Mitä suunnilleen maksaa markkinatutkimus

Epätietoinen ja vastauksist...

Olen suunnittelemassa oman yrityksen perustamista. Olen etsinyt tietoa markkinoista eri tietolähteistä, kuten tilastoista ja ammattikirjoista. Tämä tieto ei kuitenkaan vielä ole riittävää, ja markkinatutkimuksen teettäminen voisi siten olla hyödyksi.

Olen kuullut, että muutamalla tonnilla alkaisi saamaan jonkinlaista markkinatutkimusta. Voisiko ajatella, että muutama tonni olisi esimekiksi kolme tonnia, jos parilla tonnilla ymmärretään kahta tonnia :-)

Vai meneekö hinta jo neljään viiteen tai jopa useampaanin tonniin, jotta saisi vakavasti otettavaa tutkimustietoa.

Onko kenelläkään mitään tietoa markkinatutkimuspalveluiden hinnoista eli siitä että missä haarukassa olevilla hinnoilla yleensä saa minkäkinlaisia tutkimuksia? Eli mitä maksaa kyselytutkimukset per vastaaja ja muun tyyppiset tutkimuspalvelut noin suurin piirtein?

Terveisin,

Epätietoinen ja vastauksista kiitollinen.

7

5799

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tnneli

Ensinnäkin miettisin mitä hyötyä markkinatutkimus antaa. Kyselyjen mukaan muistaakseni 80% ihmisistä ostaa luomuruokaa, mutta todellisuudessa luku on 20%. Markkinatutkimukset voivat antaa ymäripyöreitä vastauksia, joissa vastaajat saattavat vastata yleisten mielipiteiden mukaan, ei omien tottumusten.

• kysyn mä

Mikä on se tieto, jota haet? Jos etsit potentiaalisia asiakkaita, niin laadi n. 10 kysymystä, jotka sinua oikeasti kiinnostaa ja tee itse se haastattelu. Muista kertoa kuka olet ja miksi teet haastattelun ja montako kysymystä aiot kysyä.
      100:n firmaan soittaa parissa päivässä ja kulu on vain se työpanos puhelinkulut.

• asia.

muutama tonni = pari tonnia. ja sen verran markkinatutkimus myös maksaa jos n.100 kontaktia.
        Itse en maksaisi vaan tekisin itse, pääsee aika hyville palkoille :)aikaa menee n.2-4pv

• Markkinoija

Hei,
        Viime syksynä tuli tehtyä markkinointitutkimus ja tein just niinkuin yllä olevassa viestissä sanottiin.
        Ensimmäiseksi on päätettävä mitä tietoa haet markkinatutkimuksella?
        Sen jälkeen laadit max 10 kysymystä ja haet kohderyhmän/segmentin ja valitset vaikka joka kolmannen(vaikuttaa asiakaskanan koko), johon soitat. Minimi määrä on hyvä olla luokkaa 100, jotta saat oikean kuvan tutkimuksesta.

lisätietoa markkinatutkimuksesta/markkinointitutkimuksesta löytyy Googlella, kirjastosta sekä koulujen opinnäytetöistä.

• Vieras Mies
        Markkinoija kirjoitti:

Hei,
        Viime syksynä tuli tehtyä markkinointitutkimus ja tein just niinkuin yllä olevassa viestissä sanottiin.
        Ensimmäiseksi on päätettävä mitä tietoa haet markkinatutkimuksella?
        Sen jälkeen laadit max 10 kysymystä ja haet kohderyhmän/segmentin ja valitset vaikka joka kolmannen(vaikuttaa asiakaskanan koko), johon soitat. Minimi määrä on hyvä olla luokkaa 100, jotta saat oikean kuvan tutkimuksesta.

lisätietoa markkinatutkimuksesta/markkinointitutkimuksesta löytyy Googlella, kirjastosta sekä koulujen opinnäytetöistä.

Jos joku tänne yhä (niinkuin minä) eksyy, niin todettakoon nyt, että kyllä tutkimukset tuottavat ihan oikeaa tietoa maailmasta. Voi vaan olla, että tuloksia ei aina ymmärretä. Luomu-käyttäytymisessä voi olla, että 80 prosenttia muistaa joskus ostaneensa luomutuotteita, mutta toisaalta vain 20 prosenttia jatkuvasti tietoisesti ostaa niitä. Molemmat tiedot ovat tässä skenaariossa totta, vaikka ovatkin eri lukuja.

Jos joku etsii täältä tutkimuspalveluiden hintatietoja, niin kannattaa reilusti vaan kysyä hintoja ko. palvelujen tuottajilta. Koska hinta riippuu aina paljon tutkimuksen laajuudesta, niin sitä on vaikeaa arvioida lonkalta. Tämän linkin takaa ainakin löytyy tarjouspyyntölomake:

http://www.tutkimusretki.fi/

• johan09

Tutkimukset ovat kyllä aina isoja projekteja ja niistä kyllä pyydetäänkin suuria summia. Oman yritykseni kokemuksen pohjalta suosittelen vilkaisemaan tätä sivustoa http://1530.myshopify.com/

• Mikäsiinämaksaa

Markkinatutkimuksessa maksetaan asiantuntijan ymmärryksestä niiden saatujen tietojen merkityksestä eikä vain siitä datasta, mitä kyselemällä saadaan. Laadukas markkinatutkimus selvittää myös kilpailijatilanteen sekä auttaa yritystäsi erottumaan heistä.
      Ei toki ole mahdotonta tehdä markkinatutkimusta itse, mutta sen tekeminen "kylmiltään" vaatii paljon aikaa ja vaivaa. Lisäksi liiketoimintariskit jäävät suuriksi, koska tarvittavaa ymmärrystä datan analysoimiseksi ei välttämättä löydy.
      Hinta riippuu tietenkin siitä, kuinka paljon siihen asiantuntijan aikaa menee: eli mitä tarkemmin määritelty tutkimuskohde, sitä vähemmän aikaa siihen menee. Toisaalta, mitä yksityiskohtaisempi tutkimus, sitä nopeammin ja varmemmin uusien markkinoiden avaus käy. Hyvä asiantuntija neuvoo tekemään oikeanlaisen markkinatutkimuksen oikeaan markkinaan eikä vain toteuta asiakkaan harkitsemattomia mielihaluja rahankiilto silmissään.
      Kysy vaikka: www.fondon.fi/markkinatutkimus

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      94
      1855
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      86
      1303
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1143
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1027
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      115
      972
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      863
    7. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      772
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      771
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      731
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe