AD-huolto vai merkkihuolto?

Elefanttimies

Moi!

Olis BMW:ssa -05 mittarissa jarrupalavalo vilkkumassa. Onko kellään kokemusta noista AD-korjaamoista. Iso ketju ja mainostavat, että takuukin uudemmassa säilyisi. Merkkikorjaamoissa on välillä sellasia urpoja, ettei ole tosikaan. Kumpaan veisitte?

22

11489

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei bemaristi

      Mulla on sekä hyviä ja huonoja kokemuksia ad-korjaamoista, siellä kuten merkkihuollossakin on hyviä sekä ei niin hyviä asentajia.
      Useimmin homma on toiminut mutta kerran meinasi käydä paha hassi, öljynvaihdossa laittoivat vain vajaa neljä litraa öljyä koneeseen vaikka oikea määrä on 7 litraa! Asentaja oli ihmetellyt kun ei tikun päässä näy ja oli epäillyt onko tikku oikea. Onneksi huomasin laskusta että 4 litraa?
      No joo, yhden helmapellin ruttasivat nostaessaan autoa ja nesteitä vaihdettaessa eivät osanneet ilmata ilman neuvoani...
      Saattaa siellä bemuliikkeen huollossa olla hieman parempia asentajia ellei joku harjoittelija osu kohdalle ja vielä perään katsova asentaja on lusmu!
      Soita ja kysy hintoja, ei jarrupalojen vaihto voi paljoa maksaa.
      Pitääkö muuten sen varoitusvalon sammuttamiseksi nollata jotakin minkä pystyy tekemään vain siihen tarkoitetulla testerillä? Noita ei välttämättä pikkupajoista löydy.

      eli soittaisin bemariliikkeeseen ja kysyisin tarjousta, jos summa ei ole paha niin sinne.. Tai käy Eestissä!

      • akkamakka

        "Soita ja kysy hintoja, ei jarrupalojen vaihto voi paljoa maksaa."

        Ei niin mutta ne "merkkipalat" maksaa pientarvikelisä. Ja ei se tuntiveloituskaan ilmainen ole. Veisin AD:hen, tokihan niihinkin monenlaista asentajaa mahtuu. Paras olisi jos hankkiudut pienelle korjaamolle, josta sitten jatkossa tiedät että homma toimii.


      • Jos on
        akkamakka kirjoitti:

        "Soita ja kysy hintoja, ei jarrupalojen vaihto voi paljoa maksaa."

        Ei niin mutta ne "merkkipalat" maksaa pientarvikelisä. Ja ei se tuntiveloituskaan ilmainen ole. Veisin AD:hen, tokihan niihinkin monenlaista asentajaa mahtuu. Paras olisi jos hankkiudut pienelle korjaamolle, josta sitten jatkossa tiedät että homma toimii.

        "***toinen firma. Kaikki autosi takuut säilyvät,
        sillä EU:n sääntöjen mukaan takuuauton
        voi huollattaa kaikissa sellaisissa
        korjaamoissa, jotka toimivat
        autotehtaiden ohjeiden mukaan.
        EU:n asetus edellyttää, että työ
        ja varaosat vastaavat autonvalmistajan
        vaatimuksia. Ks. Kuluttajaviraston
        tiedote 22.6.2005 ”Huoltopaikan
        voi valita…"
        www.kuluttajavirasto.fi


      • tarvikeosat
        akkamakka kirjoitti:

        "Soita ja kysy hintoja, ei jarrupalojen vaihto voi paljoa maksaa."

        Ei niin mutta ne "merkkipalat" maksaa pientarvikelisä. Ja ei se tuntiveloituskaan ilmainen ole. Veisin AD:hen, tokihan niihinkin monenlaista asentajaa mahtuu. Paras olisi jos hankkiudut pienelle korjaamolle, josta sitten jatkossa tiedät että homma toimii.

        No kai siinä hintaa kysellessä selviää mistä se hinta koostuu, ainakin itse olisin kiinnostunut mistä se hinta koostuu.
        Kyllä se bemarin huoltokin vaihtaa asiakkaan mukanaan tuomat jarrupalat, työn hinnassa ei varmasti voi monta kymppiä eroa tulla?
        Mutta miten ne varoitusvalot ym.? Jääkö jotakin palamaan tai boksien kätköihin muistiin josta katsastuksen yhteydessä tulee sanomista?
        Monet pikkukorjaamot eivät pysty huoltovaloja tms. resetoimaan, kuten eivät suostu vaihtamaan edes jakopäänhihnoja kaikkiin merkkeihin. Töitä kun piisaa vanhemmissakin vehkeissä.
        Jarrupalat voi vaihtaa vaikka itse pihalla niin saadaan yksi vaihtoehto lisää pohdintaan, työn osuus laskusta jää silloin nollaan jos ei tumpeloi!


    • beeämmvee

      Ei -05 Bemarissa ole enää takuu voimassa. On kuitenkin monessa tapauksessa mahdollista saada ns. goodwill, eli jatkotakuu jos jotain tapahtuisi kun auto on esim. 2-5 vuotta vanha, mutta vain jos kaikki huollot ovat tehty merkkiliikkeessä. Eli kyllä kannattaa vielä viedä autosi merkkiliikkeeseen.

      • sot sot

        Merkkiosilla on takuu, joten ei se siitä ole kiinni kuka ne laittaa. Ja voihan se olla hupaisa taistelu niistä jarrupaloista että varmasti on vialliset kun on näin nopeesti kulunut ;)

        AD antanee ihan saman takuun.


      • beeämmvee
        sot sot kirjoitti:

        Merkkiosilla on takuu, joten ei se siitä ole kiinni kuka ne laittaa. Ja voihan se olla hupaisa taistelu niistä jarrupaloista että varmasti on vialliset kun on näin nopeesti kulunut ;)

        AD antanee ihan saman takuun.

        en mä jarrupalojen takuusta puhunut, tottakai ad-korjaamoillakin on varaosatakuu kuten kaikki muut. puhuin siitä, että jos esim. vaihteisto tai moottori hajoaa kun auto on 3 vuotta vanha, niin omistajalla on mahdollisuus saada vian korjattu takuun piikkiin vaikka varsinainen takuu onkin mennyt umpeen. tämä toki edellyttää että kaikki huollot ovat tehty merkkiliikkeessä. -05 bemarissa jarrupalojen tark./vaihto on huollonntoimenpide.


      • onhan niitä
        beeämmvee kirjoitti:

        en mä jarrupalojen takuusta puhunut, tottakai ad-korjaamoillakin on varaosatakuu kuten kaikki muut. puhuin siitä, että jos esim. vaihteisto tai moottori hajoaa kun auto on 3 vuotta vanha, niin omistajalla on mahdollisuus saada vian korjattu takuun piikkiin vaikka varsinainen takuu onkin mennyt umpeen. tämä toki edellyttää että kaikki huollot ovat tehty merkkiliikkeessä. -05 bemarissa jarrupalojen tark./vaihto on huollonntoimenpide.

        Onhan noita tapauksia jossa takuu on mennyt umpeen ja valmistaja on korjannut tai laittanut uutta palikkaa veloituksetta.
        Jos 2,5vuotta vanhalla autolla on esimerkiksi ajettu 40tkm ja takuu ummessa niin kyllä kuluttajalla on syytä olettaa vaikkapa vaihdelootan kestävän kauemmin.
        Oliko se eräs toinen saksalainen merkki missä koneita ja laatikoita hajosi aika uusista autoista, taisi joutua valmistaja vastaamaan ajallisesti huomattavasti pidemmälle asiasta koska kyseessä katsottiin olevan tyyppivika.


      • AD-huijattu
        sot sot kirjoitti:

        Merkkiosilla on takuu, joten ei se siitä ole kiinni kuka ne laittaa. Ja voihan se olla hupaisa taistelu niistä jarrupaloista että varmasti on vialliset kun on näin nopeesti kulunut ;)

        AD antanee ihan saman takuun.

        Kannattaa muistaa AD Finlandin toimitusjohtaja Valtavaaran toteamus heinäkuussa 2015:
        "AD-autokorjaamoketju ei markkinoi, eikä ole koskaan markkinoinutkaan minkäänlaista takuuta. "


    • exad asiakas

      Menisin kyllä itse valtakunnalliseen Autoasiketjun korjaamoon. ainakin meille on tullut paljon hyviä tarjouksia ja huollot on tehty ajallaan.

      Minna

      • Jaspår-juuu

        Kyllä autoasi ruskeasuo ei ole viilannut linssiin eli törkeästi huijannut ,niinkuin AD Suni Oy Vantaalla on kusettanut.
        Muistakaa 2 kuukauden aikaraja jos aiotte saada kuluttajasuojaa rahoillenne. Kuluttajavirasto kyllä auttaa huijauksissa joita ainakin AD Suni Oy Vantaalla on minua kusettanut satoja euroja.


    • kamo tirvo

      Minulla oli aika AD-huoltamolle Joensuussa 1.9.2010 kello 12:00. Kun saavuin paikalle,(ilomantsista 75km) huoltamon esimies ilmoitti nyt vasta että kaveri on sairas ja korjaus mahdollinen vasta 2.9.2010. Soitti samana päivänä kello 16:30 että tilaa osat webastoon ja korjaus valmis 2.9. Soitin aamulla, ja sama henkilö sanoi korjauksen olevan valmis viimeistää klo 15:00 samana päivänä. Menin korjaamolle kello 16:45. Vastaus: "ei se vielä ole valmis, minähän sanoin että perjantaina." Jokainen voi päätellä oliko totta vai ei. Nyt kuulemma huomenna 3.9. kello 11:00 valmis. 1h työ kestää 3vrk. Yhteensä matkaa minulle tulee 450km. Ei ilmoiteta etukäteen mitään. Älkää kukaan käyttäkö autojanne koskaan Joensuun Tulliportinkadun AD-"huoltamolla"!

      • --------

        Samanlainen kokemus itselläkin AD:n Joensuun korjaamosta !


      • mara18

        Kyllä AD huolto on huolto jossa ei taida olla kaikki tallella siellä työtä tekevillä. Minulla autoon oli öljynvaihto tehty huolella. Öljyä oli tullut 2.6 L.n sijasta liki 5 litraa. Eli hieman liikaa. Lisäksi imusarjan muovi vastaan oli tuettu mutterin kiristys, avain oli jäänyt sinne.
        Ihme kyllä ei ollut mennyt muovit rikki,heidän onnella. Paloiko sitten männän renkaat karstalla jumiin ,saa nähdä. vajaa 20000 km ajettu auto. eivät minun autoa enää huolla AD:llä.


    • ...

      Ei mihinkään AD.huoltoon kannata viedä.
      Kokemusta on.

      • AD:n uhri

        Enää en vie minäkään AD:hen .Ainakaan Seinäjoella. Veloittivat yli tuplahinnan huollosta kun en ymmärtänyt etukäteen kysellä . Siis merkkiliike tässätapauksessa halvempi.


      • samat tietokannat
        AD:n uhri kirjoitti:

        Enää en vie minäkään AD:hen .Ainakaan Seinäjoella. Veloittivat yli tuplahinnan huollosta kun en ymmärtänyt etukäteen kysellä . Siis merkkiliike tässätapauksessa halvempi.

        AD on vain yhteenliittymä ja jokainen korjaamo ns. yksityinen.


      • Anonyymi

        Ylöjärven AD on aivan katastrofi paikka myös!


