Korkea perenna puolivarjoon?

jeu

Etsiskelen jotakin suht korkeata perennaa puolivarjoon... Vieruskasveina ainakin sammalleimua ja vuorenkilpeä. Ei tarvitse välttämättä olla kukkivakaan laji, koska ko. paikka on tuolla pihan reunalla. Lähinnä pientä näkösuojaa siis hakusessa - mikään pensas ei valitettavasti silti sovi/mahdu.

Ja jos vielä löytäisi lajin, josta etanat ei niin tykkäis, niin aina parempi.

Vinkkejä?

5

1920

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • komeita
    • Löytyyhän niitä.Nauhusten lisäksi esimerkiksi isotöyhtöangervo,valeangervot,särkynytsydän,jaloängelmä ym.

      • mapee

        sormivaleangervo on niin kamalan hidas kasvamaan ekoina vuosian, että jos näkösuojaa tahtoo niin paras unohtaa se heti.

        Särkynyt sydän on myös aika matala parhaimmillaankin ja harvahko vaikka muuten todella kaunis kasvi.

        Jos paikkaan mahtuu isohko perenna niin miksi ei pensas? Pensasta voi leikata haluamakseen ja taatusti helpommalal löytyy kaunis ja suojaava malli.

        Töyhtöangervoa itsekin olin ehdottamassa. On kaunis ja pitkään ja senkin jälkeen kun on kukkinut niiin kestää katsella.


    • varjomorelli

      ja näyttäviä ovat Kotkansiipi saniaiset, jotka eivät tietysti kuki, mutta ovat muodoltaa hyvin kauniita.
      Se tykkää puolivarjostakin. Etanat - hm... pelkäänpä pahoin, että niille ei luonnonvarainen kasvi niinkään kelpaa. ;)

    • valtov

      Meillä varjossa viihtyvät varjokuunlilja ja kosteassa kohdassa jaloangervo (vuorenkilpien ja rhodojen lisäksi). Kuvia puutarhastamme: http://www.saunalahti.fi/~vavauh/

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      574
      3814
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2719
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2114
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1917
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1835
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1770
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1729
    Aihe