halvin matkavakuutus pitkälle reissulle?

heikko

Olisiko kenelläkään kokemuksia yli 3kk matkavakuutuksista. Olen lähdössä pidemmälle reissulle ja kaikilla yhtiöillä 3kk rajana johon normaali vuosivakuutus stoppaa.

7

6737

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mä vaan

Moi,
      otin Pohjolasta Mittaturvan poitsulle, joka sama kuin Eurooppalainen. Vuoden soppari maksoi muistaakseni 55 euroa, sisältää tosin Insinööriliiton jäsenalennuksen, mutta tuhraantui suurempiin korvausmääriin. Yhteensä se olisi ollut ilman tätä jäsenalennusta jotain 65 euroa ja sen hintainen se olikin loppupeileissä.

Soppari kannattaa tehdä vuodeksi heti ja jos ei ole tarvetta, sanoo sen irti, silloin kuulemma pienin hinta on 33 euroa. Käsittääkseni erotuksen saa takaisin. 33 euroa ei olisi riittänyt 2 kk:n reissuun, jos olisin sen ottanut lyhyemmäksi kuin vuodeksi.

Pohjolan eurooppalainen/mittaturvan tilausvaiheessa kannattaa mainita jäsenliitto, jos johonkin kuuluu ja samoin plussakortin numero.

Tein jotain vakuutusvertailuja, mutta lähes kaikissa ongelmana oli se, etten itse matkustanut mukana, vaan poitsu lähti "yksin" alaikäisenä tätinsä kanssa liikenteeseen.

• ,,,,

Aloittaja halusi nimenomaan tietää hintoja matkavakuutuksesta joka on voimassa pidemmän aikaa. Pohjolan vakuutuskin on voimassa vain enintään 3kk kestävillä matkoilla, lisämaksusta ja terveysselvityksen kera saa toki lisäaikaa tuohonkin.

• Mä vaan

Joo, ihan totta, Eurooppalainenkaan ei taida olla kuin sen 3 kk matka/kerta voimassa.
        Poitsu on 1,5 kk liikenteessä, joten nämä pienet yli 3 kk:n matkaehdot eivät heti tulleet mieleen..

Ehkä pallontallaajat.net antaa parempia ohjeita :)

• ...

American Expressin kultakortin vakuutus näyttäisi olevan voimassa 120 vrk = noin 4 kk:n mittaisella matkalla. Edellytyksenä lienee se, että matka on ostettu kyseisellä luottokortilla.

• pitkänmatkanmatkailija

Olen menossa 9kk matkalle. Onko neuvoja mikä vakuutus kannattaa ottaa ja millä firmalla on halvin? Pitääkö ottaa joku vuoden matkavakuutus ja sanoa se vaan sitten irti kun ei enää tarvitse? Kokemuksia?

• ....
        pitkänmatkanmatkailija kirjoitti:

Olen menossa 9kk matkalle. Onko neuvoja mikä vakuutus kannattaa ottaa ja millä firmalla on halvin? Pitääkö ottaa joku vuoden matkavakuutus ja sanoa se vaan sitten irti kun ei enää tarvitse? Kokemuksia?

Jatkuva matkavakuutus ei auta tässä tilanteessa. Sinun pitää ottaa jatkuva matkavakuutus ja hakea siihen sitten lisäaikaa ulkomailla oloon (yleensä jatkuviinkin kuuluu vain 3kk oleskelu ulkomailla yhtämittaa.)

• Reissumies
        .... kirjoitti:

Jatkuva matkavakuutus ei auta tässä tilanteessa. Sinun pitää ottaa jatkuva matkavakuutus ja hakea siihen sitten lisäaikaa ulkomailla oloon (yleensä jatkuviinkin kuuluu vain 3kk oleskelu ulkomailla yhtämittaa.)

Ylivoimaisesti paras pidemmän matkan vakuutusyhtiö on australialainen vakuutusyhtiö World Nomads (http://www.worldnomads.com/), joka tarjoaa vakuutuksia monille eri kansalaisuuksille, mukaan lukien suomalaisille.

Hinnat ovat edullisia ja itse yhtiötä käyttäneenä voin todeta, että homma toimii ja korvaukset maksetaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      48
      3130
    2. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      27
      2894
    3. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      121
      2326
    4. Onko tässä paljon lääkettä..

Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 4
      Ikävä
      228
      1432
    5. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      163
      1336
    6. Tapani Kiminkine n on ammuttu Helsingissä

Kertoo poliisilähteet...
      Maailman menoa
      11
      1316
    7. Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"

Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj
      Suomalaiset julkkikset
      12
      1083
    8. Mitä sä ajattelet

Musta tällä hetkellä? Onko vihaa, rakkautta vai halu vältellä jotta unohtaa
      Ikävä
      74
      989
    9. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      39
      922
    10. Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä

On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän
      Hyrynsalmi
      13
      802
    Aihe