Utelu tietäville muttei arvailijoille.
Onko kokemuksia Kalosissa ilmenevistä sähkövioista tai häiriöistä? Onko saatavissä kytkentäkaavioita? Millaisia ongelmia mahdollisesti esiintynyt? Kosketushäiriöitä vai laitevikoja? Saavatko pienet huoltoyrittäjät huoltoon/korjaukseen tarvittavia tietoja käyttöönsä yms.?
Kyseessähän on kohtalaisen tuore malli maassamme - eikö?
Kalosin sähköt
28
9610
Vastaukset
- PPLehto
Meillä on vaimon käytössä Kalos 1.4 SX -06 31tkm (ostettu 15tkm ajettuna). Siinä ei varsinaisesti sähkövikoja ole ollut. Kokemuksia muista korjauspaikoista ei meillä vielä ole, koska takuu on jäljellä. Koska tekniikka on monin paikoin samaa kuin Opelissa, onnistunee monet korjaukset muissakin paikoissa. Ja eikös nykyään merkkiliikkeiden tai maahantuojien ole pakko antaa tietoja pikkukorjaamoille? Kalossit ovat vielä sen verran tuoreita malleja, ettei niitä varmaan hirveästi ole vielä pikkupajoilla korjailtu.
Tässä vielä vikalista autostamme meidän omistusaikanamme (ne, mitä muistan):
- tuulilasinpyyhkimet kolistivat tuulilasin reunan ulkopuolelle peltiin, säädetty, 15tkm
- kuskin oven peilin peilipinta tärisi, irronnut jotenkin liitoksistaan, vaihdettu, 15tkm
- sivutuulella tuuli pääsee johonkin pitäen kauheaa ulinaa, kuskin ovea säädetty ja samoihin aikoihin tuo peili vaihdettu => ulina hiljeni muttei poistunut
- koneen vikavalo syttyi => täydellinen venttiiliremontti 30tkm
- kuskin oven sisäkahvan kiinnitykset hajosivat, uutta kahvaa odotellaan, 31tkm
Oman Epicani kohdalla olen jo kertoillut tällä palstalla todennäköisestä sähköviasta, kun auto käy kylmällä huonosti ja kulutus on älytön. Nyt on 8 korjauskertaa takana tuloksetta... Maahantuoja ei tunnu välittävän asiasta mitään ja huolto ei korjaa mitään, koska yleensä huollon aikana ei tule mitään virheilmoituksia koneesta, jolloin he eivät edes halua kokeilla vaihtaa mahdollisesti rikki olevia osia => auto on ollut yhteensä pajalla jo varmaan reilun kuukauden... Tuskin pikkupajat tätä huonommin autoa korjaisivat ;)- pietu2
Minulla kalossi 1.4 vm 06 ostin 08 Syyskuussa ja takuu loppui Maaliskuun lopulla 09 ja nyt Marraskuun lopulla todettiin venttili vika(kannen koneistus)maahantuoja ei osallistu korjaukseen millään tavalla eikä myyjäliike, ostettaessa oli kilometrejä 18000 nyt kun vika ilmeni niin 29000, että sellaisia kapistuksia on Korean Chevroletit älkää ihmiset sotkeutuko mihinkään missä on opelilla näppinsä pelissä JA VARSINKAAN NÄIHIN.
Remontin hinta 200-2500€ asiaon kuluttasuojaviranomaisilla käsittelyssä. - Rafaelin Poika
pietu2 kirjoitti:
Minulla kalossi 1.4 vm 06 ostin 08 Syyskuussa ja takuu loppui Maaliskuun lopulla 09 ja nyt Marraskuun lopulla todettiin venttili vika(kannen koneistus)maahantuoja ei osallistu korjaukseen millään tavalla eikä myyjäliike, ostettaessa oli kilometrejä 18000 nyt kun vika ilmeni niin 29000, että sellaisia kapistuksia on Korean Chevroletit älkää ihmiset sotkeutuko mihinkään missä on opelilla näppinsä pelissä JA VARSINKAAN NÄIHIN.
Remontin hinta 200-2500€ asiaon kuluttasuojaviranomaisilla käsittelyssä.Toi kansivika on 1.4 ssa tyyppivika ilmeisesti 1.2 litrasessa ei oo moista ongelmaa.
sit on se turvatyynyn merkkivalo ja kellon valo kun reistailee mutta eipä noissa paljoakaan muuta oo ollu.
