Sain luvan siirtää naapurin pihasta komeita oranssinvärisiä unikkoja omaan penkkiini, miten onnistun?
Keväällä kävin lapioimassa alkuja, kuolivat. Oli kyllä niin mahtavat juuret että saatoin lyödä lapiolla rikki..
Taitaa olla viisaampi ostaa siemenpussi?
Unikot
2
2846
Vastaukset 2
- Unikukko
Unikkojen siirtäminen harvoin onnistuu, niillä on pitkä juuri.
Jos istutat taimia, anna niitten olla kasvupaikallaan.
Siemeniä voi kylvää, mutta ostamalla muutaman idänunikontaimen/mukulan saa komeat kukat jo seuraavana kesänä ja valtavasti siemeniä kylkiäisenä.
Unikkoja on vaikka kuinka monenlaisia, mitähän lajia ne olivat, joita yritit siirtää ? - minä,
olen siirtänyt unikoita useasti ja joka kerta maan päällinen osa "kuolee" samana vuonna,lehdet kellastuu ja lopulta kuivuu pois,mutta tämä siksi että kasvi keskittyy uuden juuren kasvattamiseen eikä tuhlaa energiaa muuhun.seuraavana vuonna on komeat unikot nousseet ja kukkineet...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 45950
- 95933
Tiesitkö? Jorma Uotisen EX-rakas on Helena Lindgren - Nämä ovat välit nyt: "Me ollaan..."
Jorma Uotinen ja Helena Lindgren olivat avoliitossa v. 1982-1999. Pariskunta oli aikansa näyttävä julkkispari, missä i19785- 116731
Anteeksi J-mies
Anteeksi että myötävaikutin siihen että rakastuit minuun, jota et voi koskaan saada. Viimeksi kun näimme ja katselimme t80688Olet nainen ollut vaikein rasti
Eniten olet tunteitani myllännyt ja niitä kuluttanut, ja tuottanut. 🤔34624- 43621
Minä muistan
Minä muistan sinut nauravana. Sellaisena, joka sai tavallisenkin hetken tuntumaan vähän kevyemmältä, kuin huoneeseen ol45610- 19596
- 46568
Kenen viisautta on ollut laittaa tie väärällä murskeella pilalle
Kenen viisautta on ollut kun Siimeksen/Kylmänpurontie pantu pilalle kun on ajettu liian karkeaa mursketta. Rengasliikke21554- 33543
- 36522
Siinä kävi mies nyt niin että tämä ämmä muuttaa ulkomaille
Vuonojen maa kutsuu, joten ei hätää. Et kuule minusta enää. 😂 Lycka till! Ämmä riittää.66519- 25502
Mitä muuta on olemassa kuin lisääntyminen
Jos mies ei pääse lisääntymään niin mikä hänen osansa elämässä on? mitä jää jäljelle? Hän on vain muiden palvelija kok107493Ähtäri on taas TV: n ja radion ykkösuutinen
Uusi podcast on julkaistu ja on nyt kuunneltavissa. Mot on tehnyt hyvää työtä! Mikko Savola ja kepu ei ota mitään vast44486Koska Martina viettää aikaansa lapsiensa kanssa
Äiti vaan juoksee miehen perässä Tallinnassa, Lontoossa, Turussa. Kyllä oli kätilö oikeassa, kun sanoi, että ei olisi ka133474- 44464
Pahkalassa tapahtuu
Mitäs on tapahtunut yöllä pahkalan kerrostaloilla.oli poliisia ja ambulanssia taas vaihteeksi7437