Minun 20hv yamaha kakstahti v.82 perämoottori pätkii ja välillä sammuu kun yritän vetää uistinta pienillä kierroksilla. Voiko joku kertoa miten se korjataan?
20hv yamaha perämoottori pätkii. miksi?
10
8898
Vastaukset
- niin tietäväistä
löytyä, joka osaisi heti sanoa, missä vika. Mutta ne perusasiat kannattaa tarkistaa, bensapumpun kalvo, tulpat uusiks, kaasari puhdistaa, ja joku toinen saa tästä jatkaa.
- tyypillistä
tuo pätkiminen kaksitahtikoneille. Ei koneessa välttämättä ole mitään vikaa, pitkä uistelusessio vain tuo karstaa ja kone tulee tukkoiseksi. Vaihde välillä vapaalle ja kaasuttele hetken kovemmilla kierroksilla. Taas menee jonkun aikaa tasaisesti. Toisen lämpöarvon tulpatkin voivat auttaa hieman
- Suattaa olla
Jos palotilassa oleva karsta meinaa joskus hehkua, se sytyttää seoksen liian aikaisin, jolloin moottori sammuu.
Sumuta pumppupullolla vettä kaasuttimen kurkkuun, ei kuitenkaan kovin paljon kerralla, jottei pätkäse liiankin lujasti. - vaihtaa siihen
koneeseen kuumemmat tulpat, eli pykälää pienempi numero ainakin ngk:n tulpissa... mutta tällä on sitten se vaikutus ettei välttämättä kannata pisempää matkaa urkuauki ajaa...
- minä vain
Mulla oli aikaisemmin samanikäinen 30hv yamaha, siinä ilmaantui samanlaisia oireita. Vaihdoin sakkakupin tiivisteen uuteen niin ongelmat hävisivät. Tämän jälkeen pisin yhtäjaksoinen uistimen veto kesti reilu kahdeksan tuntia. Ja kone toimi kuin unelma.
- keero
Löytyisiköhän joltain Yamaha 6e3 -90 5hp 2-tahti -perämoottorin käyttöohjekirjaa. Hankin jokin aika sitten ko. koneen ja olis mukava katsella mitä sen käytöstä on aikoinaan kirjoitettu.
Hei! Minulla sama kone ja sama oire - mahtaako löytyä korjaus ohjetta?
- Anonyymi
Aja öljyt ja bensat loppuun ja irroita moottorin kiinnitysruuvit ja nosta moottori perälaudan yli. Irroita ote ja problem solved!
- Anonyymi
Tuhkautumaton öljy esim. Neste Marine. Sekoitussuhde on nähtävästi 1%.
Nokeutuuko tulpat?
- Anonyymi
Siitä on rutto syöny pakopuolen . Jotkut paikkaa niitä plastic battingilla, ja myyvät kierrätykseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️662298Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381893Viulu vaiennut
Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣281602Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...
Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.1711560Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.
Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.921366Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost1841214Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.
Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä1221170Kyllä tekee kipeää
Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬241130En mä tiedä mitä tapahtuu
siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.9952- 77949