Ihan vaan ihmiset päättivät siitä, mikä on jumalan sanaa ja mikä ei. Miksi Tuomaan evankeliumia ei hyväksytty jumalan sanaksi, vaikka siellä on ihan suoria lainauksia jeesuksen sanomisista?
Tuomaan evankeliumi alkaa sanoilla: ”Elävä Jeesus puhui nämä salaiset sanat, ja Didymos Juudas Tuomas kirjoitti ne muistiin.”
Eikö jeesus olekaan
4
157
Vastaukset
- Kempiläinen
Nämä Jeesuksen omat sanat löytyvät Raamatun evankeliumeista:
"Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä paitsi Jumala yksin." (Mark 10:18)
"Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen" (Joh 17:3)
"Poika ei voi itsestänsä mitään tehdä, vaan ainoastaan sen, minkä hän näkee Isän tekevän; sillä mitä Isä tekee, sitä myös Poika samoin tekee." (Joh 5:19)
"Jos te minua rakastaisitte, niin te iloitsisitte siitä, että minä menen Isän tykö, sillä Isä on minua suurempi." (Joh 14:18) Tuomaan evankeljumia ei hyväksytty Raamattuun siitä syystä koksa se edustaa ja sisältää Raamatulle vierasta oppia.
Miksi Raamatussa pitäisi olla sille vieraita Gnostilaisia opetuksia?
Raamatussa on juuri ne kirjat mitkä pitääkin,ei yli eikä ali.- sitten
Raamattu on ihmisten aikaansaama kyhäelmä, jonne on koottu vanhoja muiden kansojen taruja. Se että ne ovat jollekin jumalan sanaa, sitä on vaikea ymmärtää. Ihmisethän asettuivat jumalan yläpuolelle ja itse määrittelivät, mikä on hyväksyttävää jumalan sanaksi.
Olikohan jeesus gnostilainen? - pyrkivät
sitten kirjoitti:
Raamattu on ihmisten aikaansaama kyhäelmä, jonne on koottu vanhoja muiden kansojen taruja. Se että ne ovat jollekin jumalan sanaa, sitä on vaikea ymmärtää. Ihmisethän asettuivat jumalan yläpuolelle ja itse määrittelivät, mikä on hyväksyttävää jumalan sanaksi.
Olikohan jeesus gnostilainen?asettumaan muiden ihmisten yläpuolelle keksimällä sellainen Jumalan sanan, joka sisältää näiden uskovaisten omia mielipiteitä.
Esimerkiksi ne, jotka haluavat pitää naisen alistettuna, etsivät muiden sovinistien kirjoittamasta raamatusta ajatuksiaan tukevia mielipiteitä, ja julistavat sitten epärehellisesti Jumalan määränneen naisen alamaiseen asemaan.
Tyhmyydessään he ovat myös sokeita, eivätkä näe itsepetoksensa, valehtelunsa ja vallanhimonsa suuruutta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä
Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai1109789Persut: haluamme lisää veroja!
Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki774982Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.694782Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.63251Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j92461Numero josta kaivattusi tulee mieleen
Onko jokin numero joka yhdistää teidät jotenkin? Älä laita puhelinnumeroa.1061696- 471506
Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet
🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.541471Jorman paluu sodasta Lieksaan oli katkera
Jorma Karhunen astui Lieksan asemalle. Aurinko paistoi, mutta Jorman maailma oli sumuinen. Takana oli se helvetti, jota591424Heräsin taas sinä mielessä
Miten voi haluta toista näin paljon? 😳 Kyllä meillä on muutenkin hyvä yhteys. Ehkä se tekee myös tästä niin voimakkaan?651341