JOS KIRJOITAN TÄNNE JA YLEENSÄ MUUTALLEKIN...
KIELLÄN KOPIOIMASTA OLLENKAAN KIRJOIUTUKSIANI Ja käyttämästä niitä KAUPALLISIIN TARKOITUKSIIN!Muistan lukeneen jostakin, että näihin omiin kirjoituksiin saa laittaa kiellon, ja että on olemassa sellainen suoja. Ja että saa laittaa kiellon, että niitä ei saa käyttää kaupallisiin tarkoituksiin.En muista nyt kuitenkaan, että millä niimellä tai sanoilla tätä asiaa oikein virallisesti kutustaan tai sanotaan. Mutta oikeus on kieltoon…
Eihän sen tarvi estää silti kirjoittamasta, mutta jos näistä asioista mainitsee, se pitäis päinvastoin herättää ihmisen mielenkiinnon siihen, että ei vaan itse hyväksyis eiikä tekis väärin. Siis herätä terve huoli siitä.
Tai vähintään se pitäis olla haaste, että haluais tarkistaa, että mikä on oikein, ja mitä se laki oikeasti sanoo tästä? Varsinkin jos joku vielä huomauttaa tästä asiasta….
Eikä väheksyä sitä…
Nämä laithan ja asetuksetkin voi muuttua näistä asioista niin nopeaa tahtia, että mikä eilen oli oikien, voi tänään olla väärin.
Niin että näissä asioissa saa ja joutuukin varmaankin olemaan tarkaana koko ajan, ja sitä joutuu seuraamaan näitä asioita. Varsinkin jos on mieli olla intenetissä ja toimia näiden asioiden yhteydssä ja vieläpä vastuunalaisissa tehtävissä
Ei nähin asioihin voi suhtautua leväperäsesti, ja tehdä ja hyväksyä jotakin vaan sen takia jotakin jos joku toinenkin tekee samoin…
Silloin se on tälle asianomaiselle kutenkin tärkeää, jos hän asiasta mainitsee, ja kyllä sitä joutuu kunnioittamaan…
**Kirjastostahan varmaan saa lukea tai lainata lakikirjaa, ja sen saa varmaan itsellekin ostettua kirjakaupsta. *Niin että ei tarvitse kenenkään pelkkien oletuksien päälle uskoa.**
Ja sitä voi olla ihan oma kirja jo tästä internetistäkin ja sen eri säänöistä, ainakin se vois olla tarpeellinen.
Eiköhän se ole kuitenkin niin, että kun internet keksittiin, sen mukana tuli kaikkia uutuuksia ja keksintöjä niin tiuhaa tahtia, että ensin ei ehditty edes lakia laittaa näille asioille. Saati sitte, että itse olis pysynyt tämän kaiken mukana, kun koko ajan uusia asioita tuli kuin liukuhihnalta…
Ensimmäisenähän se on varmaan tarve nähdä ja kokea arkielmässä, että miten nämä asiat toimii ja mitä hyötyä ja haittaa näistä erilaisista uusista keksinnöistä ja asioista tulee. Ja vähän seurata tätä puolta.
Ja sen pohjalta laskea ja laatia pikkuhiljaa uutta ja juuri tähän tarkoitukseen sopivaa lakia.
Eihän sitä aina ennemin edes tiedä mitä haittapuolia jostakin asiasta on, ennen kuin sen ajan kanssa käytännössä kokee ja näkee.
KIELTO KOPIOIMISEEN!
25
2042
Vastaukset
- mulla olisikin....
melkein ainekset ensimmäiseen osaan, harmi,silmissä häämöitti jo suuret setelit palkkiomaksuja.
- Räpylä-Jem
Lupaan käsi sydämellä, olla kopioimatta tekstejäsi kaupalliseen käyttöön.
- Emmalia.
"KIELLÄN KOPIOIMASTA OLLENKAAN KIRJOIUTUKSIANI Ja käyttämästä niitä KAUPALLISIIN TARKOITUKSIIN!"
Ajautus kieltää käyttämästä kirjoituksiasi kaupalliseen tarkoitukseen jos joku on ajatellut vaikka kirjoituksiasi myydä.
Nyt voi myydä ne vain itse halutessasi, kuka on kiinnostunut niiden ostamisesta. En usko, että täällä on montaakan "kauppuria" jotka haluaisivat myydä toisten kirjoituksia. Paitsi Melperillä meni suunnitelmat uusiksi:D - Asijan tuntia
Tästä se alkaa, nimittäin seuraava suuri lama. Kaikki suuret pörssit romahtavat, kun kicki112:n viestejä ei saa enää myydä... Valtava kysyntä olisi markkinoilla, mutta sitä ei saada tyydytettyä ja markkinat täyttyvät Kiinasta tuoduilla halpisviesteillä, mikä ajaa Suomen markkinat kriisiin.
- PirateBay?
Lol. Entä Piratebay. Tideätkös onko niitä vistetja siellä ilmaisena saatavina?
Olet niin hanakka poistamaan kirjoituksiasi, ettei niitä ehtisikään kopioida :)
Etköhän nyt luule liikoja itsestäsi? :)- kicki112
Minusta on vaan tullut epäluulonen, kun olen seurannut näitä palstoja.
En todella luule itsestäni mitään muuta ja enempää kuin entiset uskomassa olevatkaan.
- puumerkin
© kicki112
>> KIELLÄN KOPIOIMASTA OLLENKAAN KIRJOIUTUKSIANI Ja käyttämästä niitä KAUPALLISIIN TARKOITUKSIIN!
Komentiani on minulta lupaa kysmättä lainattu HS sivuilla.... Mutta koska lainaus sisälsi asianmukaset lähdeviitauksen se täyää kaikki lain mukaset vaatimukset.
- juhlalliselta,
että näitä puskalaukauksia ja räksyttämisiä koskee oikein tekijänsuoja! Kyllä tässä nyt ollaan tärkeitä, rinta rottingille vain!
- kicki112
kuten minun Blgilla, sehän on eri asia.
Eihän lehdissä ole tällaista tai jos asiat tulee yleisten tiedoutsvälineitten kautta, sekin on vielä eri asia.
Mutta esim. jos kirjoissakin on C-kirjain, se tarkoittaa sitä, että sitä ei saa silloin kopioida.
Sama se on minun Blogillani, olen hommanut sen C-kirjaimen sinne ihan sen vuoksi, että minulla ja kirjoituksillanin on Internetissä Yksityis-suoja.
Ja kirjoituksiani ei saa kopioida sieltä. - admata.
kicki112 kirjoitti:
kuten minun Blgilla, sehän on eri asia.
Eihän lehdissä ole tällaista tai jos asiat tulee yleisten tiedoutsvälineitten kautta, sekin on vielä eri asia.
Mutta esim. jos kirjoissakin on C-kirjain, se tarkoittaa sitä, että sitä ei saa silloin kopioida.
Sama se on minun Blogillani, olen hommanut sen C-kirjaimen sinne ihan sen vuoksi, että minulla ja kirjoituksillanin on Internetissä Yksityis-suoja.
Ja kirjoituksiani ei saa kopioida sieltä.Copyright merkintä C-kirjaimella tarkoittaa ainoastaan sitä, kenellä on tekijänoikeus kyseiseen materiaaliin. Pelkkä C-kirjain ei merkitse mitään. C sejase kertoo kuka omistaa tekijänoikeudet.
Suomen laki ei tunne erikseen tiedotusvälineitä, lehtiä, blogeja tai keskustelupalstoja. Näihin kaikkiin sovelletaan lakeja ja säädöksiä julkisista julkaisuista.
