verkostomarkkinointi, MLM

suosittelumarkkinointi lahkot

Ei omaa tekstiäni, mutta hyvää kummiskin
Tälläisen löysin:

Verkostomyynti lahkotouhua

Elämäni ensimmäisen sain kutsun kuuntelemaan erään verkostomarkkinointiketjun "avointa" esittelytilaisuutta..

Kutsujina oli senioripariskunta lapsuuskotini naapurista, jotka edelliselle päivälle olivat järjestäneet muutama vuosi sitten edellisen kerran tapahtuneen tapaamisen jälkeen syömisen ruokaravintolassa, jossa ruoan tarjosivat (kummastelin mielesäni moista ystävällisyyttä) ja ruoan jälkeen(..) ikäänkuin sivuseikkana ajatuksen mun mukaan lähtemisestä verkostomarkkinointiin esiin nostivat. Kohteliaisuussyistä olin tuolloin kiinnostunut, ja lupauduin mukaan seuraavan illan tilaisuuteen, kun he sisäänpääsymaksunkin tarjoutuivat maksamaan.

Tilaisuus oli tökeröydessään huvittava. Yksinkertaistettujen totuuksien, kauniiden haavekuvien ja mukavien puhumista. Esiteltäessä lisäravinteiden tuoteryhmää puhuja muun muassa totesi, että "kyllähän se on niin, ettei ruoka enää ole ruokaa, vaan ravinteita on ostettava". Ai jaa, minä ainakin oon tähän saakka pärjännyt perusruoalla. Vedenpuhdistin-lisälaite keittiön vesipisteeseen on kuulemma myös tuiki tarpeellinen, sillä vesijohtoputket ovat Suomessakin jo pahasti hapettuneita ja raanaveden mukana tulee kaikenlaista mönjää, jotka elimistöön kulkeutuvat. Terveysriski. Niinhän se tottavie on.

Koko ajan taustalla oli jokin slaidi esillä, joissa muun muassa todettiin 90% ihmisistä kuuluvan palkkatyössään 10% maailman kokonaistuloista tienaavien joukkoon ja vastaavasti 10% ihmisistä bisneksen omistamisen/sijoittamisen kautta 90% kokonaistuloista tienaavien joukkoon. Ja kyseisen tuotemyynnin annettiin ymmärtää olevan varsin selvä reitti jälkimmäiseen kastiin. Myöskin oppi-isä kyseiselle ketjulle esiteltiin ja hänen kirjansa sekä sieltä ajatuksiansa siteerattiin.

Lopuksi vielä otettiin muutama kauniiksi laittautunut ja kyseisessä verkostomarkkinointibisneksessään itsestään selvästi onnistunut ja nyt haaveitansa toteuttava ihminen kertomaan asiasta. Kuka oli kyennyt jättämään valtion pitkän ja kapean leivän taakseen toiminnan myötä, kuka kustansi nyt suuren haaveensa eli hevosharrastuksensa kokonaan myyntityöllä ja mitä muuta mutavaa. Oli tosi nautinnollista ihmisten kuulla puhuvan mutavia. Oli kenelle oli.

Asia on niin, ettei toimiva ja tehokas bisnes tarvitse taaksensa moista määrää kauniiden ja mutavien puhumista. Sellaiselle riittää faktojen lyöminen pöytään vaikka hyvin tylsänkin tuntoiseen esitystyyliin. Tämä ei sitä edustanut.

Tilaisuuden jälkeen mua pyydettiin mukaan keskustelemaan illan esiintyjien kanssa. Totesin tarpeen sille olevan kovin vähäinen. Kysyivät, olinko pettynyt esitykseen, johon luonnollisesti vastasin, että olin. Kerroin, että kun noinkin teennäisesti pyritään luomaan positiivisia mielikuvia asiasta ja liittämään siihen mitä miellyttävimmältä kuulostavia mahdollisuuksia ja haaveita, ei asia enää minua oikein vakuuta.

Verkostomarkkinointiketjujen leviämisen idea onkin pitkälti sama kuin uskonnollisilla lahkoilla. Pyritään vaikuttamaan mukaan koukutettavan ihmisen ajatteluun vaivihkaa erinäisillä niin massojen kuin yksittäisten ihmistenkin manipuloimiseen/koukuttamiseen kautta aikojen käytetyillä trikeillä. Ilmasia lounaita, joilla pyritään nostamaan kieltäytymisen kynnys riittävän korkealle ihmisten häveliäisyys tuntien, täysin teennäistä tuttavallisuutta puhujien suunnalta ja näyteltyä kiinnostusta kaikkia kuulijoita sekä heidän asioitaan kohtaan, me-hengen luomista, jolloin on pian enää vaikea olla kuulumatta joukkoon. Monta muuta. Oppi-isäkin siis löytyi sekä -kirja, jota suositeltiin kaikille luettavaksi.

Kannattaa olla vain tiukkana halutessaan kieltäytyä sellaisesta, joka ei ajatuksena tunnu hyvältä. Tunnin vielä käyttivät aikaansa yritykseen taivutella mut mukaan kysyen pettymys ja ihmetys äänessään ja kasvoillaan, että mikä nyt minulle tuli, kun noin asetuin vastahankaan. Luotavana ajatuksena oli se, että normaalisti kyllä kaikki mukaan lähtevät, ja oma käytökseni ja omat ajatukseni kovin poikkeuksillisia ovat.

Ei, ei ja ei. Jos vertaukset kyseisen liiketoiminnan kannattavuudesta ja mahdollisuuksista siinä tapahtuvat Kotipizzan nykyään eläkkeellä olevaan omistajaan, voidaan varmaankin todeta osutun oikeaan.

12

1370

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • alkuperäinen onkaan

en löydä, onko poistettu ?

• ei sovellu kaikille

Olet vain yksi ihminen ja yksi mielipide, so? Millätavalla joku kotipitza yrittäjyys on parempi?

• Jolpotteri

Vähätteletkö niitä, jotka ovat eri mieltä kanssasi? Ei verkostoniilon oikein kannattaisi. Sinunhan pitää olla jokaiselle mielin kielin, että saat saippuasi ja tehovitamiinigeelisi kaupaksi. Asenne uusiksi vaan ja paras diipadaapa kehiin, eiköstä niin?

• mömmökaupustelulta

Tämän foorumin seriffi taitaa olla GNDL:n fani kun ei anna keskustelun kuplia raikkaana. Uskonlahkostahan todella on kysymys. Joku viesti mielenkiintoisesta aiheesta oli vissiinkin tänään poistettu.

GNLD:n touhu on tosi arkaa ja sisäsiittoista puuhastelua, ilmeisesti siinä lahkossa lojaalisuus on korkealla tasolla joten arvostelua tai edes keskustelua ei pääse syntymään näillä sivuilla.
      Liiketoimintaideahan ei voi toimia pyramidissa:
      Viiden "rengin" kertoimella ei tarvitse olla kuin kymmenkunta kerrosta niin koko Suomen porukka on mukana. Kiva kaupitella sitten ravintolisiään toisilleen kun kaikki ovat samassa kerhossa.
      Eli vain kasan päällimmäiset saavat merkittäviä tuloja.
      Uskotteko muuten, että olen nähnyt keski-ikäisen, psyykisesti terveen oloisen naisen jolla oli kookas dosetti, jossa oli yli kymmentä laatua olevia kapseleita ja pillereitä ja niitä hän mätti aamuisin suuhunsa koska "köyhtyneessä maassa kasvaneista elintarvikkeista valmistetusta ruoasta ei saa riittävästi suojaravinteita"? Samalla hän selosti mikä osa-alue elämästä tulee paremmaksi milläkin kapselilla. Erityisesti mieleen jäi syvän meren lohiöljy joka hakkaa tullen mennen tavalliset kalaöljykapselit. Koska syvällä meressä kasvava kala ON SIIS NIIN PUHDAS. Eikös turska ole edelleen se lohi mistä kalaöljyt pääosin puristetaan? Turska elää ainakin syvemmällä kuin lohi.
      Lisäksi keittämäni puuro ei em. rouvalle kelvannut koska kotikaupunkini vesilaitoksen veden laadusta ei ollut varmuutta. Hän kaatoi GNDL-astiaan pullotettua vettä ja jotain GNLD-jauhetta ja nieli sen. Minä yritin olla ihan normaalisti.

• miksi aamulla poistettiin

Tuo uskonlahko-verkostomarkkinointi avaus. Ei siinä ollut mitään ihmeellistä ?

Eikös muuten Ameriikan Tiekin myy noita vedensuodattimia.
        Homma on puhtaan veden suomessa yhtä epätoivoista kuin sen kuuluisan hiekan myynti saharaan.
        Ja turhaa
        Vaihtopatruunakin maksaa 300. Törkeää.

• AdaFlink

... pidättelemään naurunpurskahduksia? Mulla ei olis välttämäti pokka pitäny.

Mua taas hämmästyttää noitten mömmökauppiaitten horinat siitä, että ihmiset ovat niin kiireisiä nykyään, etteivät ehdi syömään terveellisesti. Laihdutusmömmöjen myyjät taas jatkavat, että ihmiset syövät epäterveellistä pikaruokaa ja siksi pulskistuvat. Samaan hengenvetoon hörhöt sanovat, että on niin kiire, että ei ehdi harrastaa liikuntaa ja siksi niitä liikakiloja pääsee kertymään. Siis ihan oikeesti, MITÄH?

Jos ihminen ei ehdi syömään terveellisesti ja harrastaa edes minimimäärää liikuntaa, niin jossakin on pahasti joku vialla ja sitä tilannetta ei millään epämääräisillä huu-haa-pillereillä ja litkuilla silloin korjata.

Ja parashan on se, kun eräs hyvinkin pulska VM-kauppias on toiminu jo vuosikausia huu-haa-tuotteiden edustajana ja kertoilee satuja uunotettaville, että liittymällä mukaan teille jää runsaasti vapaata aikaa viettää aikaa rakkaittenne ja harrastustenne parissa. Mikseiköhän se ole sitten syöny terveellisesti? Heh...heh...

Ja mitaan ette voi...

• miksi aamulla poistettiin kirjoitti:

Tuo uskonlahko-verkostomarkkinointi avaus. Ei siinä ollut mitään ihmeellistä ?

Eikös muuten Ameriikan Tiekin myy noita vedensuodattimia.
        Homma on puhtaan veden suomessa yhtä epätoivoista kuin sen kuuluisan hiekan myynti saharaan.
        Ja turhaa
        Vaihtopatruunakin maksaa 300. Törkeää.

En ole poistanut. Tuo tämän ketjun aloitusviesti oli tullut yöllä olin silloin koneella ja luin tuon kirjoituksen, mutta en poistanut ja kun aamulla tulin koneelle niin viesti oli hävinnyt. Oli kuitenkin joku kerinnyt kopioida sen viestin, ja se viesti on tämän ketjun aloitusviesti, mutta nimimerkki ei ole sama kuin alkuperäisessä viestissä.

Harmittaa, kun en muistanut ottaa yöllä nimimerkkiä muistiin se oli rekisteröity nimimerkki, mutta en muista nimeä, jos muistaisin niin voitaisi suoraan ottaa yhteyttä siihen kirjoittajaan, ja kysyä poiston syytä.

Jos joku muistaa tuon tämän ketjun alkuperäisen aloitusviestin nimimerkin niin voisitko yrittää jäljittää Suomi24 keskusteluista ja pyytää tulemaan tänne vastaamaan teidän kysymykseen poistosta.

Rekisteröityneet nimimerkit voi itse poistaa omat viestinsä, joten se poistaja on ollut 100% varmuudella viestin kirjoittaja.

• ettei näy vaik
        uralin kirjoitti:

En ole poistanut. Tuo tämän ketjun aloitusviesti oli tullut yöllä olin silloin koneella ja luin tuon kirjoituksen, mutta en poistanut ja kun aamulla tulin koneelle niin viesti oli hävinnyt. Oli kuitenkin joku kerinnyt kopioida sen viestin, ja se viesti on tämän ketjun aloitusviesti, mutta nimimerkki ei ole sama kuin alkuperäisessä viestissä.

Harmittaa, kun en muistanut ottaa yöllä nimimerkkiä muistiin se oli rekisteröity nimimerkki, mutta en muista nimeä, jos muistaisin niin voitaisi suoraan ottaa yhteyttä siihen kirjoittajaan, ja kysyä poiston syytä.

Jos joku muistaa tuon tämän ketjun alkuperäisen aloitusviestin nimimerkin niin voisitko yrittää jäljittää Suomi24 keskusteluista ja pyytää tulemaan tänne vastaamaan teidän kysymykseen poistosta.

Rekisteröityneet nimimerkit voi itse poistaa omat viestinsä, joten se poistaja on ollut 100% varmuudella viestin kirjoittaja.

hakukoneen muistissa?
        Siis mihin pitää sen alkuperäisen kirjoittajan nimimerkki kirjoittaa?

• ettei näy vaik kirjoitti:

hakukoneen muistissa?

Jos sen nimimerkin muistaa joku teistä, vaikka esim. tämän ketjun aloittaja joka on kopioinut alkuperäisen viestin niin kirjoita nimimerkki tuohon Suomi24 keskustelu ________ hae kohtaan.

Kun löydät nimimerkin niin vastaa sen nimimerkin uusimpaan viestiin, laita linkki tähän ketjuun, ja nimimerkin verccomaha ketjuun.

• ettei näy vaik kirjoitti:

hakukoneen muistissa?

Tuon nimimerkin jotain googlen välimuis..
        viestin linkkki vei nimimerkkiin joka kirjoitti sen kadonneen viestin

Verkostomyynti lahkotouhua Kirjoittanut: MunNimi 9.7.2008 klo 23.37

http://galleria.suomi24.fi/MunNimi

• ajankohtaisen arkana aiheena?

esim.
      "Friends of Finnish Weightlifting" ffw

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      228
      2025
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1768
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      57
      1279
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      80
      1165
    5. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      1018
    6. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      89
      954
    7. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      15
      950
    8. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      46
      915
    9. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      70
      812
    10. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      804
    Aihe