Se on synnin lain täyttämistä

Synnin lain kaava:

1. Kor. 15:56
Kuoleman pistin on synti, ja synnin voimana on laki. [1. Moos. 3:3 | Room. 3:20 ]
Room. 7:23
mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna SYNNIN LAISSA, joka minun jäsenissäni on.
- - - - -

Lomareissun lomassa, piipahdan palstalla - ei millään malta olla vilkaisematta tätä
mielenkiintoista foorumia. Paljon on havaittavissa ajattelemisen arvoista tekstiä.
Joitain kummallisia ALOITUKSIA, kuten:
Kumpi on nykyään Jumala: Onko Lusifer UnaFortuna (eilen klo 16.50)

Kun kristillisestä palstasta on kyse, niin ei tuollainen kysymys tänne kuulu.
Ateistien ja filosofien areenoille semmoiset kuuluvat.
Halpamainen aloitus saa halpamaista jatkoa, kun (Storkin) otsikossa
todetaan Pyhän Hengen johtavan kaikkia uudestisyntyneitä ...
MUTTA tekstiosuudessa Stork panee suitset Hengen suupieliin ja
määrää Hengen piiskaamaan ihmiset pois sunnuntaijumalanpalveluksista!
Ja sen SIJAAN käymään vain lauantaikokouksissa - no, adventtikirkossahan
ne kokoukset ovat.

Muistaakseni tämä Stork vastikään vakuutteli, ettei sovi kenenkään häiritä
sunnuntaijumalanpalveluksia. Ja nyt hän käskee jo Pyhää Henkeä kieltämään ne!
Kovin ailahtelevaa ja outoa. Mutta hassuinta mielestäni on juuri se, että ensin
vakuutetaan Hengen itse opettavan ja johtavan KAIKKIA, mutta sitten ainoa
oikea johtaja onkin Stork itse - Hengen ainoa oikea tulkki.
Noin hänen viestinsä
on tulkittavissa; korjatkoon, jos väärin käsitin.
Mutta tämän käsityksen siitä saa vielä muutaman lukukerran jälkeenkin:
"Stork=Pyhän Hengen ääni" sekä "lauantaisapatin viettäminen=olla uudestisyntynyt".

Sitten on jatkoa nimettömänä:
"Jumalan lapset kuulevat Hänen äänensä", "Totta on, että Pyhä Henki johtaa vielä ihmisiä".
Tottahan toki - ketäs sitten, ellei nimenomaan ihmisiä!
Mutta miten ihmeessä sekin tarkoittaisi yhtä ainoaa asiaa -
lauantaikäskyä ja sunnuntaikieltokäskyä?
Kuitenkaan uudestisyntyneiden ei pidä - Sanan mukaan -
omantunnon tähden edes kysellä päivien alkuperää tai ruokien!
Hengen johdatus on sangen arkinen asia ja konkreettinen - opit sensijaan syntyy aivoissa.

EI Henki johdata sapattipakko-keskusteluun, vaan pikemminkin sapattitöihin. Jeesus sanoo
yhäti tekevänsä töitä ja Isäkin. Apt sanoo Pyhää Henkeä myös "Jeesuksen Hengeksi"
ja "Jumalan Hengeksi". Mikäs sen tavoiteltavampaa kuin että Henki lauantaikokouksissa
ja sunnuntaikokouksissa parantaa henkeä, sielua ja ruumista.

Missään tapauksessa Henki ei estele kokoontumasta minä päivänä tahansa.
Ja ainahan kokoontumisen täytyy tapahtua JEESUKSEN NIMESSÄ, olkoot päivä mikä tahansa.
Ei kaiketi kristityille tulisi mieleenkään olla koolla Lusiferin nimessä.
Tuon langenneen johtajaenkelin. On vapaus ja tarve kokoontua Jeesuksen nimessä,
päivänä minä hyvänsä, vaikka oltaisiin kommunistisessa Kiinassa.
Tosin siellä on viisasta kokoontua salassa, kokoontua kuitenkin Jeesuksen nimessä.

