Kuka tietää, miksi niin paljon ihmisiä on pitänyt
uhrata tälle herralle.
Jeesus herra
47
866
Vastaukset
- uskot?
Luultavasti et rakkaaseen Jumalaan kummankaan liiton mukaisesti, eli et uhraa Jumalalle synti-,sovitus- ja kiitos uhreja, eli täydellisen terveitä ja muotoisia eläimiä, vai uhraatko. Etkä usko Jeesuksen Uhriin, eli onko sinulla jokin oma kehittelemä uskonnollisuus?
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000283&posting=22000000036573701- diana*
..kysymykseen.
Voisitko pohtia asiaa, ja vastata, kun selviää. - että Jeesus on
diana* kirjoitti:
..kysymykseen.
Voisitko pohtia asiaa, ja vastata, kun selviää.käskenyt tapaamaan ihmisiä ja näin ottaamaan Hänelle uhreja. Kylläpä olet antanut itsesi mennä syvään harjaan, sillä Jeesus opettaa meidät olemaan ajattelematta lähimäisestämme pahaa, sillä niistä ajatuksita saattaa lähteä tappaminen, eli Jeesus antaa meille uuden elämän ja kyvyn elää Jeesuksen uskossa ja Jumalan käskyissä.
Vastaisitko puolestasi siihen, että minkälaisen uskon olet itsellesi kehitellyt, eli minkälainen on jumalasi, jos et usko Jeesuksen Uhriin, etkä toteuta vanhan liitonkaan mukaista uskoa, Jumalan käskyä antaa virheettömiä eläinuhreja syntiesi puolesta? - diana*
että Jeesus on kirjoitti:
käskenyt tapaamaan ihmisiä ja näin ottaamaan Hänelle uhreja. Kylläpä olet antanut itsesi mennä syvään harjaan, sillä Jeesus opettaa meidät olemaan ajattelematta lähimäisestämme pahaa, sillä niistä ajatuksita saattaa lähteä tappaminen, eli Jeesus antaa meille uuden elämän ja kyvyn elää Jeesuksen uskossa ja Jumalan käskyissä.
Vastaisitko puolestasi siihen, että minkälaisen uskon olet itsellesi kehitellyt, eli minkälainen on jumalasi, jos et usko Jeesuksen Uhriin, etkä toteuta vanhan liitonkaan mukaista uskoa, Jumalan käskyä antaa virheettömiä eläinuhreja syntiesi puolesta?....tämän palstan aihe, aihe on Jeesus.
Miksi sinä muuten vedät juutalaiset tähän, mieti sitä.
Mistä se juutalaisviha juontuu, onko ikäänkuin oikeutttu, nimenomaan Jeesuksen takia, sitä minä tässä juuri ajan takaa.
Itse olet aloittanut tuon juutalaisten halveeraamisen, sormella osoittelun.
Jeesus uhrasi ihan niinkuin muutkin, jopa käski
parantamiensa ihmisten käydä uhraamassa kiitosuhri.
Mitä hyvää tässä Jeesuksessa on, sille alttarille on jo "yli ymmärryksen" uhrattu juutalaisia.
Miten sinä sen selität. - nythän
diana* kirjoitti:
....tämän palstan aihe, aihe on Jeesus.
Miksi sinä muuten vedät juutalaiset tähän, mieti sitä.
Mistä se juutalaisviha juontuu, onko ikäänkuin oikeutttu, nimenomaan Jeesuksen takia, sitä minä tässä juuri ajan takaa.
Itse olet aloittanut tuon juutalaisten halveeraamisen, sormella osoittelun.
Jeesus uhrasi ihan niinkuin muutkin, jopa käski
parantamiensa ihmisten käydä uhraamassa kiitosuhri.
Mitä hyvää tässä Jeesuksessa on, sille alttarille on jo "yli ymmärryksen" uhrattu juutalaisia.
Miten sinä sen selität.sinä puhut omaa luuloasi ja tietoasi. Olen ihminen, joka opettaa jokaisen kunnioittamaan kaikkia ihmisiä ja en ikinä ole vihannut juutalaisia, sillä isienkin takia juutalaiset ovat kalliita ja senkin tiedän, että tulee vielä aika, jolloin juutalaisista monet kääntyvät uskomaan Jeesukseen.
Tämän palstan aihe todellakin on Jeesus ja se tarkoittaa sitä, että täällä saavat vapaasti yhdessä uskovaiset kasvaa Jeesuksen tuntemisessa, eli en usko, että tämän palstan aihe on se, että tyrmätään Jeesuksen usko ja halveksitaan meitä, jotka tiedämme Jeesuksen olevan Jumalan Sana, joka tuli valmistetussa ruumiissa tänne ja opetti kolmen vuoden aikana Jumalan tuntemisen ja uhrautui meidän syntiemme puolesta ja antoi meille sovituksen Itsensä kanssa. - diana*
nythän kirjoitti:
sinä puhut omaa luuloasi ja tietoasi. Olen ihminen, joka opettaa jokaisen kunnioittamaan kaikkia ihmisiä ja en ikinä ole vihannut juutalaisia, sillä isienkin takia juutalaiset ovat kalliita ja senkin tiedän, että tulee vielä aika, jolloin juutalaisista monet kääntyvät uskomaan Jeesukseen.
Tämän palstan aihe todellakin on Jeesus ja se tarkoittaa sitä, että täällä saavat vapaasti yhdessä uskovaiset kasvaa Jeesuksen tuntemisessa, eli en usko, että tämän palstan aihe on se, että tyrmätään Jeesuksen usko ja halveksitaan meitä, jotka tiedämme Jeesuksen olevan Jumalan Sana, joka tuli valmistetussa ruumiissa tänne ja opetti kolmen vuoden aikana Jumalan tuntemisen ja uhrautui meidän syntiemme puolesta ja antoi meille sovituksen Itsensä kanssa....Jeesus kestä kritiikkiä?
Kyllä jokaisen kristityn sisällä on ajatus, että
niin kauan juutalaisten kärsimys on sallittua, kunnes kääntyvät Jeesus uskoon.
Luuletteko te omistavanne Jumalan.
Jeesus on vain kompastuskivi, jolla Jumala koettelee ihmisten uskollisuutta hänelle.
Joka siihen kompastuu, se ruhjoutuu.
Israel on olemassa niiden uskollisten tähden, jotka eivät ole kääntyneet muihin uskontoihin, kuten kristinuskoon. - Uuttakin Testamenttia
diana* kirjoitti:
...Jeesus kestä kritiikkiä?
Jeesus on vain kompastuskivi, jolla Jumala koettelee ihmisten uskollisuutta hänelle.
Israel on olemassa niiden uskollisten tähden, jotka eivät ole kääntyneet muihin uskontoihin, kuten kristinuskoon.mutta et käsitä sitä. Jeesus on Jumalan Sana ja joka hylkää Sanan kompastuu siihen ja joka ei usko sitä niin hän ruhjoontuu, tai kun Jumalan Sana osoittaa ihmisen vääryyden niin Sana kaatuu tämän väärintekijän päälle ja näin tämä uskoton murskaantuu, sillä SANA TUOMITSEE ja kenelläkään joka ei ole uskonut Sanaan ei ole puolustajaa.
Jumalan valtakuntaa tuli ensin saarnata juutalisille, mutta koska he eivät sitä ottaneet vastaan annettiin se meille, jotka otimme sen vastaan ja teemme sen hedelmää.
Matteus 21
42 Jeesus sanoi heille: "Ettekö ole koskaan lukeneet kirjoituksista: 'Se kivi, jonka rakentajat hylkäsivät, on tullut kulmakiveksi; Herralta tämä on tullut ja on ihmeellinen meidän silmissämme'?
43 Sentähden minä sanon teille: Jumalan valtakunta otetaan teiltä pois ja annetaan kansalle, joka tekee sen hedelmiä.
44 Ja joka tähän kiveen kaatuu, se ruhjoutuu, mutta jonka päälle se kaatuu, sen se murskaa."
45 Kun ylipapit ja fariseukset kuulivat nämä hänen vertauksensa, ymmärsivät he, että hän puhui heistä.
46 Ja he olisivat tahtoneet ottaa hänet kiinni, mutta pelkäsivät kansaa, koska se piti häntä profeettana. - Jeesuksen sanan saattaja
diana* kirjoitti:
...Jeesus kestä kritiikkiä?
Israel on olemassa niiden uskollisten tähden, jotka eivät ole kääntyneet muihin uskontoihin, kuten kristinuskoon.Jutalaiset Israel ei se ole heistä kerotava Raamatun Sanassa.
Tiedätkö ne, jotka ottivat Jeesuksen vastaan ja Raamatun Sanan Jeesuksen, joka on lunastanut meidät, ristillä Golkatalla kuoli meidän syntiemme tähden.
Häneen uskoen ja hänen Sanansa joka on, Jumala antoi Pojallensa meidät.
Hänen sovitus työn kautta, Jumala näkee meidät puhtaina.
Me jotka uskomme olemme Hengellinen Israel.
Kaikki ne, jotka uskovat Jeesuksen sovitus työhön.
Olemme pelastuva Jeesuksen kautta.
Jumala on antanut meidät Kristukselle, sen tähden Juutalaiset, jotka eivät usko eivät ole myöskään perillisiä.
Mooseksen kautta annettiin pelastus sille Israilille, jotka uskovat.
He ovat perivä Jumalan valtakunnan, jotka eivät usko he kompatuvat ja joutuvat käätymään valitsemaltaan tieltä ja löytämään totuuden.
Kuulkoot tai olkoot kuulematta.
Israilin kansa on ollut aina uppiniskainen kansa.
Heillekkin on Sana annettu, jokainen maanpäällä saa valita ottakoo vastaan Jumalan pelastuksen Jeesuksessa vai ei. - diana*
Uuttakin Testamenttia kirjoitti:
mutta et käsitä sitä. Jeesus on Jumalan Sana ja joka hylkää Sanan kompastuu siihen ja joka ei usko sitä niin hän ruhjoontuu, tai kun Jumalan Sana osoittaa ihmisen vääryyden niin Sana kaatuu tämän väärintekijän päälle ja näin tämä uskoton murskaantuu, sillä SANA TUOMITSEE ja kenelläkään joka ei ole uskonut Sanaan ei ole puolustajaa.
Jumalan valtakuntaa tuli ensin saarnata juutalisille, mutta koska he eivät sitä ottaneet vastaan annettiin se meille, jotka otimme sen vastaan ja teemme sen hedelmää.
Matteus 21
42 Jeesus sanoi heille: "Ettekö ole koskaan lukeneet kirjoituksista: 'Se kivi, jonka rakentajat hylkäsivät, on tullut kulmakiveksi; Herralta tämä on tullut ja on ihmeellinen meidän silmissämme'?
43 Sentähden minä sanon teille: Jumalan valtakunta otetaan teiltä pois ja annetaan kansalle, joka tekee sen hedelmiä.
44 Ja joka tähän kiveen kaatuu, se ruhjoutuu, mutta jonka päälle se kaatuu, sen se murskaa."
45 Kun ylipapit ja fariseukset kuulivat nämä hänen vertauksensa, ymmärsivät he, että hän puhui heistä.
46 Ja he olisivat tahtoneet ottaa hänet kiinni, mutta pelkäsivät kansaa, koska se piti häntä profeettana.....on nimenomaan annettu juutalaisille.
Sinulla ei olisi edes Jumalaa, ilman juutalaisia.
Sana ei ole ihminen, se on tekstiä, joka löytyy
Raamatusta. Viisautta ja ymmärrystä pitää pyytää
sen tajuamiseen.
Sana opettaa nimenomaan elämään oikein, ja loppu
on Jumalan kädessa. Hän on oikeudenmukaisuus = vanhurskaus. - diana*
Jeesuksen sanan saattaja kirjoitti:
Jutalaiset Israel ei se ole heistä kerotava Raamatun Sanassa.
Tiedätkö ne, jotka ottivat Jeesuksen vastaan ja Raamatun Sanan Jeesuksen, joka on lunastanut meidät, ristillä Golkatalla kuoli meidän syntiemme tähden.
Häneen uskoen ja hänen Sanansa joka on, Jumala antoi Pojallensa meidät.
Hänen sovitus työn kautta, Jumala näkee meidät puhtaina.
Me jotka uskomme olemme Hengellinen Israel.
Kaikki ne, jotka uskovat Jeesuksen sovitus työhön.
Olemme pelastuva Jeesuksen kautta.
Jumala on antanut meidät Kristukselle, sen tähden Juutalaiset, jotka eivät usko eivät ole myöskään perillisiä.
Mooseksen kautta annettiin pelastus sille Israilille, jotka uskovat.
He ovat perivä Jumalan valtakunnan, jotka eivät usko he kompatuvat ja joutuvat käätymään valitsemaltaan tieltä ja löytämään totuuden.
Kuulkoot tai olkoot kuulematta.
Israilin kansa on ollut aina uppiniskainen kansa.
Heillekkin on Sana annettu, jokainen maanpäällä saa valita ottakoo vastaan Jumalan pelastuksen Jeesuksessa vai ei....on varmaan se Paavalin sinetti, se ihmisen luku.
- uskomatta, sillä
diana* kirjoitti:
....on nimenomaan annettu juutalaisille.
sen tajuamiseen.
on Jumalan kädessa. Hän on oikeudenmukaisuus = vanhurskaus.sinullakin on vapaa tahto ja saat valita itse mitä tahdot, mutta tässä on sinulle totuus, lue, tai ole lukematta:
Johannes 1
1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
4 Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.
5 Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt.
6 Oli mies, Jumalan lähettämä; hänen nimensä oli Johannes.
7 Hän tuli todistamaan, todistaaksensa valkeudesta, että kaikki uskoisivat hänen kauttansa.
8 Ei hän ollut se valkeus, mutta hän tuli valkeudesta todistamaan.
9 Totinen valkeus, joka valistaa jokaisen ihmisen, oli tulossa maailmaan.
10 Maailmassa hän oli, ja maailma on hänen kauttaan saanut syntynsä, ja maailma ei häntä tuntenut.
11 Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan.
12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,
13 jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta.
14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.
15 Johannes todisti hänestä ja huusi sanoen: "Tämä on se, josta minä sanoin: se, joka minun jälkeeni tulee, on ollut minun edelläni, sillä hän on ollut ennen kuin minä." - diana*
uskomatta, sillä kirjoitti:
sinullakin on vapaa tahto ja saat valita itse mitä tahdot, mutta tässä on sinulle totuus, lue, tai ole lukematta:
Johannes 1
1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
4 Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.
5 Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt.
6 Oli mies, Jumalan lähettämä; hänen nimensä oli Johannes.
7 Hän tuli todistamaan, todistaaksensa valkeudesta, että kaikki uskoisivat hänen kauttansa.
8 Ei hän ollut se valkeus, mutta hän tuli valkeudesta todistamaan.
9 Totinen valkeus, joka valistaa jokaisen ihmisen, oli tulossa maailmaan.
10 Maailmassa hän oli, ja maailma on hänen kauttaan saanut syntynsä, ja maailma ei häntä tuntenut.
11 Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan.
12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,
13 jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta.
14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.
15 Johannes todisti hänestä ja huusi sanoen: "Tämä on se, josta minä sanoin: se, joka minun jälkeeni tulee, on ollut minun edelläni, sillä hän on ollut ennen kuin minä.",,,ei ole vain Uusi Testamentti.
Uudessa Testamentissa on niin paljon VT:N väärennettyä ja muutettua tekstiä.
Lue aina ne viittauset VT;n puolelle, ja sieltä koko luku, ei vain lause, joka sieltä on otettu,
silloin huomaat, että VT.ssä puhutaan aivan muusta, kuin UT väittää. - olen todennut,
diana* kirjoitti:
,,,ei ole vain Uusi Testamentti.
Uudessa Testamentissa on niin paljon VT:N väärennettyä ja muutettua tekstiä.
Lue aina ne viittauset VT;n puolelle, ja sieltä koko luku, ei vain lause, joka sieltä on otettu,
silloin huomaat, että VT.ssä puhutaan aivan muusta, kuin UT väittää.että kaikki viitaukset eivät pidä paikkaansa, mutta nehän ovatkin ihmisten lisäyksiä ja ihminen on vajavainen.
Minä tunnen Jeesuksen ja on turha millään konstilla pyrkiä saamaan uskoani muuksi muuttumaan, eli se on täydellisen mahdotonta. Jeesus on antanut minulle uuden elämän ja saan elää rauhassa Jumalan valtakunnassa ja rakastaa kaikkia ihmisiä, eli näin yksinkertaista on usko Jeesukseen, joka täytti kaiken lain ja käsky on meille annettu rakastaa ja kaiken lisäksi se rakkaus tulee Jumalalta, eli ei me omin voimin rakasteta, vaan elämme Jeesuksessa ja siksi me rakastamme Jumalan ihmeellisellä, suorastaan yli ymmärryksen käyvällä rakkaudella.
Jeesus on aivan sama Jumala, mikä on Vanhan Testamentin Jumala, eli Isä, Poika ja Pyhä Henki on yksi Jumala. Kun sinä alennat ja halveksit Jeesusta, sinä käyt Jumalaa vastaan ja itsekkin tiedät mikä siitä on seurauksena.
Armoajan mentyä kaikki yhdistyy yhdeksi, eli me jotka uskomme saamme elää Jumalassa. - diana*
olen todennut, kirjoitti:
että kaikki viitaukset eivät pidä paikkaansa, mutta nehän ovatkin ihmisten lisäyksiä ja ihminen on vajavainen.
Minä tunnen Jeesuksen ja on turha millään konstilla pyrkiä saamaan uskoani muuksi muuttumaan, eli se on täydellisen mahdotonta. Jeesus on antanut minulle uuden elämän ja saan elää rauhassa Jumalan valtakunnassa ja rakastaa kaikkia ihmisiä, eli näin yksinkertaista on usko Jeesukseen, joka täytti kaiken lain ja käsky on meille annettu rakastaa ja kaiken lisäksi se rakkaus tulee Jumalalta, eli ei me omin voimin rakasteta, vaan elämme Jeesuksessa ja siksi me rakastamme Jumalan ihmeellisellä, suorastaan yli ymmärryksen käyvällä rakkaudella.
Jeesus on aivan sama Jumala, mikä on Vanhan Testamentin Jumala, eli Isä, Poika ja Pyhä Henki on yksi Jumala. Kun sinä alennat ja halveksit Jeesusta, sinä käyt Jumalaa vastaan ja itsekkin tiedät mikä siitä on seurauksena.
