Sain luvan siirtää naapurin pihasta komeita oranssinvärisiä unikkoja omaan penkkiini, miten onnistun?
Keväällä kävin lapioimassa alkuja, kuolivat. Oli kyllä niin mahtavat juuret että saatoin lyödä lapiolla rikki..
Taitaa olla viisaampi ostaa siemenpussi?
Unikot
2
2649
Vastaukset
- Unikukko
Unikkojen siirtäminen harvoin onnistuu, niillä on pitkä juuri.
Jos istutat taimia, anna niitten olla kasvupaikallaan.
Siemeniä voi kylvää, mutta ostamalla muutaman idänunikontaimen/mukulan saa komeat kukat jo seuraavana kesänä ja valtavasti siemeniä kylkiäisenä.
Unikkoja on vaikka kuinka monenlaisia, mitähän lajia ne olivat, joita yritit siirtää ? - minä,
olen siirtänyt unikoita useasti ja joka kerta maan päällinen osa "kuolee" samana vuonna,lehdet kellastuu ja lopulta kuivuu pois,mutta tämä siksi että kasvi keskittyy uuden juuren kasvattamiseen eikä tuhlaa energiaa muuhun.seuraavana vuonna on komeat unikot nousseet ja kukkineet...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun614298KALAJOEN UIMAVALVONTA
https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar1362989Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo452332Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?442218- 241873
- 911792
- 281586
- 221529
- 1471367
- 321200