vauva on 5pv vanha ja nyt pelottaa jos se saa meiltä vanhemmilta flunssan. itse olen yskässä ja miehellä kurkku kipeä ja yskä. mistäs sen tietää milloin vauva on kipeä? nostaa tietty kuumeen. pitää varmaan lähtee päivystykseen saman tien?
vastasyntyneen flunssa
3
2828
Vastaukset
- alle..
3kk vanha vauva saa kuumeen pitää mennä päivystykseen saman tien. Niin pienellä kun vakavan bakteeritulehduksen vaara on vielä tosi suuri. Sit jos on vain nuhainen mut muuten voi hyvin, ehkä soittaisin ensin neuvolaan ja kysyisin tarviiko huolestua.
- *Nata*
Hei!
Meillä poika oli kaksiviikkoinen kun sairastui ensimmäiseen flunssaan. Kuume ei noussut, mutta vauva oli tosi tukkoinen, varsinkin aina aamuyöstä. Ei kuitenkaan vaikuttanut kärsivältä ja oli ihan hyväntuulinen.
Me vanhemmathan siinä kuitenkin stressattiin ja voivoteltiin pikkuisen flunssaa. Neuvolasta saatiin ohjeeksi: seurailua, höyryhengitystä suihkussa (suihku päälle, vauva pyyhkeen sisään syliin, suihkuverho kiinni ja siellä sitä sitten kökötettiin suihkun vieressä), pyyhkeitä kuivumaan makkariin, sängynpäätyä ylös jne. Jouduttiin käyttämään myös nenäfriidaa ja suolaliuosta. Flunssaa kesti yli kaksi viikkoa, mutta kotikonstein siitä kuitenkin selvittiin.- äiti kolmelle
Kirjoitit, että sinun kaksi viikkoisella oli flunssa. Minun vauvallani oli myös pienenä flunssa. Se oli silloin pahaa rs-virus aikaa. Minulle se ei ikinä ratkennut, oliko se rs-virus vai ei.
Flunssa alkoi nuhana ja yskänä (tavallisestihan yskä tulee vasta nuhan jälkeen, ilmeisesti myös rs-viruksessa).
Vauvani oli täysimetyksessä (vaikka sanotaan, sen olevan hyvä suoja tavallista flunssaa vastaan). Oliko sinun vauvasi täysimetyksellä, kun hän sai ensimmäisen flunssan? Oliko silloin rs-virus aika, kun hän sai flunssan? Alkoiko flunssa nuhalla ja aivastelulla vai tuliko yskä jo heti ensimmäisenä päivänä kuvioihin? Hyvää kesänjatkoa Sinulle!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 15311021
- 535259
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html452473- 312159
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131721Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,421584Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta311280Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v351206Daniel Nummelan linjapuhe 2025
Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo95948TÄSTÄ TAITAA TULLA SUOMEN HISTORIAN SUURIN USKONNONVAPAUDEN OIKEUDENKÄYNTI.
Sinun täytyy hyväksyä se että jos sinä vetoat uskonnonvapauteen, silloin sinun tulee antaa myös muille vastaava vapaus o319913