    • Toimii kyllä

      Minulla on vain hyviä kokemuksia AD-korjaamosta,
      aina on tehty mitä on luvattu, ei mitään yllätyksiä, ajan on saanut nopeasti ja hinnat minusta ainakin edullisia. Käytän jatkossakin. Kysyin autokauppiaalta, että säilyykö uuden auton takuu AD-korjaamolla- aikansa yskittyään sanoi, että säilyy kyllä.

      • Peruusvarmaa

        On AD kohtuu hintainen ainakin omat kokemukset. Asentajat aika pikkupoikia kun eivät itse tiedä paljon mitään paitsi pikku huolloista. En enää luota joka AD korjaamon puheisiin ammattitaidosta alalla. Aina parempi kun pyytää kaikista tapahtumista korjaamolla ns "mustaavalkosella"


    • Anonyymi

      Huonoja kokemuksia, ei takuuta töille.

    • Anonyymi

      Oma kokemukseni on reippaasti negatiivinen:

      Tässä siis pääkaupunkiseutu kyseessä, kävin vaihdattamassa suvikumit AD:llä (Pitäjänmäki) alle ja tarkoituksena oli hankkia myös uudet talvirenkaat. Niitä kun ei kuitenkaan ollut juuri sillä hetkellä valmiina hyllyssä, niin sovittiin, että kesän aikana palataan asialle kun on halutut kiekot, mitkä voi laittaa alle. Sitä odotellessa jätettiin ne talvirenkaat vanteineen heille odottamaan. No loppukesään mennessä ei ollut kuulunut heiltä päin mitään. Soittelin, ei vastausta, kävin paikan päällä ja kappas. paikka on kiinni ja aidassa ilmoitus, että ovat muuttaneet Heikinlaaksoon ja Espooseen. Niihin kohteisiin sitten soittelin ja aloin peräämään tilannepäivitystä ja renkaitani. Ei löytynyt mistään. Muutaman puhelinpommituksen jälkeen tilanne oli joka kerta sama, aina sanottiin että kovasti etsitään ja luvattiin palata, mutta ei ikinä kuulunut mitään. Korvauksesta ei kysymyksistä huolimatta oltu valmiita edes keskustelemaan, vain että etsitään ja sitten pysyvä radiohiljaisuus. Lopuksi totesin, että kun ei ole kunnollista todistetta, että heillä on mun renkaat vanteineen (esim. kuittia, jälkeenpäin todeten se oli sitten se mun moka), niin vähän huono tilanne alkaa kunnolla rähisemään. Kävin ostamassa käytetyt vanteet muualta ja niihin renkaat. Onni onnettomuudessa, että oli kuitenkin melko vanha auto, uuden menopelin kevytmetallivanteiden menetys olisi kyllä ottanut pannuun ihan kunnolla.

      Mutta siis tällaista taustaa vasten, kyseinen puulaaki ja heidän työntekijänsä (ainakin pääkaupunkiseudulla) on minimissään huonosti työnsä hoitavia, leväperäisiä asiakkaan omaisuuden suhteen, eivätkä pidä lupauksiaan sovitun mukaisesti. Pahimmillaan kyseessä on huijarijoukko, jotka varastavat asiakkaan omaisuutta heti tilaisuuden tullen ja kenties myyvät niitä omin päin eteenpäin. En siis tule missään nimessä käyttämään heidän palveluitaan enää koskaan, ja jos tutut kysyvät mielipiteitä, niin kerron tämän saman.

      Yleisemmin toteaisin näihin autokorjaamoihin sellaista, että niitä on melko kirjavasti laidasta laitaan. Jos on sattunut löytämään hyvän korjaamon, niin kannattaa käydä uskollisesti siellä vuosia, säästyy monelta harmilta.

      T. Pettynyt Volvokuski

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      20
      1720
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1339
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1229
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      10
      1143
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1085
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1056
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1045
    8. Paske perse pillu

      Kulli seksi hiv
      Ikävä
      6
      1033
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1010
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1009
    Aihe