Jaak. 2:12
Vapauden lain mukaan teidät tuomitaan; pitäkää se mielessänne,
mitä puhutte tai teettekin. [Jaak. 1:25]

PAHANILMANLINTU?

Kun ketju alkaa pahaenteisesti Lusiferilla - on Lusiferille pyhitetty - en vaivaudu sanankohdilla enempää kommentoimaan.
Tarkoitus on nyt vain piipahtaa lukemassa. Ihmettelen vaan.
Vakaan tulkintani mukaan "Lusifer"-ketjun yllä mainitut viestit ovat "synnin lain täyttämistä",
lihallista; ei hengellistä:

Room. 7:14
Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen.
Room. 7:23
mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
Room. 7:25
Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.
Room. 8:2
Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.

LAIN TEHTÄVÄ

Vielä palauttaisin mieliimme LAIN TEHTÄVÄN, vaikka sen tiedättekin:

Room. 3:20
Eihän yksikään ihminen tule Jumalan edessä vanhurskaaksi lain käskyjä noudattamalla.
Lain tehtävänä on opettaa tuntemaan, mitä synti on.
[Gal. 2:16, 3:11 | Room. 4:15, 5:13, 7:7]

Gal. 2:16
Kun kuitenkin tiedämme, ettei ihminen tule vanhurskaaksi tekemällä lain vaatimia tekoja vaan uskomalla Jeesukseen Kristukseen, olemme mekin uskoneet Jeesukseen Kristukseen, jotta tulisimme vanhurskaiksi häneen uskomalla emmekä tekemällä lain vaatimia tekoja.
Eihän kukaan ihminen tule vanhurskaaksi tekemällä mitä laki vaatii. [Room. 6:6 ]

1. Kor. 15:56
Kuoleman pistin on synti, ja synnin voimana on laki. [1. Moos. 3:3 | Room. 3:20 ]

Gal. 2:19
Lain vaikutuksesta minä kuolin, mutta kuolin vapaaksi laista elääkseni Jumalalle. Minut on Kristuksen kanssa ristiinnaulittu.

Gal. 3:2
Vastatkaa vain tähän kysymykseen: saitteko te Hengen tekemällä lain vaatimat teot vai kuulemalla ja uskomalla evankeliumin?
[Ap. t. 2:38; Room. 10:17; Ef. 1:13]

Gal. 3:5
Lahjoittaako Jumala teille Hengen ja antaako hän voimatekojen tapahtua teidän keskuudessanne sen tähden, että te noudatatte lain käskyjä, vai sen tähden, että te uskotte kuulemanne evankeliumin?

UUSI LAKI - KRISTUKSEN LAKI

Gal. 5:14
Lain kaikki käskyt on pidetty, kun tätä yhtä noudatetaan: "Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi." [Mark. 12:31 ]

Gal. 5:18
Mutta jos Henki johtaa teitä, ette ole lain alaisia. [Room. 8:2]

Gal. 6:2
Kantakaa toistenne taakkoja, niin te toteutatte Kristuksen lain. [Room. 15:1 ]

Ef. 2:15
Hän on kumonnut lain käskyineen ja säädöksineen, jotta hän omassa itsessään loisi nuo kaksi yhdeksi uudeksi ihmiseksi, ja näin hän on tehnyt rauhan. [Kol. 2:14 | 2. Kor. 5:17; Gal. 6:15]

2.Piet 3:1
Rakkaat ystävät! Tämä on jo toinen kirje, jonka teille kirjoitan. Molemmissa olen herätellyt ja muistuttanut teitä, joiden ajatukset ovat vilpittömiä,
2 pitämään mielessänne pyhien profeettojen ennalta lausumat sanat sekä apostoleilta saamanne Herran ja Vapahtajan käskyn.

3

86

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      187
      1294
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      138
      893
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      85
      832
    4. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      748
    5. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      50
      701
    6. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      249
      604
    7. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      311
      580
    8. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      55
      579
    9. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      52
      552
    10. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      7
      550
    Aihe