IHMISUHRI

diana*

Miksi Jumala olisi ykskaks halunnut ihmisuhrin,
koska Mooseksen Laki tuomitsee jyrkästi kaikki
Baaleille ja muille epäjumalille uhrattavat lapsi, ym. ihmisuhrit ?????

Samoin veren syömisen, eläimistä piti laskea kaikki veri maahan.
Tänään ymmärämme, että se on erittäin hyvä ohje, koska veren kautta voi tarttua kaikenlaiset sairaudet, mitä veren omistaja kantaa.

Kuetenkin Jeesus kehoittaa syömään hänen lihaansa ja juomaan hänen verensä.

Oliko se kapinaa Jumalaa ja Lakia vastaan?

14

503

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uhritoimitus

      Verta roiskittiin sellaisenaan tai veteen sekoitettuna niiden päälle, joiden synnit puhdistettiin.

      Vesikin tuli synnistä puhdistavaksi vedeksi, kun sen perustui Jumalan sanaan (sakramentti)

      4. Moos. 8:7
      Ja puhdistaaksesi heidät tee näin: Pirskoita heihin synnistä puhdistavaa vettä, ja ajattakoot he koko ruumiinsa partaveitsellä ja peskööt vaatteensa ja puhdistakoot itsensä.

      • diana*

        ei kai roiskiminen ole sama kuin juominen.

        Voisimmeko ajatella, että ehtoollisviini roiskittaisiin ihmisten päälle, ettei tarvitse juoda? :)


      • ehtoollinen
        diana* kirjoitti:

        ei kai roiskiminen ole sama kuin juominen.

        Voisimmeko ajatella, että ehtoollisviini roiskittaisiin ihmisten päälle, ettei tarvitse juoda? :)

        Joh. 6:54
           
        Mutta sillä, joka syö minun lihani ja juo minun vereni, on ikuinen elämä, ja viimeisenä päivänä minä herätän hänet.

        Joh. 6:55
           
        Minun lihani on todellinen ruoka, minun vereni on todellinen juoma.

        Joh. 6:56
           
        Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, pysyy minussa, ja minä pysyn hänessä


      • diana*
        ehtoollinen kirjoitti:

        Joh. 6:54
           
        Mutta sillä, joka syö minun lihani ja juo minun vereni, on ikuinen elämä, ja viimeisenä päivänä minä herätän hänet.

        Joh. 6:55
           
        Minun lihani on todellinen ruoka, minun vereni on todellinen juoma.

        Joh. 6:56
           
        Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, pysyy minussa, ja minä pysyn hänessä

        Siitä vain aterialle sitten, ehkä se takaa ikuisen elämän. Toivotaan niin. Minulle se on käsittämätön juttu, mutta tapansa kullakin ja ne sallittakoon.


      • usko,
        diana* kirjoitti:

        Siitä vain aterialle sitten, ehkä se takaa ikuisen elämän. Toivotaan niin. Minulle se on käsittämätön juttu, mutta tapansa kullakin ja ne sallittakoon.

        usko ja käsittäminen on eri asioita


      • diana*
        usko, kirjoitti:

        usko ja käsittäminen on eri asioita

        ovatkin. Uskoa voi myös siihen, miten luulee
        olevan. Käsittäminen tulee tiedon ja ymmärryksen kautta.

        Kuten joku viisas sanoi joku päivä sitten, että Raamattu opettaa nimenomaan elämään oikein, ei luulemaan asioita, siinä on ero.


    • ymmär.

      Milloin me ymmärrämme että
      Jumala oli Kristuksessa ja sovitti itsensä maailman kanssa.

      Ef. 2:13
         
      Mutta nyt Jumala on Kristuksessa Jeesuksessa, hänen veressään, tuonut lähelleen teidät, jotka ennen olitte kaukana hänestä.

      Room. 5:10
         
      Jos kerran Jumalan Pojan kuolema sovitti meidät Jumalan kanssa, kun olimme hänen vihollisiaan, paljon varmemmin on Jumalan Pojan elämä pelastava meidät nyt, kun sovinto on tehty. [Ef. 2:16; Kol. 1:20-22]

      Jeesus antoi leivän ja sanoi tässä on minun ruumiini.
      Leivässä joka on maasta lähtöisin.
      Ensimmäinen ihminen oli myös maasta lähtöisin.

      • diana*

        oliko Jumala veressä? Ja hän ehdottomasti kieltää veren syönnin, veri pitää laskea maahan.
        Pitääkö Jumala laskea maahan?

        Tarinan mukaan Jeesukselta ei murskattu sääriluita, kuten muilta ristiinnaulituilta, vaan hänen verensä laskettiin maahan. Sinun tarinasi mukaan jumala siis laskettiin hänestä maahan. Alkaa olla jo liian pakanallista tarinointia.
        Menee synnin ja pilkan puolelle.


