Hyviä vinkkejä? Jotenkin aavistan totuuden, en vaan oikeen pysty 100% sitä uskomaan...
Entä jos epäonnistun vaikka tahdon tehdä oikein? Entä jos en koskaan onnistu... entä jos en tiedä mikä on oikein... näistä ehkä selviän, tähän vielä armo riittää..., mutta entä jos en tahdo tehdä oikein koska hävettää tai en uskalla?
taas kerran
10
340
Vastaukset
- _Mervi_
Mua on lohduttanut noissa jutuissa se, kun lukee miten pelkureita, pihalla ja heikkoja Jeesuksen opetuslapset oli. Siis Raamatusta kun lukee. Epäilivät ja usein ymmärsi Jeesuksen opetukset aluksi ihan väärin. Silti Jeesus ei karkottanut heitä pois luotaan. He sai viettää aikaa Jeesuksen kanssa, ja Jeesus opetti heitä vähitellen. Niin mekin saadaan tehdä.
Mieti vaikka Pietaria, jolta kysyttiin tunteeko hän Jeesusta, silloin kun Jeesus oli ottanut ihmisten synnit harteilleen, ja oli matkalla tuomittavaksi. "Silloin Pietari alkoi sadatella ja vannoi: "Minä en tunne sitä miestä." (Matt. 26:74) Pietaria hävetti. Hän ei uskaltanut. Jeesuksen armo ei loppunut häntä kohtaan.
>> Entä jos epäonnistun vaikka tahdon tehdä oikein?
Silloinpa oot hyvässä seurassa.
Paavali - Jumalan suuri evankelista sanoo itsestänsä:
- "En edes ymmärrä, mitä teen: en tee sitä, mitä tahdon, vaan sitä, mitä vihaan."
- "En tee sitä hyvää, mitä tahdon, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo."
- "Minä olen turmeltunut ihminen, synnin orjaksi myyty."
- "Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei"
- "Huomaan siis, että minua hallitsee tällainen laki: haluan tehdä hyvää, mutta en pääse irti pahasta."
- "Sisimmässäni minä iloiten hyväksyn Jumalan lain, mutta siinä, mitä teen, näen toteutuvan toisen lain, joka sotii sisimpäni lakia vastaan. Näin olen ruumiissani vaikuttavan synnin lain vanki."
- "Minä kurja ihminen! Kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?"
(nämä otteet oli Roomalaiskirjeen luvusta 7)
Ja hän päätyy siihen, että Jeesus pelastaa, Kiitos Hänelle! Jeesuksen rakkauden ja ristintyön vuoksi me saamme olla tämmöisinä Jumalan edessä ja uskoa Häneen.
Armo ei ole semmoista joka tulee tipoittain taivaasta kun oikein anoo. Vaan se on jotakin semmoista varmaa ja lujaa, joka asettuu tukevasti jalkojesi alle, ja alkaa kantaa sinua.
Parasta lääkettä näissä vaivoissa mun mielestä on perehtyä siihen mitä Jeesus opetti evankeliumeissa ja lukea Roomalaiskirjettä ja Galatalaiskirjettä. Ja käydä kuuntelemassa kun joku puhuu Jeesuksesta ja siitä, mitä hänen ristinkuolemansa merkitsee meille. Siitä saa voimaa tehdä enemmän oikein, uskaltaa enemmän, kun rakkaus Jumalaa kohtaan kasvaa. - "Puutarhuri"
Jumalan rakkauden määrä on niin valtavan suuri, ettei järkemme sitä ymmärrä, eikä kannata yrittääkään ymmärtää, koska pää halkeaa. Kysymys on ehkä ennemmin siitä, että kuinka paljon Hänen rakkauttaan rohkenet vastaanottaa.
Meille on kehittynyt valtavan paljon luuloja. Ne ovat toisilta saatuja heidän ajatuksiaan ja tulkintojaan Jumalasta, Jeesuksesta, rakkaudesta jne. Siis kaikista asioista, joista olet kuullut "jonkun mielipiteen tai ajatuksen". Olet kyllästetty "väärillä uskomuksilla", siksi kyselet "entä jos" ja ehkä häpeätkin itseäsi, koska sinut on kyllästetty silläkin "väärällä uskomuksella", että olisit mukamas häpeäpilkku tms.
Jumalan rakkaus riittää!! Hänen rakkautensa on sinuakin varten. Et luultavasti näe asioita vielä tarkasti, koska sinun ja Jumalan välillä on niin hirveän paljon ryteikköä. Et tiedä/tunne totuutta vielä omaksesi, koska "et näe Häntä" tuon ryteikön läpi.
Ryteikössä on kaikki ne negatiiviset piirteet, joita et ole vielä tunnistanut. Siellä on tunnistettuna jo häpeä, kuten mainitsit. Ihmisen sisällä on monia muitakin asioita, jotka "estävät Jumalan näkemisen ja kokemisen". Niin kauan, kun pelkäät katsoa totuutta silmiin, toipumisesi kestää.
