en tajua pihtari naisia! :D

sex_and_love

Mikä vaivaa tän palstan naisia??? jos seurustelee miehen kaa jota rakastaa niin luulis että haluaa myös harrastaa seksiä. eikö seksi ole nautinnollinen asia ja rakkaan oman miehen kanssa ihanin asia mitä on? outoa..ei oo sit mikää ihme jos mies ottaa toisen naisen jos ei saa edes oman naisensa kanssa harrastaa seksiä...huh huh outoo porukkaa... mitä oon näitä kirjotuksii tääl lukenut pihtaavista naikkosista...:D

28

5742

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      jos mies ei rakasta ja kohtelee kuin jotain pelkkää pillua, niin ei siinä paljoa haluja ole. Naisen seksuaalisuus on erilaista kuin miesten.

      • ole mitään erilaista

        ainakaan seurusteluvaiheessa,kumpikin haluaa toista samalla lailla!
        Sitten kun saadaan savustettua äijä pihalle,niin jo taas haarat aukeavat kepeään!
        Pihtaaminen on valivali-ämmien keksintöä!


      • jallajallajalla

        Pihtaaminen on perseestä!

        Ja varmasti mies alkaakin kohdella kuin "pelkkää pillua" jos mitään ei saa.

        SUHTEESSA lopputulema on se että aikansa mies jaksaa yrittää ja osoittaa kiintymystään. Jos mitään ei tapahdu niin mies vain lakkaa haluamasta puolisoaan. se on sitten siinä se.

        Itse en meinaa katsoa pihtaavaa naista. Jos en siltä saa niin sitten joltain toiselta. Seksi kuitnekin on äärimmäisen kivaa touhua ja en aio jäädä odottelemaan milloin oma kumppani olisi sillä tuulella. Ja en tarkoita sitä että pitäisi rakastella aina kun MINÄ haluan, vaan tarkoitan että jos reidet on kiinni kuukausi toisensa jälkeen, niin matka jatkuu.
        Eräs terapeutti sanoi aikanaan: ilman seksiä ei ole parisuhdetta..
        Näin se on.

        -Mies


      • 4kymppinen

        Miehen ja naisen seksuaalisuus eroaa eniten silloin kun he elävät yksin omaa elämäänsä. Parisuhteessa miehen rakkaus naiseen kasvaa samaa tahtia kuin naisen seksuaaliset halut miestä kohtaan. Hyvässä, kypsyneessä parisuhteessa ei voida enää selkeästi edes erottaa erillisenä käsitteitä rakkaus, intohimo tai seksi, niin hyvin ne ovat sulautuneet toisiinsa. Silloin eroa ei ole juurikaan miehen ja naisen välillä ja nimenomaan rakastelun hetkellä mies muuttuu lähemmäksi naista ja nainen lähemmäksi miestä. Sellaisella hetkellä naisen suusta voi kuulla sanat "Anna mulle nyt sitä kyrpää ja äkkiä" tai "Jos lopetat, tapan sinut". Se on sitä himoa, joka tavallisesti on naisella syvemmällä piilossa ja joka valitettavan helposti ja usein hautautuu lopullisesti jonnekin syvälle.

        Niin, että älä hössötä mitään siitä, että sinua kohdellaan "pilluna". Kysymys on siitä, että olet itse hukannut tunteesi häntä kohtaan. Jos mies ei koe saavansa vastarakkautta, hän taantuu pelkän fyysisen seksin tasolle. Parisuhde ei voi toimia, jos torjut hänet. Seksi ja rakkaus on noidankehä, jossa kumpikaan ei tule toimeen ilman toista. Siksi vika harvemmin on vain toisen tarpeen puutteessa eikä toista ihmistä kannata lähteä syyllistämään, kuten tekstistäsi voisi päätellä.

        Vähän pirteyttä seksielämään niin se rakkauskin tulee takaisin.


      • sex_and_love

        no huh huh....jos sulla sellainen mies miksi olet hänen kanssa yhdessä :D voi voi aikuisia ihmisiä miten tyhmältä kuulostaatte...


      • asiat eivät koskaan ole mus...
        4kymppinen kirjoitti:

        Miehen ja naisen seksuaalisuus eroaa eniten silloin kun he elävät yksin omaa elämäänsä. Parisuhteessa miehen rakkaus naiseen kasvaa samaa tahtia kuin naisen seksuaaliset halut miestä kohtaan. Hyvässä, kypsyneessä parisuhteessa ei voida enää selkeästi edes erottaa erillisenä käsitteitä rakkaus, intohimo tai seksi, niin hyvin ne ovat sulautuneet toisiinsa. Silloin eroa ei ole juurikaan miehen ja naisen välillä ja nimenomaan rakastelun hetkellä mies muuttuu lähemmäksi naista ja nainen lähemmäksi miestä. Sellaisella hetkellä naisen suusta voi kuulla sanat "Anna mulle nyt sitä kyrpää ja äkkiä" tai "Jos lopetat, tapan sinut". Se on sitä himoa, joka tavallisesti on naisella syvemmällä piilossa ja joka valitettavan helposti ja usein hautautuu lopullisesti jonnekin syvälle.

        Niin, että älä hössötä mitään siitä, että sinua kohdellaan "pilluna". Kysymys on siitä, että olet itse hukannut tunteesi häntä kohtaan. Jos mies ei koe saavansa vastarakkautta, hän taantuu pelkän fyysisen seksin tasolle. Parisuhde ei voi toimia, jos torjut hänet. Seksi ja rakkaus on noidankehä, jossa kumpikaan ei tule toimeen ilman toista. Siksi vika harvemmin on vain toisen tarpeen puutteessa eikä toista ihmistä kannata lähteä syyllistämään, kuten tekstistäsi voisi päätellä.

        Vähän pirteyttä seksielämään niin se rakkauskin tulee takaisin.

        Tässä lueskeltuani näitä juttuja minua rupesi hymyilyttämään. :) Helposti ajattelemme (niin miehet kuin naisetkin) asioita omalta kantiltamme ja puhumme niistä vain saman sukupuolen kanssa. Totuus on että mies ja nainen ovat niin kovin erilaisia, että tarvittaisiin jokin yhteinen kieli, että ymmärtäisimme toisiamme. Onneksi se on jo keksitty, nimittäin rakkaus. Vaikka tämä kuulostaakin lässyn lässyn puheelta jne, on se silti totta. Jos rakastaa toista tarpeeksi, on valmis ottamaan tämän näkökannat huomioon ja tekemään kompromisseja jos tulee kiistaa.
        Naisena minun on vaikea tietää miesten todellisia ajatuksia, mutta jotain hajua minulla niistä on, sillä kuuntelen paljon miespuolisten ystävieni vuodatuksia ja keskustelupalstoiltakin saa jo jotain käsitystä. Paljon on silti pimennossa.
        Naiset ajattelevat miesten mukaan monimutkaisesti ja liioittelevat ja suurentelevat asioita (siis yleinen mielipide, poikkeuksia löytyy). Asia ei kuitenkaan ole niin yksinkertainen. Jo tiedekin todistaa, että miesten ja naisten aivot ovat erilaiset ja aivojen eri osiot eri kokoisia. Täman takia naisten tunnepuoli yms ovat erilaisia. Nainen tarvitsee hellyyttä ja rakkautta ja hyväksytyksitulemisen tunnetta puolisoltaan/kumppaniltaan kyetäkseen hyvään seksiin. Nainen ei yleensä kiihotu yhtä helposti tai ei ainakaan samoista asioista kuin mies, joten haluttomuus voi joskus johtua ihan näistäkin seikoista. Ja väite, että "kylläpä haarat aukeaa taas uuden kanssa", on mielestäni aika ajattelematon (näin kauniisti ilmaistuna). Jos Suhde on ehtinyt päästä niin pahaksi, ettei kumpikaan tunne saavansa enää rakkautta, on lähes mahdotonta onnistua sängyssä. Kaikki aikaisempi onni ja hellyys tulee mieleen kun vieressä on läheinen, mutta välille on tullut kuilu joka erottaa. Olo on paha ja lohduton. Uuden kanssa kuilua ei vielä ole, mutta jos asiat jätetään selvittämättä, eikä ongelmista puhuta, ollaan kohta saatu aikaan sama kuilu.
        Seksi kuuluu parisuhteeseen, mutta suhteen täytyy toimia kaikilta osin, jotta petipuuhatkin onnistuisivat. Kaikki suhteen osaset peilaavat toisiinsa ja jos jokin osio ei ole kunnossa, aiheuttaa se säröjä muissa osissa.

        Puhukaa ja keskustelkaa ja ennen kaikkea opetelkaa ymmärtämään toisianne!


      • AAnneli
        jallajallajalla kirjoitti:

        Pihtaaminen on perseestä!

        Ja varmasti mies alkaakin kohdella kuin "pelkkää pillua" jos mitään ei saa.

        SUHTEESSA lopputulema on se että aikansa mies jaksaa yrittää ja osoittaa kiintymystään. Jos mitään ei tapahdu niin mies vain lakkaa haluamasta puolisoaan. se on sitten siinä se.

        Itse en meinaa katsoa pihtaavaa naista. Jos en siltä saa niin sitten joltain toiselta. Seksi kuitnekin on äärimmäisen kivaa touhua ja en aio jäädä odottelemaan milloin oma kumppani olisi sillä tuulella. Ja en tarkoita sitä että pitäisi rakastella aina kun MINÄ haluan, vaan tarkoitan että jos reidet on kiinni kuukausi toisensa jälkeen, niin matka jatkuu.
        Eräs terapeutti sanoi aikanaan: ilman seksiä ei ole parisuhdetta..
        Näin se on.

        -Mies

        Niinpä niin. Taas naisia syyllistetään, mutta omalle kohdalleni on sattunut niitä pihtari miehiä. Olin tässä yhden miehen kanssa kolme vuotta, mutta sitten lopulta kyllästyin hänen pihtaamiseensa. Olisin halunnut panoja useammin kuin kerran viikossa, mutta hän ei halunnut, joten en jaksanut enää odottaa.

        Nyt aloittelen seurustelua ja taas sama juttu. Eipä jaksa innostaa. Miehet esittää kykenevää, mutta ei sitten mitään saa aikaan, kun olisi tosi toimien aika. Kyllä siinä omat halut loppuvat, kun ei saa vastakaikua.

        -Halukas nainen-


      • ole mitään erilaista kirjoitti:

        ainakaan seurusteluvaiheessa,kumpikin haluaa toista samalla lailla!
        Sitten kun saadaan savustettua äijä pihalle,niin jo taas haarat aukeavat kepeään!
        Pihtaaminen on valivali-ämmien keksintöä!

        kyllä se vaan on erilaista, tietysti eri luonteita aina löytyy.. Voisitko määritellä pihtaamisen?

        Minä nimittäin aloitin ukkoni kanssa seurustelun 22vuotiaana, yhä neitsyenä, syy siihen että ei ollut ollut vain kiinnostusta ukkoihin kun oli niin paljon omia intressejä ja harrastuksia. En edes aluksi saanut seksistä paljon mitään irti, mitä nyt välillä kun halusi olla ihan kiinni toisessa johti se sitten petipuuhiin..

