Noin 25 vuotta sitten minusta tuli suvun ensimmäinen JT, elikkä mustalammas. Kohtelu sukulaisten puolelta oli kumminkin enemmän ihmettelyä kuin moitetta. Isäni oli kauaskatseinen ja kysyi "mitäs sitten kun olet jättänyt sen." Hän oli hyvin tietoinen järjestön totalitäärisistä puolista. Sisarukset sekä heidän puolisonsa tulivat myöskin mukaan nopeasti minun heitä kannustaen. Vaimonkaan suku ei säästynyt. Nyt kun itse ja koko perheeni on vaihtanut leiripaikkaa on minusta jälleen tullut mustalammas. Kohtelua ei voi verrata siihen mitä tapahtui 25 vuotta sitten. Jehovan todistajat eivät hajoita vain perheitä vaan kokonaisia sukuja.
Toistamiseen mustalammas!
8
606
Vastaukset
Sinä käännyt JT:n oppiin. Silloin omat sukulaisesesi eivät tuominneet sinua. Sitten käännytit sisaruksesi ja vaimosi suvun Jehoviksi. Nyt olet itse eronnut todistajuudesta ja kaikki omaisesi ovat kääntäneet SINULLE TÄYDELLISESTI SELKÄNSÄ?
Jehovan todistajat ovat mitä ankarimmam henkisen pakon edessä.- ovat henkisesti
sairaita.Psyykoottisia luulosairaita.
Miten raamatun sivuilta voi vääntää opin joka on mielisairasta? - han on viisaampi kuin me!
ovat henkisesti kirjoitti:
sairaita.Psyykoottisia luulosairaita.
Miten raamatun sivuilta voi vääntää opin joka on mielisairasta?hanen tarkoituksensa on tuhota ihmiset!
-jopa UM-raamattukin on taivuteltu pikkutarkasti haureutta suosivaan muotoon.
/voin todistaa sen!
/muslimit ovat vain yksi sen lonkeroista.
- vio-letti
>>>Sisarukset sekä heidän puolisonsa tulivat myöskin mukaan nopeasti minun heitä kannustaen. Vaimonkaan suku ei säästynyt
- Jo viimein
Ihminen on tehnyt sen
Hän mistä sai sen oikeuden .. - demt
On sinua ainakin kerran seurattu. Aina ei tule seuraajia karismaattisellekaan.
- nielsman
Karismaattisuus ei auta tällä kertaa koska lähtökohdat ovat hiukan erinlaiset. Nyt minua pidetään luopiona, saatan eksyttäneenä, hengellisesti heikkona, väärät vaikuttimet jne. Vaikea löytää yhteistä pohjaa kun ei edes pääse keskustelemaan. Aluksi tunsin syllisyyttä kun yritin vaikuttaa sukulaisiin. Jopa tuntui siltä että minulla oli väärät vaikuttimet aivan niinkuin väittivät. Nyt olen päässyt siitä haasteesta. Heillä on väärät vaikuttimet, ei minulla. He eivät uskalla katsoa totuutta sellaisena kun se on. On todella vapauttava tunne saada lukea, keskustella, ottaa kantaa mihin itse haluaa ilman kenenkään painostusta. On käynyt että olen tullut tuntemaan totuuden ja se on todella vapauttanut minut. Uskontoa katson aivan eri kantilta kuin aikaisemmin. Mielestäni kaikki uskonnot ovat vain ilmaus siitä miten ihminen on kokenut jumalan eri aikakausina. Uskonnolliset kirjat raamattu mukaan luettuna on kirjallinen ilmaus samasta asiasta ei mitään sen kummenpaa. Vaikea ymmärtää miten olen saattanut uskoa joihinkin raamatun satumaisiin kertomuksiin. Kai kysymys on jonkunlaisesta manipuloinnista missä yhdistyvät psykoloogiset ja sosiaalipsykoloogiset tekniikat. Mielenhallinta on mielenkiintoinen teoria joskin hieman kyseenalainen.
- täälläkin
nielsman kirjoitti:
Karismaattisuus ei auta tällä kertaa koska lähtökohdat ovat hiukan erinlaiset. Nyt minua pidetään luopiona, saatan eksyttäneenä, hengellisesti heikkona, väärät vaikuttimet jne. Vaikea löytää yhteistä pohjaa kun ei edes pääse keskustelemaan. Aluksi tunsin syllisyyttä kun yritin vaikuttaa sukulaisiin. Jopa tuntui siltä että minulla oli väärät vaikuttimet aivan niinkuin väittivät. Nyt olen päässyt siitä haasteesta. Heillä on väärät vaikuttimet, ei minulla. He eivät uskalla katsoa totuutta sellaisena kun se on. On todella vapauttava tunne saada lukea, keskustella, ottaa kantaa mihin itse haluaa ilman kenenkään painostusta. On käynyt että olen tullut tuntemaan totuuden ja se on todella vapauttanut minut. Uskontoa katson aivan eri kantilta kuin aikaisemmin. Mielestäni kaikki uskonnot ovat vain ilmaus siitä miten ihminen on kokenut jumalan eri aikakausina. Uskonnolliset kirjat raamattu mukaan luettuna on kirjallinen ilmaus samasta asiasta ei mitään sen kummenpaa. Vaikea ymmärtää miten olen saattanut uskoa joihinkin raamatun satumaisiin kertomuksiin. Kai kysymys on jonkunlaisesta manipuloinnista missä yhdistyvät psykoloogiset ja sosiaalipsykoloogiset tekniikat. Mielenhallinta on mielenkiintoinen teoria joskin hieman kyseenalainen.
Minä en onneksi vetänyt ketään mukaan.
Nyt ovat "ystävät" hylänneet, mutta ne todelliset pysyvät. Mikä on todellista ystävyyttä?
Yksin, mutta vihdoinkin vapaa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku604696Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt362159Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti511698- 1781669
Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1651537Sari Multala teki "riikkapurrat"
Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.2781372Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm1981219- 871152
- 2041136
- 651094