Liian iso shettikselle?

njaps

Olenko jo ihan liian iso shettikselle joka on 107-108cm ja painan 50kg ja pituuteni on noi 156cm. Olen mennyt shettikselläni parejakertoja viikossa eli jotain noin 2-3 kertaa vikkos... Olenko jo ihan liian iso ponilleni, etten pysty sillä menemään mitenkään?

13

1123

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siinä

      Olet kyllä siinä äärirajoilla. Minun mielestäni shetuille olisi hyvä raja just 40-50 kg max.

    • sheetlaninponi-tietäjä

      ÄLÄ KOSKAAN ENÄÄ RATSASTA SHETTIKSELLÄ VAA PIKEMMINKIN SHIRENHEVOSELLA! SHETTIKSEN PAINORAJA ON 35 KILOA! JA OLET KIIAN PITKÄ!

      • Jenzkuw_

        Ootko tosiaan joku shettistietäjä? hän voisi hyvin mennä ponilla painon mukaan pituttaa on kyllä jo vähän liikaa (ei pahal) Ja shettiksne painoraja on: 40-50kg ja pituusraja on sen: 150cm Tietysti se riippuu myös siitä onko poni siro vai minkälainen!


    • tästä on apua :D

      Minun mielestä voit mennä sillä ihan hyvin jos et mene sillä koko tuntia, vaan vaikka 5 kertaa viikossa 20-40 min :) sillä meidän tallilla on pieni shettin, säkä 90cm ja minä 52 kiloisena olen mennyt sillä 20 min maaston, eli jos shettiksellä on lihasta ja se on hyvässä ruokinnassa yms. Niin mikäpäs siinä :) Mutta itse en menisi koko tuntia.

      • pikkulasten

        ratsu! Ei enää 50 kiloisen nuoren tai aikuisen!!! Shettikset on tarkoitettu aivan pienimmille ratsastajille. HUOH! Kärsin kun jatkuvasti liian isot ratsastavat pienillä poneilla:S Tottakai ponin koolla on väliä -> minishettiksillä 80-90 cm ei edes saisi ratsastaa, ellei sitten jotain alle 5 vuotiasta muksua vähän talutella, mutta siinäkin on vaan se ongelma, että kuka sen ponin opettaa sillon ratsuksi. Mikset vaan suosiolla vaihda isompaan poniin/hoitsuun???


    • tiagh

      mutta ei se ponille pahaa tee, jos välillä ridaat parikymmentä minuuttia, siis jos poni on ihan hyväkuntoinen.

    • josky

      Kohta alat olemaan jo aika koskaa pikkuponille, mutta uskon että voisit mennä sillä vielä vähäsen ilman satulaa, mutta voit unohtaa estetunnit, parintunnin maastot yms. Mutta pikkuisen voit mielestäni mennä, kyllä sen näkee ponista jos se ei OIKEASti jaksa.

    • Heebo

      Riippu ponista, mut kyl sä varmaan voit mennä sillä. Jos pohja on pehmeä, poni liikkuu normaalisti, voit mennä sillä, mutta ihan tunti on aika paljon. Jos poni on lihaksikas, eikä sen selkä tule kipeäksi ja se elää ja on kuten normaalisti, mikset voisi mennä sillä? Kunhan et ratsi liian rankasti etkä useita kertoja viikossa niin mene ihmeellä. :)

    • Emma

      Voit mennä ihan hyvin,koska jos ponis on 107-108 cm korkea niin voit mennä voit ratsastaa sillä ihan hyvin.Voit ratsastaa vaikka viisi-neljä kertaa viikossa(riippu ponin iästä) ja talutella kerran tai pari,sitten yksi päivä ois vapaata.Koska shtetut kestää noin 50kg painaviakin ihan hyvin.Siks voit myö vaikka hypätäkkin sillä(tietysti riippuu ponin iästä)ihan hyvin.

    • sshetu

      Kumpi sit on niinku "tärkeempi", se paino vai pituus?

      • sullllle

        Voit mennä muutaman kerran viikossa, ei välttämättä pitkiä lenkkejä. Ja tohon edelliseen viestiin, paino on paljon tärkeempi, juttu tosin pitkällä henkilöllä tasapainohelposti horjuu ja voi näin vähän poniakin horjuttaa. Mutta jos on vähän pitkä ja on hyvä istunta, niin se ei ole maailman loppu.


    • vimpularakas

      no mä olen 150cm ja painan 45kg :() :( :( olenkohan liian painava/LIHAVA???!

    • varoitan

      Yleensäkin shetujen kanssa katotaan ponin kokoa. Ja johan siinä ponin ristiselkä vaurioituu kun liijan paivana selkään nousee.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      92
      1753
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      176
      1357
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1158
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      105
      1138
    5. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      53
      987
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      966
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      81
      954
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      65
      870
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      783
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      768
    Aihe