        Syy miksen suostu seksiin jos kropastani ei siltä tunnu on se ettei se tunnu kovin mukavalta ainakaan omassa alapäässäni. Joskus se jopa sattuu alussa ja pitkään ja tuntuu muutenkin väärältä toista kohtaan maata siinä tuntematta mitään, vilkuillen ikkunalaudalla jököttävää keskeneräistä kirjaa, samalla kun toinen yrittää suukoin ja muilla tavoin osoittaa hellyyttä =/ En muutenkaan käsitä miksi AINA pitäisi myötätä kun mies haluaa seksiä? Usko tai älä mutta veikkaanpa ettei sekään ALITUISEEN ole miehillä mielessä..!


      • jallajallajalla kirjoitti:

        Pihtaaminen on perseestä!

        Ja varmasti mies alkaakin kohdella kuin "pelkkää pillua" jos mitään ei saa.

        SUHTEESSA lopputulema on se että aikansa mies jaksaa yrittää ja osoittaa kiintymystään. Jos mitään ei tapahdu niin mies vain lakkaa haluamasta puolisoaan. se on sitten siinä se.

        Itse en meinaa katsoa pihtaavaa naista. Jos en siltä saa niin sitten joltain toiselta. Seksi kuitnekin on äärimmäisen kivaa touhua ja en aio jäädä odottelemaan milloin oma kumppani olisi sillä tuulella. Ja en tarkoita sitä että pitäisi rakastella aina kun MINÄ haluan, vaan tarkoitan että jos reidet on kiinni kuukausi toisensa jälkeen, niin matka jatkuu.
        Eräs terapeutti sanoi aikanaan: ilman seksiä ei ole parisuhdetta..
        Näin se on.

        -Mies

        eli kun miehet mutisevat ärsyyntyneinä pihtaavista naikkosista, sillä ei meinata parin päivän kestoista nonsex-väliä, vaan puhutaan viikoista tai pitemmistä ajoista? Mutta ilmeisesti jotkut kusipäät syyttävät pihtariksi jo pelkästään silloin kun nainen ei anna aina kun miestä haluttaa (en nyt kohdista sinuun suoraan, ihan yleisesti)..?

        Jos minua ei vain joku päivä alapään osalta kiinnosta, otan kyllä mieheltä suihin silti. Toki poikakaverini tietää että jos on jokin kiinnostava kirja kesken niin virnuillen jaksaa vartoilla vuoroaan iltaan ;) Moinen olisi kyllä epäilyttävää ettei yli viikkoihin naista kiinnosta O_o Mitä syitä naiset moiseen yleensä antavat vai antavatko selitystä lainkaan?


    • balalalala

      BALALLALAL ALALALA
      ALALALA BLALA LALA

    • -JaHaz-

      Ei ukoille ole mielessä käynyt, syy voi todellakin olla teidän myös!?! Sängyssä tms.. Mielummin silloin pihtaa ja leikkii vaikka yksin. Yksi aika normaali "oire" on naisen hormoonit, ei ole tasapainossa siis. Ssenkö takia haluatte muijat jättää?? Kasvakaa ja ottakaa asioista selvää ensin. Säälittävää!!

      PUHUKAA ASIASTA! Molemmilla varmasti on asiansa aiheesta. =)

    • jätkälle

      mutta kun oli kovasti kiimaista sorttia niin piti kuksia toisen kaa kun en ollu kotona.
      Jätkissä on paljo hourupäitä!

    • timohiljanen

      Pihtaaminen on myös vallankäyttöä, jos et ole niin kuin minä haluan, et saa seksiä.

      • ....................

        Pihtaaminen on vallan käytön väline.

        Mieheni on hannannut 2,5 vuotta. Suostuu seksiin tosi harvoin.Nyt sitten syykin selvisi. Haluaa minun laihduttavan. Olen normaalipainon rajoissa, mutta ylärajalla.... Olen siis hänen silmissään siis liian lihava. Olipa yllättävä veto.... Pakko tunnustaa että painan 3 kg enemmän kuin neljä vuotta sitten tavatessamme, että silleen.

        Olen hieman mietteliäällä mielellä, minusta tuo "selitys" kuvaa kyllä melkoista pinnallisuutta ottaen huomioon muutoksen "vähäisyyden".


      • se lihavuus
        .................... kirjoitti:

        Pihtaaminen on vallan käytön väline.

        Mieheni on hannannut 2,5 vuotta. Suostuu seksiin tosi harvoin.Nyt sitten syykin selvisi. Haluaa minun laihduttavan. Olen normaalipainon rajoissa, mutta ylärajalla.... Olen siis hänen silmissään siis liian lihava. Olipa yllättävä veto.... Pakko tunnustaa että painan 3 kg enemmän kuin neljä vuotta sitten tavatessamme, että silleen.

        Olen hieman mietteliäällä mielellä, minusta tuo "selitys" kuvaa kyllä melkoista pinnallisuutta ottaen huomioon muutoksen "vähäisyyden".

        eli läski syynä, vaan se että sinulla on huono lihaskunto ja kaikki paikat roikkuu ja näyttää läskiseltä.

        Eli liikkumaan siitä, niin alkaa paikatkin kiinteytyä vaikka se läski ei ihan heti palaisikaan kehosta loppuun.


      • vakehtelee...
        .................... kirjoitti:

        Pihtaaminen on vallan käytön väline.

        Mieheni on hannannut 2,5 vuotta. Suostuu seksiin tosi harvoin.Nyt sitten syykin selvisi. Haluaa minun laihduttavan. Olen normaalipainon rajoissa, mutta ylärajalla.... Olen siis hänen silmissään siis liian lihava. Olipa yllättävä veto.... Pakko tunnustaa että painan 3 kg enemmän kuin neljä vuotta sitten tavatessamme, että silleen.

        Olen hieman mietteliäällä mielellä, minusta tuo "selitys" kuvaa kyllä melkoista pinnallisuutta ottaen huomioon muutoksen "vähäisyyden".

        Luultavasti hänen mieskuntonsa on huonontunut, mutta haluaa laittaa asian sun syyksi.


      • poju-ukkeli82

        näistä miehistä ja naisista pysykäämme kaukana, he eivät osaa huomioida mitään muuta kuin omat tarpeensa.
        narsistisia, manipuloivia, tekevät lopulta tahallaan mustasukkaisiksi ja sotkevat jopa kumppanin ystävät mukaan soppaan. Lopulta narsisti kävelee uusi sulka hatussaan ylpeänä uuteen seikkailuun saatuaan huomiota ja hämminkiä haluamallaan tavallaan..

        olen 6kk itse ollut taas selibaatissa ja kaverin muija koittanut kovasti hämmentää. Miltein onnistunutkin.. :( Asiasta toiseen, edellinen selibaatti kesti vuoden! Senkin katkaisi toisen kaverin pihtaava uhkailija-muija..
        yritti tehdä kaveria mustasukkaiseksi.

        mulla selibaatin syy ei liity varsinaisesti karvaisiin kokemuksiin, haluan vain oppia hallitsemaan halujani.


    • jetwkkg

      Kyllä miehetki pihtaa ja kiristää seksillä.Ex mies ei antanu jos ei tehenny niinku hän halus.onneksi tajusin jättää ja nyt sinkkuna voi saahakki sitä munaa eikä ole pihtareita. ;)

      • ainut...

        Olen kans törmännyt tähän, että miehet osaa kiristää seksillä yhtä lailla. Munaa ei tule, ellet tee sitä-ja-tätä (ja kyse siis ei mistään seksiin liittyvistä, vaan esim. pitää lähteä tylsiin sukujuhliin tai pestä auto...)

        No, se on onneksi nyt taaksejäänyttä elämää :-)


    • niiii-in

      Kyllä ne miehetkin pihtaa!

      • golfgti

        Kyllä, joskin aiheesta. Kun painaa töitä perheen eteen niska limassa ja kotona odottaa vaimo papiljotit päässä, minä ainakin lähtisin kaljalle.


