Sunilaiset ovat sitä mieltä

että Paavali

tätä kirjoittaessaan ei ole vielä oikeassa uskossa.

14 Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen.
15 Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen.
16 Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.
17 Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.
18 Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
19 sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
20 Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
21 Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
22 sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
23 mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
24 Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.

33

1113

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muka entisestä

elämästään ennen uskoontuloaan, niinkuin herra satusetä Suni väittää.

Ei ainakaan mun raamatusta löydy mitään tukea moiselle kuvittelulle.

• 2.Kor.12:7

2. Kor. 12:7
        Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.

• pomppasi kauas
        2.Kor.12:7 kirjoitti:

Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.

harhapolulle.

• 2.Kor.12:7
        pomppasi kauas kirjoitti:

harhapolulle.

"Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, SAATANAN ENKELI, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi."

• 2.Kor.12:7 kirjoitti:

itse saatanan:

Matt. 16:23
        "Mutta hän kääntyi ja sanoi Pietarille: »Mene pois minun edestäni, saatana; sinä olet minulle pahennukseksi, sillä sinä et ajattele sitä, mikä on Jumalan, vaan sitä, mikä on ihmisten»".

• Jeesuksen seuraajana,
        2.Kor.12:7 kirjoitti:

Paavalin ja Pietarin lisäksi, jossa oli saatana, evankeliumit mainitsevat Juudas Iskariotin:

Lk 22:3: "Silloin meni Saatana Juudakseen, jota kutsuttiin Iskariotiksi; hän oli yksi kahdestatoista opetuslapsesta." (ennen pääsiäisateriaa)

Jh 13:27: "Silloin, heti kun Juudas oli sen saanut, Saatana meni häneen." (pääsiäisaterialla)

• tätä sananpaikkaa

kun kissa kuumaa puuroa, tämä raamatun sana ei selvästikkään miellytä.

• piirre

Sinilainen on erittäin herkkähipiäinen omasta itsestään sanottuun, ikäänkuin sunin arvosteleminen olisi syntiä!
        Eihän niin voi olla, veljeni?

• ääni J palstalta

mies pakoon keskustelusta,tais mennä uhraamaan saatanalle.

• nimierkki.

vastine ko. kohtaan.

Huom!Teuvon väite kyseisessä kohdassa:
      Minkälainen Paavali muka oli...

Kirjoittanut: TeuvoSuni 5.3.2008 klo 19.59

Ja tähän voidaan vielä lisätä tämäkin Paavalin
      ilmoitus, jossa hän kertoo minkälainen hän oli, ennen kuin Jumala
      antoi Poikansa hänellekin ilmestyä ja johdattaa todellisen armon
      omistajaksi:

"Tiedän sen, ettei minun turmeltuneessa luonnossani, ole mitään
      hyvää. Tahtoisin kyllä tehdä oikein, mutta en pysty siihen. En tee
      sitä hyvää, mitä tahdon, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo."

Näillä lauseilla on tämäkin kansa niitattu syntiin kuin täi tervaan, ja
      harva ihminen enää pysty tajuamaan sitä, miten Kristukselta saatu
      todellinen armo päästää valitut täysin vapaaksi synnin orjuudesta:

• että nimierkkikin alkaa jo päästä totuuden selville vesille,
        kun on näin hyvin tallentanut muistiinsa totuutta?

• Green8972

Paavalihan puhuu kirjeissään myöskin sydämmen ympärileikkauksesta jossa syntinen luonto riisutaan pois.Paavali ja Jeesus puhuvat myös siitä mitenkä synnin orjuudesta voi päästä vapauteen.

• Green8972 kirjoitti:

Paavalihan puhuu kirjeissään myöskin sydämmen ympärileikkauksesta jossa syntinen luonto riisutaan pois.Paavali ja Jeesus puhuvat myös siitä mitenkä synnin orjuudesta voi päästä vapauteen.

ja vieläpä intohimoisesti, koska itse sai sen ahtaassa portissa
        ja vielä sokeaksi tehtynä todeksi elää, mihin syntinen
        luontonsa oli häntä kovaa vauhtia viemässä.

• nimierkki.
        TeuvoSuni kirjoitti:

että nimierkkikin alkaa jo päästä totuuden selville vesille,
        kun on näin hyvin tallentanut muistiinsa totuutta?

lusmuiltua koko armeija-aika, kun et preesens aikamuotoa tunnista?

19 sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en TEE, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä TEEN.

• aikamuodot
        nimierkki. kirjoitti:

lusmuiltua koko armeija-aika, kun et preesens aikamuotoa tunnista?

19 sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en TEE, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä TEEN.

Paavalin puhe on hyvin profeetallista ilmaisua. Tyypillistä Raamatun kieltä.
        Profetian henki voi puhua menneisyydestä, nykyisyydestä ja tulevaisuudesta.

Esim. kohta, jossa sanotaan, että evankeliumi ON JO VIETY kaikkiin maihin 2000 vuotta sitten.

18 Mutta minä kysyn: eivätkö he ole kuulleet? Kyllä ovat: "Heidän äänensä on kulkenut kaikkiin maihin, ja heidän sanansa maan piirin ääriin".

• Hese.
        TeuvoSuni kirjoitti:

Hesekiel 28

Tyroksen ruhtinaan tuomio

1 Minulle tuli tämä Herran sana:

2 "Ihminen, sano Tyroksen ruhtinaalle: Näin sanoo Herra Jumala: -- Sinä olet käynyt ylpeäksi, sinä sanot: "Minä olen jumala, minä istun jumalten istuimella keskellä merta." Ihminen sinä olet, et jumala, vaikka pidät itseäsi jumalana. [Dan. 5:20; Ap. t. 12:22]

3 Viisaudessa kyllä voitat Danielinkin, mikään ei jää sinulta salatuksi. [Dan. 1:17]

4 Oman viisautesi ja järkesi avulla olet hankkinut itsellesi rikkauksia, koonnut varastoihisi kultaa ja hopeaa.

5 Olet tehnyt viisaita kauppoja ja lisännyt vaurauttasi. Mutta rikkaus teki sinusta ylpeän.
        6 Sen tähden sanoo Herra Jumala: -- Koska pidät itseäsi jumalana,

7 minä nostan vieraat kansat sinua vastaan, minä tuon kansoista julmimmat, ja ne paljastavat miekkansa ja iskevät kopeaan viisauteesi, tallaavat loistosi tomuun. [Jer. 6:23]

8 Ne syöksevät sinut hautaasi, sinä kuolet miekan lävistämänä keskellä merta. [Jes. 14:15]

9 Vieläkö sanot: "Minä olen jumala", kun seisot surmaajiesi edessä? Ihminen sinä olet, et jumala, olet tappajiesi armoilla.

10 Sinä kuolet muukalaisten käsissä kuin kuka tahansa ympärileikkaamaton. Minä olen puhunut, sanoo Herra Jumala." [Hes. 32:24]

• Daniel 5
        TeuvoSuni kirjoitti:

Daniel 5

20 Mutta kun hänen sydämensä ylpistyi ja hänestä tuli röyhkeä ja ylimielinen, hänet syöstiin alas kuninkaalliselta valtaistuimelta ja hänen arvoasemansa otettiin häneltä pois.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      103
      8202
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      110
      5743
    3. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      55
      5191
    4. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      289
      5186
    5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      78
      3831
    6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      58
      3021
    7. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      66
      2747
    8. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2548
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2522
    10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      45
      2481
    Aihe