Kysymys kaikille

Kössönöm

niin Zeus-uskovaisille, kuin muillekin uskovaisille ja tietysti myös jumaliin uskomattomille.

Mikä elämässä on parasta? Miksi haluatte elää?

30

987

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vastaa...

      kalastus on aika mukavaa... samoin moottoriveneellä ajaminen.

      • Kössönöm

        Kalastatko järvellä vai merellä?

        Itse olen enemmän meri-ihminen. Ulkosaaristo on upea. Mutta täytyy sanoa, että järvi-Suomi on kaunis.

        Jos elonpäiviä riittää, niin uudelleen menen sinne savolaismaisemiin, vaikka siellä hirveää viäntöä joutuukin kuuntelemaan.


      • sisävesillä
        Kössönöm kirjoitti:

        Kalastatko järvellä vai merellä?

        Itse olen enemmän meri-ihminen. Ulkosaaristo on upea. Mutta täytyy sanoa, että järvi-Suomi on kaunis.

        Jos elonpäiviä riittää, niin uudelleen menen sinne savolaismaisemiin, vaikka siellä hirveää viäntöä joutuukin kuuntelemaan.

        vaimon perheellä on mökki Päijänteen saaressa, siellä olen kalastellut (uistellut ja virvelöinyt) viimeaikoina. Itse olen kotoisin Itä-Suomesta, siellä kalastelin Pielisellä. Jonkin verran merelläkin olen kalastellut, haukiennätykseni on Ahvenamaalta (hieman alta viisi kiloa). Ostin hiljattain perhokalastusreleet, mutta en oikein ole sitä vielä oppinut... kalastus on Raamatullista, eli et sinä ihan paha ihminen ole :)


      • Kössönöm
        sisävesillä kirjoitti:

        vaimon perheellä on mökki Päijänteen saaressa, siellä olen kalastellut (uistellut ja virvelöinyt) viimeaikoina. Itse olen kotoisin Itä-Suomesta, siellä kalastelin Pielisellä. Jonkin verran merelläkin olen kalastellut, haukiennätykseni on Ahvenamaalta (hieman alta viisi kiloa). Ostin hiljattain perhokalastusreleet, mutta en oikein ole sitä vielä oppinut... kalastus on Raamatullista, eli et sinä ihan paha ihminen ole :)

        on ruoanhankintaa, eikä siinä ole mitään raamatullista. Itse en tosin kalasta, vaan ihan raukkamaisesti vaan syön toisten saalistamia kaloja.

        Alkaa olla perunat kypsiä ihan kohta. Äsken katselin Floydin ruokaohjelmaa, tällä kertaa Mumbaista. Siinä on aika hosuva kokki, mutta ihan hauska ohjelma muuten.


      • sama kanavaa!
        Kössönöm kirjoitti:

        on ruoanhankintaa, eikä siinä ole mitään raamatullista. Itse en tosin kalasta, vaan ihan raukkamaisesti vaan syön toisten saalistamia kaloja.

        Alkaa olla perunat kypsiä ihan kohta. Äsken katselin Floydin ruokaohjelmaa, tällä kertaa Mumbaista. Siinä on aika hosuva kokki, mutta ihan hauska ohjelma muuten.

        Ja minuakin harmitti kun se hosui, eikä esim tyhjentänyt raaka-aine astiota kunnolla...

        Nyt siellä on jonkinlaista nikkarointia ja mulla on vähän huono omatunto, kun ostin jonohimaosakkeen ja lupasin vaimolle pientä remonttia, kyprokkia seinään ja maalia jne, mutta en ole vielä saanut aikaiseksi..

        Hyvää ruokahalua :)


    • H.H.

      olla attepalstalla suu vaahdossa.

      • plääh.

        vajakki.


      • BBob

        Ei oikein tunnu H.H:n tyyliltä.


      • Kössönöm

        elämäsi tarkoitus? Minä menen nyt keittämään uusia perunoita. Salaattia, lohta ja savusilakkaa. Mitäs tykkäät?


      • että jos kieltäytyy
        Kössönöm kirjoitti:

        elämäsi tarkoitus? Minä menen nyt keittämään uusia perunoita. Salaattia, lohta ja savusilakkaa. Mitäs tykkäät?

        Jumalan suomista nautinnoista, joutuu siitä tilille... sinä et ainakaan tästä tilille joudu :)


      • Kössönöm
        että jos kieltäytyy kirjoitti:

        Jumalan suomista nautinnoista, joutuu siitä tilille... sinä et ainakaan tästä tilille joudu :)

        ostettuja kaloja. Äsken just söin ja hyviä olivat. Kalavainaat.


    • Ateisti Atte

      ystävät, tarkoitan oikeita sellaisia enkä mitään tuttuja.

      Sitten usein tulee uusia asioita eteen ja oppii jotain uutta.

      Ehkäpä minussa elää pieni maailmanparantajakin, joka motivoi minua kirjoittelemaan nettipalstoille. Myönnän kyllä, ettei kirjoittelullani ole välttämättä mitään vaikutusta maailman menoon, mutta yrittänyttä ei laiteta =)

      Mitäs vielä...eiköhän nuo ole ne asiat.

      • Kössönöm

        että se on mielenkiintoista.

        Toisaalta kauhistelen joidenkin ihmisten aivan kammottavaa elämäntaivalta ties missä diktatuurissa ja köyhyydessä.

        Ja uskonnollisessa alistuskulttuurissa.

        Itselläni on käynyt hyvä tuuri, että olen syntynyt tänne. Maailma kaikkinensa on vaarallinen paikka.


    • Tristar

      Miksi elän. Hmmh. Elän tunteakseni mielihyvää. Sitä saa monenmoisista lähteistä; en puhu vain fyysisestä mielihyvästä kuten fellow-ateistit ymmärtävät, vaikka sekin On kivaa, vaan myös henkisestä tyydytyksestä, työn, perheen ja tarpeelllisuuden tuomasta tunteesta joka antaa ymmärtää että en ole ihan turha. Minulla on väliä, monet luottavat minuun ja ovat minun teoistani riippuvaisia, ainakin vähäsen. Ja voin olla heidän luottamuksensa arvoinen, mikä lisää arvoani omissa silmissäni. Myös usein toiselle hyvän mielen tuottaminn tuo sitä itselle samassa määrin.

      Elän siis tunteakseni mielihyvää. Olisiko tosiaan näin. Elämässä on parasta se tunne että mikä tahansa on mahdollista, minä osaan, pystyn ja kykenen eikä muita rajoitteita ole kuin minä itse. Kasvaminen henkisesti siihen tilaan jossa itse ei ole enää rajoite.

      ***

      • Ateisti Atte

        se on mukavaa kun on tarpeellinen, sitten mullakin on projekteja joista ystäväni sanoo, et se on ihan mahdoton tehdä...

        Myönnän kyllä, että työmäärä on valtava, enkä vielä ole oivaltanut kaikkia juttuja, mutta jonain päivänä mä näytän, että tässä tämä nyt on (ja aloitan oman liiketoiminnan).

        Oltaisko me joskus käyty kuussa, jos oltaisi uskottu ihmisiä jotka sanoi ei ole mahdollista?
        Hulluja ideoita tarvitaan.

        Olen aivan varma, että jonain päivänä oivallan tarpeelliset asiat miten ne ratkotaan.


      • Missukka

        Tällä hetkellä tyydyn peesaamaan.


    • puusilimä

      japset ja lemmikit. ennenkaikkea kissat.
      jazz

      • Kössönöm

      • ***

      • konna
        Kössönöm kirjoitti:

        tämä mitään mielestäsi? Perusbluesia vähän gospelvaikutteilla ja tietysti sitä ikuista sydämen räytymistä, mikä bluesiin kuuluu.

        http://www.youtube.com/watch?v=O5URVbh3KX8

        Entä tämä?

        http://www.youtube.com/watch?v=M72X8R9cq9k

        kissoista ei ole oikein mihinkään.

        Tuossa ajassa minä olisin tyhjentänyt isännän karjalamäyriksen kokonaan, kun katti vain katselee haaveellisena jonnekin tipujen perään:)


      • Kössönöm
        konna kirjoitti:

        kissoista ei ole oikein mihinkään.

        Tuossa ajassa minä olisin tyhjentänyt isännän karjalamäyriksen kokonaan, kun katti vain katselee haaveellisena jonnekin tipujen perään:)

        avata pulloja, eikä ainakaan minun kattini ole koskaan edes lipaissut oluttuopista. Vähän sama juttu appelsiinien kanssa.

        Se katti kai katseli niitä lumihaituvia, eikä mitään tipuja.

        Ja sitä paitsi, eihän se olisi kiva, jos kissa joisi oluet, eikä aamulla olisi korjaussarjaa jäljellä ja katti olisi vainaa.


    • Ainoa todellinen arvo, jonka takia kannatta elää, on rakkaus.

    • kiltti täti

      ... ovat tärkein asia. Jos lapsilla on kaikki hyvin, elämä hymyilee. Puoliso myös. Hyvät välit ja elämän sujuminen edellä mainittujen kanssa.

      Uiminen, pyöräily, sauna, hyvä ruoka (jonka ei tarvitse olla mitään erikoista: maukas makaronilaatikko on ihanaa).

      Ja huumori.

    • C.Porosus

      Lapsena ajattelin usein, että eläminen on vähän ankeeta. Kysyin joskus jopa äidiltäni, että miksi pitää koko ajan hengittää, kun se on niin rasittavaa. Äitini oli kauhuissaan, mutta ei ymmärtänyt, että se hengittämisen rasittavuus saattoi johtua siitä, että olin sairastanut hinkuyskän, jonka jälkeen yskä vaivaa vielä ainakin puoli vuotta. Nykyään on kyllä sikamakeeta hengittää ja seistä sateessa. Viime yönäkin heräsin neljän aikoihin ja menin alasti sateeseen nauttimaan olemassaolosta.

    • meillä jumalan lapsilla

      on Taivaallinen Hyvä Isä joka huolehtii tarpeistamme ja antaa suojan pahuutta vastaan, sekä on järjestänyt pelastuksen ja ikuisen elämän Häntä rakastaville pojassaan Vapahtajassamme.

      • ***

        Ikuisen elämän odotusko on parasta elämässäsi?

        Miksi monilla jumalaan uskovilla sitten ovat asiat huonosti?


    • JokuRoti

      parasta on nähdä ja kokea, että jälkikasvu kasvaa ja voi hyvin. Hyvä syy elää itsekin.

      Palstan hihhuleille näyttäisi tärkeintä olevan oma usko ja oma pelastus.

    • Billy_Ray_Curys

      Alkoholin kun saisi vain pois. Seikkailu ilman alkoholia (olen parhaimmillani humalassa ja festareilta järjestysmiehien pois ajama) on elämän suola. Romantiikka on oleellinen osa seikkailua.

    • Lady_Stardust

      Parasta varmaan on se arvaamattomuus. Ikinä tiedä, mitä oikeasti eteen tulee, koska tulevaisuus voi muuttua milloin tahansa. Itselleni tärkeintä elämässä ovat musiikki ja ajatus, että joskus vielä kaikki olisi hyvin maapallolla (tämä voi tosin tarkoittaa sitä, ettei ihmisiä olisi enää olemassakaan, mutta sehän ei lopulta haittaa ollenkaan).

      • Kössönöm

        ei tule olemaan kaikilla asiat hyvin. Ja se on surullista. Suurimman osan murheista aiheuttavat ihmiset. Mutta kuitenkin on myös ihmisestä riippumattomia asioita, kuten maanjäristykset.

        Ilmastonmuutos on ihmisten aiheuttama. Samoin uskonnot aiheuttavat hirveää kärsimystä suurimmalle osalle maapallon ihmisistä.

        Katsoin aamulla luontodokkarin ja siinä nälkäinen jääkarhu yritti saada syötäväkseen mursunpoikasen, mutta emo koukkaisi hampaillaan sellaiset vammat jääkarhuun, että tämä kuoli. Kaapi tassullaan ensin pienen kuopan ja kellistyi sitten siihen kuolemaan. Surullista katsottavaa, mutta se kuuluu luontoon.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2342
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      140
      1507
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1462
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      155
      1214
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      108
      1013
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      373
      937
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      694
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe