oma tarinani

elämässä eksynyt

Olen menettänyt täysin toivoni tähän elämään. Olen menettänyt lähes tulkoon kaiken arvokkaan elämässäni ja huonompaan suuntaan olen menossa. Kaikki tämä johtuu siitä että erehdyin suorittamaan siviilipalvelun mikä on pahin virhe elämässä mitä voi tehdä. Kuolemakin on parempi vaihtoehto kuin pilata elämä suorittamalla sivari.

Ennen puhuin ihmisille avoimesti omasta sivariajastani mutta nykyään ilkeän palautteen takia en enää pysty siihen. Itsetuntoni on täysin romahtanut asian takia. Minulla ei ole enää kavereita enkä pysty hankkimaan niitä koskaan koska mies porukassa puhutaan aina armeijasta enkä kehtaa enää sanoa että olen sivari. Olen joutunut valehtelemaan vuosikausia elämässäni että olisin suorittanut armeijan. Olen tehnyt näin koulussa, harrastuksissa ja työpaikkahaastatteluissa. En pysty sitoutumaan mihinkään työpaikkaan pitkäksi aikaa koska pelkään tutustua ihmisiin lähemmin. Ajan myötä he haluavat kuitenkin tietää minusta kaiken ja pidän tätä sivarisalaisuuttani visusti piilossa koska en kestä enää yhtään henkistä pahoinvointia.

Olen harkinnut itsemurhaa jo vuosia tämän asian takia koska elän mahdottomassa ympäristössä jossa vallitsee mediassa ja kaikkialla positiivisesti armeijaan suhtautuva kulttuuri. Tunnen itseni niin erilaiseksi etten tule toimeen ihmisten kanssa. En pysty puhumaan kenenkään kanssa armeijasta sanakaan vaan menen täysin hämilleni jos joku kysyy minulta jotain armeijan suorittamisesta. Ihmisiin tutustuminen on siis täysin mahdotonta koska täytyisi avautua kuin avoin kirja. Joka ilta itken tätä yksinäisyyttäni ja erilaisia elämänarvoja kuin muilla on. Elämäni tuntuu täysin mahdottomalta koska en varmaan enää koskaan löydä parisuhdettakaan. Kuka voisi olla kiinnostunut sivarista jolla ei ole edes kavereita yhtään kappaletta. Tämä kuulostaa minustakin todella säälittävältä.

En löydä mistään samanhenkisiä ihmisiä joilla olisi samoja tuntemuksia koska lähes kaikki miehet suorittavat armeijan. Ne ketkä eivät suorita eivät ainakaan mainitse siitä mitään. Yksinäisyys on elämässäni kaikkein pahinta. Se tuntuu pahemmalta kuin jokapäiväinen kiduttaminen. Ei ole ketään kenenkä kanssa jakaisi kokemuksiaan eikä ole ketään ketä ymmärtäisi ja rakastaisi.

En löydä mistään ratkaisua tähän ongelmaani ainoa keino on tappaa itseni mutta se on niin pirun vaikeaa ja lopullista. Mutta mitä järkeä on elämässä mikä on täynnä tyhjyyttä, valehtelua ja ikuista yksinäisyyttä.

9

836

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voi olla

ihan tositarina.
      Joka tapauksessa tämän meidän armeijasysteemimme tai yleisen asevelvollisuuden erityisen aseman heijastusta kulttuuriin yleisemminkin tämäkin tapaus edustaa.
      Revi siitä mitä mieltä tällaisestakin olet jos tarina totta on.

• frgjeihjiäpjhr

Useimmat suuret runoilijat tms oman aikansa harhoista riippumatta asiat nähneet ovat kautta aikojen kärsineet neroudestaan.

Monet heistä ovat eläneet tämän takia esimerkiksi jatkuvassa humalatilassa, kuten baudillard, joka itsekin totesi olevansa humalassa siksi, että porukka on niin junttia ja hänen neroutensa yritetään tukahduttaa tollojen toimesta.

• frgjeihjiäpjhr kirjoitti:

Useimmat suuret runoilijat tms oman aikansa harhoista riippumatta asiat nähneet ovat kautta aikojen kärsineet neroudestaan.

Monet heistä ovat eläneet tämän takia esimerkiksi jatkuvassa humalatilassa, kuten baudillard, joka itsekin totesi olevansa humalassa siksi, että porukka on niin junttia ja hänen neroutensa yritetään tukahduttaa tollojen toimesta.

Joskus minustakin tuntuu tuolta. Minulta kumpuaa sydämestä Suomiviha, armeijan ja asevelvollisuuden inhoaminen. En pysty tukahduttamaan sitä koska muuten tappaisin itsestäni jotain merkittävää.

• Taasko vastaat itsellesi?
        Krusader kirjoitti:

Joskus minustakin tuntuu tuolta. Minulta kumpuaa sydämestä Suomiviha, armeijan ja asevelvollisuuden inhoaminen. En pysty tukahduttamaan sitä koska muuten tappaisin itsestäni jotain merkittävää.

Jälleen kerran Krusader vastaa itse itselleen, omaan topicciinsa.

Luuletko tosiaan ettei avaustekstistä tunnista 'kirjailija'-Krusaderia?

• Sosiaalisesti painostettu

En tiedä minkä alan ihmisiä olet, mutta tuskin ainakaan vaikkapa it-alalla tai sosiaalialalla välitetään onko käynyt armeijan vai sivarin. Varmasti saatat kuulla nälvimistä enemmän tai vähemmän mutta luulisi että hyväksyvät sinut ajan kanssa kun oppivat paremmin sinut tuntemaan. Itsekin kerran ukkelit juttelivat eräässä työpaikassa armeijasta ja tapansa mukaan tenttasivat minua "No onkos se armeija käyty" Sanoin että menen sivariin. Sitten yksi mutisi jotain että sivarit pitäisi viedä saunan taakse. Sanoin sitten siihen että "No lähdetäänkö käymään siellä saunan takana" Meni hiljaiseksi. Yllättävän monelle äijällekin on kuitenkin ihan samantekevää onko se intti käyty vai ei. Ja varsinkin nuoremmille. Toki joillekin se on vieläkin maailman tärkein asia. Tosiasia on kuitenkin että elämme junttisuomessa ja täällä pitää jonkinverran sopeutua yhteiskunnan normeihin. Yritä kehittää vaikka jotain vastalauseita kun tulevat vittuilemaan. Näytät että sinulla on kuitenkin munaa ja olet hyvä tyyppi. Kyllä suurin osa kuitenkin ennemmin tai myöhemmin hyväksyy. Itsellä on monista aluksi vihamielisistäkin tyypeistä tullut melkein kavereita. Itsekin yritin itsaria ja velloin vuosia itsesäälissä ja masennuksessa. Itsemurhalla et voita mitään. Kukaan ei hyödy itsarista mitään eikä ainakaan yhteiskunta jää suremaan. Kerro itsevarmasti siitä että olet sivari. Ole ylpeä siitä että olet tehnyt oman valinnan. Et ole kuitenkaan mikään lammas joka menee massan mukana.

• Sivarimajuri

Enpä itse ole tuosta sivarista sen ihmeempiä kuullut. Usein koko armeijasta puhuminen loppuu siihen kun mainitsen olevani sivari. Siis kun minulla ei ole tietoa armeijasta niin minun kanssani ei voi siitä lässyttää. Tosiasiassa minulla kyllä on yli 2kk kokemusta armeijasta. En tätä viitsi vaivautua mainistsemaan, koska en todellakaan jaksa puhua armeijasta silloin kun olen viihteellä, eli jotain hyötyäkin sivarissa käymisestä sen lisäksi ettei tarvitse tuhlata aikaansa intissä.

Jotain miehiä tämä kiinnostaa ja he alkavat jotain kyselemään, mutta useimmat naiset sivuuttavat asian yleensä kokonaan jos se nyt ylipäänsä edes tulee puheeksi. Harvemmin enää nykyään kun tuosta sivarin käynnistä on jo muutama vuosi aikaa.

Toivon, että viestisi oli provo, koska sivari ei todellakaan ole syy minkä takia kannattaa lähteä itsemurhaa suunnittelemaan. Asioita jotka kohdatessani voisin itsemurhaa harkita ovat mm. paha halvaantuminen tai jokin kivulias kuolema jonka haluaa välttää. Niin kauan kuin henki pihisee ja on suhteellisen terve niin voi olla hauskaa kunhan asennoituu oikein.

• hullunpapereita

'Tosiasiassa minulla on yli 2kk kokemusta armeijasta'
        Minun aikanani alokasaika kesti jotain 3kk ja se juuri oli sitä äkseerausaikaa, sen jlkeen se riippu vähän siitä mihin komennuspaikkaan meni.
        Minä olin Keuruun ja Jyväskylän radan varressa sellaisessa pienessä paikassa kuin Kaleton, ja oikeastaan suurin ongelma oli se että oli jumalattoman tylsää. Fyysisesti oli niin helppoa että lihoinkin melkein 10kg tuona aikana.
        Jos et erityisemmin pingottanut alokasaikana niin olisit todennäköisesti päässyt johonkin muuten ihan siedettävään paitsi tylsään paikkaan jatkamaan loppuajaksi.
        Jos olisit halunnut niin olisit tuohon aika helposti saanut myös keskeytyksenkin loppupalveluajasta jolloin jonkun ajan kuluttua sinulle olisi todennäköisesti myönnetty vapautus mahdollisesti noiden keskeytyssyiden (ja myös esim. senhetkisten työ/opiskelu-kiireiden vuoksi) ja asevelvollisuutesi olisi ollut sillä kuitattu, ei olisi tarvinnut mihinkään sivariin enää mennä. Näin homma toimi ainakin joskus ennen. Tiedän yhden miehen jonka armeijaura on tämän tapainen.

• tulkita niinkin

että Suomen armeija yleisine asevelvollisuuksineen, kaikkine suorine ja epäsuorine vaikutuksineen(kulissien takaiset vaikutukset mukaan lukien), voi tänä päivänä instituutiona osoittautua kohtalokkaaksi nuorelle jolla ei satu olemaan sellaista faijaa joka hänen päähänsä paukuttaisi pienestä pojasta asti, että se armeija on se kaikkein tärkein koulu joka ehdottomasti pitää suorittaa mahdollisimman hyvin ja siihen kannattaa satsata kaikkensa ja jo etukäteenkin valmentautua ase- ja muin asiaan kuuluvin harrastuksin, eikä näistä muista kouluista tai opinnoista sitten niin kannatakkaan välittää.

Onkohan aiheesta mitään tutkimuksia tehty. Tarkoitan siis tutkimuksia sen suhteen, että minkälainen on tällaisten sivarien tai armeijapudokkaiden kotitausta ja erityisesti mihin suuntaan on heidän isänsä harrastukset ja elämänkatsomus suuntautunut. Tai onko heissä pajon esim. yksinhuoltajanaisten lapsia.
      Tässä sitä olisi projektia yhteiskuntatieteilijöille. Tehdään sitä tutkimusta paljon tyhjänpäiväisisemmistäkin asioista. Vai onko asia niin arkaluontoinen, että sen tutkintaa ei sallita.

• egheiörthoeftg

"Tässä sitä olisi projektia yhteiskuntatieteilijöille. Tehdään sitä tutkimusta paljon tyhjänpäiväisisemmistäkin asioista. Vai onko asia niin arkaluontoinen, että sen tutkintaa ei sallita. "

Hah!

Tutkimatta järjestäen jätetään (ainakin valtion tuella toimivissa laitoksissa) esimerkiksi seuraavat asioiden yhteydet, joista varmasti löytyisi vähintäänkin korrelaatiota, todennäköisesti jopa vahvaa kaudaalisuutta:

-vaaleissa äänestys ja äo
        -eri puolueiden kannatus ja äo
        -eri puolueiden kannatus ja tietomäärä eri aihepiireissä
        -uskonnollisuus ja äo
        -uskonnollisuus ja tiedot asioista
        -bemarin/mersun tms omistus ja munan koko
        -työurakeskeisyys ja munan koko
        -ammatti ja munan koko
        -nationalistisen militarismin kannatus ja äo/tiedot asioista
        -suggestioalttius* ja eri nyky-yhteiskunnan osien kannatus
        -skineys tms ja äo
        -ihmisoikeussopimusten kannatus ja äo
        -kokoomuksen kannatus ja tietoisuus ympäröivästä maailmasta

*
        http://en.wikipedia.org/wiki/Gudjonsson_suggestibility_scale
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Suggestio
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Dissosiaatio_(psykologia)

"Ihmisten suggestioherkkyys vaihtelee elämän vaiheiden mukaan - erityisesti armeijan aikana suggestioalttius kasvaa."

http://www.tiede.fi/keskustelut/viewtopic.php?p=208589

"SUGGESTION LAIT: ..."

http://www.utaj.fi/koulu/psykologia/afrot/hypnoosi.html

"Huomion toistuvasti kiinnitttyessä johonkin tiettyyn ideaan tai ajatukseen tällä on taipumus voimistua ja lopulta toteutua. Tätä on käytetty tehokkaasti hyväksi radio- ja TV- mainonnassa. .... ....
        voimakkaampi emootio korvaa aina heikomman. Tuttu esimerkki on siitä, kun äiti puhaltaa tai suutelee kivun pois lapsen satutettua itsensä. Hellyys peittää vaaraksi koetun kipuelämyksen. "

Näitä kahta ominaisuutta käytetään paljonkinn hyväksi järjettömän sanoman ('intti on jee') iskostamiseen. Sitä hoetaan, ja lisäksi siihen liitetään jokin siihen vähäisesti liittyvä tai täysin teennäisesti liitetty asia, jota myös toistellaan, jotta saataisiin asian todellinen olemus piilotettua ja ihminen unohtamaan tietyt asiat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      47
      2973
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2751
    3. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      33
      2649
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      39
      2466
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      50
      1938
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1569
    7. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1483
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      106
      1287
    9. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      178
      1219
    10. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      73
      1070
    Aihe