Kumpi parempi

1. kysymys

Kumman opetus miellyttää enemmän, Jeesuksen vai Paavalin. Kumpaa pitäisi noudattaa?

19

300

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kielon kukka

Joten ei voi eroitella, että kumpi miellyttää "ihmismieltä" enemmän. Eikös nekin opetukset, jotka luemme Paavalin kautta, ole Jeesukselta tulleita? Apostolithan, myöskin Paavali, kirjoittivat kaiken Jumalan henkeyttämänä, vai kuinka?

• 2. kysymys

.....Jeesus nimitti Pietarin ensimmäiseksi, ja sanoi; sinä olet se kallio, jolle minä perustan seurakuntani.
        Tuli Paavali, joka otti vallan.
        Paavali uskoi uninäkyjä. Pietari oli kulkenut
        Jeesuksen mukana kolme vuotta.
        Miksi Jeesus olisi muuttanut mieltänsä rajan takana?

• koko Raamattu.
        2. kysymys kirjoitti:

.....Jeesus nimitti Pietarin ensimmäiseksi, ja sanoi; sinä olet se kallio, jolle minä perustan seurakuntani.

Ihminen on tyhmä.

Jumalan sanaa koko Raamattu.

• 3. kysymys
        koko Raamattu. kirjoitti:

Ihminen on tyhmä.

Jumalan sanaa koko Raamattu.

Onko sinun jumalasi monimielinen, kuinka häneen voi luottaa?

• Tuomiokin.
        3. kysymys kirjoitti:

Onko sinun jumalasi monimielinen, kuinka häneen voi luottaa?

Kristus johdattaa ihmisen Jumalan luo.

Jumalassa yhtyvät kaikki uskonnot.

Jumalan on kaikki.

Nyt minä kysyn sinulta, Job

1 Silloin Herra vastasi Jobille. Myrskyn keskeltä hän puhui: [1. Kun. 19:11-13; Hes. 1:4]

2 -- Kuka on tämä, joka peittää minun tarkoitukseni mielettömillä puheillaan?
        3 Vyötä itsesi, puolustaudu kuin mies! Nyt minä kysyn sinulta, ja sinä vastaat.

Kuka on laskenut maan perustukset?

4 Missä sinä olit silloin kun minä laskin maan perustukset? Kerro, miten se tapahtui, jos osaat! [Ps. 24:2 ]

5 Kuka määräsi maan mitat? Tiedätkö sen? Kuka veti mittanuoran sen yli? [Sananl. 30:4; Jes. 40:12]

6 Mihin laskettiin sen peruspylväät? Kuka pani paikoilleen sen kulmakiven,

7 kun aamun tähdet riemuiten karkeloivat ja Jumalan pojat huusivat ääneen iloaan? [Ps. 148:2]

Kuka sulki meren portit?

• vastaus ..............
        Tuomiokin. kirjoitti:

Kristus johdattaa ihmisen Jumalan luo.

Jumalassa yhtyvät kaikki uskonnot.

Jumalan on kaikki.

Nyt minä kysyn sinulta, Job

1 Silloin Herra vastasi Jobille. Myrskyn keskeltä hän puhui: [1. Kun. 19:11-13; Hes. 1:4]

2 -- Kuka on tämä, joka peittää minun tarkoitukseni mielettömillä puheillaan?
        3 Vyötä itsesi, puolustaudu kuin mies! Nyt minä kysyn sinulta, ja sinä vastaat.

Kuka on laskenut maan perustukset?

4 Missä sinä olit silloin kun minä laskin maan perustukset? Kerro, miten se tapahtui, jos osaat! [Ps. 24:2 ]

5 Kuka määräsi maan mitat? Tiedätkö sen? Kuka veti mittanuoran sen yli? [Sananl. 30:4; Jes. 40:12]

6 Mihin laskettiin sen peruspylväät? Kuka pani paikoilleen sen kulmakiven,

7 kun aamun tähdet riemuiten karkeloivat ja Jumalan pojat huusivat ääneen iloaan? [Ps. 148:2]

Kuka sulki meren portit?

....johdattaa, jos hänestä on itsestä tullut jumala.

• jakeita.
        vastaus .............. kirjoitti:

....johdattaa, jos hänestä on itsestä tullut jumala.

Älä nosta Jeesusta Jumalaksi.

27 Sillä "Jumala on alistanut hänen jalkojensa alle kaiken". Kun sanotaan, että kaikki on alistettu hänelle, tämän ulkopuolelle jää tietysti Jumala, joka itse on kaiken alistanut Kristuksen valtaan. [Ps. 8:7; Ef. 1:22; Hepr. 2:8]

28 Sitten kun kaikki on saatettu hänen valtaansa, silloin hän itse, Poika, alistuu sen valtaan, joka on saattanut kaiken hänen valtaansa, ja niin Jumala hallitsee täydellisesti kaikkea. [1. Kor. 3:23, 11:3]

• vastaus ..............
        jakeita. kirjoitti:

Älä nosta Jeesusta Jumalaksi.

27 Sillä "Jumala on alistanut hänen jalkojensa alle kaiken". Kun sanotaan, että kaikki on alistettu hänelle, tämän ulkopuolelle jää tietysti Jumala, joka itse on kaiken alistanut Kristuksen valtaan. [Ps. 8:7; Ef. 1:22; Hepr. 2:8]

28 Sitten kun kaikki on saatettu hänen valtaansa, silloin hän itse, Poika, alistuu sen valtaan, joka on saattanut kaiken hänen valtaansa, ja niin Jumala hallitsee täydellisesti kaikkea. [1. Kor. 3:23, 11:3]

Luoja pitää huolen ihmisestä, jonka hän on pannut luomakunnan herraksi.

Ps.8: 4---

• Maru.anne
        2. kysymys kirjoitti:

Petrus tarkoittaa kalliota, mutta kun hän sanoi: Ja tälle kalliolle minä rakennan seurakuntani, ja tuonelan portit eivät sitä voita", hän kylläkin tarkoitti itseään Jeesus-kalliota. Tuonelan portit eivät voita Jeesus-kalliota. Hän nousi kolmantena päivänä kuolleista, ja Hänellä on tuonelan avaimet.

Kuinka Jumalan seurakunta voitaisiin rakentaa erehtyvän ihmisen varaan? Lue esim. Raamatusta muita jakeita, joissa puhutaan kalliosta: "Tulkaa, kohottakaamme ilohuuto Herralle, riemuhuuto pelastuksemme kalliolle" (Ps.95:1).

• Diana*
        Maru.anne kirjoitti:

Petrus tarkoittaa kalliota, mutta kun hän sanoi: Ja tälle kalliolle minä rakennan seurakuntani, ja tuonelan portit eivät sitä voita", hän kylläkin tarkoitti itseään Jeesus-kalliota. Tuonelan portit eivät voita Jeesus-kalliota. Hän nousi kolmantena päivänä kuolleista, ja Hänellä on tuonelan avaimet.

Kuinka Jumalan seurakunta voitaisiin rakentaa erehtyvän ihmisen varaan? Lue esim. Raamatusta muita jakeita, joissa puhutaan kalliosta: "Tulkaa, kohottakaamme ilohuuto Herralle, riemuhuuto pelastuksemme kalliolle" (Ps.95:1).

Ainoa pelastuksen kallio on Jumala.
        Niin Jeesukset, Pietarit, kuin Paavalitkaan eivät pelasta mistään, ei elämässä, eikä kuolemassa, koska he ovat vain ihmisiä.

• ja luopui
        vastaus .............. kirjoitti:

Luoja pitää huolen ihmisestä, jonka hän on pannut luomakunnan herraksi.

Ps.8: 4---

Ihminen petti Jumalan ja luopui tuosta kaikesta VT, ja piti suunnitella UT miten ihminen oksastetaan takaisin, ja tuo kaikki annettiin Jeesuksen jalkojen alle jonka pää on Jumala.

• diana*
        ja luopui kirjoitti:

Ihminen petti Jumalan ja luopui tuosta kaikesta VT, ja piti suunnitella UT miten ihminen oksastetaan takaisin, ja tuo kaikki annettiin Jeesuksen jalkojen alle jonka pää on Jumala.

Jumala ei peru puheitaan.

Hän tekee sen minkä on luvannut. Eikö teille riitä todisteeksi Israel. Vaikka kansa on välillä rikkonutkin Jumalaa vastaan, ei Hän ole perunut puheitaan, vaan johdattanut takaisin kotiin, hänen kasvojensa eteen.

Jumala on luotettava, vaikka välillä vihastuukin.

• Entiteetti

Tuossa on muuten kaksi, kysymystä.
      Ei kummankaan.
      Molemmat surkeita neuvonatajia.

• Maru.anne

myös Paavalin opetus on Pyhän Hengen innoittamaa, ei ihmisen, Paavalin, omasta itsestä lähtöisin.

