Sain luvan siirtää naapurin pihasta komeita oranssinvärisiä unikkoja omaan penkkiini, miten onnistun?
Keväällä kävin lapioimassa alkuja, kuolivat. Oli kyllä niin mahtavat juuret että saatoin lyödä lapiolla rikki..
Taitaa olla viisaampi ostaa siemenpussi?
Unikot
2
2797
Vastaukset
- Unikukko
Unikkojen siirtäminen harvoin onnistuu, niillä on pitkä juuri.
Jos istutat taimia, anna niitten olla kasvupaikallaan.
Siemeniä voi kylvää, mutta ostamalla muutaman idänunikontaimen/mukulan saa komeat kukat jo seuraavana kesänä ja valtavasti siemeniä kylkiäisenä.
Unikkoja on vaikka kuinka monenlaisia, mitähän lajia ne olivat, joita yritit siirtää ? - minä,
olen siirtänyt unikoita useasti ja joka kerta maan päällinen osa "kuolee" samana vuonna,lehdet kellastuu ja lopulta kuivuu pois,mutta tämä siksi että kasvi keskittyy uuden juuren kasvattamiseen eikä tuhlaa energiaa muuhun.seuraavana vuonna on komeat unikot nousseet ja kukkineet...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.1772153Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3151825- 931587
Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka31479Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois821278Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2001230- 671170
- 251101
- 481027
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl73986