      • golfgti

        Kyllä, joskin aiheesta. Kun painaa töitä perheen eteen niska limassa ja kotona odottaa vaimo papiljotit päässä, minä ainakin lähtisin kaljalle.Yksin.


    • mitä perkelettä

      minä teen? En saa omalta naiselta seksiä millään. Ehkä kerran tai kaksi vuodessa. Nyrkkikyllikki kyllästyttää jo raskaasti. 20 vuotta liittoa takana.

      • golfgti

        Näin se turhan usein menee. Ekana annetaan, mutta kun pappi sanonut "aamen", ei anneta enää. Mies saatu koukkuun ja sillä selvä. Me miehet ajattelemme asioista suoraviivaisesti, koska meillä on "putkiaivot". Naisilla taas on "tippaleipäaivot" ja ajattelevat niin monimutkaisesti, etteivät edes tajua toisiaan.
        Meno vieraisiin avaa silmät tai edessä on ero. Niistä miehen helppo valita. Minä menisin vieraisiin, ellen saisi kotona sitä mitä haluan. Akat voi pistää järjestykseen vaikka tapaamalla ilotyttöjä.


      • ilolintuset kiven alla
        golfgti kirjoitti:

        Näin se turhan usein menee. Ekana annetaan, mutta kun pappi sanonut "aamen", ei anneta enää. Mies saatu koukkuun ja sillä selvä. Me miehet ajattelemme asioista suoraviivaisesti, koska meillä on "putkiaivot". Naisilla taas on "tippaleipäaivot" ja ajattelevat niin monimutkaisesti, etteivät edes tajua toisiaan.
        Meno vieraisiin avaa silmät tai edessä on ero. Niistä miehen helppo valita. Minä menisin vieraisiin, ellen saisi kotona sitä mitä haluan. Akat voi pistää järjestykseen vaikka tapaamalla ilotyttöjä.

        vaikea tämmösessä tuppukylässä semmosiin ilolintuloihi mennä. perkele, pitäis olla lailliset bordellit joka pitäjässä! loppuis se ikuinen valitus.


    • 1+1+20394++

      Ongelmana ei aina ole pihtari nainen. Voi olla niinkin, että miehellä on vaan niin vahva "sukupuoli vietti" ettei yksin kertaisesti pysty/jaksa tyydyttää miestä aina kun tämä haluaa. Näin ainakin meillä.

      Ärsyttää kun mies vonkaa jatkuvasti ja itse ei aina jaksaisi. Minulla on kaksi vaihtoehtoa. Joko antaa miehelle vaikkei huvittaisikaan ja mies on tyytyväinen. Tai sitten kieltäytyä ja riidellä kun mies suuttuu kun tulee torjutuksi.

      En itse koe olevani "pihtari", sillä harrastamme lähestulkoon joka päivä seksiä, joskus useammin päivässä.

      Käymme molemmat töissä ja joskus näemme vai öisin (kun minä töissä esim. klo: 7-15 ja mies Klo:15-23). Yleensä silloin minä haluan mielummin nukkua kunnon yö unet, kuin harrastaa seksiä. Miehelle on aivan sama nukkuuko 3h vai 8h ennen töihin menoa, jos panettaa, niin sillon panettaa..

      että silleen..

      • 3 merkkiä.

        Hyvä että sitä panettaa. Mieti nyt jos sitä ei panettaisi.


    • Joo, no...

      Olisit naimisissa mun miehen kanssa, niin tajuaisit. Esileikkiä on se, että mies sanoo, että mennäänkö panemaan ja sitten minuutti ja finito. Saisi mun puolesta käydä vaikka vieraissa, mutta kun ei sitä huoli kukaan muukaan toista kertaa.

      Ei kukaan nainen kieltäydy hyvästä seksistä hyvän miehen kanssa, joten pihtaus on AINA miehen oma vika.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 185
      2108
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1982
    3. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      156
      1647
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      136
      1604
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1334
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1247
    7. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      11
      1214
    8. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      12
      1155
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1148
    Aihe