Mooseksen laki

tuhat ja yksi

Mitä se nykyihmisen ajattelussa tarkoittaa ?

Toivottavasti Mooseksen laki ei enää koskaan tule missään muodossa eikä missään päin maapalloa voimaan !

9

237

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ad_hog

      Oliko tämä laki se, silmä silmästä ja hammas hampaasta? Jos on, niin puuttumatta sen runsaaseen rehottamiseen telluksellamme, täytyy todeta se vanha viisaus että, jossain kohtaa olis universaalina lakina toteutuessaan hampaattomia sokeita ellipsimme pullollaan.

      • tuhat ja yksi

        Hammurabiniin Babylonian kuninkaaseen jonka laeista Moosekesnlakikin on saanut vaikutteita !

        Hammurabin hallitsi Vähän ennen Mooseksen aikaa !?, Aabrahamin ,Iisakin ja Jaakopin ajan jälkeen-, Aabraham muutti kuitenkin sieltä pois n, 4000 vuotta sitten !
        Mooses ehkä 500 vuotta myöhemmin.

        Suomessa Mooseksen laki on yrittänyt tulla voimaan n, 500 vuotta sitten tästä ajasta taaksepäin !?


    • "kulissin"

      takaisiin asioihin.

      • >><<>>...

        Armotaloudessa, Laittomassa liitossa.

        Miksi ihmiset kuitenkaan eivät ole tyytyväisiä, rikollisuutta ja sekasortoa vain enenevässä määrin.

        Ja kaikesta napistaan.


      • tuhat ja yksi
        >><<>>... kirjoitti:

        Armotaloudessa, Laittomassa liitossa.

        Miksi ihmiset kuitenkaan eivät ole tyytyväisiä, rikollisuutta ja sekasortoa vain enenevässä määrin.

        Ja kaikesta napistaan.

        kuin Mooseksen laki se ,"Laittomam liiton Armontalous" ?

        1500 luvulla ujutettiin Suomeen sitä Mooseksen lakia , mutta mikä se laiton armontalouden liitto on ?


      • diana*
        tuhat ja yksi kirjoitti:

        kuin Mooseksen laki se ,"Laittomam liiton Armontalous" ?

        1500 luvulla ujutettiin Suomeen sitä Mooseksen lakia , mutta mikä se laiton armontalouden liitto on ?

        se kristittyjen paljon puhuma UUSI LIITTO, Armoliitto, joka kumoaa vanhan Lakiliiton.

        Kun se näin ohittaa Mooseksen ja Lain, silloin siihen ei kuulu Laki, joten se on ilman Lakia,
        eli Laiton.


      • tuhat ja yksi
        diana* kirjoitti:

        se kristittyjen paljon puhuma UUSI LIITTO, Armoliitto, joka kumoaa vanhan Lakiliiton.

        Kun se näin ohittaa Mooseksen ja Lain, silloin siihen ei kuulu Laki, joten se on ilman Lakia,
        eli Laiton.

        Laki ilman lakia , on laiton !

        Ilmankos se niin turhalta tuntuu, laiton liitto !


      • täytti lain.
        diana* kirjoitti:

        se kristittyjen paljon puhuma UUSI LIITTO, Armoliitto, joka kumoaa vanhan Lakiliiton.

        Kun se näin ohittaa Mooseksen ja Lain, silloin siihen ei kuulu Laki, joten se on ilman Lakia,
        eli Laiton.

        Hehe.
        Jeesus tuli ja täytti lain.


      • diana* kirjoitti:

        se kristittyjen paljon puhuma UUSI LIITTO, Armoliitto, joka kumoaa vanhan Lakiliiton.

        Kun se näin ohittaa Mooseksen ja Lain, silloin siihen ei kuulu Laki, joten se on ilman Lakia,
        eli Laiton.

        Ei Jeesus tullut kumoamaan tai ohittamaan lakia,vaan täyttämään sen.
        Ja Jeesus antoi uuden lain, "Rakasta Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistä niinkuin itseäsi".


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2342
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      140
      1507
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1462
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      155
      1214
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      108
      1013
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      373
      937
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      694
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe