Rv.18+2 ja sikiön liikkeet "hävinneet"... :(

Esikko 3-v ja pikku-kakkone...

Huomenta! Nyt kaipaisin kipeesti tietoa muilta joilla rv suur.piirtein sama kuin itselläni eli minulla menossa nyt rv.18 2. Eli kuinka usein/harvoin sikiönne masussa liikkuu niin että tunnette liikkeet?? Itse olen uudelleen synnyttäjä ja olen tuntenut liikehdintää jo rv.sta 16 alkaen, mutta nyt alkaa oikein huolestuttamaan kun oon koittanut rv.sta 17 ruveta laskemaan sänkyssä maatessani sikiön liikkeitä ja hiljaiselta kuulostaa... Miten on mahdollista et oon tuntenut liikkeet mut nyt niitä tulee tosiiiii harvakseltaan ja potkut ovat kyllä jo selkeitä mutta yksittäisiä rykäyksiä ja saatan tuntea näitä vain kaksikin päivässä:( oon oikeesti ihan kauhusta jäykkänä kun kokoajan mietin et onkohan sikiöllä kaikki hyvin.... Kiitos jo etukäteen vastauksista!!

6

10011

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tarkistuttamaan

tilanteen KTG:n, vaikka sitten yksityiselle, sinne ainakin pääsee, vaikka nyt

• istukka etuseinällä

vaiko takana? Mulla oli esikoisen aikana takana ja tunsin liikkeet tosi aikaisesta vaiheesta lähtien (rv 14) ja nyt istukka on edessä ja se vaimentaa liikkeitä todella paljon. Nyt rv 27 ja joskus liikkeitä tuntuu päivän aikana ehkä 10, kun yleensä tuntuu tunnissa yli 10 potkua.

• Esikko 3-v ja pikku-kakkone...

juu siis istukka on takaseinässä... ja se nyt ihmetyttää kun liikkeet ei vaan tunnu kuin tosi harvoin...:( maanantaina soitan kyllä neuvolaan ja pyydän päästä näytille... mutta viikonloppu on pitkäaika miettiä et mikä ihme nyt on....

• että itselläni

kanssa oli muutamakin päivä noilla viikoilla jolloin ei tuntunut yhtään liikettä tai sit ihan joku hipasu jossain jota tuskin ees huomasi. Välillä taas tuntui selvemmin liikkeet.
      Se, miten liikkeet tuntuu, riippuu paljon siitä, missä asennossa vauva on. Esim. jos potkii selkään päin, eivät tunnu läheskään niin selvästi kun jos potkisi mahaan päin.

• Jennyliini26

Siis tossa vaiheessahan sikiö on todella pieni vielä etkä pysty vielä kaikkia liikkeitä tuntemaan. Mä itse kävin paniikissani rv 22 päivystyksessä kun en yhtäkkiä liikkeitä tuntenut. Siellä otettiin sydänäänet, jotka oli ihan normaalit ja lisäksi ultrattiin ja siinäkin kaikki ok. Lääkäri selosti että on vielä sen verran pienet viikot että kaikkia liikkeitä ei vielä voi tuntea. Ja muutenki noilla viikoilla ei vielä edes suositella mitään varsinaista liikelaskentaa. Vielä noilla viikoilla voi olla jopa päiviä ettei liikkeitä tunne eikä se silti välttämättä tarkota mitään pahaa. Muista myös että sikiön asento vaikuttaa siihen miten ja kuinka usein tunnet liikkeitä. Tietysti jos nyt hirveästi asiaa murehdit niin ota toki yhteyttä neuvolaan niin kuuntelevat sydänäänet. Mikään kiire ei tähän ole, sillä jos jotain on pielessä niin mitään asialle ei pystytä tekemään, sillä sikiö ei vielä selviydy kohdun ulkopuolella. Mutta todennäköisesti kuitenkin asiat ovat ihan hyvin. Muista että turha murehtiminenkin on pahasta.

• Esikko 3-v ja pikku-kakkone...

Kiitos!! Helpottaa kuulla toiselta totuuksia kun näin raskaushormoneissa ei tuo järki aina ihan täysillä rullaa vaan tunne on kaikessa mukana ja jatkuva pelko kaikesta "epänormaalista" kun esikon raskaus oli niin helppo ja herra liikkuikin masussa TODELLA ahkerasti eli silloin ei tällaistakaan pelkoa ollut... Kaippa se tästä ja kun oltiin äskön appivanhemmilla niin asukki muutaman selkeän potkaisun olemassa olostaan antoi, vaiks taas on ollutkin ihan hiljaista niin kaippa pikkunen silti ihan hengissä on...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Joskus mietin

miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      24
      4586
    2. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      88
      3714
    3. Ryöstö hyrynsalmella!

Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      46
      3075
    4. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      54
      2657
    5. Ihana nainen

Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      51
      2589
    6. Mitä haluaisit sanoa

Nyt kaivatullesi?
      Ikävä
      203
      2583
    7. Sukuvikaako ?

Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      32
      2390
    8. Ootko koskaan miettinyt että

miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      152
      2318
    9. Huomenta ihana

Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1945
    10. Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa

Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok
      Maailman menoa
      107
      1521
    Aihe