Anteeksipyyntö.

Naomi

Jos joku kokee sydämessään, että olen häntä vastaan loukannut; pyydän anteeksi.

Erityisesti timorievulta ja sirkka-iitalta, jostain syystä he ovat mielessäni, tätä anteeksipyyntöä kirjoittaessa. Mutta olipa kuka vaan, joka sydämessään kokee minun häntä loukanneen, pyydän että saisin anteeksi.

Jospa nyt saisin poistua tältä palstalta lopullisesti.

Meidän ei tule hajoittaa, meidän tulee rakentaa toinen toisiamme.

Toivon vain, että Jumala saisi muokata sydäntäni niin, että siellä olisi nöyrä lähimmäisen kunnioitus. Rakastaa Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistä niinkuin itseään; johtolankana uskonvaelluksessa sen tulisi olla.

Tämän viestin tänne vielä kirjoitan, sillä niinkuin Isän meidän rukouksessakin sanotaan: anna meidän syntimme anteeksi, niinkuin mekin anteeksi annamme niille jotka ovat meitä vastaan rikkoneet. Asia on myös toisin päin, meidän tulee pyytää anteeksi rikkomuksemme lähimmäisiämme kohtaan niiltä joita vastaan kokee rikkomuksensa tehneen, jotta Taivaallinen Isämmekin anteeksi antaisi.

Ei tästä tarvitse palstalla tulla mitään sen suurempaa "hälyä", sillä en ketään vastaan tätä tahdo tehdä, teen sen vain mikä tulee tehdä. Tämä ei siis ole mitään ns. "puoluesotaa", tämä ei ole ketään vastaan tai puolesta suunnattu. Sillä jos koen että anteeksipyydettävää on, se myös minun tulee tehdä ja vain siksi tämän viestin kirjoitan.

Kaikkea hyvää kaikille palstalaisille. Teuvolle, Armille ja Karille, kiitos ystävyydestänne.

27

1316

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Parasta mitä tällä

palstalla olen pitkään aikaan lukenut.

Kumpa nuo lopussamainitutkin ymmärtäisivät tehdä
      samoin!

• Oli todella sydäntä lämmittävää ja siunattua lukea viestisi.
      Omalla kohdallani en koe että sinulla olisi minulta anteeksi pyydettävää, hyvässä hengessä on mielestäni vaihdettu täällä viestejä.
      Jos minä olen sinua sisko jotenkin viesteilläni loukannut,pyydän vuorostani anteeksi.
      Sillä niinkuin kirjoitat:

• kyselevä ihminen

sinä sait piston sydämeesi, että liian aikaisin, vailla Henkeä,
      läksit tuossa valhe rakkauden hengessä epäuskoisia opettamaan?
      Ja siksi koet olevasi heille anteeksipyynnön velkaa.

• Käy rauhassa Jumalan edessä taistelusi loppuun, ja tule sitten
      sen tehtävän kanssa, minkä hän juuri sinulle on suunnitellut.

• Onkohan Suni

herätyksessä ja Jumalan puhuttelussa kun ei heti
        alkanut latomaan saatanoita?
        Tuo oli eka kerta.

• Asiile

Myös minä tahdon olla ystäväsi!

• Minulla ei ole anteeksiannettavaa sinulle, et ole minua loukannut.
      Myötätuntoni on kaiken aikaa ollut ja on edelleen sinun puolellasi.

Keskustelu jatkuu palstoilla - ja todellinen kilvoittelu reaalielämässä.
      Herra meitä kaikkia auttakoon, että voisimme enemmän rohkaista ja
      vahvistaa toisiamme Jumalan hyvän tahdon tekemiseen elämässämme.

Lisääntyköön sinulle armo ja rauha Jeesuksessa Kristuksessa!
      SF

• muuan uskova

Uskossa oleva ei loukkaannu, koska nöyrää ei voi loukata. Siunausta matkallesi, Naomi!

• Saat kaikki anteeksi Yeshuan nimessä!

Kukapa meistä ei olisi jossakin kirjoituksessaan kirjoittanut lähimmäiselleen sellaisella tavalla, että se ei ole kirkastanut Yeshua Messiasta. Meidän kykymme rakastaa lähimmäisiämme on parhaimmillaankin sangen vajavaista ja liian usein tapahtuu keskusteluissamme niin, että "rapatessa roiskuu".

