millä palkalla suostut töihin ?

paskaduuni?

Tällä palstalla haukutaan köyhiä paljon, etteivät mitenkään suostu duuniin koska palkka on huono tai työt ikäviä. Mitkä ovat tällaiset paskatyöt? Itse olen tehnyt kaikenlaista, palkka ei aina ole pääasia vaan enemmän työn sisältö ja tulojen jatkuvuus. Paskimmat hommat mitä olen tehnyt ovat erilaiset kulutushaastatteluhommat, koska niistä maksetaan härskin vähän. Soviteltu työttömyyspäiväraha on myös niin jäykkä järjestelmä kun ensin joutuu elämään koko kuukauden sillä vähäisellä työtulollaan ja sitten kun saa palkkatodistuksen sen voi toimittaa päivärahan laskijalle ja sitten vasta parin viikon kuluttua saa soviteltun päivärahan. Eli ymmärrän hyvin ettei pienet huonosti palkatut ienistit kiinnosta työttömiä.

60

3649

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sellanen

Sellasella 8€ tuntipalkalla voisin lähteä työelämään.

• olla.

että joskus 90-luvun puolessa välissä sai aputöissä tuon verran :) Sen jälkeen elinkustannukset ovat hieman nousseet...

• olla. kirjoitti:

että joskus 90-luvun puolessa välissä sai aputöissä tuon verran :) Sen jälkeen elinkustannukset ovat hieman nousseet...

pitää olla niin riittävä, että sen ansaitsija todella elää kyseisen tulon turvin tarvitsematta säännöllisesti muita tulosidonnaisia etuuksia kuin asumistukea.

• .............
        piruitte kirjoitti:

pitää olla niin riittävä, että sen ansaitsija todella elää kyseisen tulon turvin tarvitsematta säännöllisesti muita tulosidonnaisia etuuksia kuin asumistukea.

10 euro/tuntti on sopiva palkka.

• hölömöt
        ............. kirjoitti:

10 euro/tuntti on sopiva palkka.

Kuinkas monta tuntia kuukaudessa meinaat tuolla palkalla tehdä töitä? 150 h? 1500 ekua? Siitä verot pois, lapsen päivähoitomaksu, vuokra, vaatteet, työmatkat, ruoka, lääkkeet, sähkö, puhelin yms.??????????
        Miten te oikein hinnoittelette itsenne nykyaikana?

• gfdgfdgdfgd

tällä hetkellä suostuisin töihin niillä tuloilla mitä mulla on tällä hetkellä työmarkkinatuki toimeentulotukena 600,00 e/kk netto.

näin puhtaasti sanottuna. Tietty täytyy huomioida työmatkakustannukset ja asumistuen mahdollinen loppuminen.

• Jouri

Aina lähden töihin. Siihen meen jossa paras palkka. Jos työ huonoa tai palkka huono niin etsin parempaa ja lähden kun löytyy muuta. Sitä kun oon tehnyt niin nyt se palkka ja työ onkin jo melko hyvä.

paskinta työtä on ollut kiertävän yövartijan työ, teollisuuslaitoksia ja kauppojen takapihoja luuhata avainta vetämässä. Se oli toisen työn lisäksi viikonloppuisin ja osin viikollakin, aina nukutti ja valtava kahvimäärä närästi. Talvisin aina jalat märkänä kun jatkuvasti ramppasi lämpimän auton ja lumisen pihan väliä, valtava susikoira kuolasi takapenkiltä olkapäälle....ei oikein tiennyt kumpaa pelkäisi, rattiin nukahtamista vai susikoiraa. kaks vuotta sitäkin tein, ja sekin kokemus on myöhemmin ollut arvokas ja auttanut paremmille oksille kiipimisessä. Ja se susikoirakin oli lopulta ihan kiva persoona.

• joka viikko ne jäljet

Olen ottanut kaiken työn vastaan.
        Kerran hiljaa mielessäni kyllä kritisoin työtä jossa päivän tuntimäärä oli 4t ja palkka vain 52 euroa suurempi kuin olisin ollut kotona.
        Työ oli sellainen etten olisi ollut riippuvainen kenestäkään ja olisin voinut tehdä työn niin että päivän vaikka 8t jotta ei olisi ollut työmatkakuluja.
        Se ei suinkaan sopinut työnantajalle.
        Työ alkoi klo 11 ja loppui iltapäivällä, ruokatunti oli puolituntia, joten joka päivä siihen meni melkein koko päivä, vaikka varsinainen työaika vain 4t.

