elikkäs tässä ongelmani: nauhoittelen useasti koneeni ääninauhurilla biisejä omaan harrastekäyttööni. mikkinä toimii niinkin laadukas väline kuin skypekuulokkeen mikki. näin ollen työn jälki ei ole hirveän erityisen kuuloista. haluaisin lisätä tallentamiini äänitiedostoihin hieman kaikua, mutta en tiedä miten tämä tapahtuu. koneeni on hp:n kannettava ja ohjelma windows vista. minulla on audacity jonka efekti osiosta löytyy kyllä kaiku, mutta ne eivät ole "käytössä". meinaako se sitä että äänitiedostoni ovat jotenkin väärässä muodossa?
ja onko mahdollista ladata netistä ilmaiseksi jonkinlainen ohjelma, jolla saisin laulunäytteisiini lisättyä kaiun.
saatoin selittää hilppasen liian monimutkasesti asian, mutta se joka edes puoliksi ymmärsi ja osaa auttaa niin tänne vain infoa. olen kovastikin kiitollinen jos joku osaa ratkaista pulmani. :)
kaiun lisääminen äänitiedostoon
4
283
Vastaukset
sillä Audacityllä onnistuu. Valitse se importtaamasi äänitiedosto (muuttuu siis tummaksi se file siinä AC:llä). Sitten pitäisi efektitkin olla aktiivisia.
- per******le
ei vaan toimi. jos haen tiedoston audacityyn niin ei suostu avaamaan sitä siellä. ja jos erikseen laitan oletusohjelmaks audacityn mihin tiedostot avautuu niin siltikään efektikohta ei aukea. hermothan tässä menee. ja kun ne ohjeetkin on perkele englanniksi niin en osaah hakea sieltä apua.
per******le kirjoitti:
ei vaan toimi. jos haen tiedoston audacityyn niin ei suostu avaamaan sitä siellä. ja jos erikseen laitan oletusohjelmaks audacityn mihin tiedostot avautuu niin siltikään efektikohta ei aukea. hermothan tässä menee. ja kun ne ohjeetkin on perkele englanniksi niin en osaah hakea sieltä apua.
ole montaa Audacityn osaajaa täällä! Himskatti...Siinä sun äänifileessä on nyt jotain..Katsopa, että "näytteen muoto" olisi vaikka 16 bit PCM. Näytteenottotaajuudella ei pitäisi olla merkitystä, mutta laita se 44100:aan. Mites nyt?
- apuvaaaaa
ThreeMice kirjoitti:
ole montaa Audacityn osaajaa täällä! Himskatti...Siinä sun äänifileessä on nyt jotain..Katsopa, että "näytteen muoto" olisi vaikka 16 bit PCM. Näytteenottotaajuudella ei pitäisi olla merkitystä, mutta laita se 44100:aan. Mites nyt?
ei ole minkäänlaista vaikutusta noillakaan. johan onkin perkeleen vaikeaal niin lähellä mut silti niin kaukana se kaiku.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101084
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82814Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat264596Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede17585- 65531
- 93531
- 26512
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 43476
- 47437