Oopelin kanssa ei voi puhua samana päivänäkään vioista, - viimenenkorealainen
pietu2 kirjoitti:
Minulla kalossi 1.4 vm 06 ostin 08 Syyskuussa ja takuu loppui Maaliskuun lopulla 09 ja nyt Marraskuun lopulla todettiin venttili vika(kannen koneistus)maahantuoja ei osallistu korjaukseen millään tavalla eikä myyjäliike, ostettaessa oli kilometrejä 18000 nyt kun vika ilmeni niin 29000, että sellaisia kapistuksia on Korean Chevroletit älkää ihmiset sotkeutuko mihinkään missä on opelilla näppinsä pelissä JA VARSINKAAN NÄIHIN.
Remontin hinta 200-2500€ asiaon kuluttasuojaviranomaisilla käsittelyssä.miten kävi? mulla kans venttiiliremppa edessä
- :(
pietu2 kirjoitti:
Minulla kalossi 1.4 vm 06 ostin 08 Syyskuussa ja takuu loppui Maaliskuun lopulla 09 ja nyt Marraskuun lopulla todettiin venttili vika(kannen koneistus)maahantuoja ei osallistu korjaukseen millään tavalla eikä myyjäliike, ostettaessa oli kilometrejä 18000 nyt kun vika ilmeni niin 29000, että sellaisia kapistuksia on Korean Chevroletit älkää ihmiset sotkeutuko mihinkään missä on opelilla näppinsä pelissä JA VARSINKAAN NÄIHIN.
Remontin hinta 200-2500€ asiaon kuluttasuojaviranomaisilla käsittelyssä.On se kyllä kumma juttu! Merkkihuolossa sanottiin ettö tehdas käyttää "Vääriä osia" ja siksi MINUN niitä pitäisi vaihtaa.
- null Ilmarinen
pietu2 kirjoitti:
Minulla kalossi 1.4 vm 06 ostin 08 Syyskuussa ja takuu loppui Maaliskuun lopulla 09 ja nyt Marraskuun lopulla todettiin venttili vika(kannen koneistus)maahantuoja ei osallistu korjaukseen millään tavalla eikä myyjäliike, ostettaessa oli kilometrejä 18000 nyt kun vika ilmeni niin 29000, että sellaisia kapistuksia on Korean Chevroletit älkää ihmiset sotkeutuko mihinkään missä on opelilla näppinsä pelissä JA VARSINKAAN NÄIHIN.
Remontin hinta 200-2500€ asiaon kuluttasuojaviranomaisilla käsittelyssä.null Kyllä myyjä on velvollinen korjaamaan vian veloituksetta. Itselläni Kalos 03 oli venttiili vika ja liikkeessä tunnustivat että se on tyypille tehdasvika ja korjaus on takuuttyötä. vValmistaja on tunnustanut että venttiilin kosketus kulma on virheellinen ja se kuuluu takuun piiriin.
- £££
Kalos 1,4sx 05 40tkm.Itse ajettu aikatarkalle
10000.Heti ostettuani vuoti jäähd.nesteet ulos.
Takuukorjaus. Suhisee todellakin,mutta kehtaanko
sanoa 165km/h jälkeen. kaveri sanoi johtuvan anteenista kuten mazdassa.Ei mitään muita vikoja,
ai niin ruuvi renkaasta läpi. Aikaisempi daewoo
ehkä vieläkin parempi?!- PPLehto
Meillä tuo tuulen aiheuttama ääni ei ollut tavallista suhinaa vaan aika lähellä suden ulvontaa. Tuuli pääsi siis johonkin sellaiseen rakoon, että se alkoi "soida".
- £££
Nyt ajettu 60450tkm kalossilla. Vikalista:
-Oikean puoleinen parkkipolttimo.
-Vasen h4
-Tuulilasiin nasta, joten puolivälistä halki.
- Utelias Untamoinen
Sähköisenä häikkänä Kalosissa pisuttelijapoitsu, joka kerran keväällä oli vastahakoinen hommaansa ja nyt taasen pihtailee pisujaan.
Voisiko kyseessä olla kosketusräihiö - vai mahdollisesti oikea vika.
Ikää vuodesta 05 ja taivalta 50k , joten ei luulisi vanhuudenvaivoistakaan olevan kyse.
Käyttäjän käsikirja tuntuu olevan täynnään näitä: "Älä kuivaa kissaa mikrouunissa" - varoituksia, mutta teknisistä tiedoista ei ilmene edes releiden tarkoituksia.