Taisi mennä vähän viistoon kyssäristä, alkoi taas se sapettamaan.
        Tekisin kyllä työtä, mutta pitäisi jäädä handuun vähintää 600 euroa. Vähintään.
        Nyt on elämä työasioissa niin huonossa hapessa.

Paska työ....ehkä sellainen joka ei sovi elimistöön, mutta pakko mennä.
        Kurjin työ oli vanhusten avustajana, monen yksinäinen elämä ja tarinat koskettivat ja mietin niitä illalla kotona.

Silloin eräs lapsi laittoi isänsä palvelutaloon, sinänsä ehkä viisas ratkaisu, kaatuilut kotona olivat lisääntyneet. Mutta poika ei muuten kyllä koskaan käynyt kuin kerran viikossa kurkkimassa.
        Seuraa olisi pappa tarvinnut.
        Kävin kerran viikossa siivoilemassa siellä palvelutalossa ja pappa keksi oivan protestin koska oli palvelutalossa asumista vastaan.
        Joka ikinen tiistai aamu kun menin sinne, suihkuverhoa oli käytetty vessapaperina ja haju ja näky kamala.

Kaikki jätökset varmaan viikon vanhoja, ihan kovettuneitakin. Siinä niitä liottelin ja poika ei koskaan maininnut mitään, kyllähän ne kasat siellä olivat jo pojan vierailessa sunnuntaina.

Piti nenässään varmaan pyykkipoikaa.

• .............
        joka viikko ne jäljet kirjoitti:

Olen ottanut kaiken työn vastaan.
        Kerran hiljaa mielessäni kyllä kritisoin työtä jossa päivän tuntimäärä oli 4t ja palkka vain 52 euroa suurempi kuin olisin ollut kotona.
        Työ oli sellainen etten olisi ollut riippuvainen kenestäkään ja olisin voinut tehdä työn niin että päivän vaikka 8t jotta ei olisi ollut työmatkakuluja.
        Se ei suinkaan sopinut työnantajalle.
        Työ alkoi klo 11 ja loppui iltapäivällä, ruokatunti oli puolituntia, joten joka päivä siihen meni melkein koko päivä, vaikka varsinainen työaika vain 4t.

Taisi mennä vähän viistoon kyssäristä, alkoi taas se sapettamaan.
        Tekisin kyllä työtä, mutta pitäisi jäädä handuun vähintää 600 euroa. Vähintään.
        Nyt on elämä työasioissa niin huonossa hapessa.

Paska työ....ehkä sellainen joka ei sovi elimistöön, mutta pakko mennä.
        Kurjin työ oli vanhusten avustajana, monen yksinäinen elämä ja tarinat koskettivat ja mietin niitä illalla kotona.

Silloin eräs lapsi laittoi isänsä palvelutaloon, sinänsä ehkä viisas ratkaisu, kaatuilut kotona olivat lisääntyneet. Mutta poika ei muuten kyllä koskaan käynyt kuin kerran viikossa kurkkimassa.
        Seuraa olisi pappa tarvinnut.
        Kävin kerran viikossa siivoilemassa siellä palvelutalossa ja pappa keksi oivan protestin koska oli palvelutalossa asumista vastaan.
        Joka ikinen tiistai aamu kun menin sinne, suihkuverhoa oli käytetty vessapaperina ja haju ja näky kamala.

Kaikki jätökset varmaan viikon vanhoja, ihan kovettuneitakin. Siinä niitä liottelin ja poika ei koskaan maininnut mitään, kyllähän ne kasat siellä olivat jo pojan vierailessa sunnuntaina.

Piti nenässään varmaan pyykkipoikaa.

Se oli sitten todellista paskaduunia. Mä en menisi siihen hommaan, siivoamaan vanhusten paskaa..

• ............. kirjoitti:

Se oli sitten todellista paskaduunia. Mä en menisi siihen hommaan, siivoamaan vanhusten paskaa..

Niitä on kivempi siivota kuin rikkaitten ja lemmikkieläinten ulosteita. Vammainen ja vanhus kun eivät itse saa siivottua. Rikkaita ja lemmikkieläimiä taas ei tarvita.

• .............
        Pre_Kaarina kirjoitti:

Niitä on kivempi siivota kuin rikkaitten ja lemmikkieläinten ulosteita. Vammainen ja vanhus kun eivät itse saa siivottua. Rikkaita ja lemmikkieläimiä taas ei tarvita.

Lemmikkeja mä rakastan. Itse on mulla kissa, ja mielulaan siivoan kissanpaskaa kun aikuisen ihmisen paska. Lemmikkeja kyllä tarvitaan- kissoja ovat hienoa, ihania.

• Adolf
        Pre_Kaarina kirjoitti:

Olet aivan väärässä - lemmikkejä ja rikkaita tarvitaan, mutta vanhukset ja invalidit ovat pelkkiä yhteiskunnan rasitteita.

• .............
        Adolf kirjoitti:

Olet aivan väärässä - lemmikkejä ja rikkaita tarvitaan, mutta vanhukset ja invalidit ovat pelkkiä yhteiskunnan rasitteita.

Vihdoin järkevä puhe. Olen sama mieltä. Lemmikkit,varsinkin kissat ovat ihaniä. Mulla oli ollut aina kissoja, ja rakastan heitä yli kaiken.
        Ihminen kun vanhenee niin, että ei pysty huolehtimaan itsestä- niin pitää nukkua pois.

• Kiira 75
        ............. kirjoitti:

Vihdoin järkevä puhe. Olen sama mieltä. Lemmikkit,varsinkin kissat ovat ihaniä. Mulla oli ollut aina kissoja, ja rakastan heitä yli kaiken.
        Ihminen kun vanhenee niin, että ei pysty huolehtimaan itsestä- niin pitää nukkua pois.

Ihania! Mulla 5-vuotias kultainen noutaja ja hän on äitini ohella elämäni rakkain olento! Vaikka työtön olenkin, ollaan koiruliinin kanssa pärjäilleet ihan kohtuullisesti, ainakin on aikaa oleilla ja lenkkeillä yhdessä :D

• päivätyöhön

Normi päivätyöhön voisin lähteä 1200-1500 palkalla. (osapv-kokopv työ) Tietenkin suurempikin palkka kelpaisi :)

• lähteä

duuniin n. 9,5 e/h -liksalla. Viimeisimmässä pätkässä oli tuntipalkka 10,5 e/h. Keljuin työ mitä oon tehnyt oli mullakin puhelinmyyntiä-/haastattelua, koska palkka provisiota.

• taso

Muutama vuosi sitten, ennen täystyöttömyyttäni,
      oli päiväpalkkani 440E/brutto.
      Sitä edeltävä, viimeinen vakitunen työ tuotti 2830E/kk/brutto.

Tuosta välistä pitäisi motivaation löytyä!
      Työstä riippuen.

• näillä on menty

kohta 80 päivää.

Peruspäiväraha n. 25 e miinus verot tekee kuussa n. 430 euroa ja tuohon päälle tulee tuo 8 e/pv korvaus. Yhteensä siis noin 600 euroa kuussa ja täyspäiväisesti töissä. Työmatkakuluihin menee kuussa noin 65 euroa, joten 8 euron ylläpitokorvauksesta jää vielä ylikin!

Muita tukia ei tule. Työaika kuten muillakin, eihän sitä muuten töihin ja tavoille opi työtön!

• .............

Tämä on kamala, älä siihen suostu. Se on orjuus.

• ei valinnan vapautta
        ............. kirjoitti:

Tämä on kamala, älä siihen suostu. Se on orjuus.

Meitä on tuhansia Suomessa!

Näin hyvin menee hyvinvointi valtion Suomen kansalaisilla!

• .............
        ei valinnan vapautta kirjoitti:

Meitä on tuhansia Suomessa!

Näin hyvin menee hyvinvointi valtion Suomen kansalaisilla!

Tämä on kylä uskomatonta. Pitää välitää jossain, koska tämä on orjuuta.
        Itse en saanut koskaan työmarkkinatuen kun puolisolla tuloja, ja mullekin oli ehdotettu mennä töihin vain työmarkkinatuella ylläpito, ja 140tuntia kuukaudessa- eli täys työ, eli palkka silloin on vähän yli 3 euroa per tunti.
        Ehkä mulla vähän gramattiikka ongelma, kun en syntynyt Suomessa, mutta laskea osan hyvin, siksi sellaiseen orjatyöhön en mene koskaan. Se on valtion tukema orjuus. Sitten kun työttömät suostuvat sellaisii kusetuksiin- ei kukaan yrittäjä maksaa palkkaa, koska saa nyt ilmaista työvoimaa. Tämä järjestelmaa vastaan pitää protestoida. Ei kukaan voi tehdä töitä 3eurolla per tunti!!!!

• unohtui

se asumistuki?.Et noilla tuloilla vuokraasi maksa.

• näin olen joutunut
        ............. kirjoitti:

Tämä on kylä uskomatonta. Pitää välitää jossain, koska tämä on orjuuta.
        Itse en saanut koskaan työmarkkinatuen kun puolisolla tuloja, ja mullekin oli ehdotettu mennä töihin vain työmarkkinatuella ylläpito, ja 140tuntia kuukaudessa- eli täys työ, eli palkka silloin on vähän yli 3 euroa per tunti.
        Ehkä mulla vähän gramattiikka ongelma, kun en syntynyt Suomessa, mutta laskea osan hyvin, siksi sellaiseen orjatyöhön en mene koskaan. Se on valtion tukema orjuus. Sitten kun työttömät suostuvat sellaisii kusetuksiin- ei kukaan yrittäjä maksaa palkkaa, koska saa nyt ilmaista työvoimaa. Tämä järjestelmaa vastaan pitää protestoida. Ei kukaan voi tehdä töitä 3eurolla per tunti!!!!

tekemään, jottei kaikki tuki loppuisi.

Työssä ololla olen hankkinut ansiosidonnaisen päivärahan. Tuokin aikana uskaltava uhata karenssilla!

Työtön joka saa ansiosidonnaista on ansainnut työttömyysturvansa, tuo on täysin unohtunut työvoimaviranomaisilta!

Euroakaan ei tule, jos en suostu työvoimakoulutukseen 8 e päiväpalkalla.

• oma asunto
        unohtui kirjoitti:

se asumistuki?.Et noilla tuloilla vuokraasi maksa.

Vastike kyllä kuussa n. 280 e, mutta sitä ei lasketa, koska kyseessä on omistusasunton.

Minä tyhmä menin ja otin lainaa, ja vielä tyhmempänä menin ja maksoin lainan pois, niin kauankuin töissä olin. Joo. Ei kuulu yhteiskunnantukiaiset kuuliaisille ja asiansahoitaville kansalaisille edes silloin kuin heitä henkilökohtainen katastrooffi kohtaa työttömyyden muodossa.

Näillä mennään, mutta ei kauaa. Loppu tulee, muodossa taikka toisessa.

• olla tässä ja nyt
        oma asunto kirjoitti:

Vastike kyllä kuussa n. 280 e, mutta sitä ei lasketa, koska kyseessä on omistusasunton.

Minä tyhmä menin ja otin lainaa, ja vielä tyhmempänä menin ja maksoin lainan pois, niin kauankuin töissä olin. Joo. Ei kuulu yhteiskunnantukiaiset kuuliaisille ja asiansahoitaville kansalaisille edes silloin kuin heitä henkilökohtainen katastrooffi kohtaa työttömyyden muodossa.

lööpeissä tavataan..?!

Turhuuksien turhuus..

• myös omistusasuntoon
        oma asunto kirjoitti:

asumistukea.
        Sulla on aika iso vastike, eli onko sitten neliöitä liiaksi?
        Yksinäisellä muistaakseni 37 lasketaan tukeen.
        Sain itse 41 neliöstä osan, kun olin työtön.

• ylellistä on
        myös omistusasuntoon kirjoitti:

asumistukea.
        Sulla on aika iso vastike, eli onko sitten neliöitä liiaksi?
        Yksinäisellä muistaakseni 37 lasketaan tukeen.
        Sain itse 41 neliöstä osan, kun olin työtön.

Tämä oli edullisin vaihtoehto ostaa joskus muinaisuudessa asuntosäästämisellä.

Paska.

Kusetettu on joka välissä.

Aina saa kaikesta maksaa kalliimman kautta.

• ootko koettanut
        ylellistä on kirjoitti:

Tämä oli edullisin vaihtoehto ostaa joskus muinaisuudessa asuntosäästämisellä.

Paska.

Kusetettu on joka välissä.

Aina saa kaikesta maksaa kalliimman kautta.

Sos.tsto?
        Kun sulla ei oo velkaa tosta, niin siellä kyllä varmaan huomioitais vastike, vesimaksu, sähkölasku asumiskuluihin?

ootko katsonut tuolta yhteiskunnan tuet saitilta, muut tuet, koska sinullehan ei jää käytettäväksi kk kohden sitä minimi summaa?

minullekaan ei jää, mutta maksan vielä as,lainaa, ja sitä ei tietenkään huomioida.

kaikesta pitää pihistää, ja tiedän kyllä miten rassaa hermoja, onneksi osaan tehdä halpaa ruokaa, kolme pv aina samaa, ei koskaan mitään huvia, ei uusia vaatteita, kenkiä, kampaamoa, ei tvtä, ei ees bussimatkoja.

koeta vielä jaksaa, ja yritä niitä duuneja löytää, tiedän ettei helppoa, hain 2v aikana 150 paikkaa, mulla vaan ikä oli esteenä.

tsemppiä, älä heitä vielä pyyhettä kehiin.

• väittää valehtelee!
        oma asunto kirjoitti:

Vastike kyllä kuussa n. 280 e riippuen tietysti mitä vastike sisältää, mutta kyllä asumistukea saa myös omistusasuntoon, jos joku muuta väittää valehtelee!

• yhteys Kelaan
        oma asunto kirjoitti:

Kuka ihmeessä on mennyt sepittämään ettei omistusasuntoon saisi asumistukea. Jos sinulla on vain peruspäivätyöttömyystuki sinun pitäis saada vähintään 100 euroa kk asuntotukea.
        käy tässä koelaskemassa:
        http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/Docs/220801120915EH?OpenDocument

• eikö asuntoa lasketa?
        yhteys Kelaan kirjoitti:

Kuka ihmeessä on mennyt sepittämään ettei omistusasuntoon saisi asumistukea. Jos sinulla on vain peruspäivätyöttömyystuki sinun pitäis saada vähintään 100 euroa kk asuntotukea.
        käy tässä koelaskemassa:
        http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/Docs/220801120915EH?OpenDocument

Olen käsittänyt, että varallisuus lasketaan jotenkin tuloksi, vaikkei siitä mitään tuottoa olisikaan.

• näin olen joutunut kirjoitti:

Työssä ololla olen hankkinut ansiosidonnaisen päivärahan. Tuokin aikana uskaltava uhata karenssilla!

Työtön joka saa ansiosidonnaista on ansainnut työttömyysturvansa, tuo on täysin unohtunut työvoimaviranomaisilta!

eikös sen verran pidä kieltäytyjänkin saada? Toki toimeentulotukeen vaikuttavat hakijatalouden kaikki muut tulot, ja tuskinpa sosiaalityöntekijä armahtaa karenssin hankkinutta hakijaa edes harkinnanvaraisin 80 prosentin sovitteluin. Mutta periaatteessa vastaan voi hangoitella hän, ken pystyy elämään 60 prosentilla minimitoimeentulosta.

• jos sul on myös muuta
        eikö asuntoa lasketa? kirjoitti:

Olen käsittänyt, että varallisuus lasketaan jotenkin tuloksi, vaikkei siitä mitään tuottoa olisikaan.

Omaisuutta, tuloja osakkeista jne.
        Asumistuki haetaan kelalta, ei sossusta.
        Siinä lasketaan tulot, asunnon ja veden maksutt kk, neliöt, eli voi saada osaan, ei kaikkeen.
        Tuossahan joku antoi sen kelan laskurin linkin. Se on helppo laskea sillä saisitko.
        Vastaat vain kysymyksiin oikein, niin selviää saisitko.
        Se ei siis oo hakemus, vaan just laskuri mist voi tsekata, saisko as.tukee.
        Onhan yhteiskunnalle edullisempaa jeesata omassa asunnossa asuvaa, pienempi vastike, kuin olis vuokra.

• kävi usein
        piruitte kirjoitti:

eikös sen verran pidä kieltäytyjänkin saada? Toki toimeentulotukeen vaikuttavat hakijatalouden kaikki muut tulot, ja tuskinpa sosiaalityöntekijä armahtaa karenssin hankkinutta hakijaa edes harkinnanvaraisin 80 prosentin sovitteluin. Mutta periaatteessa vastaan voi hangoitella hän, ken pystyy elämään 60 prosentilla minimitoimeentulosta.

niin, että koko tuki evättiin "itse aiheutetun tilanteen" perusteella.

Saattavat vielä näinäkin päivänä kokeilla, ymmärtääkö köyhä valittaa päätöksestä.

• yritin..
        jos sul on myös muuta kirjoitti:

Omaisuutta, tuloja osakkeista jne.
        Asumistuki haetaan kelalta, ei sossusta.
        Siinä lasketaan tulot, asunnon ja veden maksutt kk, neliöt, eli voi saada osaan, ei kaikkeen.
        Tuossahan joku antoi sen kelan laskurin linkin. Se on helppo laskea sillä saisitko.
        Vastaat vain kysymyksiin oikein, niin selviää saisitko.
        Se ei siis oo hakemus, vaan just laskuri mist voi tsekata, saisko as.tukee.
        Onhan yhteiskunnalle edullisempaa jeesata omassa asunnossa asuvaa, pienempi vastike, kuin olis vuokra.

monta vuotta saada pienempää asuntoa nimenomaan tuolla perusteella, että olisi halvempi vuokra ja siten pienemmät menot.

Eivät korviaan lotkauttaneet. On siis pakko asua 3h keittiö.

• uhoa.
        väittää valehtelee! kirjoitti:

Vastike kyllä kuussa n. 280 e riippuen tietysti mitä vastike sisältää, mutta kyllä asumistukea saa myös omistusasuntoon, jos joku muuta väittää valehtelee!

Asun 150 neliötä, enkä eläissäni ole saanut killinkiäkään asumistukea. No, tietysti sain aikanaan veloistani tukea?

• mitä teet?
        näin olen joutunut kirjoitti:

Ota se karenssi vaan ja mene sosiaalitoimistoon. Vapauttaan ei kannata tuollaiseen hintaan myydä!
        Kotona ollessa voi yrittää sitten tienata pimeästi tai etsiskellä uutta , oikeaa työtä josta maksetaan todellista palkkaa, vaikka pienempääkin mutta ainakaan et hyödytä enää ahneita yrittäjiä jotka haluavat täyspäiväisiä työntekijöitä joille heidän ei tarvitse itse maksaa mitään koskapa ovat työllistettyjä, harjoittelijoita tms. Tämä on uskomatonta riistoa jota harrastavat työnantajat joka puolella.
        Jää siis kotiin, sossun on pakko maksaa sinulle toimeentulotukea kunnes alat itse tienaamaan jotain.

• riittää

työssäoloehtoon vaadittava palkkaus (EUR 961,00 per kuukausi ja 18 tuntia per viikko - EUR 12,42 per tunti) ja sitten tulee liiton alkupalkkasuositus (noin EUR 40000 vuodessa ja 37,5 tuntia per viikko).

• .............

Olen sama mieltä.

• työtön työtön työtön

sellaisella summalla, että pääsee eroon asumistuesta, ja summa on nii iso, että asumiskulut n 1/3 tulosta...

tätä kysyttiin.... vastasin, että n. 1300e. Siitä pitää olla verot ja pakolliset maksut pois... eli n. 1600e on brutto...

• asumiskuluihin?

Vuokra/vastike, vesimaksu, korjauslainavastike, sähkö, netti, kotivakuutus,.. mitä niitä nyt on?

• lasketa kuin
        asumiskuluihin? kirjoitti:

Vuokra/vastike, vesimaksu, korjauslainavastike, sähkö, netti, kotivakuutus,.. mitä niitä nyt on?

Vastike/vuokra, vesimaksu,
        joku sanoi et osa kiinteistön pääomavastikkeest myös, siitä en oo varma.
        Ei asumistuessa mitään sähköä, vakuutuksia, nettejä lasketa.

• on pakko mennä

karensin uhalla..

• Työttömyyseläkeläisenä

Menisin töihin 500 eurolla osapäivähommiin, mutta kun niitä töitä ei ole 60 ikäisille ainakaan täällä itä-suomessa.

• oo hesassakaan

Asuntovelkaisena, bruttoeläke 760e.
        Olen hakenut vaikka mihin, osa-aikaiseen työhön, eipä onnistu.
        No, on kyllä pari perussairautta, joiden vuoksi aivan kaikkeen en voi hakea. Vaan niissäkin töissä missä ne eivät haittaisi, ei tunnu kelpaavan.
        Työvoimapula on kupla, tuttavani, vasta 45v koulutettu ihminen, on nyt yli vuoden etsinyt töitä, vaan eipä ole hänelläkään tärpännyt.

• on.
        oo hesassakaan kirjoitti:

Asuntovelkaisena, bruttoeläke 760e.
        Olen hakenut vaikka mihin, osa-aikaiseen työhön, eipä onnistu.
        No, on kyllä pari perussairautta, joiden vuoksi aivan kaikkeen en voi hakea. Vaan niissäkin töissä missä ne eivät haittaisi, ei tunnu kelpaavan.
        Työvoimapula on kupla, tuttavani, vasta 45v koulutettu ihminen, on nyt yli vuoden etsinyt töitä, vaan eipä ole hänelläkään tärpännyt.

Kuka on niin sinisilmäinen että uskoo puheisiin, työvoimapulasta? Tietämättömiä on helppo kusettaa?

• Suomessa jos

kuukausipalkka alle 2000€. Tarkoittaa siis noin 12€ tuntipalkkaa. Ite saan 2400€ brutto kuukaudessa ja siltikään ei tuosta ylimääräistä jää. Tosin uuden tuliterä Passatin lyhennyksiin menee jonkin verran plus vuokra.

• suhteellista €€€

tulot yhteensä meillä about 80000/v metsänmyyntituloja joka vuos hieman,ja silti mietityttää,kun haluis vielä isomman kesämökin jne...eli kyllä aina rahalle piisaa menoeriä ja tahtois enempi tienata.
        Koskas sitä palkkaa olis riittävästi.

• sitä tiedä
        suhteellista €€€ kirjoitti:

tulot yhteensä meillä about 80000/v metsänmyyntituloja joka vuos hieman,ja silti mietityttää,kun haluis vielä isomman kesämökin jne...eli kyllä aina rahalle piisaa menoeriä ja tahtois enempi tienata.

niin aika hyvin ihmiset tietävät tuon että aina vaan enemmällekkin rahalle kyllä käyttöä löytyisi vaikka sitä miten paljon törsäten jo eläisi. Tästä tällisesta on esimerkkejä ympärillä vaikka kuinka paljon.
        Kokonaan toinen asia on se kun tulot eivät enää riitä kattamaan pakollisia elinkustannuksiakaan, eikä ole mahdollisuutta alkaa elää ilmankaan noita pakollisia elinkustannuksia, ja jos nuo tulot vielä jatkuvasti jäävät lisää jälkeen noista pakollisista elinkustannuksista.

• vaatimaton!
        suhteellista €€€ kirjoitti:

Miksi aina pitäisi saada enemmän ja suurempaa?

Onko kyse OMISTA, TODELLISISTA tarpeista vai näyttämisen halusta?

Nuorena ja köyhänä ollessa haaveil Porshesta, kesähuvilasta, omakotitalosta, ulkomaan matkoista, retkiveneestä yns.

Nyt vähemmän köyhänä nämä ovat tavoitteina menettänee merkityksensä.

Tilavan rinnetalon vaihdoimme keskustan kolmioon.
        Kesähuvilan Espanjan kerrostaloasuntoon.
        Matkoilla emme laske tähtiä vaan sijaintia.
        Veneily ei huvittanut.
        Tallissa lojuu 9-vuotta vanha, keskiluokkainen ajokki. Porshen voisin hankkia jos huvittaisi.

Tulot ovat mitättömät.
        Onneksi sijoitukset tuottavat hieman.

Miksi pitäisi saada enemmän ja isompaa?

• riittäääaaac

mulle riittäs se vähintään 1000e/kk netto

• 8e/pvä

töihin.Yuyyavani on ollut jo 3 vuotta.Mielestäni se on orjapalkka jos mikä,eikä vakituisesta työstä ole puhettakaan.Tuo raha menee jo työmatkoihin,ja eväät on otettava mukaan.

• suostua
        8e/pvä kirjoitti:

töihin.Yuyyavani on ollut jo 3 vuotta.Mielestäni se on orjapalkka jos mikä,eikä vakituisesta työstä ole puhettakaan.Tuo raha menee jo työmatkoihin,ja eväät on otettava mukaan.

Ei kannattaisi kyllä suostua mennä tekeen mitään 8 eur päivä,eihän niitä työpaikkoja synny jos kaikki työt teetetään jollain harjoittelijoilla,

• työpaikkoja lasketaan
        suostua kirjoitti:

Ei kannattaisi kyllä suostua mennä tekeen mitään 8 eur päivä,eihän niitä työpaikkoja synny jos kaikki työt teetetään jollain harjoittelijoilla,

varmaan mukaan noihin 100 000 uusiin työpaikkoihin, joita ed hallitus rehvasti saaneensa aikaan.

• tosi on
        työpaikkoja lasketaan kirjoitti:

varmaan mukaan noihin 100 000 uusiin työpaikkoihin, joita ed hallitus rehvasti saaneensa aikaan.

Olen itse joskus tehnyt näitä 8eur harjoittelu juttuja ja tuntemuksena itsestäni oli se että olen idiootti,muistan kyllä sen ajan ja mielessäni oli koko ajan etten mihinkään yksityiseen paikkaan mene tekeen töitä.
        Kaupungilla olin töissä talvella jäädyttelin kenttiä,kesällä jotain viivojen vetoa hiekka jalkapallokententälle.

• Se vastaa

80 luvun tavanomaista palkkaa.

• minimivaatimus

on n. 60.000 euroa vuodessa. Ja mahdollisuudet 6-12kk-palkan bonuksiin oltava.

• .............

Normaalilla palkalla, eli noin 30 000- 40 000 vuodessa.

• palkka?

15€ tunnilta, eikä yhtään alle.

• tällä hinnalla:

Suostuin teollisuussiivoukseen tyhmänä ihmisenä niinkin pienellä palkalla kuin alle 8 e!!!
      Työ on likaista, meluista, äärimmäisen raskasta , hikoilen aamuseitsemästä iltapäivään kolmeen. Työn jälkeen kaadun sänkyyn. Sopimuksen menin tekemään syksyyn asti, jonka jälkeen en enää sitä jatka !
      Nimim. Jotain opppinut..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi teki aloitteen?

😃 häh
      Ikävä
      109
      4276
    2. Onko kaivattusi ulkoisesti

paremman vai huonomman näköinen kuin exäsi? 🪤
      Ikävä
      78
      3496
    3. Oletko koskaan stalkannut kaivattuasi?

Jos olet, miten olet stalkannut? Jäitkö kiinni? Onko hän stalkannut sinua? Jos on, miten suhtauduit?
      Ikävä
      82
      3333
    4. Karhuryhmä

Kellään tarkempaa tietoa miksi ja missä karhuryhmä ollut? Perheväkivaltaa vai huumeperintää kenties taas?
      Jämsä
      25
      3239
    5. Just alkoi ottamaan päähän

Miten voikin mennä näin, että koko päivän haluaa vain nähdä toisen ja lähelle. Sitten aivan salamana mieleen tulee kaikk
      Ikävä
      22
      3232
    6. Mitä kaikkea sä

Olisit valmis tekeen mun eteen vielä? Vai oletko mitään?
      Ikävä
      72
      2916
    7. "Mielipide: Äärivasemmiston uhka on otettava vakavasti"

Demokratia näyttäisi olevan Halla-aholle enemmänkin välttämätön paha kuin tavoiteltava asia. Väkivallan ihannointi ja m
      Maailman menoa
      45
      2790
    8. Raisionkaaren koira hyökkäys

Taas nähtiin että koiriin ei voi luottaa. Eilen illalla vapaana ollut koira hyökkäsi Raisionkaarella kolmen henkilön kim
      Raisio
      64
      2787
    9. Tapa jolla kohtelit minua viimeksi miellytti erityisesti

Osaat huomioida kauniisti ja katsot aina tilanteita yhteisen hyvän kannalta. Sitä arvostan erityisesti.
      Ikävä
      85
      2559
    10. Autolla törmäilijä

Kuka törmäili yläkouluikäiseen pyöräilijään?
      Jämsä
      9
      2442
    Aihe