kaiun lisääminen äänitiedostoon

apuvaaaa

elikkäs tässä ongelmani: nauhoittelen useasti koneeni ääninauhurilla biisejä omaan harrastekäyttööni. mikkinä toimii niinkin laadukas väline kuin skypekuulokkeen mikki. näin ollen työn jälki ei ole hirveän erityisen kuuloista. haluaisin lisätä tallentamiini äänitiedostoihin hieman kaikua, mutta en tiedä miten tämä tapahtuu. koneeni on hp:n kannettava ja ohjelma windows vista. minulla on audacity jonka efekti osiosta löytyy kyllä kaiku, mutta ne eivät ole "käytössä". meinaako se sitä että äänitiedostoni ovat jotenkin väärässä muodossa?

ja onko mahdollista ladata netistä ilmaiseksi jonkinlainen ohjelma, jolla saisin laulunäytteisiini lisättyä kaiun.

saatoin selittää hilppasen liian monimutkasesti asian, mutta se joka edes puoliksi ymmärsi ja osaa auttaa niin tänne vain infoa. olen kovastikin kiitollinen jos joku osaa ratkaista pulmani. :)

4

283

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sillä Audacityllä onnistuu. Valitse se importtaamasi äänitiedosto (muuttuu siis tummaksi se file siinä AC:llä). Sitten pitäisi efektitkin olla aktiivisia.

      • per******le

        ei vaan toimi. jos haen tiedoston audacityyn niin ei suostu avaamaan sitä siellä. ja jos erikseen laitan oletusohjelmaks audacityn mihin tiedostot avautuu niin siltikään efektikohta ei aukea. hermothan tässä menee. ja kun ne ohjeetkin on perkele englanniksi niin en osaah hakea sieltä apua.


      • per******le kirjoitti:

        ei vaan toimi. jos haen tiedoston audacityyn niin ei suostu avaamaan sitä siellä. ja jos erikseen laitan oletusohjelmaks audacityn mihin tiedostot avautuu niin siltikään efektikohta ei aukea. hermothan tässä menee. ja kun ne ohjeetkin on perkele englanniksi niin en osaah hakea sieltä apua.

        ole montaa Audacityn osaajaa täällä! Himskatti...Siinä sun äänifileessä on nyt jotain..Katsopa, että "näytteen muoto" olisi vaikka 16 bit PCM. Näytteenottotaajuudella ei pitäisi olla merkitystä, mutta laita se 44100:aan. Mites nyt?


      • apuvaaaaa
        ThreeMice kirjoitti:

        ole montaa Audacityn osaajaa täällä! Himskatti...Siinä sun äänifileessä on nyt jotain..Katsopa, että "näytteen muoto" olisi vaikka 16 bit PCM. Näytteenottotaajuudella ei pitäisi olla merkitystä, mutta laita se 44100:aan. Mites nyt?

        ei ole minkäänlaista vaikutusta noillakaan. johan onkin perkeleen vaikeaal niin lähellä mut silti niin kaukana se kaiku.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1084
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      596
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      531
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe