Mitä menestys-

teologia

tarkoittaa?
Onko menestysteologiaa se, että uskovaiset kertovat Jeesuksen parantaneen ja antaneen hyviä asioita elämään?

32

553

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minusta menestysteologia on sitä että kielletään ettei uskovaisella olisi sairauksia,koittelemuksia,ahdistuksia ja normaaleja elämän vastoinkäymisiä.
      Ei tarvitse lukea kuin Paavalin elämästä ja huomaa että hänelläkin oli kaikkea näitä.

      • sinä siihen,

        että Jumalan Sana vapauttaa ihmiset ahdistuksista, sillä alunpitäen Jumala loi meidät vapaiksi ja Jeesus tuli tuomaan takaisin sen vapauden, jonka ihminen uskottomuudellaan menetti. Uskotko siihen, että mitä isommaksi kasvamme luottamuksessa ja uskossa, sitä vapaammaksi tulemme ja sitä enemmän Kristuksen tuoksu on läsnä elämässämme.

        Uskotko siihen, että jos uskomme Jeesukseen ja Jumalan käskyihin, saamme voiman Jumalalta elää Jumalan lapsena, jolla on eri oikeuksia, kuin heillä, jotka eivät tahdo kuulla Jumalan Tahtoa.

        Eli uskotko siihen, että usko Jeesukseen pelastaa meidät ja antaa jo tässä ajassa rauhan ja ilon elämäämme.

        Jos me sairastamme on meille valmistettu siitä vapautus ja jos me joudumme kokemaan vaikeita asioita, on niistä vapautus jo valmistettu ja siksi rauha on kaiken aikaa läsnä, silloinkin, kun maailma ympärillämme melskaa.


        Jes. 48:18
        Jospa ottaisit minun käskyistäni vaarin, niin olisi sinun rauhasi niinkuin virta ja sinun vanhurskautesi niinkuin meren aallot;


      • _Mervi_
        sinä siihen, kirjoitti:

        että Jumalan Sana vapauttaa ihmiset ahdistuksista, sillä alunpitäen Jumala loi meidät vapaiksi ja Jeesus tuli tuomaan takaisin sen vapauden, jonka ihminen uskottomuudellaan menetti. Uskotko siihen, että mitä isommaksi kasvamme luottamuksessa ja uskossa, sitä vapaammaksi tulemme ja sitä enemmän Kristuksen tuoksu on läsnä elämässämme.

        Uskotko siihen, että jos uskomme Jeesukseen ja Jumalan käskyihin, saamme voiman Jumalalta elää Jumalan lapsena, jolla on eri oikeuksia, kuin heillä, jotka eivät tahdo kuulla Jumalan Tahtoa.

        Eli uskotko siihen, että usko Jeesukseen pelastaa meidät ja antaa jo tässä ajassa rauhan ja ilon elämäämme.

        Jos me sairastamme on meille valmistettu siitä vapautus ja jos me joudumme kokemaan vaikeita asioita, on niistä vapautus jo valmistettu ja siksi rauha on kaiken aikaa läsnä, silloinkin, kun maailma ympärillämme melskaa.


        Jes. 48:18
        Jospa ottaisit minun käskyistäni vaarin, niin olisi sinun rauhasi niinkuin virta ja sinun vanhurskautesi niinkuin meren aallot;

        >> Uskotko sinä siihen, että Jumalan Sana
        >> vapauttaa ihmiset ahdistuksista?

        Minä en ainakaan usko. Uskon siihen, että uskovalla nimenomaan on maailmassa ahdistus. Jeesus sanoi ihan selvästi: "maailmassa teillä on ahdistus".

        Juutalaisetkin odottivat sellaista kuningasta, joka vapauttaisi hyvään maalliseen elämään. He odottivat, että Jeesuksesta tulee kuningas, joka ajaa pois sortajat, roomalaiset, ja koittaa hyvän maanpäällisen elämän aika.

        Mutta Jeesuksen kuninkuus ei ollutkaan tästä maailmasta. Hän on Sielujemme Kuningas ja Hyvä Paimen. Hän tuli maksamaan meidän syntivelkamme. Hän ei tullut vapauttamaan ihmisiä maallisista ahdistuksista. Se näkyy tosiaan hyvin esim. Paavalin elämässä. Häntä "ruoskittiin ylen määrin", "kolmesti olen saanut raippoja, kerran minua on kivitetty, kolme kertaa olen joutunut haaksirikkoon, olen ajelehtinut meressä vuorokauden. Olen raatanut ja nähnyt vaivaa, valvonut paljon, kärsinyt nälkää ja janoa, paastonnut usein, palellut vähissä vaatteissa. Kaikkien näiden hankaluuksien lisäksi minua joka päivä painaa huoli kaikista seurakunnista." (2.Kor.11) "olen saanut pistävän piikin ruumiiseeni" (2.Kor.12:7)

        Tällaista kristityn elämä usein on. Mutta kaikissa maan päällisen elämän ahdistuksissamme, jotka ovat aivan todellista ja pitkäaikaista kärsimystä, sairauksia, synnin, pahuuden ja kuoleman kohtaamista yms. meillä on kyllä lohduttajana ja rauhan antajana Jeesus.

        Kuten Paavali sanoo 2.Kor.4:ssä:
        "Me olemme kaikin tavoin ahdingossa", "neuvottomat", "vainotut" ja "maahan lyödyt" - mutta samanaikaisesti emme kuitenkaan ole täydellisessä umpikujassa, emmekä toivottomat emmekä hylätyt. "Vaikka ulkonainen ihmisemme murtuukin, niin sisäinen ihmisemme uudistuu päivä päivältä."

        Monille uskoville käy kuten Paavalille, joka kolme kertaa rukoili, että Jumala ottaisi pois heidän "lihaansa rusikoivan piikin", mutta Jumala ei jostakin syystä ota sitä pois. Mutta meille monilla tavoin sairaille jää voimaan sama Jumalan sana kuin Paavalille: että Jumalan armo riittää meille. Siinä on meille kyllin. Se on arvokkaampaa kuin kaikki maailman tuskat.

        Paavali, suuri evankelista ja armolahjojen suhteen rikas ihminen kirjoittaa: "Trofimuksen minä jätin Miletoon sairastamaan" (2 Tim 4:20)

        >> Jos me sairastamme on meille valmistettu siitä vapautus

        Jos tarkoitat sitä, että jokainen uskova paranee kaikista sairauksistaan, jos vain uskoo tarpeeksi vahvasti tms., niin ei - en usko tuohon. Siitä todistaa jo yksinkertaisesti se, että kaikki uskovat esim. kuolee kerran - ja yleensä johonkin sairauteen - pitkäaikaiseenkin. Herra saattaa kyllä parantaa silloin tällöin jonkun jostain syystä, mutta ei - en usko siihen, että jokaiselle uskovalle on valmistettu vapautus sairaudestaan.

        Mutta Taivaan Kodissa meille on luvattu täydellinen ilo, riemu ja vapautus kaikesta pahasta, sairaudesta, kuolemasta ja synneistä. "Se, joka pääsee levon maahan, saa levätä kaikkien töidensä jälkeen niin kuin Jumalakin työnsä tehtyään." (Hepr. 4:10)

        Täällä "kylvetään heikkoudessa, nousee voimassa" (1 Kor 15:42-43).

        --------------
        Synneistä vapautumisesta:

        Olen ymmärtänyt Raamatusta niin, etä Jumala julistaa meidät syntiset ihmiset vapaaksi tuomiosta siksi, että Jeesus on kärsinyt rangaistuksemme. Mutta tämän elämän aikana Jumala ei tee meistä synnittömiä. Kristitty, eli armahdettu syntinen pelastuu uskossa olonsa aikana alussa, keskivaiheilla ja viimeisellä hengenvedolla yksin armosta, uskon kautta Jeesuksen Kristuksen ristintyön vuoksi. Tästä varmaan olemme samaa mieltä.

        Uskovassa ihmisessä kyllä asuu Pyhä Henki, joka nuhtelee synnistä, taivuttelee tekemään hyvää, ja antaa sekä tahtomisen että tekemisen hyviin tekoihin. Mutta se työ sydämissämme on täällä vielä hyvin keskeneräistä. Vasta Taivaassa meistä tulee synnittömiä. Siihen saakka Jeesuksen puhtaus peittää syntimme niin kuin puhdas valkoinen vaate peittää omat likaiset rääsymme. Enkä usko siihen, että tämän elämän aikainen pyhittymisemme, jonka Jumala saa aikaan sydämissämme, saisi aikaan sitä, että parannumme sairauksista. Silloin kun Jumala vapauttaa jonkun sairaudestaan, Hän tekee sen silkasta armosta, jonkin viisaan suunnitelmansa tähden.