Jonain päivänä huomaat, että ryteikkö sinun ja Jumalan välissä on raivattu pois. Ja raivaustyössä on ollut rakkaus.
Rakkaus voittaa kaiken. Kaikki se, minkä nimeät, tulee rakkauteen ja hyväksyt sen olemassaolon sekä päästät irti. Ymmärrät. Ja opit antamaan anteeksi.
Minä kutsun tietä paranemisen tieksi. Jumala ei koskaan hylkää, ihminen voi kääntää Jumalalle selkänsä, mutta Jumala ei hylkää. Ihminen pelkää tulla rakastetuksi, koska siitä rakastetuksi tulemisestakin on syötetty sinulle vääriä luuloja.
Etsi tie Jumalan luo. Hän auttaa sinua siinä. Pikkuhiljaa. Rakkaudessa ei ole pelkoa. Teet sen itsesi vuoksi ja Jeesuksen kunniaksi.- lain alla
missään saatavilla puhdasta opetusta??? En kestä enää mitään astianmakuisia saarnoja...
Sanaa tietysti luen aina kun pystyn... sitä ei oo myrkytetty, kaikkea vaan ei osaa ottaa vastaan. Joskus en pysty lukemaan kuin yöllä. Olen kuin vankilassa.
Joudun lain alle usein jonkun selvittämis asian kanssa... yleensä jonkun nolon tai vähäpätöisen... - on kilpi-
lain alla kirjoitti:
missään saatavilla puhdasta opetusta??? En kestä enää mitään astianmakuisia saarnoja...
Sanaa tietysti luen aina kun pystyn... sitä ei oo myrkytetty, kaikkea vaan ei osaa ottaa vastaan. Joskus en pysty lukemaan kuin yöllä. Olen kuin vankilassa.
Joudun lain alle usein jonkun selvittämis asian kanssa... yleensä jonkun nolon tai vähäpätöisen...rauhasen vajaatoiminta, mie oon aatellu että se saattas johtuu siitä, on ku "uskon kilpi" ois hukassa, tai en tiiä kumpi on syy ja kumpi seuraus. Nyt on kuiteki arvot pielessä, yritän säätää ite kohalleen kun arvauskeskus ei suostunu auttamaan... oon toki varovaine...
- Pähkylä
lain alla kirjoitti:
Joudun lain alle usein jonkun selvittämis asian kanssa... yleensä jonkun nolon tai vähäpätöisen...Mä suosittelen lukemaan Raamattua tämän Raamattu kannesta kanteen -ohjelman kanssa:
http://www.rkk-sansa.net/
Siinä käydään ihan vain Raamattua läpi niin, että pastori Jukka Norvanto selittää hiukan asian taustaa ja yleisimmän kristinuskon tulkinnan kyseisestä kohdasta. Mun mielestä siinä on mahdollisimman vähän astian makua ja tervejärkistä opetusta, joka pysyy Raamatussa. Kirjoitat, että olet lain alla. Raamatussa Galatalaiskirje on nimenomaan kirjoitettu niille, joilla on Jeesuksen ristintyön armo joutunut kadoksiin. Kannattaa lukea tai kuunnella noiden kuunnelmien kautta just Galatalaiskirjettä. Sitten varmaan Roomalaiskirje, sillä se sisältää selkeä uskonopin - miten asiat ovat. - laki ja evankeliumi
lain alla kirjoitti:
Joudun lain alle usein jonkun selvittämis asian kanssa... yleensä jonkun nolon tai vähäpätöisen...Täältä löytyy hyviä, terveitä, raamatullisia opetuksia eri aiheista:
http://www.sley.fi/luennot/ESITYS/
Niissä laki pysyy lakina ja armo 100%:na armona -eivätkä sekoitu puuroksi keskenään.
Jos nimittäin laki sekoittuu evankeliumiin, kuten joissain julistuksissa menee, siitä tulee semmoista puuroa, jota kenenkään vatsa ei kestä - eikä pää. Laki on lakia ja evankeliumi evankeliumia - niillä on omat tehtävänsä ja paikkansa. Laki on se, joka ajaa ihmisen evankeliumia tarvitsevaksi ja Jeesusta avuksi huutavaksi. Evankeliumi on se, joka pelastaa syntisen ihmisen. - _Mervi_
on kilpi- kirjoitti:
rauhasen vajaatoiminta, mie oon aatellu että se saattas johtuu siitä, on ku "uskon kilpi" ois hukassa, tai en tiiä kumpi on syy ja kumpi seuraus. Nyt on kuiteki arvot pielessä, yritän säätää ite kohalleen kun arvauskeskus ei suostunu auttamaan... oon toki varovaine...
>> ...tai en tiiä kumpi on syy ja kumpi seuraus.