Olisi lohduttavaa voida keskellä tundraa tarkistaa (esmes Airbagin releen) kontaktihäiriö vaihtoehtona ottaa yhteyttä lähimpään merkkihuoltoon moottori sammutettuna ja odottaa tunti/vuorokausitolkulla avun paikallesaapumista.
En tällä tarkoita näitä vanhoja Mossejuttuja, joissa kerättiin lähimaaston risut nuotioksi ja moottori lämmitykseen...
Eli: Onko missään saatavilla tavalliselle autoilijalle tarkoitettuja tietoja/ohjeita Kalos-käyttäjille?
Auto kokonaisuudessaan on ennakko-odotuksia huomattavasti parempi pakkaus!- Utelias untamoinen
Ohjekirjaa kirjoitti:
http://chevy.mrmax.dp.ua/EN/documents/Kalos/start_kalos.html
KIITOS !
Juuri tätä olen etsinyt ja taasen etsinyt, mutta kun vaan ei oikeaa etsintäkriteeriä ole osunut kohdalle.
Olen ylen kiitollinen! - enää
Ohjekirjaa kirjoitti:
http://chevy.mrmax.dp.ua/EN/documents/Kalos/start_kalos.html
Oli muuten mainio sivusto, ihmetyttää suuresti moisen poistaminen käytöstä.
Taannoin ehdin lyhyesti tutustua erinomaisiin sivuihin ja sitten kun olisin ehtinyt niihin paneutua, niin hupsista - eipä löydy.
Voi perskules sentään! - se sittenkin
enää kirjoitti:
Oli muuten mainio sivusto, ihmetyttää suuresti moisen poistaminen käytöstä.
Taannoin ehdin lyhyesti tutustua erinomaisiin sivuihin ja sitten kun olisin ehtinyt niihin paneutua, niin hupsista - eipä löydy.
Voi perskules sentään!kun aikani kuukkeloin:
http://gm.ws123.net/EN/documents/Kalos/start_kalos.html
Huoh!
- kytkentähäiriöit?
Kalosin sähkövioista tai kytkentähäiriöistä minulla on sen verran kokemusta että kello näkyy ajoittain ja turvatyynyjen merkkivalo palaa
- vika Rahikaisella
, nimittäin tyynyjen merkkivalo killottaa taasen. Häikkä ollut joskus aiemminkin, mutta hävisi sitten omia aikojaan.
- Rolf
vika Rahikaisella kirjoitti:
, nimittäin tyynyjen merkkivalo killottaa taasen. Häikkä ollut joskus aiemminkin, mutta hävisi sitten omia aikojaan.
Minulla oli muutama vuosi sitten jonkin aikaa Kalossi kanssa. Toimi hyvin, ainoat viat olivat nuo samat kuin edellä mainittu kertoi. Kellon näyttö reistaili, vaihdettiin uuteen. Turvatyynyn valo syttyi, penkin alla olevaa liitintä kiristeltiin. Takuu hoiti nuo hommat. Näppärä auto muuten, mutta tavaratilaa oli meille liian vähän, tuskin normaali matkalaukku mahtui takakonttiin.
- ihan ok
Ainoat viat ovat olleet nuo airbagin merkkivalo ja kello, aibagin merkkivalo korjattiin korjaamalla liitos kuljettajan penkin alta 78 euroa kelloa en ole viitsinyt korjauttaa ilmeisesti jokin kytkentähäiriö, kun loistaa välillä ja pysyy kyllä ajassa, mutta on useimmiten pimeänä.
Ja kerran olen joutunut vaihtamaan ajovalon polttimon. Ajokilometrejä on kertynyt 56 tkm. - Chev
ihan ok kirjoitti:
Ainoat viat ovat olleet nuo airbagin merkkivalo ja kello, aibagin merkkivalo korjattiin korjaamalla liitos kuljettajan penkin alta 78 euroa kelloa en ole viitsinyt korjauttaa ilmeisesti jokin kytkentähäiriö, kun loistaa välillä ja pysyy kyllä ajassa, mutta on useimmiten pimeänä.
Ja kerran olen joutunut vaihtamaan ajovalon polttimon. Ajokilometrejä on kertynyt 56 tkm.Kalos 1,2 Airbagin merkkivalo syttyi palamaan veimme liikkeeseen tarkistettavaksi koska kolmen vuoden takuuta on vielä 4kk jäljellä, syy tähän valon palamiseen oli AKKU eli näinkin uusi akku oli jo vetämässä viimeisiä..Takuuseen tilattiin uusi akku.
kysyin myyjältä mistä johtuu että näinkin uusi akku vetää jo viimeisä vastaus oli että kestoikä 2-10 vuotta. - x
Chev kirjoitti:
Kalos 1,2 Airbagin merkkivalo syttyi palamaan veimme liikkeeseen tarkistettavaksi koska kolmen vuoden takuuta on vielä 4kk jäljellä, syy tähän valon palamiseen oli AKKU eli näinkin uusi akku oli jo vetämässä viimeisiä..Takuuseen tilattiin uusi akku.
kysyin myyjältä mistä johtuu että näinkin uusi akku vetää jo viimeisä vastaus oli että kestoikä 2-10 vuotta.Mulla on 1.8 bensaNubira -95. Siinäkin oli sama ongelma airbagin merkkivalon kanssa. Merkkivalo nollattiin aina määräaikaishuollon yhteydessä ja ainakin kerran se sammui itsestään!
Mulla oli sellainen tuntuma, että valo syttyi aina kun etupenkkejä oli siirrelty, esim imuroidessa. Penkin alla olevat liittimet olivat kuitenkin aina paikoillaan.
60t huollon yhteydessä MetroAuto napsi liittimet pois ja yhdisti johdot kiinteästi ( =pysyvästi ). Sen jälkeen ongelmaa ei ole ilmaantunut.
Toinen vika oli tuo edellä mainittu kellon näyttö. Kellon kirkkaus vaihteli itsestään yö ja päiväasennon välillä. Kello vaihdettiin takuuna määräaikaishuollon yhteydessä ( vaikka huollossa ensin yrittivät väittää, että se on normaalia kulumista ).
Muuten auto on toiminut varmasti kuin junan vessa. Miinuksena voisin mainita rengasäänet, eli kannattaa hankkia hiljaiset kumit.
- juhako73
just ostin kalossin vm 2004.muuten pelittää hyvin..mut toi kello mykkänä..tietääköhä kukaan mistä mahtanee johtua??
- huoleton
Kylmä juotos tinauksessa on tuon kellon ongelma. Helppo irroittaa koko kellopaketti ja tarkistaa juotokset,jos vähänkään kolvi pysyy kädessä ja osaa tunnistaa murtuneen tinauksen. Minulla saapikaassa 1.4SX alkoi myös matkamittarin lukemat sekoileen,vika oli sama,eli kylmä juotos. Mittaristokin on tosi helppo irroittaa ja tarkistaa juotokset. Nyt toimii ja korjauksen hinta= 0 euroa :) On muuten ollut tosi hyvä auto jo 8 vuotta ja mittarissa 114000. Ei ole paljoa korjailtu,ajettu vaan :D
- Kalos kello
huoleton kirjoitti:
Kylmä juotos tinauksessa on tuon kellon ongelma. Helppo irroittaa koko kellopaketti ja tarkistaa juotokset,jos vähänkään kolvi pysyy kädessä ja osaa tunnistaa murtuneen tinauksen. Minulla saapikaassa 1.4SX alkoi myös matkamittarin lukemat sekoileen,vika oli sama,eli kylmä juotos. Mittaristokin on tosi helppo irroittaa ja tarkistaa juotokset. Nyt toimii ja korjauksen hinta= 0 euroa :) On muuten ollut tosi hyvä auto jo 8 vuotta ja mittarissa 114000. Ei ole paljoa korjailtu,ajettu vaan :D
Onko jossakin ohjetta miten kellon saisi irti sitä juotoksenn tarkastusta varten
- nimetön11111
Onko kalos ja aveo samoilla tekniikoilla? Kohtuu hintaisia pelejä(mikähän siinä on?) tuntuu olevan, mutta uskaltaako ostaa? ja onko tyyppivikoja
- JarruJorma
Eipä ole pitkään aikaan kukaan Kalosta korjaillut... mutta nyt olis ongelma ratkaistavaksi. Lämmityslaite ei puhalla sisälle asti,eli toimii hyvin ja ääntä on mutta ilmavirta jää kovin heppoiseksi.
- tietääkö_kukaan
Kalos 1.2, vm 2005
Hätävilkku lyö parkissa päälle omia aikojaan ja ilman mitään syytä. Äänimerkkiä ei anna vilkuttaessaan.
Missä vika?- Tunnettuvika
Aukaise konepelti.
Siinä lukon vieressä on painokatkaisin, jonka konepelti suljettaessa painaa kiinni. Tämä katkaisin liittyy varkaudenestoon.
Se katkasin jumittuu suolakurakylpyjen seurauksena. Herkistele se vaikka CRC:llä.
Mulla poistui sama vika näin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206949Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899- 72855
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297855- 40851