Minä olen 18 vuotias mies ja minulla on paksut ja pitkähköt hiukset. Joka päivä hiuksia tippuu tai tarttuu kampaan enemmän kuin ennen. nykyään niitä irtoaa arvioituna varmaan 200 kappaletta päivässä. Olenko kaljuuntumassa vai hämääkö pitemmät irronneet hiukset minua. mistä tiedän kaljuunnunko vai enkö kaljuunnu?
mistä kaljuuntumisen tunnistaa
14
5729
Vastaukset
- aff
Jostakin luin: "että ota hiuksia keskeltä päätä etusormen ja peukalon väliin ja nykäse kevyesti", jos lähtee enemmän kun 3 hiusta, niin sitten on hiustenlähtö alkanut.
Normaali hiustenlähtö on n.80-100 hiusta päivässä.
Kokeile Rogainea (Kirkland minoxidil) ja vaikka vielä lisäksi Priorin-tabletteja ja osta vielä lisäksi vaikka shampoota.
Biovea.net, sieltä saa aika halvalla tilattua ja tilaus toimitetaan postiin n. 5-7 arkipäivän kuluessa- ollighternoitsija
Voisinkohan käydä joltakin ammattilaiselta kysymässä kaljuunnunko vai mitä tämä on?
kokeilin vetää varovasti(!) hiuksista niin sormien väliin tarttui about 20 hiusta... - nahkateppo
Voiko tuo todellakin olla noin halpaa? kuuden kuukauden annos 48€. Tuohan on kai vastaavaa kuin rogaine?
Onko joku tilannut ja testannut että tavara tulee kun kerran on maksanut? vois kato itekkin kokeilla... - royzee
Halpaa näyttää olevan tuossa verkkokaupassa. Onko kauppa oikeasti luotettava? Ja eikös minoxidil jää helposti tulliin?
- sdgs
royzee kirjoitti:
Halpaa näyttää olevan tuossa verkkokaupassa. Onko kauppa oikeasti luotettava? Ja eikös minoxidil jää helposti tulliin?
Olen tilannut ja ei jää tulliin, kun tuote tulee Englannista. Eräs kaveri on käyttänyt tuotetta n.3kk:tta ja on erittäin tyytyväinen tuotteeseen.
- urtu
nahkateppo kirjoitti:
Voiko tuo todellakin olla noin halpaa? kuuden kuukauden annos 48€. Tuohan on kai vastaavaa kuin rogaine?
Onko joku tilannut ja testannut että tavara tulee kun kerran on maksanut? vois kato itekkin kokeilla...Tuokaan ei oikeastaan ole erityisen halpaa,mutta huomattavasti halvempaa, kuin suomessa. Jenkeistä saisi vielä halvemmalla, mut se saattaa jäädä tulliin, koska minoksidiiliä ei saa lähettää amerikasta EU-maahan.
- tuolta tilata..
sdgs kirjoitti:
Olen tilannut ja ei jää tulliin, kun tuote tulee Englannista. Eräs kaveri on käyttänyt tuotetta n.3kk:tta ja on erittäin tyytyväinen tuotteeseen.
Visa Electronilla? Katsoin, että siellä mainittiin sellainen, mutta en saanut toimimaan, kun yritin tilata.
- hdh
tuolta tilata.. kirjoitti:
Visa Electronilla? Katsoin, että siellä mainittiin sellainen, mutta en saanut toimimaan, kun yritin tilata.
ei toimi, vaikka sivuilla niin mainitaankin. Pitää olla luottokortti
- paikka......
hdh kirjoitti:
ei toimi, vaikka sivuilla niin mainitaankin. Pitää olla luottokortti
sitten ei taida tilaaminen onnistua. eihän tällaisilla opiskelijoilla nyt luottokorttia ole..
- ------
Kaljuuntumattomallakin ihmisellä on kausia, jolloin hiusta lähtee normaalia enemmän.
Jos et ole huomannut hiustesi ohenneen päälaelta tai hiusrajan/lahdekkeiden nousseen, en olisi vielä tuollaisesta hiustenlähdöstä huolestunut.
Seuraa tilannetta. Jos huomaat selvää muutosta ja hiusta vain lähtee, niin sitten ryhdy toimeen.
Hiusalan ammattilainen minulle kerran sanoi, että sellainen 150 irronnutta hiusta päivässä on sekin vielä normaalia.
En rupein Rogainea lötjäämään, jos sille ei vielä ole todellista tarvetta. - neuvon antaja
eli vastaisen varalle Propecia- tai gefina-resepti.
Jos oikein varman päälle haluat toimia, ala jo nyt ottamaan pikkuinen nokare gefina-tapletista (vaikkapa 1/8 - 1/10 taplettia) päivittäin ikäänkuin ennaltaehkäisevänä toimena. Esim. pienillä, hyvin terävillä saksilla saa gefina-tapletin paloiteltua.
Jos et saa Gefina-reseptiä, pyydä Propeciaa. Se on tosiaan kallis lääke, mutta paloittele propecia-tapletti neljään osaan. 1/4 taplettia päivässä auttaa "ensiapuna" lisääntyvän veren plasman DHT-pitoisuuden haittojen torjunnassa.- olighternoitsija
Missä voisin käydä kysymässä ammattilaisen mielipidettä minun lääketarpeesta ja koko hiusten lähdöstä?
- lyki
olighternoitsija kirjoitti:
Missä voisin käydä kysymässä ammattilaisen mielipidettä minun lääketarpeesta ja koko hiusten lähdöstä?
Ihotautilääkäri itselle tulee mieleen, mutta en ole varma
- gobbel
lyki kirjoitti:
Ihotautilääkäri itselle tulee mieleen, mutta en ole varma
Helsingissä Iso-Roobetin kadulla on Ars Medicina -niminen lääkäriasema, jossa ainakin muutama vuosi sitten vaikuttu professori Allan Lassus, joka on kansainvälisesti arvostettu ihotauteihin ja erityisesti hiustenlähtöön erikoistunut tutkija ja lääkäri. Poikansa Jan tietääkseni ainakin jatkanut alalla. Kävin itse tosiaan muutama vuosi sitten ja hiusten tilanteen ainakin kartoitti vakuuttavasti ja luotettavasti. Selvittää esim, miten suuri osa hiustupeista on pysyvässä lepovaiheessa (kuolleita, eivät enää kasva uudestaan) ja kuinka moni aktiivisia. Varmin tapa päästä perille kaljuuntumisesta.
Suosittelisin ehdottomasti käyntiä siellä ennen kuin aloittaa minkäänlaista troppikuuria. Lassus tarjosi minulle aikoinaan hoidoksi Viviscal-nimistä, aika tunnettua ravintovalmistetta sekä perinnölliseen hiustenlähtöön tarkoitettua hormonilääkitystä. Olin itse sen verran nuori ettei kärsivällisyys kestänyt syödä niitä tunnollisesti, nyt vähän kärsin siitä sitten.
Jos sinulta (ketjun aloittaja) irtoaa noin 200 hiusta päivässä, en huolestuisi, olet sen verran nuori kuitenkin vielä ja irtoavien hiusten määrä on normaalipäisillä kausittaista. Kysele ja tiiraile sukulaistesi hiuksia. Isän puolen kaljuista tai pälvistä ei kannata heti huolestua, sillä perinnöllinen hiustenlähtö juontuu valtaosassa tapauksia äidin puolelta.
Rogainen aloittaminen onkin sitten vakituinen juttu. Kuuriluontoisesti sitä ei kannata käyttää, sillä uudelleen kasvaneet hiukset kyllä lähtevät käytön lopettamisen jälkeen. Ketjussa mainitun Biovean vaikuttava aine, minoksidiili, on täysin sama kuin Rogainessa, joten ulkomailta ei ole mitään järkeä tilata.
Minoksidiili laajentaa verisuonia ja siten elvyttää lepovaiheeseen jumiutuneita hiustuppia. Muutaman viikon päästä irtoaa enemmän hiuksia kerralla kuin normaalisti, koska kuolleissa tupeissa vielä kiinni olevat hiukset irtoavat minoksidiilin vaikutuksesta. 3kk-yhden vuoden kuluttua hiuksia alkaa kasvaa takaisin, ensin hentoina ja untuvaisina, mahdollisesti myös vahvempina ajan mittaan. Jos kätön lopettaa, lepovaiheeseen menneet hiustupet sulkeutuvat ja näivettyvät uudelleen ja hiukset alkavat jälleen irrota. Ei ole puffipuhetta, vaan ihan fysikaalinen selitys.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 683219
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)753087Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.682952On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle662631Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442132- 611699
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,251667Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181659- 351655
- 591576