Mainitsemani sitaattioikeus säilyy tiukimminkin määriteltyjen kopiosuojausten yli. Sen sijaan Copyright oikeuksia voi itse säätää halutessaan löysempään suuntaan, esim. kopiointi luvallista ei-kaupallisiin tarkoituksiin tai lupa että saa vapaasti levittää. - kicki112
admata. kirjoitti:
Copyright merkintä C-kirjaimella tarkoittaa ainoastaan sitä, kenellä on tekijänoikeus kyseiseen materiaaliin. Pelkkä C-kirjain ei merkitse mitään. C sejase kertoo kuka omistaa tekijänoikeudet.
Suomen laki ei tunne erikseen tiedotusvälineitä, lehtiä, blogeja tai keskustelupalstoja. Näihin kaikkiin sovelletaan lakeja ja säädöksiä julkisista julkaisuista.
Mainitsemani sitaattioikeus säilyy tiukimminkin määriteltyjen kopiosuojausten yli. Sen sijaan Copyright oikeuksia voi itse säätää halutessaan löysempään suuntaan, esim. kopiointi luvallista ei-kaupallisiin tarkoituksiin tai lupa että saa vapaasti levittää.On asia erikseen,kuin omat tekeleet, kutten kirjat, ja blogit.
Onhan näitä omia sivuja ja Blogeja oikeus panna kopiointikieltoon ja ja keskustalupalstoillakin omia viestejä
Ja jos erikseen tästä mainitsee asiasta, kyllä sitä joutuu ihmisenä kunnoittamaan. - admata.
kicki112 kirjoitti:
On asia erikseen,kuin omat tekeleet, kutten kirjat, ja blogit.
Onhan näitä omia sivuja ja Blogeja oikeus panna kopiointikieltoon ja ja keskustalupalstoillakin omia viestejä
Ja jos erikseen tästä mainitsee asiasta, kyllä sitä joutuu ihmisenä kunnoittamaan.Suomen laki ja säädökset eivät mitenkään erittele "omia tekeleitä", blogeja, nettisivuja, keskustelupalstoja, lehtiä, kirjoja, tiedotusvälineitä, ym.
>> Ja jos erikseen tästä mainitsee asiasta, kyllä sitä joutuu ihmisenä kunnoittamaan. - kicki112
admata. kirjoitti:
Suomen laki ja säädökset eivät mitenkään erittele "omia tekeleitä", blogeja, nettisivuja, keskustelupalstoja, lehtiä, kirjoja, tiedotusvälineitä, ym.
>> Ja jos erikseen tästä mainitsee asiasta, kyllä sitä joutuu ihmisenä kunnoittamaan.Yrittää tarkistaa asian...
- admata.
kicki112 kirjoitti:
Yrittää tarkistaa asian...
>> Yrittää tarkistaa asian...
Tarkista ja selvittele ihmeessä. Minua tai ketään muutakaan kommentoijaa ei kannata uskoa;)
Laki tekijänoikeuksista ja siihen sisältyvä sitaattioikeus löytyy täältä:
"Sitaatti
22 § (24.3.1995/446)
Julkistetusta teoksesta on lupa hyvän tavan mukaisesti ottaa lainauksia tarkoituksen edellyttämässä laajuudessa."
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404#p22
Sitaatista wikipedissa:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Sitaattioikeus
Tekijänoikeusfakki lainauksista:
http://www.cs.tut.fi/~jkorpela/tekoik/2.2.html
Mikä lainauksissa on mielestäsi "toivotonta"?
Miksi tekstiä, mitä itse tuotat julkisesti kaikkien nähtäville on ok. yhdessä julkisessa paikassa, mutta sitä ei saisi tuoda nähtäville ja lainata toiseen julkiseen paikkaan?
Kun ylipäänsä kirjoittaa julkisesti blogiin tai keskustelupalstoille, niin se on julkista tekstiä joka on kaikkien nähtävillä. Tämä vain kannattaa huomioida että harkitsee mitä kirjoittaa kun kirjoittaa, niin ei haittaa että tekstiä lainataan;)
- kicki suuri 112 kirjoituksia
ei sitten kopioida, hän on sen mahtikäskyllä kieltänyt.