        Tässä elämässä synnittömämpään suuntaan kilvoittelusta voi lukea vaikka Paavalin kokemuksia itsestään. Hän kirjoittaa uskovana - Jeesuksen armosta elävänä kristittynä ihmisenä näin:

        "Me tiedämme, että laki on hengellinen. Minä sitä vastoin olen turmeltunut ihminen, synnin orjaksi myyty. En edes ymmärrä, mitä teen: en tee sitä, mitä tahdon, vaan sitä, mitä vihaan"...
        "Tiedänhän, ettei minussa, nimittäin minun turmeltuneessa luonnossani, ole mitään hyvää. Tahtoisin kyllä tehdä oikein, mutta en pysty siihen. En tee sitä hyvää, mitä tahdon, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo"...
        "Huomaan siis, että minua hallitsee tällainen laki: haluan tehdä hyvää, mutta en pääse irti pahasta. Sisimmässäni minä iloiten hyväksyn Jumalan lain, mutta siinä, mitä teen, näen toteutuvan toisen lain, joka sotii sisimpäni lakia vastaan.
        Näin olen ruumiissani vaikuttavan synnin lain vanki.
        Minä kurja ihminen! Kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista? Kiitos Jumalalle Herramme Jeesuksen Kristuksen tähden! Niin minun sisimpäni noudattaa Jumalan lakia, mutta turmeltunut luontoni synnin lakia." (Room.7)

        Mutta Taivaan Kodissa meille on luvattu täydellinen ilo, riemu ja vapautus synneistä. "Se, joka pääsee levon maahan, saa levätä kaikkien töidensä jälkeen niin kuin Jumalakin työnsä tehtyään." (Hepr. 4:10)


        >> Jospa ottaisit minun käskyistäni vaarin,
        >> niin olisi sinun rauhasi niinkuin virta
        >> ja sinun vanhurskautesi niinkuin meren aallot (Jes. 48:18)

        Näin on. Jokainen ihminen, joka täyttää Jumalan käskyt - tuossa mainitun rauhan ja vanhurskauden lisäksi myös pelastuu ilman, että hän tarvitsee Jeesusta. Mutta Jeesus pelastaa täysin syntiset ihmiset ilman mitään omaa ansiota. Jeesuskin antaa virtaavan ja meren aaltojen kaltaisen vanhurskauden ja rauhan. Mutta ei sellaista rauhaa, jonka maailma antaa. Hänen antamansa rauha ei ole sellaista rauhaa, että meillä olisi ahdistuksista tai sairauksista vapaata elämä täällä maan päällä.


      • että koska
        _Mervi_ kirjoitti:

        >> Uskotko sinä siihen, että Jumalan Sana
        >> vapauttaa ihmiset ahdistuksista?

        Minä en ainakaan usko. Uskon siihen, että uskovalla nimenomaan on maailmassa ahdistus. Jeesus sanoi ihan selvästi: "maailmassa teillä on ahdistus".

        Juutalaisetkin odottivat sellaista kuningasta, joka vapauttaisi hyvään maalliseen elämään. He odottivat, että Jeesuksesta tulee kuningas, joka ajaa pois sortajat, roomalaiset, ja koittaa hyvän maanpäällisen elämän aika.

        Mutta Jeesuksen kuninkuus ei ollutkaan tästä maailmasta. Hän on Sielujemme Kuningas ja Hyvä Paimen. Hän tuli maksamaan meidän syntivelkamme. Hän ei tullut vapauttamaan ihmisiä maallisista ahdistuksista. Se näkyy tosiaan hyvin esim. Paavalin elämässä. Häntä "ruoskittiin ylen määrin", "kolmesti olen saanut raippoja, kerran minua on kivitetty, kolme kertaa olen joutunut haaksirikkoon, olen ajelehtinut meressä vuorokauden. Olen raatanut ja nähnyt vaivaa, valvonut paljon, kärsinyt nälkää ja janoa, paastonnut usein, palellut vähissä vaatteissa. Kaikkien näiden hankaluuksien lisäksi minua joka päivä painaa huoli kaikista seurakunnista." (2.Kor.11) "olen saanut pistävän piikin ruumiiseeni" (2.Kor.12:7)

        Tällaista kristityn elämä usein on. Mutta kaikissa maan päällisen elämän ahdistuksissamme, jotka ovat aivan todellista ja pitkäaikaista kärsimystä, sairauksia, synnin, pahuuden ja kuoleman kohtaamista yms. meillä on kyllä lohduttajana ja rauhan antajana Jeesus.

        Kuten Paavali sanoo 2.Kor.4:ssä:
        "Me olemme kaikin tavoin ahdingossa", "neuvottomat", "vainotut" ja "maahan lyödyt" - mutta samanaikaisesti emme kuitenkaan ole täydellisessä umpikujassa, emmekä toivottomat emmekä hylätyt. "Vaikka ulkonainen ihmisemme murtuukin, niin sisäinen ihmisemme uudistuu päivä päivältä."

        Monille uskoville käy kuten Paavalille, joka kolme kertaa rukoili, että Jumala ottaisi pois heidän "lihaansa rusikoivan piikin", mutta Jumala ei jostakin syystä ota sitä pois. Mutta meille monilla tavoin sairaille jää voimaan sama Jumalan sana kuin Paavalille: että Jumalan armo riittää meille. Siinä on meille kyllin. Se on arvokkaampaa kuin kaikki maailman tuskat.

        Paavali, suuri evankelista ja armolahjojen suhteen rikas ihminen kirjoittaa: "Trofimuksen minä jätin Miletoon sairastamaan" (2 Tim 4:20)

        >> Jos me sairastamme on meille valmistettu siitä vapautus

        Jos tarkoitat sitä, että jokainen uskova paranee kaikista sairauksistaan, jos vain uskoo tarpeeksi vahvasti tms., niin ei - en usko tuohon. Siitä todistaa jo yksinkertaisesti se, että kaikki uskovat esim. kuolee kerran - ja yleensä johonkin sairauteen - pitkäaikaiseenkin. Herra saattaa kyllä parantaa silloin tällöin jonkun jostain syystä, mutta ei - en usko siihen, että jokaiselle uskovalle on valmistettu vapautus sairaudestaan.

        Mutta Taivaan Kodissa meille on luvattu täydellinen ilo, riemu ja vapautus kaikesta pahasta, sairaudesta, kuolemasta ja synneistä. "Se, joka pääsee levon maahan, saa levätä kaikkien töidensä jälkeen niin kuin Jumalakin työnsä tehtyään." (Hepr. 4:10)

        Täällä "kylvetään heikkoudessa, nousee voimassa" (1 Kor 15:42-43).

        --------------
        Synneistä vapautumisesta:

        Olen ymmärtänyt Raamatusta niin, etä Jumala julistaa meidät syntiset ihmiset vapaaksi tuomiosta siksi, että Jeesus on kärsinyt rangaistuksemme. Mutta tämän elämän aikana Jumala ei tee meistä synnittömiä. Kristitty, eli armahdettu syntinen pelastuu uskossa olonsa aikana alussa, keskivaiheilla ja viimeisellä hengenvedolla yksin armosta, uskon kautta Jeesuksen Kristuksen ristintyön vuoksi. Tästä varmaan olemme samaa mieltä.

        Uskovassa ihmisessä kyllä asuu Pyhä Henki, joka nuhtelee synnistä, taivuttelee tekemään hyvää, ja antaa sekä tahtomisen että tekemisen hyviin tekoihin. Mutta se työ sydämissämme on täällä vielä hyvin keskeneräistä. Vasta Taivaassa meistä tulee synnittömiä. Siihen saakka Jeesuksen puhtaus peittää syntimme niin kuin puhdas valkoinen vaate peittää omat likaiset rääsymme. Enkä usko siihen, että tämän elämän aikainen pyhittymisemme, jonka Jumala saa aikaan sydämissämme, saisi aikaan sitä, että parannumme sairauksista. Silloin kun Jumala vapauttaa jonkun sairaudestaan, Hän tekee sen silkasta armosta, jonkin viisaan suunnitelmansa tähden.