Ainakin on hyvä tietää se, että kilpirauhasen vajaatoiminta aiheuttaa yleensä mielialan laskua ja masentunutta ajattelua itsestä, toisista ja koko maailmasta. Masentunut mieli ajattelee itsestä yleensä siihen tapaan, että "olen huono, syyllinen", ja siten, että joka tapauksessa käy huonosti. Siksi masentuneen on keskimääräistä vaikeampi uskoa, että olisi totta se, että syntinen ihminen saa syntinsä anteeksi Jeesuksen ristintyön tähden.
Lohdutukseksi nyt kun kilpi on hukassa:
Ps. 91:4
Hän levittää siipensä yllesi, ja sinä olet turvassa niiden alla. Hänen uskollisuutensa on sinulle muuri ja kilpi.
2. Sam. 22:3
Jumalani, sinuun minä turvaudun, sinä olet kallio, olet kilpeni, pelastukseni sarvi, olet vuori ja turvapaikka.
Ps. 3:3
Sinä, Herra, sinä olet minun kilpeni ja kunniani, sinä nostat minun pääni pystyyn.
Ps. 18:2
Sinä päästit minut turvaan, sinä olet vuorilinnani. Jumalani, sinuun minä turvaudun, sinä olet kallio, olet kilpeni, sinulta saan avun ja suojan.
Ps. 119:114
Sinä olet minun suojani ja kilpeni, sinun sanaasi minä panen toivoni. - "Puutarhuri"
lain alla kirjoitti:
Joudun lain alle usein jonkun selvittämis asian kanssa... yleensä jonkun nolon tai vähäpätöisen...Et tule saamaan mistään puhdasta opetusta, vaan KAIKKI opetus on astianmakuista. Sorry vaan, mutta niin se on, ettei yksikään vajavainen ihminen pysty siihen, mihin Jumala pystyy.
Jotta toi narinasi loppuu, niin otapa Raamattu käteesi ja aloita lukemaan. Siitä se lähtee, eikä tarvitse valittaa, että "onpa astianmakuista".
Menetpä mihin seurakuntaa tahansa, sielläkin opetus on astianmakuista!!
Jumala itse opettaa sinua, jos vaan otat vastaan Hänen Sanansa. Turhaan kiukuttelet minulle omasta pahastaolostasi käsin....
Joten Raamattu käteen ja anna Jumalan puhua, niin ei tarvitse narista.
- vinkkailija
Vinkki nro 1: "ratkaisevaa ei ole, mitä ihminen tahtoo tai ehtii, vaan se että Jumala armahtaa." (Room. 9:16)
Meillä on sellainen Jumala, joka
nostaa,
kantaa ja
pelastaa.
Jeesus on sinun sielusi Paimen. Hän on muuten todella hyvä siinä Paimenen hommassa! Osaa käsitellä meitä pässejäkin, jotka poukkoillaan oman tahdon mukaan sinne tänne. Siinä saa Paimen tulla piikkipensaikosta irrottelemaan usean kerran elämämme aikana. Hävettäähän se, kun näkee, että Paimenen kädet ovat verillä, kun joutui meidät noutamaan takaisin laumaansa.
"Sinä muistat tekosi, sinä häpeät, et tohdi suutasi avata häpeäsi tähden, kun minä annan anteeksi kaiken minkä olet tehnyt. Näin sanoo Herra Jumala." (Hes.16:63)
"Minun armoni riittää sinulle" - sanoi Jumala Paavalillekin. Jumalan armo riittää kantamaan sinunkin elämäsi painon. Tutustu Häneen. Siitä saat voimaa - Hän vaikuttaa sinuun ja muokkaa sydäntäsi aina kun kuulet tai luet Raamattua. Itse et pysty siihen. Jeesus opetti: "Mikä ihmiselle on mahdotonta, se on Jumalalle mahdollista." - u¤u¤u¤u¤u
Jeesus lupasi olla kanssamme joka päivä maailman loppuun asti.
Myös niinä päivinä jolloin epäonnistut.
Hän on kanssasi kun häpeät
ja hän on kanssasi kun et uskalla.
Voi olla että kun vanhenet ja kasvat Kristuksen tuntemisessa pääset joistakin noista "vaivoista" eroon joista nyt kärsit. Voi olla että kannat niitä mukanasi koko tämän maallisen vaelluksen ajan.
Elämä ja vaelluksesi ei ole sinun suorittamisesi varassa. Se ei seiso eikä kaadu sinun elämäsi varassa. Iankaikkinen elämä on lahja ja kristityn vaellukseen tulee tarvittava voima Jumalalta. Sinun tehtäväsi on levätä armon varassa ja tehdä se minkä Jumala on osallesi varannut. Ole vapaa ja epäonnistu rauhassa.
Sinusta ei tule parempaa kristittyä sillä, että et epäonnistu, vaan sietämätön olento.
Ihminen on uskossaan enemmän tai vähemmän surkea ja haavoittuva. Kummallista onkin, että Jumala voi sellaista käyttää. Täysin vajaamittaista yksilöä. Ihmisellä on oma paikkansa ja Jumalalla omansa. Niitä ei pidä sekoittaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h583611- 413486
Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062801Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv462536Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.541973Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151629- 321493
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p211409Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061307- 1801251