      • on vielä paljon oppimista.
        diana* kirjoitti:

        oliko Jumala veressä? Ja hän ehdottomasti kieltää veren syönnin, veri pitää laskea maahan.
        Pitääkö Jumala laskea maahan?

        Tarinan mukaan Jeesukselta ei murskattu sääriluita, kuten muilta ristiinnaulituilta, vaan hänen verensä laskettiin maahan. Sinun tarinasi mukaan jumala siis laskettiin hänestä maahan. Alkaa olla jo liian pakanallista tarinointia.
        Menee synnin ja pilkan puolelle.

        Tänä päivänä saa syödä verta, ja miksi?
        siksi että Paavali kirjoittaa; syökää kaikkia jota on kaupan mutta jos sinulla tulee paha mieli siitä kun minä syön verta jätän syömättä sinun omantuntosi takia.

        En minun omantuntoni takia.

        Sulla D. on vielä paljon oppimista.


      • terveisiä lomilta
        on vielä paljon oppimista. kirjoitti:

        Tänä päivänä saa syödä verta, ja miksi?
        siksi että Paavali kirjoittaa; syökää kaikkia jota on kaupan mutta jos sinulla tulee paha mieli siitä kun minä syön verta jätän syömättä sinun omantuntosi takia.

        En minun omantuntoni takia.

        Sulla D. on vielä paljon oppimista.

        mitä Jumala oli juutalaisilta ikuisesti kieltänyt: "älkää syökö verta", "Älkää syökö lihaa, jossa vielä on verta" ja muut ruokasäännöt myös. Jeesus ja Paavali kumosivat toran jota pieni assimiloitunut osa juutalaisista ei muutenkaan enää olisi halunnut pitää ja uusi uskonto antoi nyt oikein luvan syödä, juoda ja olla kuten kreikkalainen tai muu lihakaupan asiakas. Kaikki kumoutui, tuli jopa uusi Jumala.Elämä helpottui. Tarvitsi enää uskoa tietyllä eikä elää tietyllä vaikealla muista erottuvalla tavalla.


      • ruokana.
        terveisiä lomilta kirjoitti:

        mitä Jumala oli juutalaisilta ikuisesti kieltänyt: "älkää syökö verta", "Älkää syökö lihaa, jossa vielä on verta" ja muut ruokasäännöt myös. Jeesus ja Paavali kumosivat toran jota pieni assimiloitunut osa juutalaisista ei muutenkaan enää olisi halunnut pitää ja uusi uskonto antoi nyt oikein luvan syödä, juoda ja olla kuten kreikkalainen tai muu lihakaupan asiakas. Kaikki kumoutui, tuli jopa uusi Jumala.Elämä helpottui. Tarvitsi enää uskoa tietyllä eikä elää tietyllä vaikealla muista erottuvalla tavalla.

        Kyllä se pitää paikkansa vieläkin liha jossa on verta ei pidä syömän.

        Ja verta ei saa juoda silleen "raakana",
        vaan kun lasketaan eläimestä, veri se vispataan ja siitä erottuu jokin kuin "rihmaa",
        (en tiedä siitä mitä se on) mutta kun olen ollut sekottamassa verta ja siitä erottui sellaista "rihmaa", ja sen jälkeen siitä voi laittaa ruokaa.

        Ja jos tuota verta ei vispannut ,
        veri hyytyi ja ei voinut käyttää ruuaksi.

        Kai lääketeollisuus voisi kertoa enempi tuosta "rihmasta".


    • HessuHobo

      Jefta polttouhrasi tyttärensä sotavoiton takia jumalalle. Jumala ei puuttunut asiaan, joten asia oli kai OK.

    • alex-kasi

      ihmisuhria vaan kaíken täytyi tapahtua..

      Pahuus tappoi Kristuksen koska ei voinut käännyttää häntä puolelleen.

      Jos et usko niin ok, mutta yrittäisit edes ymmärtää MIHIN ET USKO eikä vain keksiä kummallisuuksia että "ompas typerää". Enhän minäkään usko mihinkään mitä ei Raamattu näytä selvästi minulle toteen.. sillä näitä "kristittyjä" on jos jonkilaisia uskojia.. - mutta vain Raamattuun voi luottaa..

      Jos olisin sinun asemassasi alkaisin alusta.. ilman ennakkoluuloja.. lupaan että se kannattaisi.. ja joka tapauksessa saisit paremman ymmärryksen siitä mihin et voi uskoa.

      Kuten sanottu, ei Jumala halua ihmisuhria ei Jumala halua muuta kuin että jokainen pitäisi Hänen tahtonsa elämässään ja voisi elää siitä..

    • Jumalan suunnitelma toteutui Jeesuksessa sovintouhrina,Jeesus kantoi koko ihmiskunnan synnit Jumalihmisenä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      57
      1628
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1344
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      124
      1248
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1054
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      907
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      338
      849
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      734
    8. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      653
    9. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      646
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      612
    Aihe