        Tässä elämässä synnittömämpään suuntaan kilvoittelusta voi lukea vaikka Paavalin kokemuksia itsestään. Hän kirjoittaa uskovana - Jeesuksen armosta elävänä kristittynä ihmisenä näin:

        "Me tiedämme, että laki on hengellinen. Minä sitä vastoin olen turmeltunut ihminen, synnin orjaksi myyty. En edes ymmärrä, mitä teen: en tee sitä, mitä tahdon, vaan sitä, mitä vihaan"...
        "Tiedänhän, ettei minussa, nimittäin minun turmeltuneessa luonnossani, ole mitään hyvää. Tahtoisin kyllä tehdä oikein, mutta en pysty siihen. En tee sitä hyvää, mitä tahdon, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo"...
        "Huomaan siis, että minua hallitsee tällainen laki: haluan tehdä hyvää, mutta en pääse irti pahasta. Sisimmässäni minä iloiten hyväksyn Jumalan lain, mutta siinä, mitä teen, näen toteutuvan toisen lain, joka sotii sisimpäni lakia vastaan.
        Näin olen ruumiissani vaikuttavan synnin lain vanki.
        Minä kurja ihminen! Kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista? Kiitos Jumalalle Herramme Jeesuksen Kristuksen tähden! Niin minun sisimpäni noudattaa Jumalan lakia, mutta turmeltunut luontoni synnin lakia." (Room.7)

        Mutta Taivaan Kodissa meille on luvattu täydellinen ilo, riemu ja vapautus synneistä. "Se, joka pääsee levon maahan, saa levätä kaikkien töidensä jälkeen niin kuin Jumalakin työnsä tehtyään." (Hepr. 4:10)


        >> Jospa ottaisit minun käskyistäni vaarin,
        >> niin olisi sinun rauhasi niinkuin virta
        >> ja sinun vanhurskautesi niinkuin meren aallot (Jes. 48:18)

        Näin on. Jokainen ihminen, joka täyttää Jumalan käskyt - tuossa mainitun rauhan ja vanhurskauden lisäksi myös pelastuu ilman, että hän tarvitsee Jeesusta. Mutta Jeesus pelastaa täysin syntiset ihmiset ilman mitään omaa ansiota. Jeesuskin antaa virtaavan ja meren aaltojen kaltaisen vanhurskauden ja rauhan. Mutta ei sellaista rauhaa, jonka maailma antaa. Hänen antamansa rauha ei ole sellaista rauhaa, että meillä olisi ahdistuksista tai sairauksista vapaata elämä täällä maan päällä.

        teillä on maailmassa ahdistus, niin se ahdistus on teillä minussakin?

        Vai sanoiko Hän, että "maailmassa teillä on ahdistu, mutta minussa teillä on rauha?"


      • _Mervi_
        että koska kirjoitti:

        teillä on maailmassa ahdistus, niin se ahdistus on teillä minussakin?

        Vai sanoiko Hän, että "maailmassa teillä on ahdistu, mutta minussa teillä on rauha?"

        Hän sanoi: "Maailmassa teillä on ahdistus; mutta olkaa turvallisella mielellä: minä olen voittanut maailman". Hänen antamansa rauha on sitä, että olemme maailmassa kaikin tavoin ahdingossa - mutta emme umpikujassa. Jeesuksen antama rauha on myös sitä, että meillä on hänen ristintyönsä ansiosta rauha Jumalan kanssa.


      • antama
        _Mervi_ kirjoitti:

        Hän sanoi: "Maailmassa teillä on ahdistus; mutta olkaa turvallisella mielellä: minä olen voittanut maailman". Hänen antamansa rauha on sitä, että olemme maailmassa kaikin tavoin ahdingossa - mutta emme umpikujassa. Jeesuksen antama rauha on myös sitä, että meillä on hänen ristintyönsä ansiosta rauha Jumalan kanssa.

        rauha on yliste ymmärryksen käyvää rauhaa ja sen kokevat he, jotka uskovat Jeesukseen, eli Jumalan Sanaan täydestä sydämestään.

        Sen koki Paavalikin vankeudessa ollessaan. Kiitteli ja lauleli, sen sijaan, että olisi maailman tuottamassa ahdistuksessa valitellut ja miten kävi, vankilan ovet avautuivat.


      • _Mervi_
        antama kirjoitti:

        rauha on yliste ymmärryksen käyvää rauhaa ja sen kokevat he, jotka uskovat Jeesukseen, eli Jumalan Sanaan täydestä sydämestään.

        Sen koki Paavalikin vankeudessa ollessaan. Kiitteli ja lauleli, sen sijaan, että olisi maailman tuottamassa ahdistuksessa valitellut ja miten kävi, vankilan ovet avautuivat.

        Herra pelasti Paavalin monesti, mutta lopulta, tehtävänsä täytettyään, Paavalikin kuoli marttyyrikuoleman Roomassa. Apostoleista ilmeisesti kaikki paitsi Johannes mestattiin.

        Keisari Neron vainojen aikaisista kuvauksista voi myös lukea, miten kristityt joutuivat kärsimään ruumiillista tuskaa tässä ajassa. Se, että he joutuivat kärsimään, eivätkä menestyneet elämässä, ei ollut sen merkki, että he eivät uskoneet tarpeeksi. Eikä se ollut sen merkki, että he eivät olleet edenneet pyhityselämässä riittävän pitkälle.

        Stefanus oli Raamatun mukaan täynnä Pyhää Henkeä julistaessaan juutalaisille Jumalan Sanaa, mutta häntä Jumala ei pelastanut kivisateesta. Hänet kivitettiin kuoliaaksi. Stefanuksen hyvä osa ja tuskaton elämä odotti häntä Taivaan Kodissa, jossa Jeesus otti hänet vastaan.

        Usein Jumala ei pelasta maan päälliseltä ruumiilliselta kärsimykseltä tai sairaudelta. Siksi on väärin vihjata sairaille, että jos he vain tarpeeksi uskoisivat, tai jos he vain tarpeeksi tekisivät parannusta, he aivan varmasti parantuisivat sairauksistaan. Se ei ole Raamatun opettama totuus.


      • valmis luopumaan
        _Mervi_ kirjoitti:

        Herra pelasti Paavalin monesti, mutta lopulta, tehtävänsä täytettyään, Paavalikin kuoli marttyyrikuoleman Roomassa. Apostoleista ilmeisesti kaikki paitsi Johannes mestattiin.

        Keisari Neron vainojen aikaisista kuvauksista voi myös lukea, miten kristityt joutuivat kärsimään ruumiillista tuskaa tässä ajassa. Se, että he joutuivat kärsimään, eivätkä menestyneet elämässä, ei ollut sen merkki, että he eivät uskoneet tarpeeksi. Eikä se ollut sen merkki, että he eivät olleet edenneet pyhityselämässä riittävän pitkälle.

        Stefanus oli Raamatun mukaan täynnä Pyhää Henkeä julistaessaan juutalaisille Jumalan Sanaa, mutta häntä Jumala ei pelastanut kivisateesta. Hänet kivitettiin kuoliaaksi. Stefanuksen hyvä osa ja tuskaton elämä odotti häntä Taivaan Kodissa, jossa Jeesus otti hänet vastaan.

        Usein Jumala ei pelasta maan päälliseltä ruumiilliselta kärsimykseltä tai sairaudelta. Siksi on väärin vihjata sairaille, että jos he vain tarpeeksi uskoisivat, tai jos he vain tarpeeksi tekisivät parannusta, he aivan varmasti parantuisivat sairauksistaan. Se ei ole Raamatun opettama totuus.

        kaikesta kalliin Jumalan Sanan edestä, et ole kelvollinen Jumalan valtakuntaan. Jos pelkäät ja ahdistut ja et usko ja toivo, vaan annat maailman tunteiden ja alkeisvoimien tulla etusijalle ja näin syrjäytät Jumalan Sanan totuuden ja menetät ylitse ymmärryksen käyvän rauhan, jonka Jeesus lupasi ja totisesti antoi omilleen ja sen Sanan tuoman vapauden, et voi koskaan kokea sitä, että Jeesus toi omilleen täydellisen totuuden ja vapauden ja koska Hän toi noin valtavan ihmeellisen asian, niin sen takia monet ovat suostuneet martyyreina kuolemaan, sillä mikään ei ole heidän kohdallaan edelle mennyt Jumalasta.

        Jeesuksen seuraaja ei katso maailmaan, vaan hän katsoo uskon kautta VOITTAJAAN ja elää sen takia aina voittovoimassa. Voima tulee Jumalalta.


      • Jeesukseen uskova

        Niin..Sinusta menestysteologia voi olla sitä, mutta oletko ottanut asiasta selvää. Kyselehän heidän perustelujaan uskolle esim .joltakin Elämän Sana-seurakunnan pastorilta, johtajalta .


        Kuka heille on muuten tuollaisen nimenkin antanut kuin menestysteologia. Ettei vain olisi kateellisten panettelua?


      • Jeesukseen uskova kirjoitti:

        Niin..Sinusta menestysteologia voi olla sitä, mutta oletko ottanut asiasta selvää. Kyselehän heidän perustelujaan uskolle esim .joltakin Elämän Sana-seurakunnan pastorilta, johtajalta .


        Kuka heille on muuten tuollaisen nimenkin antanut kuin menestysteologia. Ettei vain olisi kateellisten panettelua?

        Olen toki ottanut selvää, kuunnellut heidän saarnoja,lukenut kirjoja sekä kuullut heidän piirissään olleita uskovaisia.
        Nimenannosta en tiedä mistä on syntynyt?


    • siemen kylvettiin

      jo Paratiisissa.

      1. Mooseksen kirja 3
      1 Mutta käärme oli kavalin kaikista kedon eläimistä, jotka Herra Jumala oli tehnyt; ja se sanoi vaimolle: "Onko Jumala todellakin sanonut: 'Älkää syökö kaikista paratiisin puista'?"
      2 Niin vaimo vastasi käärmeelle: "Me saamme syödä muiden puiden hedelmiä paratiisissa,
      3 mutta sen puun hedelmästä, joka on keskellä paratiisia, on Jumala sanonut: 'Älkää syökö siitä älkääkä koskeko siihen, ettette kuolisi'."

      4 Niin käärme sanoi vaimolle: "Ette suinkaan kuole;
      5 vaan Jumala tietää, että sinä päivänä, jona te siitä syötte, aukenevat teidän silmänne, ja te tulette niinkuin Jumala tietämään hyvän ja pahan".

    • menestysteologiaa vastaan

      Menestysteologian perusviesti, joka yleensä annetaan ymmärtää vihjauksin ja taitavin sanankääntein, on se, että jos uskot oikein, et voi olla "köyhä etkä kipeä".

      Sitä vastaan tässä yksi Kiinan kielestä käännetty rukouslaulu:

      Jumala ei luvannut pilvetöntä taivasta, kukkia teittemme varsille, vapautusta ongelmista ja kivuista. Jumala ei luvannut säästää meitä ahdistuksesta, kiusauksista ja raskaista kuormista. Jumala ei luvannut, ettei tiellemme tulisi korkeita vuoria, ei myrskyävää merta. Jumala ei luvannut lempeää tuulta purjeisiimme eikä tasaista ajotietä. Mutta Jumala lupasi voiman elää, valoa polullemme, lepoa aherrusten keskellä, apua kiusauksissa, pakopaikan vaaroissa, loputtoman kärsivällisyytensä ja ikuisesti kestävän rakkautensa (Kiinalainen laulu Anita Strömin rukouskirjeestä 24.10.1994).

      • jatkukoon näin:

        Jeesus lupasi meille rauhan ja vaikka maailma kuinka melskaisi ei se rauhaamme kykene poissa viemään ja Jeesus kertoi, että synnin seurausta on kipu ja tuska ihmisen elämässä, mutta Hän vapauttaa omansa tästä synnin tuomasta ahdistukseta, jos me vain USKOMME, siis vain uskomme, siihen, että Hän on kaikkivaltias Jumala ja elämme tämän Jumalan tuoman Sanan ohjauksessa ja tämän rakkaan Jumalan antamalla voimalla.
        Jumala kertoo kaikille, että Hän loi ihmisen vapaaksi ja onnelliseksi, mutta ihminen ei uskonut sitä, vaan tahtoi aina vain enemmän tietoa, viisautta, kykyä ja kaikkea itselleen haalia ja näin vei sielunsa turmioon, sillä usko Jumalan Sanaan jäi haalimisen tähden pois, mutta Jeesus tuli ja nyt on kakki uudelleen tullut vapaan uskon kautta täydelliseen vapauteen ja onnellisuuteen, sillä jospa nyt ihminen uskoisi, että yksin Jumalalla on kaikki viisaus ja hyvä anti.


      • _Mervi_
        jatkukoon näin: kirjoitti:

        Jeesus lupasi meille rauhan ja vaikka maailma kuinka melskaisi ei se rauhaamme kykene poissa viemään ja Jeesus kertoi, että synnin seurausta on kipu ja tuska ihmisen elämässä, mutta Hän vapauttaa omansa tästä synnin tuomasta ahdistukseta, jos me vain USKOMME, siis vain uskomme, siihen, että Hän on kaikkivaltias Jumala ja elämme tämän Jumalan tuoman Sanan ohjauksessa ja tämän rakkaan Jumalan antamalla voimalla.
        Jumala kertoo kaikille, että Hän loi ihmisen vapaaksi ja onnelliseksi, mutta ihminen ei uskonut sitä, vaan tahtoi aina vain enemmän tietoa, viisautta, kykyä ja kaikkea itselleen haalia ja näin vei sielunsa turmioon, sillä usko Jumalan Sanaan jäi haalimisen tähden pois, mutta Jeesus tuli ja nyt on kakki uudelleen tullut vapaan uskon kautta täydelliseen vapauteen ja onnellisuuteen, sillä jospa nyt ihminen uskoisi, että yksin Jumalalla on kaikki viisaus ja hyvä anti.

        >> Jeesus kertoi, että synnin seurausta on kipu
        >> ja tuska ihmisen elämässä

        Kyllä, näin on.

        >> mutta Hän vapauttaa omansa tästä synnin
        >> tuomasta ahdistukseta, jos me vain USKOMME

        Kyllä, hän vapauttaa meidät Taivaan Kodissa täydellisesti kivusta ja tuskasta. Mutta Raamatussa on paljon kohtia, joissa Jeesus puhuu siitä, että hänen seuraajillaan tulee olemaan paljon tuskaa ja kipua tämän maanpäällisen elämän aikana.

        Myös Psalmi 73 on mielenkiintoinen. Siinä pohditaan miksi jumalaton menestyy tässä elämässä, mutta hurskas Herran palvelija kärsii. Sitä moni joutuu miettimään tässä ajassa.

        "Sillä minussa nousi kateus ylvästelijöitä kohtaan, kun minä näin jumalattomien menestyvän. Sillä he ovat vaivoista vapaat kuolemaansa asti..."
        ..."Minä mietin päästäkseni tästä selvyyteen; mutta se oli minulle ylen vaikeata. kunnes minä pääsin sisälle Jumalan pyhiin salaisuuksiin ja käsitin, mikä heidän loppunsa on oleva."
        ..."Kuitenkin minä pysyn alati sinun tykönäsi, sinä pidät minua kiinni oikeasta kädestäni. Sinä talutat minua neuvosi mukaan ja korjaat minut viimein kunniaan. Ketä muuta minulla olisi taivaassa! Ja kun sinä olet minun kanssani, en minä mistään maan päällä huoli. Vaikka minun ruumiini ja sieluni nääntyisi, Jumala on minun sydämeni kallio ja minun osani iankaikkisesti.
        Sillä katso, jotka sinusta eriävät, ne hukkuvat, sinä tuhoat kaikki, jotka haureudessa sinusta luopuvat. Mutta minun onneni on olla Jumalaa lähellä..."


      • mies kauhistuu
        _Mervi_ kirjoitti:

        >> Jeesus kertoi, että synnin seurausta on kipu
        >> ja tuska ihmisen elämässä

        Kyllä, näin on.

        >> mutta Hän vapauttaa omansa tästä synnin
        >> tuomasta ahdistukseta, jos me vain USKOMME

        Kyllä, hän vapauttaa meidät Taivaan Kodissa täydellisesti kivusta ja tuskasta. Mutta Raamatussa on paljon kohtia, joissa Jeesus puhuu siitä, että hänen seuraajillaan tulee olemaan paljon tuskaa ja kipua tämän maanpäällisen elämän aikana.

        Myös Psalmi 73 on mielenkiintoinen. Siinä pohditaan miksi jumalaton menestyy tässä elämässä, mutta hurskas Herran palvelija kärsii. Sitä moni joutuu miettimään tässä ajassa.

        "Sillä minussa nousi kateus ylvästelijöitä kohtaan, kun minä näin jumalattomien menestyvän. Sillä he ovat vaivoista vapaat kuolemaansa asti..."
        ..."Minä mietin päästäkseni tästä selvyyteen; mutta se oli minulle ylen vaikeata. kunnes minä pääsin sisälle Jumalan pyhiin salaisuuksiin ja käsitin, mikä heidän loppunsa on oleva."
        ..."Kuitenkin minä pysyn alati sinun tykönäsi, sinä pidät minua kiinni oikeasta kädestäni. Sinä talutat minua neuvosi mukaan ja korjaat minut viimein kunniaan. Ketä muuta minulla olisi taivaassa! Ja kun sinä olet minun kanssani, en minä mistään maan päällä huoli. Vaikka minun ruumiini ja sieluni nääntyisi, Jumala on minun sydämeni kallio ja minun osani iankaikkisesti.
        Sillä katso, jotka sinusta eriävät, ne hukkuvat, sinä tuhoat kaikki, jotka haureudessa sinusta luopuvat. Mutta minun onneni on olla Jumalaa lähellä..."

        ja taitaa osata hävetäkkin, omaa kateuttaan heitä kohtaan, joilla ei ole vaivoja kunnes ymmärtää, että häntä vaivataan hänen parhaakseen hänen kasvaa Jumalaan, sillä sitä Jumala kurittaa, jota Hän rakastaa.

        Mutta kurituksen ei pidä jäädä päälle, vaan Jumalan valtakunta on vanhurskautta, rauhaa ja iloa Pyhässä Hengessä, eli kurituksen kautta ihmisen saama lahjausko saa kasvun ja kiinnityksen Jumalan Sanaan ja mitä pikemmin ihminen taivuttaa tahtonsa Jumalan Tahtoon, sitä pikemmin hän selviää kurittavan käden alta rakastavaan hoivaan ja avaralle paikalle.

        Jeesus parantaa jos tässä ajassa kenet tahtoo ja sitä vastaan ihmiset käyvät, sillä epäusko estää heitä uskomasta Jumalan Sanaan niin, kuin se on meille annettu ja näistä, jotka kertovat Jeesuksen suurista ihmeistä kohdallaan käytetään usein nimitystä menestysteologi.

        Jeesus ei missään opeta, että Hänen lapsensa jäävät ahdistuksiin, vaan Hän opettaa:
        Johannes 8
        31 Niin Jeesus sanoi niille juutalaisille, jotka uskoivat häneen: "Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani;
        32 ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi".


      • _Mervi_
        mies kauhistuu kirjoitti:

        ja taitaa osata hävetäkkin, omaa kateuttaan heitä kohtaan, joilla ei ole vaivoja kunnes ymmärtää, että häntä vaivataan hänen parhaakseen hänen kasvaa Jumalaan, sillä sitä Jumala kurittaa, jota Hän rakastaa.

        Mutta kurituksen ei pidä jäädä päälle, vaan Jumalan valtakunta on vanhurskautta, rauhaa ja iloa Pyhässä Hengessä, eli kurituksen kautta ihmisen saama lahjausko saa kasvun ja kiinnityksen Jumalan Sanaan ja mitä pikemmin ihminen taivuttaa tahtonsa Jumalan Tahtoon, sitä pikemmin hän selviää kurittavan käden alta rakastavaan hoivaan ja avaralle paikalle.

        Jeesus parantaa jos tässä ajassa kenet tahtoo ja sitä vastaan ihmiset käyvät, sillä epäusko estää heitä uskomasta Jumalan Sanaan niin, kuin se on meille annettu ja näistä, jotka kertovat Jeesuksen suurista ihmeistä kohdallaan käytetään usein nimitystä menestysteologi.

        Jeesus ei missään opeta, että Hänen lapsensa jäävät ahdistuksiin, vaan Hän opettaa:
        Johannes 8
        31 Niin Jeesus sanoi niille juutalaisille, jotka uskoivat häneen: "Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani;
        32 ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi".

        >> Jeesus parantaa jos tässä ajassa kenet tahtoo

        Aamen. Näin on. Sitä, kenet Jeesus suuressa armossa parantaa, kenet ei - sitä me emme tiedä. Hänen ajatuksensa ovat korkeammalla kuin meidän.

        Mutta sen Raamatusta voi lukea, että Hän ei paranna kaikkia niitä, jotka uskovat oikein.

        Maan päältä ei myöskään löydy niin pyhittynyttä uskovaa ihmistä, joka ei synneillään joka päivä - ajatuksin, sanoin, teoin ja laiminlyönnein - ansaitsisi sairauksiensa ja kipujensa jatkumista.

        Kyse on armosta, ei ansioista.

        Silloin kun Hän parantaa, se on Hänen ihmeellistä armoaan, eikä sitä parantumista kukaan ihmisistä voi ansaita Jumalan edessä.

        Samoin kuin pelastumme yksin armosta, myös mahdollinen parantuminen on yksin armosta.


      • armoa ei
        _Mervi_ kirjoitti:

        >> Jeesus parantaa jos tässä ajassa kenet tahtoo

        Aamen. Näin on. Sitä, kenet Jeesus suuressa armossa parantaa, kenet ei - sitä me emme tiedä. Hänen ajatuksensa ovat korkeammalla kuin meidän.

        Mutta sen Raamatusta voi lukea, että Hän ei paranna kaikkia niitä, jotka uskovat oikein.

        Maan päältä ei myöskään löydy niin pyhittynyttä uskovaa ihmistä, joka ei synneillään joka päivä - ajatuksin, sanoin, teoin ja laiminlyönnein - ansaitsisi sairauksiensa ja kipujensa jatkumista.

        Kyse on armosta, ei ansioista.

        Silloin kun Hän parantaa, se on Hänen ihmeellistä armoaan, eikä sitä parantumista kukaan ihmisistä voi ansaita Jumalan edessä.

        Samoin kuin pelastumme yksin armosta, myös mahdollinen parantuminen on yksin armosta.

        ole olemassakaan, jossa ihmisen ei kuulu kuunnella Hyvän Paimenen ääntä ja elää tämän ihmeellisen Paimenen opastuksella.

        Jos ihmiset kuulisivat Jumalan käskyt ja uskoisivat Jeesukseen, niin heidän rauhansa olisi taattu, mutta synti vei ihmiseltä ymmärryksen ja näin he alkoivat kuvittelemaan, että he kyllä omalla järjellään osaavat ratkaista mitä uskovat ja mitä eivät usko.
        Se on valhe, joka meidän tulee täältä poissa ajaa, sillä Jumala antaa uskon ja se on Raamatussa meidän tiedoksemme tuotu, eli ei ole muuta, kuin yksi usko.

        Jumalan Sana täyttää kaikki lupaukset ja jättikö Jeesus yhtäkään sairasta ja avun tarpeen myöntänyttä auttamatta. Ei jättänyt ja nyt me saamme yhdessä kasvaa sen ymmärtämiseen, että meilläkin on oikeus siihen uskoon, jossa Jumalan hyvät lupaukset meille annettiin ja koska elämme ajassa, jossa uskomme ja toivomme ja kiinnitymme Jumalan Sanaan, niin jonakin päivänä jokainen näkee ihmeitä tapahtuvan.

        Uudesti syntyminen on valtava ihme ja siitä alkavat kaikki muut ihmeet. Jumalan oma ei elä maailmasta, vaan elää uskon kautta jokaiseen Jumalan Sanaan ja se sammuttaa janon ja vie nälän.

        Onneksi nyt on armonpäivä ja tänäänkin saamme kasvatusta Jumalan Sanaan, joka tekee kaikki siihen kiintyvät täydellisen vapaaksi.


      • _Mervi_
        armoa ei kirjoitti:

        ole olemassakaan, jossa ihmisen ei kuulu kuunnella Hyvän Paimenen ääntä ja elää tämän ihmeellisen Paimenen opastuksella.

        Jos ihmiset kuulisivat Jumalan käskyt ja uskoisivat Jeesukseen, niin heidän rauhansa olisi taattu, mutta synti vei ihmiseltä ymmärryksen ja näin he alkoivat kuvittelemaan, että he kyllä omalla järjellään osaavat ratkaista mitä uskovat ja mitä eivät usko.
        Se on valhe, joka meidän tulee täältä poissa ajaa, sillä Jumala antaa uskon ja se on Raamatussa meidän tiedoksemme tuotu, eli ei ole muuta, kuin yksi usko.

        Jumalan Sana täyttää kaikki lupaukset ja jättikö Jeesus yhtäkään sairasta ja avun tarpeen myöntänyttä auttamatta. Ei jättänyt ja nyt me saamme yhdessä kasvaa sen ymmärtämiseen, että meilläkin on oikeus siihen uskoon, jossa Jumalan hyvät lupaukset meille annettiin ja koska elämme ajassa, jossa uskomme ja toivomme ja kiinnitymme Jumalan Sanaan, niin jonakin päivänä jokainen näkee ihmeitä tapahtuvan.

        Uudesti syntyminen on valtava ihme ja siitä alkavat kaikki muut ihmeet. Jumalan oma ei elä maailmasta, vaan elää uskon kautta jokaiseen Jumalan Sanaan ja se sammuttaa janon ja vie nälän.

        Onneksi nyt on armonpäivä ja tänäänkin saamme kasvatusta Jumalan Sanaan, joka tekee kaikki siihen kiintyvät täydellisen vapaaksi.

        Lähden liikkeelle pelastuksen asiasta, sillä se on aina tärkeämpi kuin ajallinen parantuminen sairauksista.

        Onko olemassa täydellisen ilmaista armoa? - Armoa, joka pysyy voimassa ilman, että ihminen täyttää Jumalan ja Jeesuksen käskyt?

        Onko olemassa pelastavaa armoa, jonka varassa saa elää, vaikka huomaa tahdostaan huolimatta joka päivä lankeavansa Jeesuksen käskyistä?

        - On, sillä muuhun armoon ihminen ei koskaan yltäisi.

        Mutta kun ihminen uskoo Jeesuksen ristintyöhön pohjautuvaan armoon, johon Jumala antaa uskon lahjan, Pyhä Henki muuttaa asumaan tuon ihmisen sydämeen, ja vaikuttaa ihmisessä Hyvän Paimenen äänen kuulemista.

        Mutta edelleenkään en usko, että pyhityselämässä eteneminen olisi tae siitä, että ihminen ei joudu sairastamaan. Oletan, että sinäkin puhut tässä vain käskyjen osittaisesta täyttämisestä - sillä en usko, että Jumala muuttaa Jeesukseen uskovan ihmisen synnittömäksi tämän maanpäällisen elämän aikana - vai uskotko sinä?Yhtäkään elävää esimerkkiä en tiedä.

        Vai ymmärränkö oikein, että ajattelet niin, että jos ihminen täyttää Jumalan käskyt ja uskoo Jeesukseen, niin hänen ei tarvitse koskaan sairastaa, vaan Jumala aina parantaa hänet, jos hän sattuukin sairastumaan? Ja jos ei paranna, niin sillä ihmisellä on jokin synti, jonka vuoksi Jumala ei paranna häntä?

