Chattaily jeesus ryhmissä

tulokasalokas

Oon tällänen vapaa-ajattelija ja menin johonkin suomi24 jeesus ryhmään chattaamaan.

Ei tarvinnu montaa sanaa sanoa kun joku tuli pyhän kirjansa takaa "ojentamaan" minua. En edes puhunu mistään loukkaavasta!

Jotenkin tuntuu että raamattu/jeesus on itseluottamuksen jatke. Ollaan niin erinomaisia niin erinomaisia kun ollaan uskossa. Toisaalta omassa epävarmuudessa haukutaan kaikki sivullliset ja ei olla yhteydessä pikkusenkaan poikkeaviin ihmisiin...

7

259

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kiltti täti

... joukkoon :)

Varmaan kyllä pian huomaat, että sama meininki se on täälläkin. Ihan kun tässä uskonnottomat olisivat vapaata riistaa milloin millekin aatesuunnalle.

Mutta jutustellaan vaan kaikessa rauhassa :)

• Itse tajusin uskoontullessani että olen kaikkia muuta kuin erinomainen.
      Eikä minulla ole minkäänlaista tarvetta haukkua ketään.Pyrin jutustelemaan kaikkien kanssa,siinähän sitä oppii toisen ihmisen arvoista ja vakaamuksesta.
      Ja ihmiset pyrin ottamaan ihmisinä,kunnioittamaan heidän uskoa/uskonnottomuutta ja vakaaumustaan.

• hihhuliuskovainen

>>>Itse tajusin uskoontullessani että olen kaikkia muuta kuin erinomainen.
        Eikä minulla ole minkäänlaista tarvetta haukkua ketään.Pyrin jutustelemaan kaikkien kanssa,siinähän sitä oppii toisen ihmisen arvoista ja vakaamuksesta.
        Ja ihmiset pyrin ottamaan ihmisinä,kunnioittamaan heidän uskoa/uskonnottomuutta ja vakaaumustaan.

• aina vaan

Nuo teidän kirjoituksen yritelmänne voisivat saada hieman suurempaa vastakaikua, jos ne vähän enemmän lähestyisivät suomen kieltä.

Ateistit ovat tunnetusti korkeasti koulutettuja ja erittäin kriittisiä pilkunviilaajia, joten vajavaisella kirjoitustaidolla heitä on perin vaikeaa ärsyttää muuhun kuin kyyniseen kommentointiin asianomaisen sivistystasosta.

Mitäpä jos te ensin opettelisitte kirjoittamaan suomen kieltä ja vasta sitten palaisitte tänne julistamaan sanomaanne? Vai käskikö se teidän näkymätön mielikuvitusystävänne Jeesus nimenomaan levittämään sanaa kaikelli kanssoilee mahtollisiman hoonolla paikalisela keelillä?

• ertert

Sitten olet toivottu tulokas tänne.

• Eufro

Juu no on kyllä kokemusta tuosta, että uskovainen pitää itseään niin maan parhaimpana ihmisenä. Ja oli niin koppavaa ja ylimielistä että.

Mutta ei pidä yleistämän. Eihän kaikki uskikset tuollaisia ole.

• Ateisti Atte

oma mielipiteeni itsestäni on, että en ole täydellinen ja itseasiassa ketään ei ole täydellinen...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Päivän Riikka: polttoöljyn hinta räjähti

Näyttää tuo putinismi ilmenevän persuissa myös Suomen yrittäjien kampittamisena. Polttoöljy on se katalyytti, joka pitää
      Maailman menoa
      36
      2141
    2. Mökkejä ostellaan nyt ihan hulluna!

Tyypilliset lainamäärät on yli 500 000€ mökkejä ostellessa eli erityisesti tuollaiset miljoonamökit on nyt suomalaisten
      Maailman menoa
      61
      1972
    3. Helsingin yllä valopalloja

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1508be00-28c9-4156-83dc-0be5e7aa3066 "Helsingin taivaalla lensi lauantaina puolen yön
      Sinkut
      121
      1910
    4. HÄLYYTYS!!

Ukraina se hyökkää jo Suomen maaperälle. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/645b83ce-e074-4f00-8b99-245d01b38a36
      NATO
      377
      1622
    5. Kovasti on hävittäjiä ilmassa. Nytkö se alkoi?

Onko nyt sota ?? `Vai harjoituksiako vain? Hävittäjät pörrää kovasti.
      Kouvola
      103
      1621
    6. Helsingin yllä lensi yöllä jotain outoa puolen yön aikaan valopalloja

Poliisi on saanut tapauksesta yhden havaintoilmoituksen. Valopalloja oli noin parikymmentä ILtalehdessä on video tapah
      Maailman menoa
      124
      1454
    7. Millainen on naisellinen nainen

Nyt kun taas mennään keikkuen kesään, niin millainen nainen on naisellinen? Pukeutuminen, olemus, puhetapa, jne. Vilma n
      Sinkut
      182
      1072
    8. Raamatullinen kaste

Seurakunnassamme kastettiin mm eräs muslimi, joka oli tullut uskoon. Hän oli ollut Suomessa viitisen vuotta. Hän oli lu
      Kaste
      53
      957
    9. Mitkä asiat kaivatun ajattelussa

Ihmetyttävät? Mikä on tullut yllätyksenä?
      Ikävä
      73
      885
    10. Mitkä olisivat kolme tärkeintä

vihjettä kaivatustasi?
      Ikävä
      27
      869
    Aihe