Perennavinkkejä please

poopii

Mulla on Oikein runsaasri kukkiva punainen köynnösruusu ja lähistöllä runsaasti kukkiva vaaleanpunainen malva. Värikylläisyys milestäni riitelee... onko vinkkejä mitä istuttaisin väliin pehmentämään varejä... (niiden takana piono (vaalea) ja juhannusruusu, jotka jo kukkineet. Mietin olisiko jokin melko korkea valkoinen (kuivan ja aurinkoisen paikan vähään tyytyväinen kasvi) tai jokin hopealle vivahtava vai sittenkin jokin korkea kellokukka?????

15

942

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mapee

      vaihtoehtoina on joko yrittää laimentaa värejä vaalealal jonka seurauksena kumpikin punainen luultavasti loistaa entistä suuremmalla innolla tai sitten laittaa väriä kilpailemaan niiden kanssa jolloin värikkyys tavallaan syö itse itseään.

      Ritarinkannus olisi varmaan joko valkoisena tai sinisenä mainio ratkaisu näyttävänä kasvina. Sormustinkukat kukkivat näihin aikoihin paikasta riippuen monissa väreissä. Töyhtöangervokin olisi, mutta ihan paahteessa se mielestäni kyllä kärsii eikä ole kauneimmillaan.

      • ukonkello

      • mapee
        ukonkello kirjoitti:

        Valkoinen ukonkello kukkii pitkään,missä vaan ja on upea.
        Sitä on myös sinisenä.

        http://farm2.static.flickr.com/1077/752954965_01e8231d3f.jpg?v=0

        onpa kaunis kasvi!! En ole törmännyt tuohon kukkaan kuin ehkä joskus kirjallisuudessa. Onkohan ollut missään myynnissä taimena tai edes siemenenä?

        Pidän ainakin omat silmäni auki jatkossa niin kaunis kukka on!


      • ukonkello
        tässä- kirjoitti:

        http://images.google.fi/imgres?imgurl=http://www.missouriplants.com/Bluealt/Malva_moschata_plant.jpg&imgrefurl=http://www.missouriplants.com/Bluealt/Malva_moschata_page.html&h=578&w=529&sz=48&hl=fi&start=3&um=1&tbnid=hTPZaCaX4g-ZwM:&tbnh=134&tbnw=123&prev=/images?q=malva&um=1&hl=fi&sa=N

        Voi kukkia lähes pakkasiin asti ja itsellä aloitti kukinnan pari viikkoa sitten, kukkii runsaasti.

        Tuo on suomeksi myskimalva,sitä on myös valkoisena.

        Mapeelle, laita s.postiosoite,laitan sinulle ukonkellon taimen tulemaan.


      • Kukkaihminen
        ukonkello kirjoitti:

        Tuo on suomeksi myskimalva,sitä on myös valkoisena.

        Mapeelle, laita s.postiosoite,laitan sinulle ukonkellon taimen tulemaan.

        Isopäivänkakkara (valkoinen) kukkii parhaillaan ja on kaunis ja pitkään kukkiva. Itselläni sitä kasvaa flamentanzen edessä, mihin se hyvin sopii värinsä puolesta.


    • maisisko

      Flammensdans-köynnösruusun kanssa samalla seinällä Köynnöskuusama.

      Kuusamia saattaa olla erivärisiä, minulla on vaalean punainen. Mielestäni upeita yhdessä.

      • on tässä

        Flammentanz


    • joku ratkaisu

      Riitasointuun olisi tasoittava joku kaikkiin entisiin väreihin sointuva perenna, laittaisin lilaa tai sinisenlilaa tai lilansinistä, miten vain.
      Valkoinen on hyvä myös tai jopa molemmat, riippuu ihan kasveista, niitten muodosta ja hallitsevuudesta.

      • poopii

        Valkoista ukonkelloa olinkin jo miettinyt.... Sitten mietin jotain hopealle vivahtavaa.... korkeaa... mutta en nyt muista sen nimeä... Hyviä ehdotuksia... tuota malvaa minulla vaan siinä jo onkin.Ans kattoo!!!!


      • hopeista
        poopii kirjoitti:

        Valkoista ukonkelloa olinkin jo miettinyt.... Sitten mietin jotain hopealle vivahtavaa.... korkeaa... mutta en nyt muista sen nimeä... Hyviä ehdotuksia... tuota malvaa minulla vaan siinä jo onkin.Ans kattoo!!!!

        Ehkä helminukkajäkkärää tai marunaa.


      • poopii
        hopeista kirjoitti:

        Ehkä helminukkajäkkärää tai marunaa.

        Mulla onkin siihen jo helminukkajäkkörää ja katsoin marunan mutta onko se sama kuin pujo tai onko se 1-vuotinen? Sellaista en haluaisi (siis että eit alvehdi suomessa)?


      • kauneus on
        poopii kirjoitti:

        Mulla onkin siihen jo helminukkajäkkörää ja katsoin marunan mutta onko se sama kuin pujo tai onko se 1-vuotinen? Sellaista en haluaisi (siis että eit alvehdi suomessa)?

        Ei ole pujo eikä yksivuotinen.
        Ohotanmaruna kasvaa kauniiksi mättääksi :

        http://puutarha.net/index.asp? s=/suorakanava/kasvikortti.asp?id=916

        Hopeamaruna :

        http://www.kukkajakurpitsa.com/hopeamaruna.htm


      • marunan

    • gråbo-pujo

      Hei! Onko sulla pujosta tietoa esi merkiksi minkä värinen on pujon kukka kun sitä näkee niin harvoin

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      383
      1470
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      104
      1263
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      116
      1200
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      158
      1082
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      967
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      886
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      806
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      790
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      90
      784
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      167
      671
    Aihe