Eli kun laitan sivulleni (XHTML) javascript kelloja yms, validaattori huomaa sen jälkeen miljoona virhettä. Onko tästä haittaa, kun kaikki selaimet kuitenkin tuntuvat näyttävän sen oikein?
javascript ei validia
2
431
Vastaukset
- php-miäs
Ei siitä varsinaisesti ole haitaa, mutta se on helppo korjata sellaiseksi, että validointi onnistuu.
Tee näin:
//
Ensiksi // merkit merkitsevät kyseisen skriptin rivin kommentiksi, joka ei vaikuta itse skriptiin. Tämän jälkeeen CDATA-merkintä kertoo selaimille/validaattorille että tämän jälkeen tulee merkkidataa, joka ei liity dokumentin rakenteeseen.
Lopulta ]]> merkintä lopettaa merkkidatan. Myös sen eteen on hyvä pistää javascriptin rivikommettimerkintä.
Tuolla skriptin pitäisi toimia ja validoinnin onnistua.- kekkone
Nyt errorit vähentyivät tuntuvasti, mut sit tuli uusia. Melkein kaikki koskee seuraavia kohtia:
sekä tageja
, , ,
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k374876- 823476
- 302943
- 612905
- 72689
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t552260- 371742
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91680- 181671
- 161574