Herra antakoon elämääsi armonsa ja siunauksensa! Kun sitten aikanasi palailet tälle foorumille, niin olet lämpimästi tervetullut!

• Peräkylä Einari 1888

Kaekkee hyvvöö elluusi ja illoo ylenmyäri :)

• alex-kasi

tuon kirjoitit koska annoit oikean Hengen vaikuttaa itsessäsi. Toivon sydämmestäni, että saat sydämmeesi Jumalan rauhan koko elämässäsi niin hyvinä kuin raskaina päivinäkin.

• Raamatun sanoin

Matteus 18

18 Totisesti: kaikki, minkä te sidotte maan päällä, on sidottu taivaassa, ja kaikki, minkä te vapautatte maan päällä, on myös taivaassa vapautettu. [Matt. 16:19 ]

Matt. 6:14

"Jos te annatte toisille ihmisille anteeksi heidän rikkomuksensa, antaa myös taivaallinen Isänne teille anteeksi. [Mark. 11:25]

Matt. 6:15

Mutta jos te ette anna anteeksi toisille, ei Isännekään anna anteeksi teidän rikkomuksianne.

Mark. 3:28

Totisesti: Kaikki tullaan antamaan ihmisille anteeksi, kaikki synnit ja herjaukset, miten he sitten herjaavatkin. [3:28,29: Matt. 12:31,32; Luuk. 12:10]

Mark. 3:29

Mutta jos joku herjaa Pyhää Henkeä, hän ei saa ikinä anteeksi vaan on syypää ikuiseen syntiin."

Ef. 2:17

Hän tuli julistamaan rauhaa teille, jotka olitte kaukana, ja rauhaa niille, jotka olivat lähellä. [Jes. 57:19]

Hepr. 12:14

Tavoitelkaa rauhaa kaikkien kanssa ja pyrkikää pyhitykseen, sillä ilman sitä ei kukaan ole näkevä Herraa. [Matt. 5:9 | 3. Moos. 11:44; 1. Piet. 1:16]

Jaak. 3:17

Mutta ylhäältä tuleva viisaus on puhdasta ja pyhää, ja niin se myös rakentaa rauhaa, se on lempeää ja sopuisaa, täynnä armahtavaisuutta ja hyviä hedelmiä, se on tasapuolista ja teeskentelemätöntä.

Jaak. 3:18

Vanhurskauden siemen kylvetään rauhan tekoina, ja se tuottaa hedelmän niille, jotka rauhaa rakentavat. [Jes. 32:17]

1. Piet. 3:11

Kääntyköön hän pois pahasta ja tehköön hyvää, etsiköön rauhaa ja pyrkiköön siihen.

• Sirkka-Iita

olen ollut poissa palstoilta pari päivää, joten siinä syy. Tottakai SAAT ANTEEKSI KAIKKI millä tunnet minua loukanneesi. Anoin jo silloin anteeksi, sillä en edes muista, että olisit minua louklannut jotenkin.

Samoin minä haluan pyttää sinulta ja KAIKILTA palstalaisilta anteeksi, kaikki ne sanat, joilla olen loukannut heitä. Rakas Naomi, Ole siunattu Jeesuksen nimessä.

Hyvää ja siunattua kesää sinulle:

Tv:Sirkka-Iita

• Timoriepu

Mitään syytettä ei minulla sinua vastaan ole. Jos olisi, miten voisin rakastaa Jeesusta.
      Kulje rauhassa Jeesuksen kanssa.
      Viestisi on Jeesukselle rakas. Minä myös pyydän sinulta anteeksi, jos olen sinua vastaan rikkonut jossain vaiheessa.
      PS. Vastaan vasta nyt, koska olen pitänyt etäisyyttä palstaan. Huomasin viestisi aivan kuin vahingossa vaimoni kurkattua tänne.

• Upeeta kerrassaan!

Tällä palstalla kun joku pyytää anteeksi, se on Pyhän Hnegen suuri työ! Kiitos Jeesus.

• Ehdottomasti!

