lv-ori+shettis tamma? miten käy?

teoreettinen kysymys

Mietiskelin tässä ihan huvikseni, onko mahdollista taikka turvallista astuttaa shettistamma lämppäri orilla?
En siis näin ole tekemässä, vaan ihan mielenkiinnosta ajattelin, tallista kun löytyy molemmat.
Tietääkö kukaan tälläista tapausta?

12

1968

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • varmasti

      Hyvin Huonosti.

    • mira.

      jos haluat tappaa sen shetun niin siitä vaan. pelkkä astutus tilanne on jo ponille hengenvaarallinen. ja vaikka siitä vielä selviäisikin on koko tiineysaika & varsominen, lämpöisten varsat kun ovat melkeinpä suurempia kuin aikuinen shetu.
      myös varsan mahd. epämuodostumat ovat hyvinkin mahdollisia. mutta niin päin voisi onnistua paremmin jos lv tamman keinosiementäisi shetu orilla.

      • en ole

        todellakaan tälläistä ristetystä tekemässä, mietin vaan mitä tapahtuisi jos tuo tamma pääsisi karkaamaan oriin luo.
        Sille kun pukkasi kiima päälle heti kun ori tuli talliin, ja osaa halutessaan tulla aidasta kuin aidasta läpi/yli/ali...


      • Nimetön

        tota oon jossain vaihees miettiny omaa hevosta ja tietoja sen hoidosta ja tarvikkeista ois aika hyvä juttu jos vaan joku osaa auttaa siinä.
        varsinkin ruokinnasta et kuin paljon se syö päivittäin ja mitä sille ptää antaa.


    • 140 cm korkea

      Iv-tamma 180 cm korkealla Iv-orilla ja siinäkin meinasi käydä jo huonosti, kun varsa oli niin iso, että tamma meinasi haljeta kokonaan varsoessa:S Tästä lähtien astutetaan tuo tamma vaan max 155 cm korkealla orilla...

      • ...

        Miten kehtaat edes ilmoittaa olleesi noin idiootti?


      • minä vain.
        ... kirjoitti:

        Miten kehtaat edes ilmoittaa olleesi noin idiootti?

        voi sitä kertoa kokemuksesta, kuinka hölmö on ollut. >: /


    • -.-'

      Lämminveritamma settisori todennäköisesti olisi parempi vaihtoehto, toki keinosiemennyksellä.

      Meilläpäin oli joki aikaa sitten tälläinen yhdistelmä, tamma varsoi ongelmitta ja varsasta tuli todella eläväinen tammuska (:
      Risteytyshän tämäkin yhdistelmä olisi, joten kaikki mahdolliset sairaudet ja tällaiset tulisi ottaa huomioon.

    • 5in1

      Tiiän shettiksen ja suokin risteytyksen.
      Shettistamma oli karannu suokkiorin työ.

    • .-..

      Mie itseasiassa tiiän yhden shettistamman, jonka '' vahinkovarsa '' oli lämpösestä oriista. Varsasta tuli abaut russin luokkaa

    • liibalaaba....-

      Ei kyl mitään järkeä kumminkaan päin..
      entäpä sitten jos varsa perii shettiksen nivelet ym. ja onkin sitte turhan massiivinen niille nivelille.. ei välttämättä tulis hyvää jälkeä.
      Tai mistäpä minä tiedän..

    • UW

      Järkikinhän sen sanoo jo ettei ole järkevää!

      5in1: Onko kyseessä H:lla alkava yli-ihana ja hauska poni ja paikkakunta alkaa K:lla?
      Kun itsekin sellaisen tapauksen tiedän =) Kävin häntä entisillä omistajilla liikuttamassa sen mitä pystyi... johtuen hänen "sairaudstaan"

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      146
      10646
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3023
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      206
      2839
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2137
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1888
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1699
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1646
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1597
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1543
    10. 82
      1458
    Aihe