Kalosin sähköt

Utelias Untamoinen

Utelu tietäville muttei arvailijoille.
Onko kokemuksia Kalosissa ilmenevistä sähkövioista tai häiriöistä? Onko saatavissä kytkentäkaavioita? Millaisia ongelmia mahdollisesti esiintynyt? Kosketushäiriöitä vai laitevikoja? Saavatko pienet huoltoyrittäjät huoltoon/korjaukseen tarvittavia tietoja käyttöönsä yms.?
Kyseessähän on kohtalaisen tuore malli maassamme - eikö?

28

9216

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PPLehto

      Meillä on vaimon käytössä Kalos 1.4 SX -06 31tkm (ostettu 15tkm ajettuna). Siinä ei varsinaisesti sähkövikoja ole ollut. Kokemuksia muista korjauspaikoista ei meillä vielä ole, koska takuu on jäljellä. Koska tekniikka on monin paikoin samaa kuin Opelissa, onnistunee monet korjaukset muissakin paikoissa. Ja eikös nykyään merkkiliikkeiden tai maahantuojien ole pakko antaa tietoja pikkukorjaamoille? Kalossit ovat vielä sen verran tuoreita malleja, ettei niitä varmaan hirveästi ole vielä pikkupajoilla korjailtu.

      Tässä vielä vikalista autostamme meidän omistusaikanamme (ne, mitä muistan):
      - tuulilasinpyyhkimet kolistivat tuulilasin reunan ulkopuolelle peltiin, säädetty, 15tkm
      - kuskin oven peilin peilipinta tärisi, irronnut jotenkin liitoksistaan, vaihdettu, 15tkm
      - sivutuulella tuuli pääsee johonkin pitäen kauheaa ulinaa, kuskin ovea säädetty ja samoihin aikoihin tuo peili vaihdettu => ulina hiljeni muttei poistunut
      - koneen vikavalo syttyi => täydellinen venttiiliremontti 30tkm
      - kuskin oven sisäkahvan kiinnitykset hajosivat, uutta kahvaa odotellaan, 31tkm

      Oman Epicani kohdalla olen jo kertoillut tällä palstalla todennäköisestä sähköviasta, kun auto käy kylmällä huonosti ja kulutus on älytön. Nyt on 8 korjauskertaa takana tuloksetta... Maahantuoja ei tunnu välittävän asiasta mitään ja huolto ei korjaa mitään, koska yleensä huollon aikana ei tule mitään virheilmoituksia koneesta, jolloin he eivät edes halua kokeilla vaihtaa mahdollisesti rikki olevia osia => auto on ollut yhteensä pajalla jo varmaan reilun kuukauden... Tuskin pikkupajat tätä huonommin autoa korjaisivat ;)

      • pietu2

        Minulla kalossi 1.4 vm 06 ostin 08 Syyskuussa ja takuu loppui Maaliskuun lopulla 09 ja nyt Marraskuun lopulla todettiin venttili vika(kannen koneistus)maahantuoja ei osallistu korjaukseen millään tavalla eikä myyjäliike, ostettaessa oli kilometrejä 18000 nyt kun vika ilmeni niin 29000, että sellaisia kapistuksia on Korean Chevroletit älkää ihmiset sotkeutuko mihinkään missä on opelilla näppinsä pelissä JA VARSINKAAN NÄIHIN.
        Remontin hinta 200-2500€ asiaon kuluttasuojaviranomaisilla käsittelyssä.


      • Rafaelin Poika
        pietu2 kirjoitti:

        Minulla kalossi 1.4 vm 06 ostin 08 Syyskuussa ja takuu loppui Maaliskuun lopulla 09 ja nyt Marraskuun lopulla todettiin venttili vika(kannen koneistus)maahantuoja ei osallistu korjaukseen millään tavalla eikä myyjäliike, ostettaessa oli kilometrejä 18000 nyt kun vika ilmeni niin 29000, että sellaisia kapistuksia on Korean Chevroletit älkää ihmiset sotkeutuko mihinkään missä on opelilla näppinsä pelissä JA VARSINKAAN NÄIHIN.
        Remontin hinta 200-2500€ asiaon kuluttasuojaviranomaisilla käsittelyssä.