Armoajan mentyä kaikki yhdistyy yhdeksi, eli me jotka uskomme saamme elää Jumalassa.on kirkkoisä Athanasioksen 300-luvulla tekemä kekesintö, koska Jeesuksesta haluttiin tehdä jumala.
En mitä toki ole sinua käännyttämässä, mutta kannattaa lukea Sanaa ihan itse, eikä uskoa kaikkea, mitä sanotaan.
Ihmiseen ei kannata luottaa, vaikka se olisi
Rovasti.
Kunhan puhuvat, että palkkansa saavat. - enää tarvitsekkaan
diana* kirjoitti:
on kirkkoisä Athanasioksen 300-luvulla tekemä kekesintö, koska Jeesuksesta haluttiin tehdä jumala.
En mitä toki ole sinua käännyttämässä, mutta kannattaa lukea Sanaa ihan itse, eikä uskoa kaikkea, mitä sanotaan.
Rovasti.
Kunhan puhuvat, että palkkansa saavat.ottaa ihmisten kautta oppia. Aikanaan piti ottaa ja siksi kävin kirkossa ja raamattupiirissä, mutta tuli aika, jolloin Jeesus käski minun lähteä ulos kirkosta ja raamattupiiristä, sillä niissä opettettiin vajavaisesti Pyhästä Hengestä. Alkuopetus on oikea, eli luterilainen yhteisö tuntee Jeesuksen, mutta Pyhän Hengen osuus on aikamoisen tuntematon ja siksi he eivät tiedä, että Jeesus antaa omilleen Henkikasteen ja tämän Henkikasteen yhteydessä meidät liitetään Jeesuksen ruumiiseen, eli Jumalaan.
Ilman Pyhän Hengen tuntemista Sanan todistajana ei tänne Suomeenkaan saada koskaan yhteistä uskoa, joka tekee eläväksi jokaisen uskovaisen ja antaa rauhan ja ilon.
Sinun tulisi ymmärtää, että minä en puhu, enkä opeta mitään muuta, kuin sen minkä olen itse saanut kokea ja sen, minkä Jeesus on minulle ensin opettanut. diana* kirjoitti:
on kirkkoisä Athanasioksen 300-luvulla tekemä kekesintö, koska Jeesuksesta haluttiin tehdä jumala.
Rovasti.
Kunhan puhuvat, että palkkansa saavat.Se että Jeesuksen Jumalauus "virallistettiin" 300-luvulla,johtui juuri siitä että oli ilmennyt harhaopetusta tämän asian suhteen ja tämän takia piispat kokoontuivat yhteen.
Jeesusta oli toki Kristinuskon alusta asti pidetty Jumalana.Ei Jeesuksesta tehty Jumalaa 300-luvulla,Hän oli sitä alusta asti.- hildurvonhopsis
diana* kirjoitti:
....on nimenomaan annettu juutalaisille.
sen tajuamiseen.
on Jumalan kädessa. Hän on oikeudenmukaisuus = vanhurskaus.http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000283&posting=22000000036589853
Lue huolellisesti tuo viesti. - diana*
hildurvonhopsis kirjoitti:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000283&posting=22000000036589853
Lue huolellisesti tuo viesti...en lue linkkejä, koska vastaan itsekin aina henkilökohtaisesti, enkä vanhoilla vastauksilla.
Toistoa asioissa tietenkin tulee, koska on eri ihmisten kanssa tekemisissä. - diana*
juhani1965 kirjoitti:
Se että Jeesuksen Jumalauus "virallistettiin" 300-luvulla,johtui juuri siitä että oli ilmennyt harhaopetusta tämän asian suhteen ja tämän takia piispat kokoontuivat yhteen.
Jeesusta oli toki Kristinuskon alusta asti pidetty Jumalana.Ei Jeesuksesta tehty Jumalaa 300-luvulla,Hän oli sitä alusta asti.riittää yksi juutalainen mies jumalaksi, ja Nikean kirkkoisien vahvistus asialle, niin ei ole isot vaatimukset.
Mutta älkää vaatiko juutalaisia uskomaan tuota, koska heistä se on varmasti huvittavaa, ja lisäksi he ovat saaneet kärsiä liian paljon tuon
hullutuksen takia. - hildurvonhopsis
diana* kirjoitti:
..en lue linkkejä, koska vastaan itsekin aina henkilökohtaisesti, enkä vanhoilla vastauksilla.
Toistoa asioissa tietenkin tulee, koska on eri ihmisten kanssa tekemisissä.Siunaan sinuakin Diana*
Kirjoittanut: hildurvonhopsis 17.7.2008 klo 11.18
Poista oma viesti
Sinähän olet lukutaitoinen ihminen, niin sinun pitäisi jo ymmärtää asioita. Jokin 'kuori' siinä sinun sydämesi ympärillä on, kun et ota Jeesusta elämäsi Vapahtajaksi ja Herraksesi.
Sinulta puuttuu usko Jeesukseen ja Pyhä Henki.
Pyhä Henki: Jeesus lupasi omilleen Pyhän Hengen
15 Jos te minua rakastatte, niin te pidätte minun käskyni.
16 Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti,
17 totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä; mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on teissä oleva.
18 En minä jätä teitä orvoiksi; minä tulen teidän tykönne. Joh 14:15-1814
Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut. Joh. 14:26
13 Mutta kun hän tulee, Totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa.
14 Hän on minut kirkastava, sillä hän ottaa minun omastani ja julistaa teille.
15 Kaikki, mitä Isällä on, on minun; sentähden minä sanon, että hän ottaa minun omastani ja julistaa teille. Joh. 16:13-15
Sentähden minä teen teille tiettäväksi, ettei kukaan, joka puhuu Jumalan Hengessä, sano: "Jeesus olkoon kirottu", ja ettei kukaan voi sanoa: "Jeesus olkoon Herra", paitsi Pyhässä Hengessä. 1.Kor. 12:3
Mutta te, rakkaani, rakentakaa itseänne pyhimmän uskonne perustukselle, rukoilkaa Pyhässä Hengessä. Juud. 1:20
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible
Siunatkaa Israelia ja rukoilkaa juutalaisten puolesta
http://www.laverdaduniversal.org/siunisr.html
"Ja minä siunaan niitä, jotka sinua siunaavat, ja kiroan ne, jotka sinua kiroavat, ja sinussa tulevat siunatuiksi kaikki sukukunnat maan päällä." (1Moos.12:3)
"Minä olen Herra, sinun Isäsi Aabrahamin Jumala ja Iisakin Jumala. Tämän maan, jonka päällä sinä makaat, minä annan sinulle ja sinun jälkeläisillesi.
Ja sinun jälkeläistesi paljous on oleva kuin maan tomu, ja sinä leviät länteen ja itään, pohjoiseen ja etelään, ja sinussa ja sinun siemenessäsi tulevat siunatuiksi kaikki sukukunnat maan päällä.
Ja katso, minä olen sinun kanssasi ja varjelen sinua, missä ikinä kuljet, ja saatan sinut takaisin tähän maahan; sillä minä en jätä sinua, ennenkuin olen toteuttanut sen, minkä minä olen sinulle puhunut." (1.Moos.28:13-15)
"Siionista on tuleva pelastaja, hän poistaa jumalattoman menon Jaakobista. Ja tämä on oleva minun liittoni heidän kanssaan, kun minä otan pois heidän syntinsä."
Evankeliumin kannalta he kyllä ovat vihollisia teidän tähtenne, mutta valinnan kannalta he ovat rakastettuja isien tähden. Sillä ei Jumala armolahjojansa ja kutsumistansa kadu." (Room.11:26-29)
"Toivottakaa rauhaa Jerusalemille, menestykööt ne, jotka sinua rakastavat" (Ps. 122:6)
"Silloin minä käännän kansani Israelin kohtalon, ja he rakentavat jälleen autiot kaupungit ja asuvat niissä, he istuttavat viinitarhoja ja juovat niiden viiniä, he tekevät puutarhoja ja syövät niiden hedelmiä. Minä istutan heidät omaan maahansa, eikä heitä enää revitä pois maastansa, jonka minä olen heille antanut, sanoo Herra, sinun Jumalasi."(Aamos 9:14-15)
Haluatko sinä olla osallinen Jumalan suunnitelmissa, vai taistella niitä vastaan omaksi tuhoksesi? Saanen ehdottaa: Siunatkaamme Israelia, siunatkaamme juutalaisia, toivottakaamme rauhaa Jerusalemille!
22 Ja Herra puhui Moosekselle sanoen:
23 "Puhu Aaronille ja hänen pojillensa ja sano: Siunatessanne israelilaisia sanokaa heille:
24 Herra siunatkoon sinua ja varjelkoon sinua;
25 Herra valistakoon kasvonsa sinulle ja olkoon sinulle armollinen;
26 Herra kääntäköön kasvonsa sinun puoleesi ja antakoon sinulle rauhan.
27 Näin he laskekoot minun nimeni israelilaisten ylitse, ja minä siunaan heitä. (4 Moos 6:22-27)
Meidän tulee rukoilla kaikkien edestä. Jumala käskee siunata myös Israelia (4 Moos 6:22-27 ja
Rukoilkaamme myös Aaabrahamin toisen pojan, Ismaelin, jälkeläisten puolesta.
Siunatkaa myös Suomen kansaa. Rukoilkaa myös pilkkaajien ja parjaajien puolesta, sillä he eivät tiedä mitä he tekevät.
26 Herra kääntäköön kasvonsa sinun puoleesi ja antakoon sinulle rauhan. (4 Moos 6:24-26)
"siunatkaa niitä, jotka teitä kiroavat, rukoilkaa niiden edestä, jotka teitä parjaavat." (Luuk.6:28)
"Siunatkaa vainoojianne, siunatkaa, älkääkä kirotko." (Room.12:14)
"Älkää kostako pahaa pahalla, älkää herjausta herjauksella, vaan päinvastoin siunatkaa; sillä siihen te olette kutsututkin, että siunauksen perisitte." (1.Piet.3:9)
Psalmi 100:5
Hänen armonsa pysyy iankaikkisesti ja hänen uskollisuutensa polvesta polveen. - hildurvonhopsis
diana* kirjoitti:
riittää yksi juutalainen mies jumalaksi, ja Nikean kirkkoisien vahvistus asialle, niin ei ole isot vaatimukset.
Mutta älkää vaatiko juutalaisia uskomaan tuota, koska heistä se on varmasti huvittavaa, ja lisäksi he ovat saaneet kärsiä liian paljon tuon
hullutuksen takia.Etkö ole kuullut, että Israelissa tulee joka päivä juutalaisia ja arabeja uskoon. Heistä tulee siis messiaanisia juutalaisia ja messiaanisia arabeja?
Ei se ole KAIKILLE hullutusta, että juutalainen Jeesus, Juutalaisten Kuningas, Messias on meidän kristittyjen ja monien juutalaisten Vapahtaja.
Sinulle Diana* se on vielä hullutusta.
http://www.raamatullapaahan.com/ diana* kirjoitti:
riittää yksi juutalainen mies jumalaksi, ja Nikean kirkkoisien vahvistus asialle, niin ei ole isot vaatimukset.
hullutuksen takia.Me uskomme että "se yksi juutalainen mies" oli/on Jumalihminen ja Nikea vahvisti sen mitä alakuseurakunta oli uskonut alusta asti.
Ja Juutalaisilla on uskonnonvapaus siinä kuin muillakin.
Ja Juutalaiskansa on saanut monesti kärsiä uppiniskaisuuden takia niinkuin VT:stä voidaan lukea ja eräänlaista hullutustahan se uppiniskaisuus tietenkin on.
- hildurvonhopsis
Sinähän olet lukutaitoinen ihminen, niin sinun pitäisi jo ymmärtää asioita. Jokin 'kuori' siinä sinun sydämesi ympärillä on, kun et ota Jeesusta elämäsi Vapahtajaksi ja Herraksesi.
Sinulta puuttuu usko Jeesukseen ja Pyhä Henki.
Pyhä Henki: Jeesus lupasi omilleen Pyhän Hengen
16 Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti,
17 totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä; mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on teissä oleva.
18 En minä jätä teitä orvoiksi; minä tulen teidän tykönne. Joh 14:15-1814
Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut. Joh. 14:26
13 Mutta kun hän tulee, Totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa.
15 Kaikki, mitä Isällä on, on minun; sentähden minä sanon, että hän ottaa minun omastani ja julistaa teille. Joh. 16:13-15
Sentähden minä teen teille tiettäväksi, ettei kukaan, joka puhuu Jumalan Hengessä, sano: "Jeesus olkoon kirottu", ja ettei kukaan voi sanoa: "Jeesus olkoon Herra", paitsi Pyhässä Hengessä. 1.Kor. 12:3
Mutta te, rakkaani, rakentakaa itseänne pyhimmän uskonne perustukselle, rukoilkaa Pyhässä Hengessä. Juud. 1:20
Siunatkaa Israelia ja rukoilkaa juutalaisten puolesta
http://www.laverdaduniversal.org/siunisr.html
"Ja minä siunaan niitä, jotka sinua siunaavat, ja kiroan ne, jotka sinua kiroavat, ja sinussa tulevat siunatuiksi kaikki sukukunnat maan päällä." (1Moos.12:3)
"Minä olen Herra, sinun Isäsi Aabrahamin Jumala ja Iisakin Jumala. Tämän maan, jonka päällä sinä makaat, minä annan sinulle ja sinun jälkeläisillesi.
Ja sinun jälkeläistesi paljous on oleva kuin maan tomu, ja sinä leviät länteen ja itään, pohjoiseen ja etelään, ja sinussa ja sinun siemenessäsi tulevat siunatuiksi kaikki sukukunnat maan päällä.
Ja katso, minä olen sinun kanssasi ja varjelen sinua, missä ikinä kuljet, ja saatan sinut takaisin tähän maahan; sillä minä en jätä sinua, ennenkuin olen toteuttanut sen, minkä minä olen sinulle puhunut." (1.Moos.28:13-15)
"Siionista on tuleva pelastaja, hän poistaa jumalattoman menon Jaakobista. Ja tämä on oleva minun liittoni heidän kanssaan, kun minä otan pois heidän syntinsä."
Evankeliumin kannalta he kyllä ovat vihollisia teidän tähtenne, mutta valinnan kannalta he ovat rakastettuja isien tähden. Sillä ei Jumala armolahjojansa ja kutsumistansa kadu." (Room.11:26-29)
"Toivottakaa rauhaa Jerusalemille, menestykööt ne, jotka sinua rakastavat" (Ps. 122:6)
"Silloin minä käännän kansani Israelin kohtalon, ja he rakentavat jälleen autiot kaupungit ja asuvat niissä, he istuttavat viinitarhoja ja juovat niiden viiniä, he tekevät puutarhoja ja syövät niiden hedelmiä. Minä istutan heidät omaan maahansa, eikä heitä enää revitä pois maastansa, jonka minä olen heille antanut, sanoo Herra, sinun Jumalasi."(Aamos 9:14-15)
Haluatko sinä olla osallinen Jumalan suunnitelmissa, vai taistella niitä vastaan omaksi tuhoksesi? Saanen ehdottaa: Siunatkaamme Israelia, siunatkaamme juutalaisia, toivottakaamme rauhaa Jerusalemille!
22 Ja Herra puhui Moosekselle sanoen:
23 "Puhu Aaronille ja hänen pojillensa ja sano: Siunatessanne israelilaisia sanokaa heille:
26 Herra kääntäköön kasvonsa sinun puoleesi ja antakoon sinulle rauhan.
27 Näin he laskekoot minun nimeni israelilaisten ylitse, ja minä siunaan heitä. (4 Moos 6:22-27)
Meidän tulee rukoilla kaikkien edestä. Jumala käskee siunata myös Israelia (4 Moos 6:22-27 ja
Rukoilkaamme myös Aaabrahamin toisen pojan, Ismaelin, jälkeläisten puolesta.
Siunatkaa myös Suomen kansaa. Rukoilkaa myös pilkkaajien ja parjaajien puolesta, sillä he eivät tiedä mitä he tekevät.
26 Herra kääntäköön kasvonsa sinun puoleesi ja antakoon sinulle rauhan. (4 Moos 6:24-26)
"siunatkaa niitä, jotka teitä kiroavat, rukoilkaa niiden edestä, jotka teitä parjaavat." (Luuk.6:28)
"Siunatkaa vainoojianne, siunatkaa, älkääkä kirotko." (Room.12:14)
"Älkää kostako pahaa pahalla, älkää herjausta herjauksella, vaan päinvastoin siunatkaa; sillä siihen te olette kutsututkin, että siunauksen perisitte." (1.Piet.3:9)
Psalmi 100:5
Hänen armonsa pysyy iankaikkisesti ja hänen uskollisuutensa polvesta polveen.- lukisi tuon viestisi.
Hänellä on erittäin hyvät mahdollisuudet saada Henkikaste, koska hänellä on tarve etsiä oikeudenmukaisuutta ja hyviä tekoja tänne, mutta hänellä ei vielä ole ymmärrystä siihen, että Pyhä Henki on voima, jonka avulla oikeudenmukaisuus ja hyvät teot tulevat siunatuksi.
Ilman Pyhää Henkeä ei ole Sanaa, vaan on vain sana, jolla ei ole kykyä olla ELÄVÄKSI TEKEVÄ JUMALAN SANA.
Sanan ja Pyhän Hengen liitto on elävänveden lähde, Herra ja joka tästä lähteestä juo saa janonsa sammuttaa, mutta joka tämän lähteen hylkää, joutuu tomuun kirjoitetuksi. - diana*
...Jumalan oiekudenmukaisuus pysyköön iänkaikkisesti.
Ja sehän pysyy, kunhan pahat voimat syöstään
vallasta.
Pitää pureutua hyvin syvälle sinne omaan sisimpään ja katsoa rohkesti mitä sieltä löytyy. - oikein miellelläni
diana* kirjoitti:
...Jumalan oiekudenmukaisuus pysyköön iänkaikkisesti.
Ja sehän pysyy, kunhan pahat voimat syöstään
vallasta.
Pitää pureutua hyvin syvälle sinne omaan sisimpään ja katsoa rohkesti mitä sieltä löytyy.sisimpääni, sillä Jeesus on tehnty siitä Sanan mukaisen, eli tyhjensi vanhan ja antoi uuden tilalle ja siksi löydän sisimmästäni Jumalan lahjoittaman ihmeellisen rakkauden ja olen vapaa, niin vapaa, että sitä ei voi muut, kuin Jeesuksen pelastamat käsittää.
Johannes 8
31 Niin Jeesus sanoi niille juutalaisille, jotka uskoivat häneen: "Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani;
32 ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi".
33 He vastasivat hänelle: "Me olemme Aabrahamin jälkeläisiä emmekä ole koskaan olleet kenenkään orjia. Kuinka sinä sitten sanot: 'Te tulette vapaiksi'?"
34 Jeesus vastasi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: jokainen, joka tekee syntiä, on synnin orja.
35 Mutta orja ei pysy talossa iäti; Poika pysyy iäti. - diana*
oikein miellelläni kirjoitti:
sisimpääni, sillä Jeesus on tehnty siitä Sanan mukaisen, eli tyhjensi vanhan ja antoi uuden tilalle ja siksi löydän sisimmästäni Jumalan lahjoittaman ihmeellisen rakkauden ja olen vapaa, niin vapaa, että sitä ei voi muut, kuin Jeesuksen pelastamat käsittää.
Johannes 8
31 Niin Jeesus sanoi niille juutalaisille, jotka uskoivat häneen: "Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani;
32 ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi".
33 He vastasivat hänelle: "Me olemme Aabrahamin jälkeläisiä emmekä ole koskaan olleet kenenkään orjia. Kuinka sinä sitten sanot: 'Te tulette vapaiksi'?"
34 Jeesus vastasi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: jokainen, joka tekee syntiä, on synnin orja.
35 Mutta orja ei pysy talossa iäti; Poika pysyy iäti....ja tuo Poika ja esikoinen on Israelin kansa.
Niinkuin Egyptille aikoinaan sanottiin: - jättää sinut
diana* kirjoitti:
...ja tuo Poika ja esikoinen on Israelin kansa.
Niinkuin Egyptille aikoinaan sanottiin:väittämään omiasi, sillä harmillisesti sinä uskot tuohon väitteesesi, etkä kuitenkaan tiedä, että ihmisellä jolla ei ole vanhan liiton uskoa, eikä uuden liiton uskoa, ei ole uskoa ollenkaan.
- diana*
jättää sinut kirjoitti:
väittämään omiasi, sillä harmillisesti sinä uskot tuohon väitteesesi, etkä kuitenkaan tiedä, että ihmisellä jolla ei ole vanhan liiton uskoa, eikä uuden liiton uskoa, ei ole uskoa ollenkaan.
,,,sinä olet uskontopalstalla, jos ei sinulla
ole uskoa mihinkään?
Minä olen täällä, koska minulla on järki/tieto/ukso Jumalaan.
Jätetään vaan tältä erää, palataa toiste asiaan,
jos kohdataan. Mutta lue sitä Vanhaa testamenttia myös, vaikka Jesajaa.
Ei minua tarvitse uskoa, voi itse lukea. - diana*
diana* kirjoitti:
,,,sinä olet uskontopalstalla, jos ei sinulla
ole uskoa mihinkään?
Minä olen täällä, koska minulla on järki/tieto/ukso Jumalaan.
Jätetään vaan tältä erää, palataa toiste asiaan,
jos kohdataan. Mutta lue sitä Vanhaa testamenttia myös, vaikka Jesajaa.
Ei minua tarvitse uskoa, voi itse lukea....anteeksi kaikki kirjoitusvirheet, edellisessäkin näkyy olevan, olen vähän malttamaton, pitäisi tarkistaa huolellisemmin.
Mutta kukas meistä täydellinen. - noita virheitä
diana* kirjoitti:
...anteeksi kaikki kirjoitusvirheet, edellisessäkin näkyy olevan, olen vähän malttamaton, pitäisi tarkistaa huolellisemmin.
Mutta kukas meistä täydellinen.tulee minullekin, kun välillä teen maallista työtä ja välillä tulen tänne kirjoittamaan ja aina en kerkeä edes läpi lukemaan mitä olen kirjoittanut.
Vanha Testamentti on minulle hyvin tuttu. Viime syksynä olin ulkomailla lomalla, mutta en tainnut paljon olla siellä, sillä Jumala laski niin suuren innon lukea Vanhaa Testamenttia, että suurin osa ajasta taisi kulua sen parissa.
Että Jeesukselle olisi uhrattu ihmisiä johtuu varmaan väärinkäsityksestä,koska en minä ainakaan tiedä että olisi uhrattu.
- diana*
Pitäiskö pikkuisen lukea juutalaisen kansan historiaa tämän kahdentuhannen vuoden ajalta.
- että juutalaisten
kärsimykset ovat Jumalan syytä ja hän kuvittelee, että Jeesus ja Hänen omansa vihaavat juutalaisia sen takia, kun juutalaiset naulitsivat Jeesuksen ristille. Jeesus ja Hänen perheensä rakastavat juutalaisiakin, mutta luulouskovaiset vihaavat.
Diana* ei käsitä, että hänkin kuuluu heihin, jotka rikkovat vanhan liiton ja sen takia hän ja monet, monet muut ovat nyt ilman suojelusta ja varjelusta ja sitäkään Diana* ei käsitä, että Jumala on koko päivän ojentanut käsiään juutalaisiakin kohden ja osoittanut heille lukemattomat armot, että he tulisivat Häneen suojaan, sillä edeltänäkemisensä kautta Jumala näki, että juutalaisten kohtalo on kauhistuttava ja paha tulee kiduttamaan tuota suojatonta kansaa mielin määrin. Voi, kunpa kansa olisikin mennyt turvaan Jumalan luokse, mutta kuten Mooseksen virressä kerrotaan kansa ei tahtonut. - diana*
että juutalaisten kirjoitti:
kärsimykset ovat Jumalan syytä ja hän kuvittelee, että Jeesus ja Hänen omansa vihaavat juutalaisia sen takia, kun juutalaiset naulitsivat Jeesuksen ristille. Jeesus ja Hänen perheensä rakastavat juutalaisiakin, mutta luulouskovaiset vihaavat.
Diana* ei käsitä, että hänkin kuuluu heihin, jotka rikkovat vanhan liiton ja sen takia hän ja monet, monet muut ovat nyt ilman suojelusta ja varjelusta ja sitäkään Diana* ei käsitä, että Jumala on koko päivän ojentanut käsiään juutalaisiakin kohden ja osoittanut heille lukemattomat armot, että he tulisivat Häneen suojaan, sillä edeltänäkemisensä kautta Jumala näki, että juutalaisten kohtalo on kauhistuttava ja paha tulee kiduttamaan tuota suojatonta kansaa mielin määrin. Voi, kunpa kansa olisikin mennyt turvaan Jumalan luokse, mutta kuten Mooseksen virressä kerrotaan kansa ei tahtonut....vaan kristittyjen, koska heissä on joku kummallinen ihmisuhrihenki.
Pitää olla ihmisuhreja, kannibalistista lihan syöntiä ja veren juontia. Muuten ei tunnu missään.
Liitto on ikuinen, eikä Jumala ole peruuttanut lupauksiaan kansalleen. Kotona ovat, ei siihen Jeesusta tarvittu.
Kristittyjen mielestä heidän pitäisi taas rikkoa Jumalaa vastaan, ja kääntyä toiseen uskontoon.
Mooseksen ajoista on kauan aikaa, nyt eletään tätä päivää, ja eräät ovat päässeet luvattuun maahan. Kristittyjen hengellinen Israel on mielikuvitusta, ei mitään muuta. - sinä olet kehitellyt
diana* kirjoitti:
...vaan kristittyjen, koska heissä on joku kummallinen ihmisuhrihenki.
Pitää olla ihmisuhreja, kannibalistista lihan syöntiä ja veren juontia. Muuten ei tunnu missään.
Liitto on ikuinen, eikä Jumala ole peruuttanut lupauksiaan kansalleen. Kotona ovat, ei siihen Jeesusta tarvittu.
Kristittyjen mielestä heidän pitäisi taas rikkoa Jumalaa vastaan, ja kääntyä toiseen uskontoon.
Mooseksen ajoista on kauan aikaa, nyt eletään tätä päivää, ja eräät ovat päässeet luvattuun maahan. Kristittyjen hengellinen Israel on mielikuvitusta, ei mitään muuta.meistä Jumalaan uskovista noin kamalia asioita. Vai olemme me kannibalisteja, jos käymme Jeesuksen asettamalla muistoaterialla.
Etkö edes sitä tiedä, että todelliset kannibalistit olivat niiden vieraita jumalia palvelevien parissa, joista Jumala kertoo vihaisena ja surullisena, sillä hehän uhrasivat tälle Molokille tyttäriään ja poikiaan.
Me emme uhraa mitään, eikä ikinä meidän tarvitse uhrata mitään, sillä Itse Jumala soivitti meidät Itsensä kanssa ja teki kertakaikkisen sovituksen ja näin esti muut uhraukset. - diana*
sinä olet kehitellyt kirjoitti:
meistä Jumalaan uskovista noin kamalia asioita. Vai olemme me kannibalisteja, jos käymme Jeesuksen asettamalla muistoaterialla.
Etkö edes sitä tiedä, että todelliset kannibalistit olivat niiden vieraita jumalia palvelevien parissa, joista Jumala kertoo vihaisena ja surullisena, sillä hehän uhrasivat tälle Molokille tyttäriään ja poikiaan.
Me emme uhraa mitään, eikä ikinä meidän tarvitse uhrata mitään, sillä Itse Jumala soivitti meidät Itsensä kanssa ja teki kertakaikkisen sovituksen ja näin esti muut uhraukset.,,,kuuntele vähän itseäsi. Kun pakanat, esim. Maya-kansat lepyttivät vihaisia jumalia, niin niille uhtattiin ihmisiä.
