Miksiköhän...

lakkiluke

...Jeesus otti käyttöön (häs ei siis ensimmäisenä asettanut) vanhan pakanallisen riitin, ehtoollisen?

20

651

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • diana*

      ...että evankeliumin kirjoittajien oli pakko myötäillä voimassa olevia uskontoja, että pystyivat kilpailemaan niiden kanssa.
      Korinttissa olivat ihmiset saaneet erilaisia armolahjoja jumaliltaan, jotkut saivat kielillä puhumis kohtauksia, joka ilmeisesti saattoi ola vain sairauskohtaus, jota pidettiin pyhänä. Toiset osasivat taikuutta, parantamistaitoja.

      Niin oli pakko hyväksyä Paavalinkin armolahjat
      oppiinsa, että sai kannattajia.
      Puhuuko Jeesus missään armolahjoista, en muista.

      • En usko että Kristinusko myötäili muita uskontoja.Jo se että Kristinusko hyväksyi yhteyteensä naiset oli sen ajan "miehisissä uskonnoissa" ennen kuulumatonta ja osaltaan siivitti Kristinuskon voitto kulkua.
        Kielillä puhuminen ei ole sairaskohtaus.Kielillä puhujat voivat aloittaa ja lopettaa puhumisen silloin kuin haluavat( sivusta seurannut monet kerrat),näin ei ole laita sairaskohtauksien.
        Ja Kristityt eivät käyttäneet taikuutta koska olivat sitä vastaan.
        Ei Paavalin tarvinnut hyväksyä oppiinsa mitään että olisi saanut kannatajia,niitä Jumala antoi kyllä muutenkin :)
        Sen minkä Paavali kirjeissään kirjoitti sen Jeesus allekirjoittaa.
        Tässä pohdiskelujani :)
        Siunausta Diana :)


    • liitto,

      ainoastaan ympärileikkaksen tilalle tuli kaste, niin mitään verta ei tarvitse vuodattaa liittoon tulevasta, kuten tapahtui vanhan liiton merkiksi tulleesta ympärileikkauksesta.

      uuden liiton merkki on Kristuksen ympärileikkaus eli kaste lapselle, joka on puhdasta armoa.

      "Joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi sen ottaa vastaan, ei sinne sisälle pääse"

      • diana*

        .....alkukysymyksen, kysyttiin ehtoollisesta.


      • viisaus,
        diana* kirjoitti:

        .....alkukysymyksen, kysyttiin ehtoollisesta.

        Se on varma merkki harhaopista, kun joku vetoaa ihmisen ymmärrykseen Jumalan tekojen selittämiseksi.

        1. Kor. 2:13
        Siitä me myös puhumme, mutta me käytämme Hengen emmekä ihmisviisauden opettamia sanoja ja selitämme hengelliset asiat Hengen avulla. [1. Kor. 1:17]


      • diana*
        viisaus, kirjoitti:

        Se on varma merkki harhaopista, kun joku vetoaa ihmisen ymmärrykseen Jumalan tekojen selittämiseksi.

        1. Kor. 2:13
        Siitä me myös puhumme, mutta me käytämme Hengen emmekä ihmisviisauden opettamia sanoja ja selitämme hengelliset asiat Hengen avulla. [1. Kor. 1:17]

        .....Mitä tekoja tarkoitat?

        Hengen avulla voi selittää ihan mitä tahansa,

        koska ihmisen mielikuvitus on rajaton.

        Kuten tulee täällä esille, jokaisella on omansalainen hengen selitys.


      • viisaus,
        diana* kirjoitti:

        .....Mitä tekoja tarkoitat?

        Hengen avulla voi selittää ihan mitä tahansa,

        koska ihmisen mielikuvitus on rajaton.

        Kuten tulee täällä esille, jokaisella on omansalainen hengen selitys.

        Ilman Pyhää Henkeä et voi käsittää hengellisiä asioita.


      • diana*
        viisaus, kirjoitti:

        Ilman Pyhää Henkeä et voi käsittää hengellisiä asioita.

        ...että henki, joka ohjailee, on se Pyhä Henki.
        Mistä sinä tiedät sen?
        Oletko kenties nähnyt
        tulisia kieliä pääsi päällä, muistaakseni näin se kerrotaan laskeutuvan.

        Minä en ole nähnyt, joten kai minulla sitä ei ole.
        Muutenkin, tunnen itseni ihan tavalliseksi, en mitenkään pyhitetyksi.

        Viisautta toki pyydän tämän tästä, ehkä joskus tulen kuulluksi.


      • viisaus,
        diana* kirjoitti:

        ...että henki, joka ohjailee, on se Pyhä Henki.
        Mistä sinä tiedät sen?
        Oletko kenties nähnyt
        tulisia kieliä pääsi päällä, muistaakseni näin se kerrotaan laskeutuvan.

        Minä en ole nähnyt, joten kai minulla sitä ei ole.
        Muutenkin, tunnen itseni ihan tavalliseksi, en mitenkään pyhitetyksi.

        Viisautta toki pyydän tämän tästä, ehkä joskus tulen kuulluksi.

        helluntaihin ja evankeliumin liikkeellelähtöön ja pakanoiden kastamiseen liittyi erityisiä ja ainutkertaisia Hengen merkkejä ja järjestyksiä, joista ei voida tehdä pysyvää oppia (esim. tuliset kielet)

        Pyhä Henki on Totuuden Henki.
        Heti kun valehtelet, niin siitä jo tietää, että sinulla ei ole oikeata henkeä.