Voi herttileijaa, kukahan niistä olisi kiinnostunut ?' Kaikkea sitä näkee.
pieni kyssäri; onko tarkoituksesi tehdä muistelmat ja julkistaa ne? :=D- kicki112
ihmisiin ja kirjoituksiin.
Laitapa nimi ja nikki näkösälle, vielköhän sittenkin uskallat puhua näin..? - kicki suuri 112
kicki112 kirjoitti:
ihmisiin ja kirjoituksiin.
Laitapa nimi ja nikki näkösälle, vielköhän sittenkin uskallat puhua näin..?Tosiaan on vaikea suhtautua asiallisesti juttuihisi, onhan se nähty täällä jo vuosien ajan.
Sinunkin nikkisi on toisinaan näkösällä ja toisinaan puskissa . Että sillee... - kicki112
kicki suuri 112 kirjoitti:
Tosiaan on vaikea suhtautua asiallisesti juttuihisi, onhan se nähty täällä jo vuosien ajan.
Sinunkin nikkisi on toisinaan näkösällä ja toisinaan puskissa . Että sillee...puoli pitäis korjata ensin.
Et sinä saa minusta riitapukaria..:)
Vaikka Yritys on hyvä 10,
mutta tulos heikko 4... :)
- hildurvonhopsis
Jokainen joka haluaa käyttää samoja Raamatunkohtia, joita käytän niin olkaa hyvä vain.
Tuolta löytyy lisää viisauksia monista eri vuosien Raamatunkäännöksistä:
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible
5 Ja tämä on se sanoma, jonka olemme häneltä kuulleet ja jonka me teille julistamme: että Jumala on valkeus ja ettei hänessä ole mitään pimeyttä.
6 Jos sanomme, että meillä on yhteys hänen kanssaan, mutta vaellamme pimeydessä, niin me valhettelemme emmekä tee totuutta.
7 Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä.
8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä. 1 Joh 1:7-10
1 Katsokaa, minkäkaltaisen rakkauden Isä on meille antanut, että meitä kutsutaan Jumalan lapsiksi, joita me olemmekin. Sentähden ei maailma tunne meitä, sillä se ei tunne häntä.
2 Rakkaani, nyt me olemme Jumalan lapsia, eikä ole vielä käynyt ilmi, mitä meistä tulee. Me tiedämme tulevamme hänen kaltaisikseen, kun hän ilmestyy, sillä me saamme nähdä hänet sellaisena, kuin hän on.
1. Johanneksen kirje 3: 1-2
…sillä Jumalan rakkaus on vuodatettu meidän sydämiimme Pyhän Hengen kautta, joka on meille annettu. Room.5:5
3 Ja jokainen, joka panee häneen tämän toivon, puhdistaa itsensä, niinkuin hän on puhdas.
4 Jokainen, joka tekee synnin, tekee myös laittomuuden; ja synti on laittomuus.
5 Ja te tiedätte hänen ilmestyneen ottamaan pois synnit; ja hänessä ei ole syntiä.
6 Kuka ikinä hänessä pysyy, hän ei tee syntiä; kuka ikinä syntiä tekee, hän ei ole häntä nähnyt eikä häntä tuntenut.
7 Lapsukaiset, älköön kukaan saako teitä eksyttää. Se, joka vanhurskauden tekee, on vanhurskas, niinkuin hän on vanhurskas.
1. Johanneksen kirje 3:1-7
34 Uuden käskyn minä annan teille, että rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut - että tekin niin rakastatte toisianne
35 Siitä kaikki tuntevat teidät minun opetuslapsikseni, jos teillä on keskinäinen rakkaus. Johannes 13:34-35
Tämä on minun käskyni, että te rakastatte toisianne, niin kuin minä olen teitä rakastanut. Sen suurempaa rakkautta ei ole kenelläkään, kuin että hän antaa henkensä ystäväinsä edestä (Joh. 15:12-13)
Ja vielä Jeesus sanoi opetuslapsilleen:
Sen käskyn minä teille annan, että te rakastatte toisianne. (Joh. 15:17)
Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi. Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Sen tähden rakkaus on lain täyttymys. (Room 13:9-10)
Joh 17: 9-23 Jeesus rukoili, että me olisimme yhtä niin kuin Jeesus ja Isä ovat yhtä:
9 Minä rukoilen heidän edestänsä; en minä maailman edestä rukoile, vaan niiden edestä, jotka sinä olet minulle antanut, koska he ovat sinun -
10 ja kaikki minun omani ovat sinun, ja sinun omasi ovat minun - ja minä olen kirkastettu heissä.
