Puutullit

Ok?

Eikös jokainen maa voi (jos ei ole EU:ssa) suojata omia raaka-ainevarojaan tuholta.
Jos ajatellaan Venäjän asettamia puutulleja Suomelle ja Kiinalle, niin etuja ovat:
- Kotimainen metsänomistaja saa paremmam hinnan puusta.
- Paperin maailmanmarkkinahinta nousee, koska Suomessa vähennetään kapasiteettia.
- Ikimetsät lisääntyvät Venäjällä (hyvä ilmastonmuutoksen kannalta)
Mielestäni tämä suomalaisen metsalan hätä on keinotekoinen. Nyt Väyrynen ehdottaa teollisuuden tukemista. Onko meillä markkinataloutta vai ei. Kyllä huomaa että Kepu on todella Maalaisliitto.
Teollisuuden pitää sopeutua. Suomen metsät on jo raiskattu, siitä hätä johtuu. Nyt halutaa vielä raiskata Karjalan metsät "ilmaiseksi".
Vielä yksi ehdotus. Ostakoon teollisuus raakapuun Ruotsista. Siellä ei ole puutulleja.

5

356

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lisää

      Venäjän puutullit ovat hyvä asia. Suomen riistosiat eivät pääse tuhoamaan Venäjän hiilinieluja. Metsät suojeltava myös Suomessa.

      • lahoaa

        yli 70% metsävaroista käyttämättömänä. Tullien voimaantulon jälkeen lahoaa nekin jotka olisi otettu käyttöön. Vanheneva metsä on uutta kasvua hitaampi "nielu". Käytät tai et (=hakkaat tai olet hakkaamatta)se puun rakentamiseen mennyt hiili palaa viimeistään puun kuoltua metsässä tai paperin tai puutalon elämän lopussa samaan luontoon mistä se on tullut. Koko metsänielu ajatus on hömppää. Onko aineen häviämättömyyden laki kumottu??? Ihmettelen.


      • ajtuksiin
        lahoaa kirjoitti:

        yli 70% metsävaroista käyttämättömänä. Tullien voimaantulon jälkeen lahoaa nekin jotka olisi otettu käyttöön. Vanheneva metsä on uutta kasvua hitaampi "nielu". Käytät tai et (=hakkaat tai olet hakkaamatta)se puun rakentamiseen mennyt hiili palaa viimeistään puun kuoltua metsässä tai paperin tai puutalon elämän lopussa samaan luontoon mistä se on tullut. Koko metsänielu ajatus on hömppää. Onko aineen häviämättömyyden laki kumottu??? Ihmettelen.

        Niin ymmärrät


      • ajtuksiin kirjoitti:

        Niin ymmärrät

        aineen häviämättömyyden lakia. Hiili käy vaan pyörähtämässä väliaikaisesti puussa mutta kun se onneton puu ei ole ikuinen niin siitä se taas vapautuu ennemmin tai myöhemmin. Ajattele omalla päällä, ei siihen Linkolaa tarvita, tai ota selvää tarkemmin kemiasta. Terveisin.


    • riistettiin

      sodassa ja nyt sieltä saamme ostaa omaa tavaraa kovaan hintaan,--kyllä veli venäläinen osaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      129
      1360
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      121
      1209
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      102
      1020
    4. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      283
      909
    5. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      113
      887
    6. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      38
      775
    7. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      755
    8. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      21
      753
    9. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      52
      729
    10. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      49
      629
    Aihe