        Mitä sitten, jos itse joskus sairastut pysyvästi, pitkäaikaisesti, eikä Jumala paranna? Tai jos joku läheisistäsi joutuu sairastamaan pitkään? Viestisi on itsellesi ja läheisellesi luultavasti varsin karu: en/et usko oikein tai minulla/sinulla on liikaa syntejä.

        Uskotko, että Jeesus voi parantaa ihmisen joskus silkasta armosta?

        Tai olla parantamatta jotakuta oikein uskovaa ja pyhityselämässä edennyttä ihmistä?

        >> Onneksi nyt on armonpäivä

        Jos olet saanut Jeesukselta armosta lahjaksi pelastuksen kadotuksesta, miksi ajattelet, että vähäisempi ajallinen lahja - eli terveys - olisi käskyjen mukaan elämällä ansaittavissa? Vai ajatteletko niin?

        "Vastatkaa vain tähän kysymykseen: saitteko te Hengen tekemällä lain vaatimat teot vai kuulemalla ja uskomalla evankeliumin?"
        Gal. 3:2

        Siksi uskon, että kun Jeesus tässä ajassa jonkun parantaa, se on silkkaa armoa.


      • ymmärrä,
        _Mervi_ kirjoitti:

        Lähden liikkeelle pelastuksen asiasta, sillä se on aina tärkeämpi kuin ajallinen parantuminen sairauksista.

        Onko olemassa täydellisen ilmaista armoa? - Armoa, joka pysyy voimassa ilman, että ihminen täyttää Jumalan ja Jeesuksen käskyt?

        Onko olemassa pelastavaa armoa, jonka varassa saa elää, vaikka huomaa tahdostaan huolimatta joka päivä lankeavansa Jeesuksen käskyistä?

        - On, sillä muuhun armoon ihminen ei koskaan yltäisi.

        Mutta kun ihminen uskoo Jeesuksen ristintyöhön pohjautuvaan armoon, johon Jumala antaa uskon lahjan, Pyhä Henki muuttaa asumaan tuon ihmisen sydämeen, ja vaikuttaa ihmisessä Hyvän Paimenen äänen kuulemista.

        Mutta edelleenkään en usko, että pyhityselämässä eteneminen olisi tae siitä, että ihminen ei joudu sairastamaan. Oletan, että sinäkin puhut tässä vain käskyjen osittaisesta täyttämisestä - sillä en usko, että Jumala muuttaa Jeesukseen uskovan ihmisen synnittömäksi tämän maanpäällisen elämän aikana - vai uskotko sinä?Yhtäkään elävää esimerkkiä en tiedä.

        Vai ymmärränkö oikein, että ajattelet niin, että jos ihminen täyttää Jumalan käskyt ja uskoo Jeesukseen, niin hänen ei tarvitse koskaan sairastaa, vaan Jumala aina parantaa hänet, jos hän sattuukin sairastumaan? Ja jos ei paranna, niin sillä ihmisellä on jokin synti, jonka vuoksi Jumala ei paranna häntä?

        Mitä sitten, jos itse joskus sairastut pysyvästi, pitkäaikaisesti, eikä Jumala paranna? Tai jos joku läheisistäsi joutuu sairastamaan pitkään? Viestisi on itsellesi ja läheisellesi luultavasti varsin karu: en/et usko oikein tai minulla/sinulla on liikaa syntejä.

        Uskotko, että Jeesus voi parantaa ihmisen joskus silkasta armosta?

        Tai olla parantamatta jotakuta oikein uskovaa ja pyhityselämässä edennyttä ihmistä?

        >> Onneksi nyt on armonpäivä

        Jos olet saanut Jeesukselta armosta lahjaksi pelastuksen kadotuksesta, miksi ajattelet, että vähäisempi ajallinen lahja - eli terveys - olisi käskyjen mukaan elämällä ansaittavissa? Vai ajatteletko niin?

        "Vastatkaa vain tähän kysymykseen: saitteko te Hengen tekemällä lain vaatimat teot vai kuulemalla ja uskomalla evankeliumin?"
        Gal. 3:2

        Siksi uskon, että kun Jeesus tässä ajassa jonkun parantaa, se on silkkaa armoa.

        mitä koetan sinullekin opettaa ja jonka olen itse kantapään kautta joutunut oppimaan Jumalan kurittavan käden alla.

        Ei käskyjen pitäminen paranna ketään, vaan usko Jeesukseen parantaa ja joka uskoo Jeesukseen, ei riko täytettyä lakia, joka sisältää jokaisen käskyn ja kaikki profetiat. Ja niin yksinkertaista tämä on, että usko Jeesukseen antaa meille osallisuuden Pyhän Hengen voimaan ja tässä voimassa me saamme elää Jumalan lapseutta, ei omassa voimassa, vaan Jumalan voimassa.

        Kauan täällä on opetettu armoa, joka ei ole Jeesuksen opettamaa, vaan on ihmisten muokkaamaa ja itselleen lupaamaa ja tässä opetuksessa Jumalan Tahto tehdään vähäiseksi oman tahdon korotuksen mukaisesti.

        Itse olen oppinut kuuntelemaan Hyvän Paimenen ääntä kaiksessa, mutta sekään ei tule luettavaksi minun ansiokseni, vaan kaiken teki Jeesus. Puhdisti minut jopa niin, että jouduin kuoleman kanssa vastatusten ja jouduin siinä luopumaan kaikesta omastani ja turvaamaan yksin Jeesukseen. Paransi hetkessä ja täytti ilolla ja rauhalla ja antoi tehtäväksi julistaa tänne ilosanoman.

        Ilosanoma on se, että me saamme armosta pelastuksen uskon kautta Jeesukseen ja saamme voiman elää rakkaudenlaissa. Rakkaus täyttää kaikki profetiat ja lain.


      • _Mervi_
        ymmärrä, kirjoitti:

        mitä koetan sinullekin opettaa ja jonka olen itse kantapään kautta joutunut oppimaan Jumalan kurittavan käden alla.

        Ei käskyjen pitäminen paranna ketään, vaan usko Jeesukseen parantaa ja joka uskoo Jeesukseen, ei riko täytettyä lakia, joka sisältää jokaisen käskyn ja kaikki profetiat. Ja niin yksinkertaista tämä on, että usko Jeesukseen antaa meille osallisuuden Pyhän Hengen voimaan ja tässä voimassa me saamme elää Jumalan lapseutta, ei omassa voimassa, vaan Jumalan voimassa.

        Kauan täällä on opetettu armoa, joka ei ole Jeesuksen opettamaa, vaan on ihmisten muokkaamaa ja itselleen lupaamaa ja tässä opetuksessa Jumalan Tahto tehdään vähäiseksi oman tahdon korotuksen mukaisesti.

        Itse olen oppinut kuuntelemaan Hyvän Paimenen ääntä kaiksessa, mutta sekään ei tule luettavaksi minun ansiokseni, vaan kaiken teki Jeesus. Puhdisti minut jopa niin, että jouduin kuoleman kanssa vastatusten ja jouduin siinä luopumaan kaikesta omastani ja turvaamaan yksin Jeesukseen. Paransi hetkessä ja täytti ilolla ja rauhalla ja antoi tehtäväksi julistaa tänne ilosanoman.

        Ilosanoma on se, että me saamme armosta pelastuksen uskon kautta Jeesukseen ja saamme voiman elää rakkaudenlaissa. Rakkaus täyttää kaikki profetiat ja lain.

        Niin. Tämä minulta on jäänyt ymmärtämättä: Voiko olla totta, että Jumala on antanut sinulle voiman elää aivan konkreettisesti ilman syntiä?

        Voitko käydä kaikki tämän viikon tapahtumat läpi mielessäsi, ja olla rehellisesti sitä mieltä, että Jumalan antaman voiman vuoksi et ole yhdessäkään kohdin ajatellut, sanonut etkä tehnyt mitään Jumalan käskyjen vastaista?

        Muistatko, että sinulla olisi ollut yhtään Jumalan tahdon vastaista ajatusta uskoon tulosi jälkeen?

        Ja oletko sitä mieltä, että jos joku on sairas, hän ei ole pelastavassa uskossa?


      • sanonut olevani synnitön!
        _Mervi_ kirjoitti:

        Niin. Tämä minulta on jäänyt ymmärtämättä: Voiko olla totta, että Jumala on antanut sinulle voiman elää aivan konkreettisesti ilman syntiä?

        Voitko käydä kaikki tämän viikon tapahtumat läpi mielessäsi, ja olla rehellisesti sitä mieltä, että Jumalan antaman voiman vuoksi et ole yhdessäkään kohdin ajatellut, sanonut etkä tehnyt mitään Jumalan käskyjen vastaista?

        Muistatko, että sinulla olisi ollut yhtään Jumalan tahdon vastaista ajatusta uskoon tulosi jälkeen?

        Ja oletko sitä mieltä, että jos joku on sairas, hän ei ole pelastavassa uskossa?

        Olen aina kertonut, että armosta meidät on pelastettu ei itsemme kautta ja näin ei jää kerskaukselle sijaa. Jeesus on täydellinen ja minä saan olla täydellisyyden seurassa ja katsoa Hänen täydellisyyteensä ja uskoa ja toivoa, että kerran minäkin olen oleva täydellinen.
        Nyt on kilvoitus ja käskyjen perusteella minä tiedän, minkä hylkään syntinä. Esim. jos ajattelen lähimäisestäni pahaa, hylkään sen Jumalalta saamani lahjauskon ja Pyhän Hengen voiman vaikutuksesta ja näin saan elää vapaudessa.

        Sairaissa ihmisissä on uskovaisia ja jollakin tavalla tästä ajasta lähdetään, sillä jos Jeesus ei tempaa meitä nyt mukaansa, niin silloin tulee se jokin joka pysäyttää tämän muodon ja siirtää tästä elämän toisaalle, mutta me saamme uskoa ja toivoa, että pysymme täällä terveenä ja jos joku on sairastunut, hänellä on oikeus panna toivonsa Jeesukseen ja siihen, että Jeesus voi jo tässä ajassa sairauden kahleet murtaa.


      • sairauden kohdatessa
        sanonut olevani synnitön! kirjoitti:

        Olen aina kertonut, että armosta meidät on pelastettu ei itsemme kautta ja näin ei jää kerskaukselle sijaa. Jeesus on täydellinen ja minä saan olla täydellisyyden seurassa ja katsoa Hänen täydellisyyteensä ja uskoa ja toivoa, että kerran minäkin olen oleva täydellinen.
        Nyt on kilvoitus ja käskyjen perusteella minä tiedän, minkä hylkään syntinä. Esim. jos ajattelen lähimäisestäni pahaa, hylkään sen Jumalalta saamani lahjauskon ja Pyhän Hengen voiman vaikutuksesta ja näin saan elää vapaudessa.

        Sairaissa ihmisissä on uskovaisia ja jollakin tavalla tästä ajasta lähdetään, sillä jos Jeesus ei tempaa meitä nyt mukaansa, niin silloin tulee se jokin joka pysäyttää tämän muodon ja siirtää tästä elämän toisaalle, mutta me saamme uskoa ja toivoa, että pysymme täällä terveenä ja jos joku on sairastunut, hänellä on oikeus panna toivonsa Jeesukseen ja siihen, että Jeesus voi jo tässä ajassa sairauden kahleet murtaa.

        toimimaan näin:
        Jaak. 5:14
        Jos joku teistä sairastaa, kutsukoon tykönsä seurakunnan vanhimmat, ja he rukoilkoot hänen edestään, voidellen häntä öljyllä Herran nimessä.

        On uskoa toimia Sanan ohjeiden mukaan, eikä siinä mitään häviä, vaan voi voittaa suuresti.
        Itse olen kylläkin parannettu Jumalan Voimalla ilman, että paikkalla olisi ollut ketään, mutta jos sairaustuisin, niin olisin valmis kutsumaan seurakunnan vanhimmat.
        Mitä Sana meille neuvoo siihen meidän tulee koko sydämestämme asennoitua niin, että uskomme.

        Usko tekee ihmeitä. Ajattele, Jerikon muuritkin murtuivat uskon voimasta ja kuten Sana opettaa, niin vuoret tulevat lakeudeksi Jumalan voimalla, eli vaikka sinulla olisi kuinka suuri vuori kannettavanasi huolia, niin uskon voimalla voit antaa ne Jeesukselle ja itse elää ihmeellisessä vapaudessa.

        Usko on uskomista, mutta vain silloin mahdollista, kun on saanut Jumalalta lahjauskon ja jos ei ole varma siitä, onko lahjauskossa, niin silloin saa pyytää sitä kaiken voittavaa uskoa.


      • _Mervi_
        sanonut olevani synnitön! kirjoitti:

        Olen aina kertonut, että armosta meidät on pelastettu ei itsemme kautta ja näin ei jää kerskaukselle sijaa. Jeesus on täydellinen ja minä saan olla täydellisyyden seurassa ja katsoa Hänen täydellisyyteensä ja uskoa ja toivoa, että kerran minäkin olen oleva täydellinen.
        Nyt on kilvoitus ja käskyjen perusteella minä tiedän, minkä hylkään syntinä. Esim. jos ajattelen lähimäisestäni pahaa, hylkään sen Jumalalta saamani lahjauskon ja Pyhän Hengen voiman vaikutuksesta ja näin saan elää vapaudessa.

        Sairaissa ihmisissä on uskovaisia ja jollakin tavalla tästä ajasta lähdetään, sillä jos Jeesus ei tempaa meitä nyt mukaansa, niin silloin tulee se jokin joka pysäyttää tämän muodon ja siirtää tästä elämän toisaalle, mutta me saamme uskoa ja toivoa, että pysymme täällä terveenä ja jos joku on sairastunut, hänellä on oikeus panna toivonsa Jeesukseen ja siihen, että Jeesus voi jo tässä ajassa sairauden kahleet murtaa.

        OK. Kirjoituksestasi sai vain sellaisen käsityksen, että ajattelet niin, että et koskaan elämässäsi nyt konkreettisesti riko Jumalan käskyjä vastaan. Vaan, että Jumala on antanut sinulle voiman olla ikinä tekemättä syntiä. Kirjoitit: "joka uskoo Jeesukseen, ei riko täytettyä lakia, joka sisältää jokaisen käskyn". Olen sen verran yksinkertainen, että ymmärsin tuon niin, että kun uskot Jeesukseen, et riko Jumalan lakia, et yhtäkään käskyä, eli olet synnitön. Tai lähes synnitön.

        "Jos väitämme, ettemme ole syntisiä, me petämme itseämme eikä totuus ole meissä." 1.Joh.1:8

        >> Sairaissa ihmisissä on uskovaisia ja jollakin
        >> tavalla tästä ajasta lähdetään

        Kiitos, tätä ajoin takaa. Voi olla hyvinkin pimeässä ja kuitenkin käsi Jumalan kädessä.


      • rakkautta"
        _Mervi_ kirjoitti:

        OK. Kirjoituksestasi sai vain sellaisen käsityksen, että ajattelet niin, että et koskaan elämässäsi nyt konkreettisesti riko Jumalan käskyjä vastaan. Vaan, että Jumala on antanut sinulle voiman olla ikinä tekemättä syntiä. Kirjoitit: "joka uskoo Jeesukseen, ei riko täytettyä lakia, joka sisältää jokaisen käskyn". Olen sen verran yksinkertainen, että ymmärsin tuon niin, että kun uskot Jeesukseen, et riko Jumalan lakia, et yhtäkään käskyä, eli olet synnitön. Tai lähes synnitön.

        "Jos väitämme, ettemme ole syntisiä, me petämme itseämme eikä totuus ole meissä." 1.Joh.1:8

        >> Sairaissa ihmisissä on uskovaisia ja jollakin
        >> tavalla tästä ajasta lähdetään

        Kiitos, tätä ajoin takaa. Voi olla hyvinkin pimeässä ja kuitenkin käsi Jumalan kädessä.

        on Sanan ohje ja sitä me tavoittelemme, sillä mehän muistamme, että rakkaus on voittanut pahan, eli laki ja profetiat ovat täyttyneet Jeesuksen työn perusteella ja meille annettiin käsky rakastaa.
        Eikö olekkin aikamoinen käsky, kun saamme ilmaisen rakkauden Jumalalta ja tällä rakkaudella meidän käsketään rakastaa Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistä niin, kuin itseämme ja siinä kaikki, sillä rakkaus ei riko Jumalan käskyjä.
        Kuitenkaan, vaikka tavoittelemmekin rakkautta, emme kerkeä täällä täydellisiksi ja siksi saamme täydestä sydämestämme turvata yhden, kertakaikkisen Uhrin tuomaan valtavaan siunaukseen.

        Ei haittaa, vaikka et kaikkea keskustelussamme ymmärräkkään, vaan se on tärkeintä, että saamme kasvaa yhdessä Jumalan tuntemiseksi, minä saan sinulta sitä mitä Jeesus on sinulle opettanut ja antanut ja sinä saat minulta sitä, mitä minä olen Jeesukselta saanut. Yhteen astiaan ei kaikkea tietoa anneta ja se on Jumalan suurta viisautta, näin Hän pitää meidät seurakunta yhteydessä ja toistemme tarvitsemisessa ja jos emme ole yhteydessä toisiimme, niin sitä vajaammaksi tietomme jää. Tietommehan kyllä tulee aina olemaan vajavaista, sillä Raamattu sanoo näin:

        1. Korinttolaiskirje 13
        8 Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa, ja kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa.
        9 Sillä tietomme on vajavaista, ja profetoimisemme on vajavaista.
        10 Mutta kun tulee se, mikä täydellistä on, katoaa se, mikä on vajavaista.


    • poika.tuntureilta

      liitetään usein korealaisen Paul Yonggi Cho;n toimintaan.

      ..........

      Syyskuulla 1979 olin Helsingissä eräässä seminaarissa, jossa yhtenä seminaarin luennoitsijana oli Etelä-Korealainen Paul Yonkki Cho, joka kertoi omista nuoruusvuosiensa dramaattisista vaiheista:

      Ennen Korean sotaa 1950-luvulla hän oli ollut 20-vuotias kaveri ja sairastunut kuolemanvakavasti. Norjalaisessa lähetyssairaalassa suoritetuissa tutkimuksissa oli todettu, että hän sairasti vakavaa keuhkotuberkuloosia. Toisessa keuhkossa oli ollut ammottava aukko ja toinenkin keuhko basillien pahoin turmelema. Päivät pitkät hän oli yskinyt verta ja kun mitään ei ollut enää tehtävissä, hänelle oli annettu "ultimaatumi", vain puoli vuotta elinaikaa, ja lähetetty kotiin kuolemaan.

      Kuolinvuoteellaan hän oli buddhalaisena lukenut päivät pitkät rukouksia Buddhalle ilman minkäänlaista tulosta. Lopulta hän oli kyllästynyt ja vaihtanut "jumalaansa". "Minä olen koko ikäni ollut buddhalainen, ja nyt kun minä apua tarvitsen, niin sinä et auta minua". Tämän jälkeen hän oli alkanut rukoilemaan tuntematonta Jumalaa: "Jos maailmankaikkeudessa on tuntematon Jumala, niin auta minua".
      Muutaman päivän kuluttua hänen kotiinsa oli tullut nuori nainen, lähetystyöntekijä jostain läheisellä lähetysasemalta. Käynyt muutamaa kerran ja jätettyään koreankielisen Raamatun Paul Yonkkille oli mennyt menojaan.

      Tätä Raamattua hän oli alkanut omin avuin ja omalla ymmärryksellään tutkimaan ja löytänyt siitä "Vuoria siirtävän uskon periaatteet". (Samat kuin itse olin oivaltanut 1960 luvulla). Näitä periaatteita hän oli alkanut toteuttamaan omassa elämässään. Hän oli alkanut uskomaan, että on täysin terve. Vaikka makasi edelleenkin kuolinvuoteellaan ja yski verta, hän oli puhunut kaikille, että "minä olen parantunut" ja tämä usko ja uskon mukainen puhuminen olivat johtaneet siihen, että hän oli myös parantunut sairaudestaan. Puolen vuoden kuluttua hänet oli tutkittu samassa norjalaisessa lähetyssairaalassa ja todettu täysin terveeksi.
      ..........

      http://www.aretalogia.fi/hypnoosin.planeetta/hypnoosi/hypnoosi.7.html

      • ottakaa heiltä itseltään se...

        Ottakaa selvää Elämän Sana seurakunnan pastorilta/ pastoreilta heidän uskostaan..Eikös heitä juuri sanota menestysteologeiksi.?
        www.elamansana.fi.


    • menestysteologiaan pettyneille

      Menestysteologiaa ei ole se, että uskovaiset kertovat Jeesuksen parantaneen ja antaneen hyviä asioita elämään. Se on normaalia uskonelämää.

      Mutta se on menestysteologiaa, jos ei myönnetä, että Jumala ei paranna kaikkia uskovia, ja että uskovilla voi olla pysyviä vaikeita sairauksia ja ongelmia.

      Hyviä kirjoituksia menestysteologiaan pettyneille:

      Kun Jumala ei paranna:
      http://www.kolumbus.fi/rov.o.peltola/teemat/KunJumalaeiparanna.htm

      Kuka menestyy?
      http://www.kolumbus.fi/rov.o.peltola/teemat/Kukamenestyya.htm

    • nämä nimittelijät

      unohtaneet Jumalan lupauksen siunata heitä, jotka uskovat. Onko nyt niin, että ihmiskunta on kulkenut liian kaus totuudesta ja siksi ei myönnä Jumalan siunaavat omiaan, eli vuoropuhelu on molemmin puolista, ihminen kuulee mitä Jumala opettaa ja Jumala siunaa kuulevaa.

      • varma on,

        että monet ovat langenneet Pyhän Hengen pilkkaan tuomitsessaan menestysteologiksi ihmisiä, jotka ovat saaneet Jumalalta siunauksen ja tulleet terveiksi. Jeesus parantaa koko maallisen vaelluksensa ajan sairaita ja kertoo opetuslapsille, että te tulette tekemään suurempia, kuin minä tein ja tällä Hän tarkoittaa, että uskovainen, joka on saanut Pyhän Hengen sisimpäänsä elää voimassa, jonka kautta ihmeitä tapahtuu ja siksi uskovainen saa olla Jeesuksen suuna ja käsinä lähimmäistensä kohdalla ja saattaa uskonsa kautta tehdä ihmeitä, jopa parantamisihmeitä.

        Kuitenkin on myös heitä, jotka matkivat Jumalan suuria tekoja ja heidän hedelmistään heidätkin tunnetaan, eli siitä mikä on heidän sydämen asenne Jumalan Sanaan ja sen perusteella lähimmäisiin. Ihminen, joka tekee jotakikaan oman kunnian pyynnissä ei ole Jumalan lähettämä, sillä Jumala antaa kaiken ilmaiseksi, maksutta ja jos joku vaatii itseensä uskomista, tai jopa maksua jostakikaan asiasta, jonka kertoo tekevänsä Jumalan nimessä, niin sellainen tulee hyljätä, sillä Jeesuksen vapauttamat eivät etsi missään omaa kunniaansa ja sen minkä he tekevät, sen he tekevät Jumalan kunniaksi.

        Kuitenkin Raamattu opettaa, että kansan tulee pitää huolta heistä, jotka opettavat kansan keskellä, eli uskovaisten tulee itse olla valmiita antamaan omastaan jotakin heille, jotka heitä palvelevat Jeesuksen nimen tähden.


      • tahto on,
        varma on, kirjoitti:

        että monet ovat langenneet Pyhän Hengen pilkkaan tuomitsessaan menestysteologiksi ihmisiä, jotka ovat saaneet Jumalalta siunauksen ja tulleet terveiksi. Jeesus parantaa koko maallisen vaelluksensa ajan sairaita ja kertoo opetuslapsille, että te tulette tekemään suurempia, kuin minä tein ja tällä Hän tarkoittaa, että uskovainen, joka on saanut Pyhän Hengen sisimpäänsä elää voimassa, jonka kautta ihmeitä tapahtuu ja siksi uskovainen saa olla Jeesuksen suuna ja käsinä lähimmäistensä kohdalla ja saattaa uskonsa kautta tehdä ihmeitä, jopa parantamisihmeitä.

        Kuitenkin on myös heitä, jotka matkivat Jumalan suuria tekoja ja heidän hedelmistään heidätkin tunnetaan, eli siitä mikä on heidän sydämen asenne Jumalan Sanaan ja sen perusteella lähimmäisiin. Ihminen, joka tekee jotakikaan oman kunnian pyynnissä ei ole Jumalan lähettämä, sillä Jumala antaa kaiken ilmaiseksi, maksutta ja jos joku vaatii itseensä uskomista, tai jopa maksua jostakikaan asiasta, jonka kertoo tekevänsä Jumalan nimessä, niin sellainen tulee hyljätä, sillä Jeesuksen vapauttamat eivät etsi missään omaa kunniaansa ja sen minkä he tekevät, sen he tekevät Jumalan kunniaksi.

        Kuitenkin Raamattu opettaa, että kansan tulee pitää huolta heistä, jotka opettavat kansan keskellä, eli uskovaisten tulee itse olla valmiita antamaan omastaan jotakin heille, jotka heitä palvelevat Jeesuksen nimen tähden.

        että ihmiset palaavat kiittämään saatuaan Jumalan teon kohdalleen, parantumisen ja vapauttamisen, sillä tunnusteoilla on tarkoitus myös vahvistaa uskovaisen kansan uskoa, eli jokaisen kuuluisi kertoa ihmeistä eteenpäin ja näin korottaa Jeesuksen nimeä kansan keskellä, mutta miksi kaikki eivät sitä tee, vaan monet pelkäävät maineensa menetystä ja arvoteluja ja vaikenevat kokemuksistaan. Ihmiset, jotka hakevat toinen toiseltaan kunniaa eivät voi kehittyä hengellisesti, vaan jäävät alaikäisiksi ja aina maitoa tarvitseviksi.

        Joh. 14:11
        Uskokaa minua, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa; mutta jos ette, niin uskokaa itse tekojen tähden.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

      Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      67
      2801
    2. Nyt se sit loppuu

      Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      46
      2554
    3. Kuoleman pelko katosi

      Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      431
      2217
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

      tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2128
    5. Jos sitä keittelis teetä

      Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1956
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

      tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      32
      1692
    7. Huomenta ........

      Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1526
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

      Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1477
    9. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

      Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      26
      1283
    10. Ei mun tunteet

      ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      18
      1165
    Aihe