      • diana*
        viisaus, kirjoitti:

        helluntaihin ja evankeliumin liikkeellelähtöön ja pakanoiden kastamiseen liittyi erityisiä ja ainutkertaisia Hengen merkkejä ja järjestyksiä, joista ei voida tehdä pysyvää oppia (esim. tuliset kielet)

        Pyhä Henki on Totuuden Henki.
        Heti kun valehtelet, niin siitä jo tietää, että sinulla ei ole oikeata henkeä.

        ..siinä tapauksessa minulla on oikea henki.

        Toivottavasti sinullakin.


      • Eemeli@

        Liiton; Virallisesti tämä uusi liitto syntyi armon vuonna 321. Tämä liitto kertoo meille sen, että Keisarin Ja piispan antama valta mitätöi Kristuksen antaman iankaikkisen liiton. Nykyään meillä on kiroissa käytännössä Pakanuus Kristillinen liitto joka käytännöllisesti toimii Pakanuus jumalan voimalla. Ellei joku todella usko Lusiferin Jumaluuteen. Tosiasiassahan itse Lusifer on meillä jokaisessa Jumalan palveluksessa. Näet ei Oakanuus voi koskaan mennä yli Jumalan todellisen vallan. Tämä on iankaikkinen totuus!


    • lakkiluke

      ...taas kerran sivuraiteille yksinkertainen kysymys. Pitänee uskoa, että täällä ei synny keskustelua Raamatusta, vaan uskojen vertailua. Sitä, kuka uskoo oikein, kuka väärin.
      Laitanpa lisäkysymyksen; Mistä ovat peräisin kymmenen käskyä? Ja mistä ns. rakkauden kaksoiskäsky? Tarkoitan historiallista totuutta, en Kristinuskon näkemystä. Huomautan vielä, että tunteakseen Kristinuskon kannattaa perehtyä myös muihin uskontoihin. Usko ja uskonto kun ovat mielestäni koko lailla eri asioita. Palaan asiaan tuonnempana, jos aihetta ilmaantuu. Hyvää viikonloppua. :)

    • Ehtoollisen merkitys on aika syvällinen.Siinä kokonuttaan muistamaan Jeesusta,Hänen sovitustekoa,saadaan synnit anteeksi.Se myös yhdistää uskovaisia yhteiseen yhteyteen ja Jeesukseen Kristukseen.
      Itse koen virvoitusta ja "uskoni hoitoa",ehtoollisella käydessäni.

      • diana*

        .......siinä mitään pakanallista, saada synnit anteeksi,
        syömällä ihmisuhrin lihaa ja verta.

        Sehän on kuin paholaisen palvonta rituaali.


      • lakkiluke

        ...jo paljon ennen Jeesusta ihmiset eri puolilla maailmaa hoitivat uskoaan ehtoollisen kaltaisilla riiteillä. Ei siis edelleenkään mitään uutta auringon alla.


      • diana* kirjoitti:

        .......siinä mitään pakanallista, saada synnit anteeksi,
        syömällä ihmisuhrin lihaa ja verta.

        Sehän on kuin paholaisen palvonta rituaali.

        En koe mitään pakanallista.En usko kuten Katollilaiset että leipä ja viini muuttuu lihaksi ja vereksi.Kun Jeesus asetti ehtoollisen,Hänkin käytti leipää ja viiniä.
        Uskon että ehtoollisen hengellinen merkitys on se merkittävämpi,itselläni on vahva tunne että Jeesus on siinä läsnä;hoitaen,valaen uskoa ja antaen uutta voimaa jaksaa :)


      • diana*
        juhani1965 kirjoitti:

        En koe mitään pakanallista.En usko kuten Katollilaiset että leipä ja viini muuttuu lihaksi ja vereksi.Kun Jeesus asetti ehtoollisen,Hänkin käytti leipää ja viiniä.
        Uskon että ehtoollisen hengellinen merkitys on se merkittävämpi,itselläni on vahva tunne että Jeesus on siinä läsnä;hoitaen,valaen uskoa ja antaen uutta voimaa jaksaa :)

        ....ei siis tulekaan Jumalalta?

        Ehkä käytti leipää ja viiniä, mutta sanoi:


      • diana*
        diana* kirjoitti:

        ....ei siis tulekaan Jumalalta?

        Ehkä käytti leipää ja viiniä, mutta sanoi:

        laiseeseen:


      • UnaFortuna
        diana* kirjoitti:

        laiseeseen:

        Mithrallakin oli 12 Apostolia myös Mithra asetti Ehtoollisen samoissa merkeissä. Mithra oli tämän tavan edeltäjä noin 1500 vuotta ennen Jeesuksen Ehtoollista. Siis kuka matki ketä?!


      • diana* kirjoitti:

        ....ei siis tulekaan Jumalalta?

        Ehkä käytti leipää ja viiniä, mutta sanoi:

        Minä uskon kolmiyhteiseen Jumalaan. Niinkuin Jeesus sanoi:" Isä ja minä olemme yhtä", eli kyllä se voima tulee Jumalalta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      53
      1329
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1324
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1193
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1023
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      887
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      328
      820
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      724
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      629
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe