Kuinka kauan kestää ajokortin hankkiminen opetusluvalla? ja kuinka kauan teillä on menny?
Kuinka kauan kestää autokoulu?
18
8630
Vastaukset
- mikä voi olla
Kuukausi on minimiaika mikä voi kestää. Maksimipituus sitten voi olla mitä on, se vähän riippuu oppilaasta että kuinka nopeasti oppii.
- pariin kertaan uusin
molemmat kokeet...hahhah..autoo osasin ajaa ennen autokoulua ne säännötliikenteessä ja kokeissa kusin sukkaani niin pahasti että kokeet meni uusiks kallis lasku ..sniif näinkin voi käydä,kortitta ajaneelle :)
- kuinka nopeasti
Riippuu ainoastaan opettajasta, kuinka nopeasti saat ajotunteja. Jos jokaisen ajotunnin väliin jää parin viikon tauko, niin vaikka kuinka hyvin oppisit, niin ajokortin saamiseen menee kuukausia.
- osasin
pariin kertaan uusin kirjoitti:
molemmat kokeet...hahhah..autoo osasin ajaa ennen autokoulua ne säännötliikenteessä ja kokeissa kusin sukkaani niin pahasti että kokeet meni uusiks kallis lasku ..sniif näinkin voi käydä,kortitta ajaneelle :)
Itse taas osaisin liikennesäännöt jo 10-vuotiana. Ja pääsin läpi ajonetin ABC-kortin teoriakysymyksistä ensimmäisen teoriatunnin jälkeen, kun sain ne salasanat ajonettiin. Mutta kortin saaminen kestää jo kaksi kuukautta, kun näitä ajotunteja saa vain kahden viikon välein.
- konttoristi ak
kuinka nopeasti kirjoitti:
Riippuu ainoastaan opettajasta, kuinka nopeasti saat ajotunteja. Jos jokaisen ajotunnin väliin jää parin viikon tauko, niin vaikka kuinka hyvin oppisit, niin ajokortin saamiseen menee kuukausia.
Meillä ajoja laitetaan oppilaan toiveiden (eli työaikojen ja kouluaikojen) mukaan.
Jos pääsee ajamaan silloin, kun on tilaa, niin ajot on ajettu vaikka 15 arkipäivässä, jos ajaisi kaksi tuntia kerrallaan.
Yleensä ajetaan kyllä se yksi ajotunti kerrallaan. Harvat oppilaat haluavat ajotunteja joka arkipäivälle, koska heillä on muutakin elämää: koeviikkoja, työharjoittelua jne...
On toki paljon autokouluja, joissa on töissä vain pari opettajaa, ja jotka kaiken opettamisen lisäksi hoitavat myös konttoristinkin työt. Nostan heille hattua. Itse en ehtisi opettaa missään välissä, kun konttoritöitä on ihan tarpeeksi.
Meillä siis "riippuu ainoastaan OPPILAASTA" kuinka nopeasti haluaa ajotunteja ja onko tarpeeksi kiinnostusta suorittaa se ajokortti mahdollisimman nopeasti?
- Kiki
Eli minimiaika on 30 päivää, ja maksimiaika 9kk, eli siis 9kk jälkeen ei saa enää opettaa, mutta kokeisiin voit vielä mennä kuukausina 9-12 mutta jos munit ajokokeen ja tulee lisäopetusta, niin sitä ei voi enää antaa 9kk jälkeen.
Itselläni meni tuossa hommassa 35 päivää, eli perjantaina oli teoriakoe, inssin olisi saanut jo maanantaiksi mutta aika ei sopinut mulle, ja tiistaina oli inssiajo.
Eli kannattaa hoitaa asia niin että 30 päivän päästä luvan myöntämisestä on teoriakokeessa ja heti sen jälkeen ajokoe- Ikik Kiki
Sinä tiedät? sinähän olit siinä ihme omaoppijutussa ilman mitään teoriatunteja muka!!! Mites se sielä sinun Laa Laa Landissä hommat onnistuu?
- Kiki
Ikik Kiki kirjoitti:
Sinä tiedät? sinähän olit siinä ihme omaoppijutussa ilman mitään teoriatunteja muka!!! Mites se sielä sinun Laa Laa Landissä hommat onnistuu?
Tosin teoriatunteja ei ollut, mutta silti pääsin teoriakokeen EKALLA läpi, toisin kuin monet 20 teoriaa käynnyttä...
- kahdellakymmenellä
Kiki kirjoitti:
Tosin teoriatunteja ei ollut, mutta silti pääsin teoriakokeen EKALLA läpi, toisin kuin monet 20 teoriaa käynnyttä...
teoriatunneilla teoriakokeeseen harjoitella, se treeni on ihan erikseen eikä siihen paljoa vaikuta oletko ollut/istunut/nukkunut koulun penkillä.
- Kiki
kahdellakymmenellä kirjoitti:
teoriatunneilla teoriakokeeseen harjoitella, se treeni on ihan erikseen eikä siihen paljoa vaikuta oletko ollut/istunut/nukkunut koulun penkillä.
Ihan tosiaan että teoriakokeen kysymykset eivät liittyisi teoriatuntien kysymyksiin?
- tietysti
Kiki kirjoitti:
Ihan tosiaan että teoriakokeen kysymykset eivät liittyisi teoriatuntien kysymyksiin?
mutta se, oletko istunut teoriatunneilla, ei ole mitenkään RATKAISEVAA teoriakokeesta läpi pääsemisen kannalta. Ne teoriakysymyksethän ovat naurettavan helppoja, ei niin selviä ja yksinkertaisia asioita teoriatunneilla käsitelty.
- Kiki
tietysti kirjoitti:
mutta se, oletko istunut teoriatunneilla, ei ole mitenkään RATKAISEVAA teoriakokeesta läpi pääsemisen kannalta. Ne teoriakysymyksethän ovat naurettavan helppoja, ei niin selviä ja yksinkertaisia asioita teoriatunneilla käsitelty.
Ai ei liity siihen pääseekö kokeen läpi, tai ei...
No tota nyt en oikeen usko, kyseessä on vaan melkoinen ääliö jos munii teoriakokeen vaikka on käynyt tunneilla...
Ja muista että jos toimit tosielämässä kuten teoriakokeessa, saattaapi tulla jopa syyte kuolemantuottamuksesta, eli ns. kompakysymyksiä löytyy
- Lissu
Mulla meni kuukausi ja päivä kirjallisiin ja inssi 3 arkipäivän päästä kirjallisista.
- yli 6 viikkoa
Ainoastaan luvan saaminen kestää yli 6 viikkoa, ja sitä ennen ei pääse edes kirjallisiin... Kuukaudessa? Kiss my ass....
- Kiki
yli 6 viikkoa kirjoitti:
Ainoastaan luvan saaminen kestää yli 6 viikkoa, ja sitä ennen ei pääse edes kirjallisiin... Kuukaudessa? Kiss my ass....
Niin varmaankin Hellussa kestää vähintään 6 viikkoa.
Turussa jätettiin ajokortti- ja opetuslupahakemus maanantaina, ja lupa oli haettavissa keskiviikkonat, et oikeen 2 päivää meni...
- hyvin pitkälle
itse, kuinka kauan se kestää. itse aloitin elokuun puolivälissä 2006, kortin sain 5. joulukuuta 2006. eli semmoset 3,5 kuukautta meni siinä. mikäpä siinä kun ei mikään kiire ollut. ajotunteja tuli kai merkattua lähemmäs 50, vaikka todellisuudessa niitä oli vieläkin enemmän.
teoriassa oli 3 virhettä, kaikki ekan 10 kysmymyksen sisään. jännityksestä kai johtui. inssistä ei tutvo keksinyt mitään pahaa sanottavaa. sen jälkeen tullut nyt lähes 40 000 turvallista ja naarmutonta ajokilometriä :)
isäni oli ennen minua opettanut jo 4 uutta kuskia liikenteeseen.- Näsävee
Ennen kuin puhutaan "turvallisista kilometreistä" on hyvä muistaa, että keskivertokuljettaja tekee havaintovirheen joka toinen sekunti. Virheitä hänelle sattuu joka toinen minuutti. Lähes onnettomuuksia kerran kuukaudessa jne.
Keskivertokuski jos olisi ajokokeessa, niin tekisi ajon aikana 15 virhettä sen puolen tunnin aikana.
Liikenteessä on yleensä aina keskivertokuskeja, joten ei ne kilometrit välttämättä niin turvallisia ole.
- ?
?==)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli305862Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144414Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403247IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm522981Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3401579- 701339
Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861338Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2321216- 791179
Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek101170