Muovisankaiset n. 3 kk vanhat silmälasini hajosivat. Edelliset lasit oli hajonneet parin vuoden käytön jälkeen vähän samalla tavalla, mutta toisin kuin uudet lasit vanhat oli saaneet jotain kolhuja. Uusia laseja olin kohdellut tooosi hyvin. Pitäisikö optikkoliikkeen korvata minulle uudet lasit? Mitä jos ne alkaa väittämään, että ne meni rikki mun omasta syystä?
silmälasien takuu
1
3860
Vastaukset
- Lasien käyttäjä
Silmälasien korvausjutut/takuut ovat usein vähän hankalia hommeleita. Lasien kuin lasien, varsinkin kalliimpien, nyt pitäisi tietysti normaalikäyttöä kestää pitkään mutta se miten niiden korvaavuuteen suhtaudutaan on aina niin kiinni liikkeestä ja vauriosta.
3kk nyt on normaalikäytössä aikas vähän aikaa eli ihan maalaisjärjelläkin eihän siinä ajassa pitäisi tulla mitään, laseissa nyt lähinnä hajoaminen tapahtuu aina joko linssin irtoamisen muodossa tai sitten sangan nivelen katkeamisena tai periksiantamisena. Kaikki muut pitkälti sitten katsotaan (ja yleensä aina siinä syy onkin) omasta huolimattomasta käytöstä.
johtuvaksi.
Linssin irtoaminen jos muut osat ovat täysin moitteettomassa kunnossa eli ei ole naarmuja tai vääntymiä tai selviä merkkejä putoamisesta/esim. päälleistumisesta, pitäisi kyllä nyt mennä jokaisen itseään kunnioitavan liikkeenkin silmissä jo ihan takuun piikkiin. Eihän nyt 3kk pitäisi tuollaista tapahtua vielä kuten ei muutenkaan.
Nuo nivelkohdat sitten ovat vähän tulkintajuttuja aina...riippuu ihan miten se on mennyt eli joku liike voi tietysti alkaa sanomaan että sen on jollain lailla itse vääntänyt mutta jos nyt kuten em. tilanteessa, kaikki muu on täysin priimaa ja nivel on vaikka kokonaan katki eli sanka irti muusta osasta niin sitten kyllä pitäisi katsoa jo valmistusvirheenä ja mennä senkin liikkeen piikkiin.
Eli itselläsi nyt on siitä hyvä tilanne takuun kanssa että lasit ovat noin uudet ja jos kerran olet pitänyt niitä niin hyvin että ei kulumia ole niin kyllä nyt ainakin nuo kaksi kohtaa pitäisi liikkeen katsoa.
Se vaan että jos lasit ovat jotakin ns. halpamallia niin sitten voi aina liikekohtaisesti tilanteen tarkastelu olla erilaista. Jotkut liikkeet meinaan ovat vähän sillä linjalla sitten vaikka korvaisivatkin niin vähän nenänvartta pitkin katselevat että juu no nää on näitä halvempia malleja että olisit ottanut heti kalliimmat, eli tavallaan sysäävät ainakin sanomisen muodossa vastuuta asiakkaalle huonon lasivalinnan johdosta.
Ei ole ensimmäinen kerta kun vuosien aikana tähän on törmännyt jos on käyttänyt halvempia malleja. Mut sillähän se selviää että mene liikkeeseen näyttämään, meinaan sen kyllä korostan edelleen että lasit kun lasit niin 3kk on hieman liian lyhyt käyttöikä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1302255
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu261968Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121509Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett121347Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701231- 951066
- 17987
- 88913
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon17800Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks115752