Venäjää turha pelätä

"Ulkoministeri Alexander Stubbin (kok.) mielestä suomalaisten Venäjä-ajattelua hallitsevat liikaa erilaiset pelot.

- Meillä kaikilla - ja kuulun itse joukkoon - on asennevamma, melkeinpä sukupolvesta riippumatta."

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1557386

Aivan kaikilla ei tietenkään pelkoja ja asennevammaa ole, mutta osalla tämänkin palstan kirjoittajista pelkoja ja asennevammaa on, sekä lisäksi kateuttakin. Heidän venäjävastaisissa kirjoituksissaan on ollut huomattavissa jopa rasististakin sävyä.

Unohdetaan nyt jo ne vanhat sotimiset, sillä Venäjän johdossa ei ole enää samoja henkilöitä kuin silloisessa Neuvostoliitossa ja kommunismikin on rajan takana jo lähes kokonaan kuopattu. Stubb on minunkin mielestäni oikeassa sanoessaan, että "Venäjä ei ole Neuvostoliitto eikä ole sellaiseksi myöskään ryhtymässä".

Pelko pois ja yhteistyötä rakentamaan, puutullit hoitelee EU, jos on tarvetta kohta enää hoidella. Eikös paperitehtaita olla jo vähentämässä Suomesta ja tehtaat siirtymässä pikkuhiljaa tropiikkiin? Mitäs niillä ajoittain pahanhajuisilla tehtailla tekisikään, kun Venäjä vieressä tarjoaa korvikkeeksi moninverroin parempia mahdollisuuksia, jos vain tilaisuutta osataan käyttää?

14

345

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ennen ja nyt...

ei Venäjällä ole sellaista maailmanlaajuista "lähetystehtävää" kuin Neuvostoliitolla,eikä se työnnä panssariarmadojaan ulkomaille.
      NATO-vouhotus on minusta turhaa, sehän vain herättää turhia epäluuloja Venäjällä.
      Itse en kyllä pidä järkevänä myöskään vaatimuksia Karjalan ja muiden menetettyjen alueiden palauttamisesta.
      Historia pitäisi "nollata" ja nyt elää puhtaalta pöydältä.

• .............

"ei Venäjällä ole sellaista maailmanlaajuista "lähetystehtävää" kuin Neuvostoliitolla,eikä se työnnä panssariarmadojaan ulkomaille. "

Eipä ole voinut ollakaan, kun nyt se vasta alkaa vahvistua siihen tilaan, missä se voi taas alkaa levittäytyä ja vapauttaa kansoja.

"NATO-vouhotus on minusta turhaa, sehän vain herättää turhia epäluuloja Venäjällä."

Suomi tekee ITSE omat päätöksensä OMASTA näkökulmastaan ja se vittuakaan kuulu Venäjälle.

"Itse en kyllä pidä järkevänä myöskään vaatimuksia Karjalan ja muiden menetettyjen alueiden palauttamisesta.
        Historia pitäisi "nollata" ja nyt elää puhtaalta pöydältä. "

Ai että silloin historia pitää nollata, kun Venäjä pitää Suomelta varastettuja alueita hallussaan? Puhdas pöytä on vasta silloin, kun rajat palautetaan ennen Stalinin ja Neuvostoliiton agressiota Suomea kohtaan ja sotia edeltäneeseen tilaan. Silloin se vasta on nollattu.

Minä en luota sellaiseen valtioon pätkääkään, joka vääristelee historiaa ja on erittäin haluton tub´nnustamaan ja ja korjaamaan N:liiton ja kommunismin rikoksia.

• poistunut,
        ............. kirjoitti:

"ei Venäjällä ole sellaista maailmanlaajuista "lähetystehtävää" kuin Neuvostoliitolla,eikä se työnnä panssariarmadojaan ulkomaille. "

Eipä ole voinut ollakaan, kun nyt se vasta alkaa vahvistua siihen tilaan, missä se voi taas alkaa levittäytyä ja vapauttaa kansoja.

"NATO-vouhotus on minusta turhaa, sehän vain herättää turhia epäluuloja Venäjällä."

Suomi tekee ITSE omat päätöksensä OMASTA näkökulmastaan ja se vittuakaan kuulu Venäjälle.

"Itse en kyllä pidä järkevänä myöskään vaatimuksia Karjalan ja muiden menetettyjen alueiden palauttamisesta.

Ai että silloin historia pitää nollata, kun Venäjä pitää Suomelta varastettuja alueita hallussaan? Puhdas pöytä on vasta silloin, kun rajat palautetaan ennen Stalinin ja Neuvostoliiton agressiota Suomea kohtaan ja sotia edeltäneeseen tilaan. Silloin se vasta on nollattu.

Minä en luota sellaiseen valtioon pätkääkään, joka vääristelee historiaa ja on erittäin haluton tub´nnustamaan ja ja korjaamaan N:liiton ja kommunismin rikoksia.

jonka alueet joutuivat rajan taakse - olisi äärimmäisen surullista,jos tällainen kauna periytetään nuoremmille sukupolville ,ja niin taas kyräily jatkuu.
        Johonkin sen on loputtava. Ja Suomen aluevaatimukset vain nostattavat kiihkokansallisia mielialoja Venäjällä.
        Natoon liittyminen veisi meidät muiden maiden sekasotkuja siivoamaan...

• Tarx
        ............. kirjoitti:

"ei venäläisillä ole sellaista maailmanlaajuista "lähetystehtävää" kuin Neuvostoliiton aikaan, eikä se työnnä panssariarmadojaan ulkomaille. "

Eipä ole voinut ollakaan, kun nyt ne vasta alkavat vahvistua siihen tilaan, missä ne voi taas alkaa levittäytyä ja vapauttaa kansoja.

"NATO-vouhotus on minusta turhaa, sehän vain herättää turhia epäluuloja venäläisissä."

Suomalaiset tekevät ITSE omat päätöksensä OMASTA näkökulmastaan ja se vittuakaan kuulu venäläisille.

"Itse pidän kyllä järkevänä vaatimuksia Karjalan ja muiden menetettyjen alueiden palauttamisesta.
        Historia pitäisi "nollata" ja heidän on tunnustettava rikoksensa, jotta voimme jatkaa puhtaalta pöydältä. "

Tätä minä tarkoitin!

Minä en luota sellaisiin ihmisiin pätkääkään, jotka vääristelevät historiaa ja ovat erittäin haluttomia tunnustamaan ja ja korjaamaan N:liiton ajan sekä kommunismin ajan rikoksia.

• Huomaava mies
    • Isänmaallinen nuori

Olipa taas epäisänmaallista Venäjän hymistelyä!

Yksikään USA-mielisistä kirjoittajista ei alennu tuon tapaiseen vieraan valtion mielistelyyn, johon jatkuvasti sorrut, vaikka väitätkin, ettet millään lailla ole venäläismielinen.

Mikähän käytös sitten olisi mielestäsi venäläismielistä, jos edelleen kiistät olevasi juuri sellainen?

• Kairakettu kirjoitti:

Neuvonihan oli erittäin isänmaallinen, eli tarjolla olevat fyrkat pois naapurilta ja suomalaisten hyödyksi.

USA-mielisille, kuten sinullekin Hitman, tässä sitten edelliselle sivulle ehtinyttä: http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=500000000000002&conference=664&posting=22000000036552607

..joku iiron hengenheimolainen -ellei sitten iiro itse- väitä jotain toista kirjoittajaa minuksi!

Tosin olen Isänmaallisen nuoren kanssa samaa mieltä muutamien kirjoittajien osoittamasta epäisänmaallisuudesta, mutta "Arorepo" ei malta olla huiskimatta syytöksiään ympäriinsä, kun harmittelun kipukynnys on taas yhden kerran ylittynyt..

• Hitman-1 kirjoitti:

..joku iiron hengenheimolainen -ellei sitten iiro itse- väitä jotain toista kirjoittajaa minuksi!

Tosin olen Isänmaallisen nuoren kanssa samaa mieltä muutamien kirjoittajien osoittamasta epäisänmaallisuudesta, mutta "Arorepo" ei malta olla huiskimatta syytöksiään ympäriinsä, kun harmittelun kipukynnys on taas yhden kerran ylittynyt..

Kakkulat kouraan ja nenälle! Hitman-1 ja Hitman näyttävät minusta ainakin erilaisilta, hehheh.

Etkö edes tajunnut niin yksinkertaista asiaa, että Hitman on vain yleisnimitys teille kaikille USA-Israel-mielisille idiooteille?

• Utelias Untamo
        Kairakettu kirjoitti:

Kakkulat kouraan ja nenälle! Hitman-1 ja Hitman näyttävät minusta ainakin erilaisilta, hehheh.

Etkö edes tajunnut niin yksinkertaista asiaa, että Hitman on vain yleisnimitys teille kaikille USA-Israel-mielisille idiooteille?

Tarkoitatko, että iirot kuten sinä olette Venäjä-N-liittomielisiä idiootteja?

• Utelias Untamo kirjoitti:

Tarkoitatko, että iirot kuten sinä olette Venäjä-N-liittomielisiä idiootteja?

...kuten sinä, eivät erota Venäjää Neuvostoliitosta. Jälkimmäistähän ei ole enää olemassakaan.

• avarakatseinen

Sinulla?

Siis mihin asti oli syytä pelätä, ja mistä lähtien pelko on turhaa!

Vai pitäisikö jotenkin jaotella!
      Pelko miehityksestä?
      Pelko sotilaallisesta hyökkäyksestä?
      Pelko tietotekn. hyökkäyksestä?
      Pelko kaupallisesta hyökkäyksestä?
      Pelko puutulleista?
      Pelko köyhän /alkoholisoituneen/syrjäytyneen kansanosan kansainvaelluksesta?
      Pelko Aa´tomivoimalan posahduksesta?
      Pelko ohjuksen virhesuuntauksesta.
      Pelko raivotaudin/aidsin/supertippurin/kupan/tuberkuloosin leviämisestä?
      Pelko metsäpalojen leviämisestä?
      Pelko Suomenlahden saastumisesta/öljyonnettomuus/Pietarin paskavedet?
      Pelko myrkkysaasteista ITÄtuulen aikana.

Joillekin ...Pelko Karjalan yms. palauttamisesta?

Voisitko jotenkin käsitellä yllämainitut otsikot, ja nykytilanteen kyseisessä asiassa:

Karjalan palauttamisen pelko ei taida olla ihan vielä ajankohtainen?

• pöytään ja

sanoa kuin Vesku Loiri mainoksesssa . Karjala takaisin ja heti !

• vaippakin housuissa

ihan vaan pelon vuoksi :)

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      97
      2018
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      98
      1478
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      112
      1187
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      77
      1075
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      121
      1062
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      903
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      51
      877
    8. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      58
      836
    9. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      822
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      723
    Aihe