Anteeksianto kuuluu uskovalle. Pyyntö myös, kun on rikkonut. Uskova on uskova, kun hän näitä harjoittaa.

• Todella harvinaista!

Tällainen aito anteeksipyyntö ansaitsee päästä uudelleen esille.

• Erittäin hyvä asia.

Anteeksianto ja -pyyntö ovat kristityn tunnusmerkkejä.

• Pitkään uskossa ollut.

Kulje Jeesuksen kanssa.

• mutta en

ole kyllä näin tekopyhää keskusteluketjua lukenut. Ihan Sunikin heittäytyy niin rakkaudelliseksi. Oksettaa. tällaisiako nämä kristityt ovat?
        En tarkoita aloitusta, kun en tiedä vaikuttimia. Mutta kyllä on niin paksua hurskastelua.

Suni on selvästi langennut rakkauteen! Paljastuit sinäkin! Vuosikausia riitelette ja nyt olette niiiin rakkaudellisia ja armollisia, hävetkää! Kun sydämessänne ette kuitenkaan todellista sopua kykene tekemään. Halutaan vain pestä omat kätensä , "viatonhan minä olen tähän vereen".

Totuutta minä tahdon salatuimpaan saakka.

• salla.
        mutta en kirjoitti:

ole kyllä näin tekopyhää keskusteluketjua lukenut. Ihan Sunikin heittäytyy niin rakkaudelliseksi. Oksettaa. tällaisiako nämä kristityt ovat?
        En tarkoita aloitusta, kun en tiedä vaikuttimia. Mutta kyllä on niin paksua hurskastelua.

Suni on selvästi langennut rakkauteen! Paljastuit sinäkin! Vuosikausia riitelette ja nyt olette niiiin rakkaudellisia ja armollisia, hävetkää! Kun sydämessänne ette kuitenkaan todellista sopua kykene tekemään. Halutaan vain pestä omat kätensä , "viatonhan minä olen tähän vereen".

Tuleppas samaan ketjuun vaan,
        ihmiselle itselleen on täysin mahdotonta antaa anteeksi,
        mutta Jeesuksessa voimme.

• mutta oikein
        mutta en kirjoitti:

näit. Tekopyhää on kaikki anteeksi pyytäminen ja antaminen silloin kun jäädään
        vihaan. Jumalan Hengessä kun pyydetään ja annetaan anteeksi ei vihaan,
        katkeruuteen, kostoon jäädä.

Tuo touhu on todella oksettavaa ja sellaisena se pysyy ellei JUMALA saa todella
        ihmistä herättää näkemään tekopyhyyttä.

"Totuutta minä tahdon salatuimpaan saakka." Näin on ja sitä ja vain sitä Jumalakin
        halajaa.

• puhetta
        salla. kirjoitti:

Tuleppas samaan ketjuun vaan,
        ihmiselle itselleen on täysin mahdotonta antaa anteeksi,
        mutta Jeesuksessa voimme.

sinultakin tulee, joka viha sydämessä täällä toisia "rakastat" ja sitä joka Totuuden
        sanoo saastaisella tavalla syrjit.

En odota vastausta, vaan parempi on että menisit itseesi ja kysyisit herraltasi kuka
        se on?

Jumala ei toimi tavallasi ei tuollaista sanomaa tuo, eikä omaansa vastaan sodi
        toisen omansa kautta.

• pyytäminen /antaminen
        mutta oikein kirjoitti:

näit. Tekopyhää on kaikki anteeksi pyytäminen ja antaminen silloin kun jäädään
        vihaan. Jumalan Hengessä kun pyydetään ja annetaan anteeksi ei vihaan,
        katkeruuteen, kostoon jäädä.

Tuo touhu on todella oksettavaa ja sellaisena se pysyy ellei JUMALA saa todella
        ihmistä herättää näkemään tekopyhyyttä.

"Totuutta minä tahdon salatuimpaan saakka." Näin on ja sitä ja vain sitä Jumalakin
        halajaa.

on aitoa ja antaa sysäyksen todelliseen sydämen puhtauteen Jeesuksessa Kristuksessa. Nyt vaan kaikki tekemään näitä harjoituksia "sydämen asialla". Kilpailkaa kukin toinen toisenne kunnioittamisessa. Vasta myöhempi käyttäytyminen osoittaa onko parannus tehty sydämen ja tekojen tasolla.

-Anteeksi, ole rakastettu, saat anteeksi, veljeni, sisareni. tästä se alkaa myös kohdallani.

• Jumalan Henki
        pyytäminen /antaminen kirjoitti:

on aitoa ja antaa sysäyksen todelliseen sydämen puhtauteen Jeesuksessa Kristuksessa. Nyt vaan kaikki tekemään näitä harjoituksia "sydämen asialla". Kilpailkaa kukin toinen toisenne kunnioittamisessa. Vasta myöhempi käyttäytyminen osoittaa onko parannus tehty sydämen ja tekojen tasolla.

-Anteeksi, ole rakastettu, saat anteeksi, veljeni, sisareni. tästä se alkaa myös kohdallani.

saa ihmisessä vaikuttaa anteeksi pyyntö ja anteeksi anto on todellista, aitoa.
        Sillä ihminen ei turmeltuneen luontonsa kanssa todellakaan voi aidosti
        pyytää anteeksi eikä myöskään anteeksi antaa.

Ja tuo näkyy, kun ja jos joku ihminen pyytää anteeksi ja osoittaa, että itsekin
        olisi kaiken anteeksi antanut (niissäkin tapauksissa, että kyseinen ihminen itse
        on johonkin pahentunut ja sen myötä tuntenut tulevansa loukatuksi)niin toki
        silloin ei jäädä hiljaisuuteen, karttamaan ja vielä pahaa puhumaan selän takana
        ja eikä edessäkään.

Toista on puhua totta ihmisistä, kuin valhetta.

• joka...
        Jumalan Henki kirjoitti:

saa ihmisessä vaikuttaa anteeksi pyyntö ja anteeksi anto on todellista, aitoa.
        Sillä ihminen ei turmeltuneen luontonsa kanssa todellakaan voi aidosti
        pyytää anteeksi eikä myöskään anteeksi antaa.

Ja tuo näkyy, kun ja jos joku ihminen pyytää anteeksi ja osoittaa, että itsekin
        olisi kaiken anteeksi antanut (niissäkin tapauksissa, että kyseinen ihminen itse
        on johonkin pahentunut ja sen myötä tuntenut tulevansa loukatuksi)niin toki
        silloin ei jäädä hiljaisuuteen, karttamaan ja vielä pahaa puhumaan selän takana
        ja eikä edessäkään.

Toista on puhua totta ihmisistä, kuin valhetta.

itse ei osaa anteeksi pyytää sen enempää kuin anteeksi antaakaan, vaan jatkaa asioitten vatkaamista selän takana.

• loukattu
        joka... kirjoitti:

itse ei osaa anteeksi pyytää sen enempää kuin anteeksi antaakaan, vaan jatkaa asioitten vatkaamista selän takana.

liha. Tosiasia on aivan muuta.

Kun jatkat toisen mustamaalaamista tuoden valheita hänestä niin kauan myös
        pahaa palvelet.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä

Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai
      Ikävä
      110
      9789
    2. Persut: haluamme lisää veroja!

Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki
      Maailman menoa
      77
      4982
    3. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      69
      4782
    4. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      6
      3251
    5. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      9
      2461
    6. Numero josta kaivattusi tulee mieleen

Onko jokin numero joka yhdistää teidät jotenkin? Älä laita puhelinnumeroa.
      Ikävä
      106
      1696
    7. Miksi pitäisit enemmän

Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      47
      1506
    8. Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet

🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.
      Ikävä
      54
      1471
    9. Jorman paluu sodasta Lieksaan oli katkera

Jorma Karhunen astui Lieksan asemalle. Aurinko paistoi, mutta Jorman maailma oli sumuinen. Takana oli se helvetti, jota
      Lieksa
      59
      1424
    10. Heräsin taas sinä mielessä

Miten voi haluta toista näin paljon? 😳 Kyllä meillä on muutenkin hyvä yhteys. Ehkä se tekee myös tästä niin voimakkaan?
      Ikävä
      65
      1341
    Aihe