Nyt te olette vinksauttaneet vähän mutkalle asiaa, keksimällä, että se olikin jumala itse, joka uhrasi itselleen, ihmiseksi muuttuneen itsensä.
Ja sitten, kun viisaat juutalaiset eivät tätä
hullutusta usko, eivätkä käänny uskomaan, niin miljoonia ja taas miljoonia juutalaisia on surmattu historian saatossa sen takia.
Eivätkö silloin ole hulluuden alttarille uhrattuja ihmisiä, ja siellä on taustalla Jeesus
uskonto. - cybo-ceronimo-cabriel-61
diana* kirjoitti:
,,,kuuntele vähän itseäsi. Kun pakanat, esim. Maya-kansat lepyttivät vihaisia jumalia, niin niille uhtattiin ihmisiä.
Nyt te olette vinksauttaneet vähän mutkalle asiaa, keksimällä, että se olikin jumala itse, joka uhrasi itselleen, ihmiseksi muuttuneen itsensä.
Ja sitten, kun viisaat juutalaiset eivät tätä
hullutusta usko, eivätkä käänny uskomaan, niin miljoonia ja taas miljoonia juutalaisia on surmattu historian saatossa sen takia.
Eivätkö silloin ole hulluuden alttarille uhrattuja ihmisiä, ja siellä on taustalla Jeesus
uskonto.//Ja sitten, kun viisaat juutalaiset eivät tätä
uskonto.//
- Etkö nyt itse hyökkää kuollutta miestä vastaan, jonka puolustajina toimii vajaavaiset ihmiset?
Esimerkin omaisesti, jos valmistan erinomaisen työ-välineen, jonka tarkoitukset pidän visusti tarkoituksen-mukaisesti positiivisessa hyöty-käytössä ja jonka joku kehveli ottaa sitten negatiiviseen käyttöön, vääristäen ideani, eli positiivisen hyöty-käytön-idean niin, että työ-välineestä tuleekin--> alistus,vahingoitus,peloitus väline, siis vallan-väline käyttäjän itsensä motiivien vuoksi. Voiko tällöin minua--> työ-välineen tekijänä syyttää, tai työ-välinettä tuon itsenäisen negatiivisen toimijan työ-välineen väärästä käytöstä?
Pitääkö koko hyvä idea pilata korostamalla välineen negatiivista käyttöä?
Eikö ennemmin he, jotka käyttävät työ-välineeksi tarkoitettua esinettä väärin, ole ennemmin tuomittava, kuin työ-väline, tai sen tekijä? - diana*
cybo-ceronimo-cabriel-61 kirjoitti:
//Ja sitten, kun viisaat juutalaiset eivät tätä
uskonto.//
- Etkö nyt itse hyökkää kuollutta miestä vastaan, jonka puolustajina toimii vajaavaiset ihmiset?
Esimerkin omaisesti, jos valmistan erinomaisen työ-välineen, jonka tarkoitukset pidän visusti tarkoituksen-mukaisesti positiivisessa hyöty-käytössä ja jonka joku kehveli ottaa sitten negatiiviseen käyttöön, vääristäen ideani, eli positiivisen hyöty-käytön-idean niin, että työ-välineestä tuleekin--> alistus,vahingoitus,peloitus väline, siis vallan-väline käyttäjän itsensä motiivien vuoksi. Voiko tällöin minua--> työ-välineen tekijänä syyttää, tai työ-välinettä tuon itsenäisen negatiivisen toimijan työ-välineen väärästä käytöstä?
Pitääkö koko hyvä idea pilata korostamalla välineen negatiivista käyttöä?
Eikö ennemmin he, jotka käyttävät työ-välineeksi tarkoitettua esinettä väärin, ole ennemmin tuomittava, kuin työ-väline, tai sen tekijä?.... mutta näin se on mennyt.
Minä en nyt ota kantaa mamma, enkä iskä Jumaliin,
ne ovat sinun heiniäsi.
Minulla on vain yksi. - cybo-ceronimo-cabriel-61
diana* kirjoitti:
.... mutta näin se on mennyt.
Minä en nyt ota kantaa mamma, enkä iskä Jumaliin,
ne ovat sinun heiniäsi.
Minulla on vain yksi.//Oli mitä oli
.... mutta näin se on mennyt.
Minulla on vain yksi.//
- Juu, meinasin vaan [aiheessa pysyen], että ihmetyttää, miksi Nasaretilaista syytät siitä, että häneen kulminoituneessa [menneessä&tulevassa] syvällisessä opetuksessa olevat 'helmet' ja sitä kautta sen mukaiset teot, tai oikeastaan paljolti tekemättömyys[ilki-kurisen], eivät tavoita m-o-t-i-i-v-e-i-l-t-a-a-n a-r-v-e-l-u-t-t-a-v-i-a tahoja.
Nimitäin se on j-u-u-r-i jutun juoni, siis punnita mm. motiivit ja sydämen-tilat sanan avulla?
//Minä en nyt ota kantaa mamma, enkä iskä Jumaliin,
ne ovat sinun heiniäsi.//
- Joo siitähän ei ollutkaan puhe.
Annetaan siis Itseni Yhteydet olla, voisin kuitenkin huomauttaa, että ne eivät liity millään'lailla moninaisuuden jumaliin,kuten vt:n Jahveen,tai Allahiin ja mitä miljoonia muita näitä onkaan. - hildurvonhopsis
diana* kirjoitti:
...vaan kristittyjen, koska heissä on joku kummallinen ihmisuhrihenki.
Mooseksen ajoista on kauan aikaa, nyt eletään tätä päivää, ja eräät ovat päässeet luvattuun maahan. Kristittyjen hengellinen Israel on mielikuvitusta, ei mitään muuta.1. Aik. 16:36
Ylistetty olkoon Herra, Israelin Jumala, iankaikkisesta iankaikkiseen." Ja kaikki kansa sanoi: "Amen", ja ylisti Herraa.
Ei sinulle kukaan "tuputa uutta uskontoa" vaan
HENKILÖÄ, Jumalan Poikaa Jeesusta sinulle esittelemme, niin kuin Raamattu opettaa.
Israelin Jumala on Hän, jota mekin palvomme ja palvelemme. Israelin Jumala uhrasi oman Poikansa meidän syntiemme sovitukseksi. Muita ihmisuhreja ei toki vaadita. Mitä sinä höpötät kannibalismista?
Me luemme Vanhaa - ja Uutta Testamenttia.
Lue sinäkin:
http://www.raamatullapaahan.com/ diana* kirjoitti:
Pitäiskö pikkuisen lukea juutalaisen kansan historiaa tämän kahdentuhannen vuoden ajalta.
Olen kyllä lukenut ja niinkuin VT:stä saadaan lukea Juutalaiskansa kärsi monesti koska oli tottelematon,epäuskoinen ja uppiniskainen Jumalaa kohtaan.
Ja jos tarkoitat holocaustia,niin turha siitä on Jeesusta syyttää.Eiköhän sielläkin ollut asialla kaikkeen pahaan kykenevä ihminen.
- hmmmmm....
Dianaa, kun ei tiedä mitään Jeesuksesta.
- hildurvonhopsis
Diana* rukoilen puolestasi Israelin Jumalaa ja meidän Herraamme Jeesusta Kristusta.
Älä ole epäuskoinen, vaan usko!
Jeesus sanoi hänelle: "Sinä uskot, koska sait nähdä minut. Autuaita ne, jotka uskovat, vaikka eivät näe."
Mark. 16:14; Luuk. 24:36-43; Joh. 20:19-29
ILMESTYKSET YHTEEN KOKOONTUNEILLE OPETUSLAPSILLE
Mark. 16:14
Viimein Jeesus ilmestyi myös yhdelletoista opetuslapselleen heidän ollessaan aterialla. Hän moitti heidän epäuskoaan ja heidän sydämensä kovuutta, kun he eivät olleet uskoneet niitä, jotka olivat nähneet hänet kuolleista nousseena.
Jeesus ilmestyy apostoleille
Luuk. 24:36
Kun he vielä puhuivat tästä, yhtäkkiä Jeesus itse seisoi heidän keskellään ja sanoi: "Rauha teille."
24:37 He pelästyivät suunnattomasti, sillä he luulivat näkevänsä aaveen.
24:38 Mutta Jeesus sanoi heille: "Miksi te olette noin kauhuissanne? Miksi teidän mieleenne nousee epäilyksiä?
24:39 Katsokaa minun käsiäni ja jalkojani: minä tässä olen, ei kukaan muu. Koskettakaa minua, nähkää itse. Ei aaveella ole lihaa eikä luita, niin kuin te näette minussa olevan."
24:40 Näin puhuessaan hän näytti heille kätensä ja jalkansa.
24:41 Kuitenkaan he eivät vielä tienneet, mitä uskoa, niin iloissaan ja ihmeissään he nyt olivat. Silloin Jeesus kysyi: "Onko teillä täällä mitään syötävää?"
24:42 He antoivat hänelle palan paistettua kalaa
24:43 ja näkivät, kuinka hän otti sen käteensä ja söi.
Jeesus ilmestyy opetuslapsilleen
Joh. 20:19
Samana päivänä, viikon ensimmäisenä, opetuslapset olivat illalla koolla lukittujen ovien takana, sillä he pelkäsivät juutalaisia. Yhtäkkiä Jeesus seisoi heidän keskellään ja sanoi: "Rauha teille!"
