katosi.
        Laitan sinulle kaiken varalta yhteystietoni, saat ottaa yhteyttä koska vain, sillä tämäkin yhteys on epävarma. Porukka on vanha tuttu, Arskaolikolmas.

[email protected]

t.tase

• ¤JASMINE¤

Juuri sinua ja niitä kumppaneitanne etsin! Kumma kun voima alkaa taas virtaamaan suoniini. Juuri tätä hain ja etsin.
        Käsitän että tää palsta ei oo tarkoitettu medänkaltaisillemme.
        Kahta päivää vaille kuukausi on nyt tullut raitista aikaa ja tiedän että tää alkaa helpottamaan teidän ja AA-n avulla.
        Minulle riittää tietoisuus että ootte jälleen mukana. Kiitos!
        Siunausta teillekin!

• Elä anna periksi Jasmine. Itse olen tällä hetkellä raitis alkoholisti. Juuri äsken tuli 8 wuotta raittiutta alle ja kiitos siitä Jumalalle.
      Itse kävin aikoinaan AA-kerhossa ja Paukunvartioissa,hyviä paikkoja,mutta lopullisen raittiuden antoi Jumala.
      Ja todellakin jokaisen raitistuminen voi olla yksilöllinen. Mene ihmeessä ja rohkeasti takaisin sinne AA-kerhoon ja kokouksiin, koska sieltä saat avun ja tukihenkilön, joka auttaa kun viinanhimot käy liian tuskalliseksi.
      Elä jää yksin..apua on ihan varmasti saatavilla.

Voimia ja siunauksia sinulle...tv."kohtalontoveri",joka sai Armon raitistua :)

• ja toistista taas ei

miksi toisista tulee uskovia ja toista taas ei?
      miksi toisista tulee sellaisia, jotka pystyvät juomaan viinaa ilman että viina valtaa ajatukset?

Olisiko alkoholismi kuitenkin tunnepitoinen sairaus samoin kuin usko henkimaailmaan?

• ja vielä useammalla uskovalla

on huono itsetunto ja he ovat helposti johdateltavissa. Heidän todellisuudentajunsa on heikentynyt ja he elävät haavemaailmassa. He tarvitsevat jonkun ulkopuolisen ohjaamaan elämäänsä.

• .Leke.
        ja vielä useammalla uskovalla kirjoitti:

on huono itsetunto ja he ovat helposti johdateltavissa. Heidän todellisuudentajunsa on heikentynyt ja he elävät haavemaailmassa. He tarvitsevat jonkun ulkopuolisen ohjaamaan elämäänsä.

kun heitä koko ajan vie itseään suurempi voima. Alkoholisti huomaa pian että kaikki ei ole enää omissa käsissä mutta vain harvat uskaltavat sen myöntää ja se on ensimmäinen edellytys raittiuteen.
        En kuitenkaan uskovasta ihan allekirjoita tuota väittämääsi noin vain kaikkien osalta. Sanon näin ihan kokemuspohjalta.

• ja vielä useammalla uskovalla kirjoitti:

ja luen itsenikin heidän joukkoonsa, mutta Jumalan Poika, Jeesus, on hyvä johdattaja elämämme teillä.. ;)

• ja miksi hän ei antanut mei...

Jos olet jo löytänyt hänet niin hyvä.

• ¤JASMINE¤

Ja hyvä on olla. Minulle riittää että vilpittömät ystävät tukee. Mistähän se muuten johtuu että kaikkein pyyteettömimmät ja vilpittömimmät ystävät löytyy aina tuolta napapiirin seudulta?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      71
      2963
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      46
      2564
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2225
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2138
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1956
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      32
      1702
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1536
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1487
    9. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      27
      1302
    10. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      19
      1195
    Aihe