        Toi kansivika on 1.4 ssa tyyppivika ilmeisesti 1.2 litrasessa ei oo moista ongelmaa.
        sit on se turvatyynyn merkkivalo ja kellon valo kun reistailee mutta eipä noissa paljoakaan muuta oo ollu.
        Oopelin kanssa ei voi puhua samana päivänäkään vioista,


      • viimenenkorealainen
        pietu2 kirjoitti:

        Minulla kalossi 1.4 vm 06 ostin 08 Syyskuussa ja takuu loppui Maaliskuun lopulla 09 ja nyt Marraskuun lopulla todettiin venttili vika(kannen koneistus)maahantuoja ei osallistu korjaukseen millään tavalla eikä myyjäliike, ostettaessa oli kilometrejä 18000 nyt kun vika ilmeni niin 29000, että sellaisia kapistuksia on Korean Chevroletit älkää ihmiset sotkeutuko mihinkään missä on opelilla näppinsä pelissä JA VARSINKAAN NÄIHIN.
        Remontin hinta 200-2500€ asiaon kuluttasuojaviranomaisilla käsittelyssä.

        miten kävi? mulla kans venttiiliremppa edessä


      • :(
        pietu2 kirjoitti:

        Minulla kalossi 1.4 vm 06 ostin 08 Syyskuussa ja takuu loppui Maaliskuun lopulla 09 ja nyt Marraskuun lopulla todettiin venttili vika(kannen koneistus)maahantuoja ei osallistu korjaukseen millään tavalla eikä myyjäliike, ostettaessa oli kilometrejä 18000 nyt kun vika ilmeni niin 29000, että sellaisia kapistuksia on Korean Chevroletit älkää ihmiset sotkeutuko mihinkään missä on opelilla näppinsä pelissä JA VARSINKAAN NÄIHIN.
        Remontin hinta 200-2500€ asiaon kuluttasuojaviranomaisilla käsittelyssä.

        On se kyllä kumma juttu! Merkkihuolossa sanottiin ettö tehdas käyttää "Vääriä osia" ja siksi MINUN niitä pitäisi vaihtaa.


      • null Ilmarinen
        pietu2 kirjoitti:

        Minulla kalossi 1.4 vm 06 ostin 08 Syyskuussa ja takuu loppui Maaliskuun lopulla 09 ja nyt Marraskuun lopulla todettiin venttili vika(kannen koneistus)maahantuoja ei osallistu korjaukseen millään tavalla eikä myyjäliike, ostettaessa oli kilometrejä 18000 nyt kun vika ilmeni niin 29000, että sellaisia kapistuksia on Korean Chevroletit älkää ihmiset sotkeutuko mihinkään missä on opelilla näppinsä pelissä JA VARSINKAAN NÄIHIN.
        Remontin hinta 200-2500€ asiaon kuluttasuojaviranomaisilla käsittelyssä.

        null Kyllä myyjä on velvollinen korjaamaan vian veloituksetta. Itselläni Kalos 03 oli venttiili vika ja liikkeessä tunnustivat että se on tyypille tehdasvika ja korjaus on takuuttyötä. vValmistaja on tunnustanut että venttiilin kosketus kulma on virheellinen ja se kuuluu takuun piiriin.


    • £££

      Kalos 1,4sx 05 40tkm.Itse ajettu aikatarkalle
      10000.Heti ostettuani vuoti jäähd.nesteet ulos.
      Takuukorjaus. Suhisee todellakin,mutta kehtaanko
      sanoa 165km/h jälkeen. kaveri sanoi johtuvan anteenista kuten mazdassa.Ei mitään muita vikoja,
      ai niin ruuvi renkaasta läpi. Aikaisempi daewoo
      ehkä vieläkin parempi?!

      • PPLehto

        Meillä tuo tuulen aiheuttama ääni ei ollut tavallista suhinaa vaan aika lähellä suden ulvontaa. Tuuli pääsi siis johonkin sellaiseen rakoon, että se alkoi "soida".


      • £££

        Nyt ajettu 60450tkm kalossilla. Vikalista:
        -Oikean puoleinen parkkipolttimo.
        -Vasen h4
        -Tuulilasiin nasta, joten puolivälistä halki.


    • Utelias Untamoinen

      Sähköisenä häikkänä Kalosissa pisuttelijapoitsu, joka kerran keväällä oli vastahakoinen hommaansa ja nyt taasen pihtailee pisujaan.
      Voisiko kyseessä olla kosketusräihiö - vai mahdollisesti oikea vika.
      Ikää vuodesta 05 ja taivalta 50k , joten ei luulisi vanhuudenvaivoistakaan olevan kyse.
      Käyttäjän käsikirja tuntuu olevan täynnään näitä: "Älä kuivaa kissaa mikrouunissa" - varoituksia, mutta teknisistä tiedoista ei ilmene edes releiden tarkoituksia.
      Olisi lohduttavaa voida keskellä tundraa tarkistaa (esmes Airbagin releen) kontaktihäiriö vaihtoehtona ottaa yhteyttä lähimpään merkkihuoltoon moottori sammutettuna ja odottaa tunti/vuorokausitolkulla avun paikallesaapumista.
      En tällä tarkoita näitä vanhoja Mossejuttuja, joissa kerättiin lähimaaston risut nuotioksi ja moottori lämmitykseen...

      Eli: Onko missään saatavilla tavalliselle autoilijalle tarkoitettuja tietoja/ohjeita Kalos-käyttäjille?
      Auto kokonaisuudessaan on ennakko-odotuksia huomattavasti parempi pakkaus!

      • Utelias untamoinen

      • enää
        Ohjekirjaa kirjoitti:

        http://chevy.mrmax.dp.ua/EN/documents/Kalos/start_kalos.html

        Oli muuten mainio sivusto, ihmetyttää suuresti moisen poistaminen käytöstä.
        Taannoin ehdin lyhyesti tutustua erinomaisiin sivuihin ja sitten kun olisin ehtinyt niihin paneutua, niin hupsista - eipä löydy.
        Voi perskules sentään!


      • se sittenkin
        enää kirjoitti:

        Oli muuten mainio sivusto, ihmetyttää suuresti moisen poistaminen käytöstä.
        Taannoin ehdin lyhyesti tutustua erinomaisiin sivuihin ja sitten kun olisin ehtinyt niihin paneutua, niin hupsista - eipä löydy.
        Voi perskules sentään!

        kun aikani kuukkeloin:
        http://gm.ws123.net/EN/documents/Kalos/start_kalos.html

        Huoh!


    • kytkentähäiriöit?

      Kalosin sähkövioista tai kytkentähäiriöistä minulla on sen verran kokemusta että kello näkyy ajoittain ja turvatyynyjen merkkivalo palaa

      • vika Rahikaisella

        , nimittäin tyynyjen merkkivalo killottaa taasen. Häikkä ollut joskus aiemminkin, mutta hävisi sitten omia aikojaan.


      • Rolf
        vika Rahikaisella kirjoitti:

        , nimittäin tyynyjen merkkivalo killottaa taasen. Häikkä ollut joskus aiemminkin, mutta hävisi sitten omia aikojaan.

        Minulla oli muutama vuosi sitten jonkin aikaa Kalossi kanssa. Toimi hyvin, ainoat viat olivat nuo samat kuin edellä mainittu kertoi. Kellon näyttö reistaili, vaihdettiin uuteen. Turvatyynyn valo syttyi, penkin alla olevaa liitintä kiristeltiin. Takuu hoiti nuo hommat. Näppärä auto muuten, mutta tavaratilaa oli meille liian vähän, tuskin normaali matkalaukku mahtui takakonttiin.


      • ihan ok

        Ainoat viat ovat olleet nuo airbagin merkkivalo ja kello, aibagin merkkivalo korjattiin korjaamalla liitos kuljettajan penkin alta 78 euroa kelloa en ole viitsinyt korjauttaa ilmeisesti jokin kytkentähäiriö, kun loistaa välillä ja pysyy kyllä ajassa, mutta on useimmiten pimeänä.
        Ja kerran olen joutunut vaihtamaan ajovalon polttimon. Ajokilometrejä on kertynyt 56 tkm.


      • Chev
        ihan ok kirjoitti:

        Ainoat viat ovat olleet nuo airbagin merkkivalo ja kello, aibagin merkkivalo korjattiin korjaamalla liitos kuljettajan penkin alta 78 euroa kelloa en ole viitsinyt korjauttaa ilmeisesti jokin kytkentähäiriö, kun loistaa välillä ja pysyy kyllä ajassa, mutta on useimmiten pimeänä.
        Ja kerran olen joutunut vaihtamaan ajovalon polttimon. Ajokilometrejä on kertynyt 56 tkm.

        Kalos 1,2 Airbagin merkkivalo syttyi palamaan veimme liikkeeseen tarkistettavaksi koska kolmen vuoden takuuta on vielä 4kk jäljellä, syy tähän valon palamiseen oli AKKU eli näinkin uusi akku oli jo vetämässä viimeisiä..Takuuseen tilattiin uusi akku.
        kysyin myyjältä mistä johtuu että näinkin uusi akku vetää jo viimeisä vastaus oli että kestoikä 2-10 vuotta.