20:20 Tämän sanottuaan hän näytti heille kätensä ja kylkensä. Ilo valtasi opetuslapset, kun he näkivät Herran.
20:21 Jeesus sanoi uudelleen: "Rauha teille! Niin kuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minä teidät."
20:22 Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki.
20:23 Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi."
20:24 Yksi kahdestatoista opetuslapsesta, Tuomas, josta käytettiin myös nimeä Didymos, ei ollut muiden joukossa, kun Jeesus tuli.
20:25 Toiset opetuslapset kertoivat hänelle: "Me näimme Herran." Mutta Tuomas sanoi: "En usko. Jos en itse näe naulanjälkiä hänen käsissään ja pistä sormeani niihin ja jos en pistä kättäni hänen kylkeensä, minä en usko."
20:26 Viikon kuluttua Jeesuksen opetuslapset olivat taas koolla, ja Tuomas oli toisten joukossa. Ovet olivat lukossa, mutta yhtäkkiä Jeesus seisoi heidän keskellään ja sanoi: "Rauha teille!"
20:27 Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi: tässä ovat käteni. Ojenna kätesi ja pistä se kylkeeni. Älä ole epäuskoinen, vaan usko!"
20:28 Silloin Tuomas sanoi: "Minun Herrani ja Jumalani!"
20:29 Jeesus sanoi hänelle: "Sinä uskot, koska sait nähdä minut. Autuaita ne, jotka uskovat, vaikka eivät näe."
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible- Entiteetti
Lue Sinä Hyvä, hildurvonhopsis, tämä.
"35 Tämän kaiken te saitte nähdä todistukseksi siitä, että Herra on Jumala ja ettei hänen lisäkseen ole ketään toista.
36 Taivaasta hän antoi teidän kuulla äänensä kasvattaakseen teitä, ja maan päällä hän antoi teidän nähdä suuren tulensa, ja te kuulitte hänen sanansa tulen keskeltä."
5 Moo 4:35,36 - hildurvonhopsis
Entiteetti kirjoitti:
"35 Tämän kaiken te saitte nähdä todistukseksi siitä, että Herra on Jumala ja ettei hänen lisäkseen ole ketään toista.
36 Taivaasta hän antoi teidän kuulla äänensä kasvattaakseen teitä, ja maan päällä hän antoi teidän nähdä suuren tulensa, ja te kuulitte hänen sanansa tulen keskeltä."
5 Moo 4:35,36Lue sinä tämä:
"…Kaikki ovat samassa asemassa, sillä kaikki ovat tehneet syntiä ja ovat vailla Jumalan kirkkautta mutta saavat hänen armostaan lahjaksi vanhurskauden, koska Kristus Jeesus on lunastanut heidät vapaiksi. Hänet Jumala on asettanut sovitusuhriksi, hänen verensä tuo sovituksen uskossa vastaanotettavaksi. Näin Jumala on osoittanut vanhurskautensa. Pitkämielisyydessään hän jätti menneen ajan synnit rankaisematta, mutta nyt meidän aikanamme hän osoittaa vanhurskautensa: hän on itse vanhurskas ja tekee vanhurskaaksi sen, joka uskoo Jeesukseen." (Room 3:22-26) (1992 käännös)
Joh. 20:19-29
Samana päivänä, viikon ensimmäisenä, opetuslapset olivat illalla koolla lukittujen ovien takana, sillä he pelkäsivät juutalaisia. Yhtäkkiä Jeesus seisoi heidän keskellään ja sanoi: "Rauha teille!"
20:20 Tämän sanottuaan hän näytti heille kätensä ja kylkensä. Ilo valtasi opetuslapset, kun he näkivät Herran.
20:21 Jeesus sanoi uudelleen: "Rauha teille! Niin kuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minä teidät."
20:22 Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki.
20:23 Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi."
20:24 Yksi kahdestatoista opetuslapsesta, Tuomas, josta käytettiin myös nimeä Didymos, ei ollut muiden joukossa, kun Jeesus tuli.
20:25 Toiset opetuslapset kertoivat hänelle: "Me näimme Herran." Mutta Tuomas sanoi: "En usko. Jos en itse näe naulanjälkiä hänen käsissään ja pistä sormeani niihin ja jos en pistä kättäni hänen kylkeensä, minä en usko."
20:26 Viikon kuluttua Jeesuksen opetuslapset olivat taas koolla, ja Tuomas oli toisten joukossa. Ovet olivat lukossa, mutta yhtäkkiä Jeesus seisoi heidän keskellään ja sanoi: "Rauha teille!"
20:27 Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi: tässä ovat käteni. Ojenna kätesi ja pistä se kylkeeni. Älä ole epäuskoinen, vaan usko!"
20:28 Silloin Tuomas sanoi: "Minun Herrani ja Jumalani!"
20:29 Jeesus sanoi hänelle: "Sinä uskot, koska sait nähdä minut. Autuaita ne, jotka uskovat, vaikka eivät näe."
18 En minä jätä teitä orvoiksi; minä tulen teidän tykönne. Joh 14:15-18
14 Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut. Joh. 14:26
22 se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta.
23 Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
24 ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
25 jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
26 jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen. Room. 3:22-26 (1933/1938 Raamatun käännös)(Room 3:22-26) (1992 Raamatun käännös)22 Tämä Jumalan vanhurskaus tulee uskosta Jeesukseen Kristukseen, ja sen saavat omakseen kaikki, jotka uskovat. Kaikki ovat samassa asemassa, [Room. 10:12; Gal. 3:28; Kol. 3:11]
23 sillä kaikki ovat tehneet syntiä ja ovat vailla Jumalan kirkkautta [Room. 11:32; Gal. 3:22]
24 mutta saavat hänen armostaan lahjaksi vanhurskauden, koska Kristus Jeesus on lunastanut heidät vapaiksi. [Room. 5:1; Ef. 1:7, 2:8; Tit. 3:5]
25 Hänet Jumala on asettanut sovitusuhriksi, hänen verensä tuo sovituksen uskossa vastaanotettavaksi. Näin Jumala on osoittanut vanhurskautensa. Pitkämielisyydessään hän jätti menneen ajan synnit rankaisematta, [Ap. t. 13:38,39, 17:30; Room. 5:9; 2. Kor. 5:19; Hepr. 9:15]
26 mutta nyt meidän aikanamme hän osoittaa vanhurskautensa: hän on itse vanhurskas ja tekee vanhurskaaksi sen, joka uskoo Jeesukseen. [Gal. 2:16]
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible - hildurvonhopsis
Entiteetti kirjoitti:
5 Moo 4:35,36Minulle tulee joka päivä kronologisen Raamatunluku projektin Päivän Teksti.
Lue tuo tämän päivän teksti selityksineen.
Jo Vanhassa Testamentissa kerrottiin Jeesuksesta, Messiaasta.
Lisäksi luen Raamattua joka päivä, käyn seurakunnassa ja minulla on Raamattu-piiri kotonani (eri seurakuntien ja kirkkkokuntien ihmisiä). Paljon olen oppinut 20 vuoden aikana, kun olen ollut uskossa ja paljon vielä haluan oppia lisää.
------------------------------------------------------------
UUDEN TESTAMENTIN LUKUKAPPALE
Luuk. 24:44-49; Ap. t. 1:3-8; Mark. 16:19; Luuk. 24:50-53; Ap. t. 1:9-12
ILMESTYS OPETUSLAPSILLE JERUSALEMISSA
JEESUKSEN TAIVAASEEN ASTUMINEN
Kirjoitusten täyttyminen
Luuk. 24:44
Jeesus sanoi heille: "Tätä minä tarkoitin, kun ollessani vielä teidän kanssanne puhuin teille. Kaiken sen tuli käydä toteen, mitä Mooseksen laissa, profeettojen kirjoissa ja psalmeissa on minusta kirjoitettu."
24:45 Nyt hän avasi heidän mielensä ymmärtämään kirjoitukset.
24:46 Hän sanoi heille: "Näin on kirjoitettu. Kristuksen tuli kärsiä kuolema ja kolmantena päivänä nousta kuolleista,
24:47 ja kaikille kansoille, Jerusalemista alkaen, on hänen nimessään saarnattava parannusta ja syntien anteeksiantamista.
24:48 Te olette tämän todistajat.
24:49 Minä lähetän teille sen, minkä Isäni on luvannut. Pysykää tässä kaupungissa, kunnes saatte varustukseksenne voiman korkeudesta."
Ap. t. 1:3
Heille hän myös monin kiistattomin todistein osoitti kuolemansa jälkeen olevansa elossa. Hän näyttäytyi heille neljänkymmenen päivän aikana useasti ja puhui Jumalan valtakunnasta.
1:4 Ollessaan heidän kanssaan aterialla Jeesus sanoi: "Älkää lähtekö Jerusalemista, vaan jääkää odottamaan sitä, minkä Isä on teille luvannut ja mistä olette minulta kuulleet.
1:5 Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä. Siihen ei ole enää montakaan päivää."
Jeesus otetaan taivaaseen
1:6 Silloin ne, jotka olivat koolla, kysyivät häneltä: "Herra, onko nyt tullut se aika, jolloin sinä rakennat Israelin valtakunnan uudelleen?"
1:7 Hän vastasi: "Ei teidän kuulu tietää aikoja eikä hetkiä, jotka Isä oman valtansa nojalla on asettanut.
1:8 Mutta te saatte voiman, kun Pyhä Henki tulee teihin, ja te olette minun todistajani Jerusalemissa, koko Juudeassa ja Samariassa ja maan ääriin saakka."
Mark. 16:19
Kun Herra Jeesus oli puhunut heille tämän, hänet otettiin ylös taivaaseen ja hän istuutui Jumalan oikealle puolelle.
Jeesus otetaan taivaaseen
Luuk. 24:50
Jeesus vei opetuslapset ulos kaupungista, lähelle Betaniaa, ja siellä hän kohotti kätensä ja siunasi heidät.
24:51 Siunatessaan hän erkani heistä, ja hänet otettiin ylös taivaaseen.
24:52 He kumartuivat maahan asti ja osoittivat hänelle kunnioitustaan, ja sitten he riemua täynnä palasivat Jerusalemiin.
24:53 He olivat alati temppelissä ja ylistivät Jumalaa.
Ap. t. 1:9
Kun hän oli sanonut tämän, he näkivät, kuinka hänet otettiin ylös, ja pilvi vei hänet heidän näkyvistään.
1:10 Ja kun he Jeesuksen etääntyessä vielä tähysivät taivaalle, heidän vieressään seisoi yhtäkkiä kaksi valkopukuista miestä.
1:11 Nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te siinä seisotte katselemassa taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teidän luotanne taivaaseen, tulee kerran takaisin, samalla tavoin kuin näitte hänen taivaaseen menevän."
1:12 Silloin he lähtivät tuolta vuorelta, jota kutsutaan Öljymäeksi ja joka on lähellä Jerusalemia, sapatinmatkan* päässä. He palasivat Jerusalemiin
JORIN ALUSTUS TEKSTIIN
Opetuslapset olivat Galileassa noin 40 päivän ajan, josta Luukas todistaa Apostolien tekojen alussa sanoin:
"Heille hän myös monin kiistattomin todistein osoitti kuolemansa jälkeen olevansa elossa. Hän näyttäytyi heille neljänkymmenen päivän aikana useasti ja puhui Jumalan valtakunnasta." (Ap. t. 1:3)
Toisin sanoen Jeesus valmisti opetuslapsia vielä reilun kuukauden ajan siihen tehtävään, johon hän oli heidät alunperin valinnut. Luukkaan evankeliumin teksti sitaatti kertoo meille jotain siitä, mitä Herra vielä opetti seuraajilleen Jumalan valtakunnasta (Luuk. 24:44-49).
Luukkaan teksti alkaa Jeesuksen sanoilla "Tätä minä tarkoitin, kun ollessani vielä teidän kanssanne puhuin teille." Jeesus viittasi pääsiäisviikon tapahtumiin, jolloin kaikki oli vielä niin kuin ennen.
Siinä sanat "tätä minä tarkoitin" viittaavat tapahtumasarjaan alkaen pitkäperjantain tragediasta kestäen aina palmusunnuntain illan iloon saakka (Luuk. 22:39-24:43). Loppuosa, eli "kun ollessani vielä teidän kanssanne puhuin teille", viittaa aikaan juuri ennen kärsimystä ja ylösnousemista (Luuk. 19:28-22:38; Joh. 12:12-17:26), jolloin Jeesus valmisti opetuslapset kohtaamaan käsittämättömät käänteet. Tuona aikana Jeesus puhui kuolemastaan ja kärsimyksestä, jonka messias joutuisi kohtaamaan täyttääkseen tehtävänsä.
Opetuslapset olivat täten saaneet Jeesukselta yksityiskohtaista opetusta kärsimystä ja ylösnousemusta jo ennen pääsiäistä. He tunsivat entuudestaan kohtuullisen hyvin Vanhan testamentin kirjoitukset ja messiasprofetiat. Ja nyt opetuslapset olivat itse silmännäkijätodistajia Vanhan testamentin ennustusten täyttymiselle.
Jeesuksen ylösnousemuksen ymmärtämisen jälkeen opetuslapset saattoivat lausua 'aamenen' Jeesuksen sanoille "Kaiken sen tuli käydä toteen, mitä Mooseksen laissa, profeettojen kirjoissa ja psalmeissa on minusta kirjoitettu.", koska he olivat omin silmin nähneet, kuinka profetiat täyttyivät Herrassa.
Siitä huolimatta heiltä edelleen puuttui 'jotain', koska jakeen 45 mukaan Jeesus avasi heidän ymmärryksensä 'kirjoituksille': "Nyt hän avasi heidän mielensä ymmärtämään kirjoitukset."
Opetuslapset olivat omin silmin nähneet ja todistaneet Vanhan testamentin ennustusten täyttyneen Jeesuksessa, mutta se ei riittänyt siihen, että he olisivat vielä "ymmärtäneet kirjoitukset" niin kuin Jeesus tahtoi heidän ymmärtävän. Hän tahtoi avata opetuslasten mielet näkemään kirjoituksissa jotain, mitä he eivät olleet niistä vielä ymmärtäneet.
Mitä siis Jeesus opetti heille 40 päivän aikana? Millä tavoin opetuslasten mielet olivat 'suljetut ymmärtämään kirjoituksia'?
Kyse oli tapahtumien oleellisimman merkityksen ymmärtämisestä, mistä opetuslapsilta puuttui edelleen 'kaikkein oleellisin'. Tietoisuus tapahtumien kulusta ja yksittäisten ennustusten täyttymisestä ei riittänyt, jos tapahtumien syvempi merkitys oli edelleen epäselvä.
Selitän hieman mitä tarkoitan. Esimerkiksi jos kaupassa osaan katsoa tuotteiden hinnat ja olen oppinut laskemaan ne yhteen, mutta kuitenkaan en osaa soveltaa tietämystä siihen, minkä verran minulla on lompakossa rahaa, on ymmärrykseni riittämätön. Minulle ei ole hyötyä ymmärryksestäni, koska en osaa soveltaa sitä tarpeisiini.
Samalla tavalla opetuslasten ymmärrys oli vielä puutteellinen. Heidän piti oppia ymmärtämään, miksi kirjoitusten piti täyttyä niin kuin tapahtui, ja etenkin mitä merkitystä tapahtuneella oli heille itselleen (Luuk. 24:46-47). Vasta sen jälkeen he olivat valmiit siirtymään ennustusten seuraavaan 'vaiheeseen', eli aikaan, kun oli heidän vuoronsa astua toteuttamaan Vanhan testamentin ennustuksia. Mutta ensin heidän piti siis ymmärtää, mitä Jeesuksen kärsimys ja ylösnousemus merkitsivät heidän itsensä kannalta.
Kun he ensin ymmärsivät Kristuksen sovitustyön kautta saamansa pelastuksen lahjan arvon, he ymmärsivät mitä olivat Kristuksessa saaneet. Se teki evankeliumista heille aivan liian arvokkaan pitää vain omana tietonaan. Sovitustyön merkityksen ymmärtäminen omakohtaisesti valmisti heidät täten julistamaan evankeliumia edelleen toisille. Se, mitä he olivat saaneet Herralta, oli jotain niin valtavaa, että se kuului saattaa kaikkien tietoon.
Tapahtumat, joista he olivat todistaneet aiemmin sivustaseuraajina, olivat uuden ymmärryksen myötä muuttuneet henkilökohtaiseksi pelastuksen sanomaksi. Kristuksen työn merkityksen omakohtainen sisäistäminen antoi tapahtuneelle uuden arvon ja sisällön; ei ollut kyse ulkonaisesta kokemuksesta tai ihmeestä, vaan aarteesta, henkilökohtaisesta pelastuksen lahjasta. Se oli jotain niin valtavaa, ettei sitä sopinut pimittää muilta, vaan siitä tuli kertoa kaikille (Luuk. 24:48-49).
Me jokainen olemme apostolien tavoin ylösnousemusvoiman todistajia. Todistuksemme Herrasta voidaan kiteyttää vaikkapa profeetta Jesajan sanoihin:
"Te olette minun todistajani, sanoo Herra, minun palvelijani, jonka minä olen valinnut, jotta te tuntisitte minut ja uskoisitte minuun ja ymmärtäisitte, että minä se olen. Ennen minua ei ole luotu yhtäkään jumalaa, eikä minun jälkeeni toista tule. Minä, minä olen Herra, eikä ole muuta pelastajaa, kuin minä." (Jes. 43:10-11)
KYSYMYS
Onko oma mieleni avoin ymmärtämään kirjoitukset?
LISÄÄ SAMASTA AIHEESTA
o http://kotisatama.net/fi/raamattujasana/viikonsana/sana.php?paivays=2006-04-25
o http://kotisatama.net/fi/raamattujasana/viikonsana/sana.php?paivays=1999-06-12
VANHAN TESTAMENTIN LUKUKAPPALE
Luettelo leeviläisistä ja papeista
1. Aik. 23:2-24:31
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä
Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai1109789Persut: haluamme lisää veroja!
Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki774982Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.694782Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.63251Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j92461Numero josta kaivattusi tulee mieleen
Onko jokin numero joka yhdistää teidät jotenkin? Älä laita puhelinnumeroa.1061696- 471506
Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet
🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.541471Jorman paluu sodasta Lieksaan oli katkera
Jorma Karhunen astui Lieksan asemalle. Aurinko paistoi, mutta Jorman maailma oli sumuinen. Takana oli se helvetti, jota591424Heräsin taas sinä mielessä
Miten voi haluta toista näin paljon? 😳 Kyllä meillä on muutenkin hyvä yhteys. Ehkä se tekee myös tästä niin voimakkaan?651341