• opettavat

juuri samoin, mutta harvat käsittävät Paavalin opetuksia ja siksi uskontien opettaminen ja opetteleminen pitää aloittaa evankeliumeista.

Paavalin kirjeet on takoitettu hengellisesti kasvaneille.

• diana*

Hellenististä ajattelua, ja gnostilaisuutta voi lukea erikseen, jos pitää niitä itselleen tärkeinä.

Me elämme ajan ja muodon maailmassa, ja Raamattu opettaa nimenomaan elämään oikein tässä ajassa.
        Ihmisiä on monenlaisia, niin henkisesti kuin fyysisestikin, ja laki on se, joka takaa oikeudenmukaisuutta kaikenlaiselle kulkijalle.

Se on jämäkkä pohja ja turva, josta voi lähteä haihattelemaan mielikuvitusmaailmoihin, ja henkioppeihin. Mutta niiden ei pitäisi ottaa ohjia käsiinsä, koska niihin voidaan tupata mukaan iänkaikkisia helvettejä, joita ei ole olemassakaan, ja rahvas tuhlaa elämänsä vain pelkoon; Kuinka minä tästä pelastun ja selviän.

Jää kokonaan huomaamatta, kuinka kaunis on elämä ja kaikki mikä meitä ympäröi, samoin Jumala jää jonkinlaiseksi taustahahmoksi.
        Kaikkeus on hänessä ja hänestä, Hän on yksi.

Palvonnan kohteeksi ei saa nostaa sanan opettajia. Jos lainaan vaikka Jeesusta, hänkin sanoi, ettei opettaja ole oppilastaan kummempi,
        eikä oppilas opettajaansa.

• Eija_Moilanen

olivat erilaisille uskovien yhteisöille rakennukseksi ja kehotukseksi.

Mutta annetaanpa Pietarin vastata. :) Raamattu on jännä kirja se vastaa itse.

15 Ja pitäkää sitä pelastuksenanne, että Herra on kärsivällinen. Näinhän myös rakas veljemme Paavali on hänelle annetun viisauden mukaisesti teille kirjoittanut. [Room. 2:4]
        16 Samaa hän sanoo kaikissa kirjeissään, joissa puhuu näistä asioista. Niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, mitä tietämättömät ja haihattelevat ihmiset omaksi tuhokseen vääristelevät niin kuin kaikkia muitakin pyhiä kirjoituksia.
        17 Kun siis te, rakkaat ystävät, olette ennalta selvillä tästä kaikesta, niin olkaa varuillanne. Älkää antako jumalattomien johtaa itseänne harhaan, niin että putoatte omalta varmalta pohjaltanne. [Mark. 13:23]
        18 Kasvakaa meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen armossa ja tuntemisessa. Hänelle kunnia nyt ja iankaikkisuuden päivään asti. Aamen.

http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=2. Piet. 3:1&rnd=1215761165023

• diana*
        Eija_Moilanen kirjoitti:

olivat erilaisille uskovien yhteisöille rakennukseksi ja kehotukseksi.

Mutta annetaanpa Pietarin vastata. :) Raamattu on jännä kirja se vastaa itse.

15 Ja pitäkää sitä pelastuksenanne, että Herra on kärsivällinen. Näinhän myös rakas veljemme Paavali on hänelle annetun viisauden mukaisesti teille kirjoittanut. [Room. 2:4]
        16 Samaa hän sanoo kaikissa kirjeissään, joissa puhuu näistä asioista. Niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, mitä tietämättömät ja haihattelevat ihmiset omaksi tuhokseen vääristelevät niin kuin kaikkia muitakin pyhiä kirjoituksia.
        17 Kun siis te, rakkaat ystävät, olette ennalta selvillä tästä kaikesta, niin olkaa varuillanne. Älkää antako jumalattomien johtaa itseänne harhaan, niin että putoatte omalta varmalta pohjaltanne. [Mark. 13:23]
        18 Kasvakaa meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen armossa ja tuntemisessa. Hänelle kunnia nyt ja iankaikkisuuden päivään asti. Aamen.

http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=2. Piet. 3:1&rnd=1215761165023

...kutsuu pitoihinsa:

• Eija_Moilanen

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      5070
    2. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      113
      1604
    3. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      48
      1269
    4. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      10
      1189
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      13
      1133
    6. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1017
    7. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      76
      979
    8. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      3
      895
    9. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      57
      779
    10. Junan alle

Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?
      Kajaani
      27
      763
    Aihe