Sivarityö

Opp.NNNNN

elikkä olin armeijassa 7.1.2008 (1/08) viihdyin siellä 144pvää ja lähdin sivariin ja nyt oon ollu vähä aikaa kotona kunnes luukusta tuli laput ettasivatityö alkas ja näin poispäin,, niin aattelin kysästä että miten pääseen luigimaan tuon siviilityön auttasko jos kävisin sanoo lääkärille masennuksesta/ että narkkaan tai jotain vastaavaa?

5

475

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "elikkä olin armeijassa 7.1.2008 (1/08) viihdyin siellä 144pvää ja lähdin sivariin ja nyt oon ollu vähä aikaa kotona kunnes luukusta tuli laput ettasivatityö alkas ja näin poispäin,, niin aattelin kysästä että miten pääseen luigimaan tuon siviilityön auttasko jos kävisin sanoo lääkärille masennuksesta/ että narkkaan tai jotain vastaavaa?"

Hienoa että vaihdoit sivariiin ja hienoa että haluat olla C-mies. Mutta, tosissaan, kai sinulla on todellinen syy mikset halua sivariin? Ymmärrän sen, mutta jos aikoo luoda uraa niin sivarin pitäisi olla helppo nakki. Kerro vaan rehellisesti mitä ajattelet niin saat puhtain omantunnoin ne C- paperit.

• Opp.NNNNN

Juu on todellinen syy.. ei kiinosta siviilipalvelu työ.. mutta eipä tuolla saa mitään c-papereita.. Lähdin kaiken muun vuoksi pois sieltä olin aukissa ja näin päätin lähtä pois sieltä ku emäntä sairastu aivokasvaimeen tuotti heti murheita siellä armeijassa.. Olin menossa rukkiinki mutta en päässy sitte.. Siviili työ ei oo niin fyysistä työtä mitä nuori sotilas tarvii.. joten ei kiitos siviilityö.!

• otto-wille
        Opp.NNNNN kirjoitti:

Juu on todellinen syy.. ei kiinosta siviilipalvelu työ.. mutta eipä tuolla saa mitään c-papereita.. Lähdin kaiken muun vuoksi pois sieltä olin aukissa ja näin päätin lähtä pois sieltä ku emäntä sairastu aivokasvaimeen tuotti heti murheita siellä armeijassa.. Olin menossa rukkiinki mutta en päässy sitte.. Siviili työ ei oo niin fyysistä työtä mitä nuori sotilas tarvii.. joten ei kiitos siviilityö.!

isäm maan puollustajat kuten sinä tarvitseivat ruummilista työtä. ei kitos sivari. mene takasin armeijaan tuleman mieheksi. kyllä eukko ymärtää että tahdot puollustaa isäm maata.

• Sivarimajuri
        Opp.NNNNN kirjoitti:

Sano, että sinua painaa tuo asia niin paljon että itseäsikin masentaa ja tuntuu ettet mitenkään pysty suorittamaan siviilipalvelusta. Tosin voi olla että saat vain lykkäystä, mutta kokeilemisen arvoista tämäkin. Tosin ei se, että työ ei ole fyysistä ole mikään syy jättää käymättä sivaria. Onhan salit auki iltapäivällä ja sinä olet vapaa tekemään mitä haluat tällöin.

• Opp.NNNN
        Sivarimajuri kirjoitti:

Sano, että sinua painaa tuo asia niin paljon että itseäsikin masentaa ja tuntuu ettet mitenkään pysty suorittamaan siviilipalvelusta. Tosin voi olla että saat vain lykkäystä, mutta kokeilemisen arvoista tämäkin. Tosin ei se, että työ ei ole fyysistä ole mikään syy jättää käymättä sivaria. Onhan salit auki iltapäivällä ja sinä olet vapaa tekemään mitä haluat tällöin.

Elikkä mihin minun pitää ilmottaa sitte tuo asia ?
        lääkärille? vai johonki sivarikeskukseen?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      153
      11655
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      148
      5423
    3. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      43
      4397
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      132
      3632
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      39
      2718
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1926
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      107
      1646
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      360
      1596
    9. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      95
      1489
    10. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      136
      1431
    Aihe