11 Ja minä en enää ole maailmassa, mutta he ovat maailmassa, ja minä tulen sinun tykösi. Pyhä Isä, varjele heidät nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, että he olisivat yhtä niinkuin mekin.
12 Kun minä olin heidän kanssansa, varjelin minä heidät sinun nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, ja suojelin heitä, eikä heistä joutunut kadotetuksi yksikään muu kuin se kadotuksen lapsi, että kirjoitus kävisi toteen.
13 Mutta nyt minä tulen sinun tykösi ja puhun tätä maailmassa, että heillä olisi minun iloni täydellisenä heissä itsessään.
14 Minä olen antanut heille sinun sanasi, ja maailma vihaa heitä, koska he eivät ole maailmasta, niinkuin en minäkään maailmasta ole.
15 En minä rukoile, että ottaisit heidät pois maailmasta, vaan että sinä varjelisit heidät pahasta.
16 He eivät ole maailmasta, niinkuin en minäkään maailmasta ole.
17 Pyhitä heidät totuudessa; sinun sanasi on totuus.
18 Niinkuin sinä olet lähettänyt minut maailmaan, niin olen minäkin lähettänyt heidät maailmaan;
19 ja minä pyhitän itseni heidän tähtensä, että myös he olisivat pyhitetyt totuudessa.
20 Mutta en minä rukoile ainoastaan näiden edestä, vaan myös niiden edestä, jotka heidän sanansa kautta uskovat minuun,
21 että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt.
22 Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä-
23 minä heissä, ja sinä minussa - että he olisivat täydellisesti yhtä, niin että maailma ymmärtäisi, että sinä olet minut lähettänyt ja rakastanut heitä, niinkuin sinä olet minua rakastanut. Joh 17: 9-23
Filippiläiskirje 2:2 "niin tehkää minun iloni täydelliseksi siten, että olette samaa mieltä, että teillä on sama rakkaus, että olette sopuisat ja yksimieliset" Kirjoituksiani täällä ja muuallakin saa vapaasti kopioida ja levittää. Tekstiä ei saa kuitenkaan muunnella(leikata tai yhdistellä eri aiheisiin ja asioihin antamiani kommentteja.) Myös lähdeviite on mainittava, eli suoria lainauksia kirjoituksistani ei saa esittää omissa nimissään.
Kirjallisen tuotannon kopiointikielto ei muutoinkaan koske tekstin sisältöä, vaan ainoastaan sen muotoilua. Ajatus ja kirjallisessa muodossa olevat ideat ovat ylipäänsä vapaasti levitettävissä.
Omissa kirjoituksissani esittämiäni ajatuksia saa vapaasti levittää ilman minkäänlaisia rajoituksia. Tämä on jopa suositeltavaa.
Koska haluan kommentoida rehellisesti, niin minun on helppo myöskin seistä sanojeni takana. Siksi minulla ei ole mitään tarvetta rajoittaa omien kirjoituksieni leviämistä:)Yllämainittu antamani kopiointilupa koskee siis kaikkia tekstejä, jotka on kirjoittanut nimimerkki admata ja rajoituksella "ellei toisin mainita".
On paljon mahdollista että osallistun tulevaisuudessa erilaisiin projekteihin jonka tuotokset ovat puolestaan kopiointisuojattuja. Nämä tuskin tulevat kuitenkaan olemaan missään yhteydessä admata nimimerkkiin ;D
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv262466- 1142096
- 1221759
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?451577Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.91507Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo901075Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0161241059Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt87985Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno35967Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu15959