      • x
        Chev kirjoitti:

        Kalos 1,2 Airbagin merkkivalo syttyi palamaan veimme liikkeeseen tarkistettavaksi koska kolmen vuoden takuuta on vielä 4kk jäljellä, syy tähän valon palamiseen oli AKKU eli näinkin uusi akku oli jo vetämässä viimeisiä..Takuuseen tilattiin uusi akku.
        kysyin myyjältä mistä johtuu että näinkin uusi akku vetää jo viimeisä vastaus oli että kestoikä 2-10 vuotta.

        Mulla on 1.8 bensaNubira -95. Siinäkin oli sama ongelma airbagin merkkivalon kanssa. Merkkivalo nollattiin aina määräaikaishuollon yhteydessä ja ainakin kerran se sammui itsestään!
        Mulla oli sellainen tuntuma, että valo syttyi aina kun etupenkkejä oli siirrelty, esim imuroidessa. Penkin alla olevat liittimet olivat kuitenkin aina paikoillaan.

        60t huollon yhteydessä MetroAuto napsi liittimet pois ja yhdisti johdot kiinteästi ( =pysyvästi ). Sen jälkeen ongelmaa ei ole ilmaantunut.

        Toinen vika oli tuo edellä mainittu kellon näyttö. Kellon kirkkaus vaihteli itsestään yö ja päiväasennon välillä. Kello vaihdettiin takuuna määräaikaishuollon yhteydessä ( vaikka huollossa ensin yrittivät väittää, että se on normaalia kulumista ).

        Muuten auto on toiminut varmasti kuin junan vessa. Miinuksena voisin mainita rengasäänet, eli kannattaa hankkia hiljaiset kumit.


    • juhako73

      just ostin kalossin vm 2004.muuten pelittää hyvin..mut toi kello mykkänä..tietääköhä kukaan mistä mahtanee johtua??

      • huoleton

        Kylmä juotos tinauksessa on tuon kellon ongelma. Helppo irroittaa koko kellopaketti ja tarkistaa juotokset,jos vähänkään kolvi pysyy kädessä ja osaa tunnistaa murtuneen tinauksen. Minulla saapikaassa 1.4SX alkoi myös matkamittarin lukemat sekoileen,vika oli sama,eli kylmä juotos. Mittaristokin on tosi helppo irroittaa ja tarkistaa juotokset. Nyt toimii ja korjauksen hinta= 0 euroa :) On muuten ollut tosi hyvä auto jo 8 vuotta ja mittarissa 114000. Ei ole paljoa korjailtu,ajettu vaan :D


      • Kalos kello
        huoleton kirjoitti:

        Kylmä juotos tinauksessa on tuon kellon ongelma. Helppo irroittaa koko kellopaketti ja tarkistaa juotokset,jos vähänkään kolvi pysyy kädessä ja osaa tunnistaa murtuneen tinauksen. Minulla saapikaassa 1.4SX alkoi myös matkamittarin lukemat sekoileen,vika oli sama,eli kylmä juotos. Mittaristokin on tosi helppo irroittaa ja tarkistaa juotokset. Nyt toimii ja korjauksen hinta= 0 euroa :) On muuten ollut tosi hyvä auto jo 8 vuotta ja mittarissa 114000. Ei ole paljoa korjailtu,ajettu vaan :D

        Onko jossakin ohjetta miten kellon saisi irti sitä juotoksenn tarkastusta varten


    • nimetön11111

      Onko kalos ja aveo samoilla tekniikoilla? Kohtuu hintaisia pelejä(mikähän siinä on?) tuntuu olevan, mutta uskaltaako ostaa? ja onko tyyppivikoja

    • JarruJorma

      Eipä ole pitkään aikaan kukaan Kalosta korjaillut... mutta nyt olis ongelma ratkaistavaksi. Lämmityslaite ei puhalla sisälle asti,eli toimii hyvin ja ääntä on mutta ilmavirta jää kovin heppoiseksi.

    • tietääkö_kukaan

      Kalos 1.2, vm 2005
      Hätävilkku lyö parkissa päälle omia aikojaan ja ilman mitään syytä. Äänimerkkiä ei anna vilkuttaessaan.
      Missä vika?

      • Tunnettuvika

        Aukaise konepelti.
        Siinä lukon vieressä on painokatkaisin, jonka konepelti suljettaessa painaa kiinni. Tämä katkaisin liittyy varkaudenestoon.

        Se katkasin jumittuu suolakurakylpyjen seurauksena. Herkistele se vaikka CRC:llä.
        Mulla poistui sama vika näin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      7936
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2892
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2472
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      120
      2198
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1855
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      11
      1616
    7. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1459
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1456
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1415
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1374
    Aihe