Olisiko kenelläkään kokemuksia yli 3kk matkavakuutuksista. Olen lähdössä pidemmälle reissulle ja kaikilla yhtiöillä 3kk rajana johon normaali vuosivakuutus stoppaa.
halvin matkavakuutus pitkälle reissulle?
7
6763
Vastaukset
- Mä vaan
Moi,
otin Pohjolasta Mittaturvan poitsulle, joka sama kuin Eurooppalainen. Vuoden soppari maksoi muistaakseni 55 euroa, sisältää tosin Insinööriliiton jäsenalennuksen, mutta tuhraantui suurempiin korvausmääriin. Yhteensä se olisi ollut ilman tätä jäsenalennusta jotain 65 euroa ja sen hintainen se olikin loppupeileissä.
Soppari kannattaa tehdä vuodeksi heti ja jos ei ole tarvetta, sanoo sen irti, silloin kuulemma pienin hinta on 33 euroa. Käsittääkseni erotuksen saa takaisin. 33 euroa ei olisi riittänyt 2 kk:n reissuun, jos olisin sen ottanut lyhyemmäksi kuin vuodeksi.
Pohjolan eurooppalainen/mittaturvan tilausvaiheessa kannattaa mainita jäsenliitto, jos johonkin kuuluu ja samoin plussakortin numero.
Tein jotain vakuutusvertailuja, mutta lähes kaikissa ongelmana oli se, etten itse matkustanut mukana, vaan poitsu lähti "yksin" alaikäisenä tätinsä kanssa liikenteeseen.- ,,,,
Aloittaja halusi nimenomaan tietää hintoja matkavakuutuksesta joka on voimassa pidemmän aikaa. Pohjolan vakuutuskin on voimassa vain enintään 3kk kestävillä matkoilla, lisämaksusta ja terveysselvityksen kera saa toki lisäaikaa tuohonkin.
- Mä vaan
Joo, ihan totta, Eurooppalainenkaan ei taida olla kuin sen 3 kk matka/kerta voimassa.
Poitsu on 1,5 kk liikenteessä, joten nämä pienet yli 3 kk:n matkaehdot eivät heti tulleet mieleen..
Ehkä pallontallaajat.net antaa parempia ohjeita :)
- ...
American Expressin kultakortin vakuutus näyttäisi olevan voimassa 120 vrk = noin 4 kk:n mittaisella matkalla. Edellytyksenä lienee se, että matka on ostettu kyseisellä luottokortilla.
- pitkänmatkanmatkailija
Olen menossa 9kk matkalle. Onko neuvoja mikä vakuutus kannattaa ottaa ja millä firmalla on halvin? Pitääkö ottaa joku vuoden matkavakuutus ja sanoa se vaan sitten irti kun ei enää tarvitse? Kokemuksia?
- ....
pitkänmatkanmatkailija kirjoitti:
Olen menossa 9kk matkalle. Onko neuvoja mikä vakuutus kannattaa ottaa ja millä firmalla on halvin? Pitääkö ottaa joku vuoden matkavakuutus ja sanoa se vaan sitten irti kun ei enää tarvitse? Kokemuksia?
Jatkuva matkavakuutus ei auta tässä tilanteessa. Sinun pitää ottaa jatkuva matkavakuutus ja hakea siihen sitten lisäaikaa ulkomailla oloon (yleensä jatkuviinkin kuuluu vain 3kk oleskelu ulkomailla yhtämittaa.)
- Reissumies
.... kirjoitti:
Jatkuva matkavakuutus ei auta tässä tilanteessa. Sinun pitää ottaa jatkuva matkavakuutus ja hakea siihen sitten lisäaikaa ulkomailla oloon (yleensä jatkuviinkin kuuluu vain 3kk oleskelu ulkomailla yhtämittaa.)
Ylivoimaisesti paras pidemmän matkan vakuutusyhtiö on australialainen vakuutusyhtiö World Nomads (http://www.worldnomads.com/), joka tarjoaa vakuutuksia monille eri kansalaisuuksille, mukaan lukien suomalaisille.
Hinnat ovat edullisia ja itse yhtiötä käyttäneenä voin todeta, että homma toimii ja korvaukset maksetaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1302245
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu261958Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121489Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett121337Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701231- 931048
- 17967
- 88913
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon17800Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks115752