CSS jo tyyliteltyyn html-dokumenttiin

html

CSS:n käytössä vasta-alkajana kysyisin, voiko html-dokumenttiin lisätä linkitetyn tai sisäisen css-tyylikomennon, jos html:ssä itsessään on tyylimääritelmät jo tehty, esim. fontit, värit, asemoinnit ym.? Vai pitääkö html omat tyylimääritelmät poistaa ensin, jotta css-tyylimääritykset toimivat?

4

467

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Poro1

" tai sisäisen css-tyylikomennon"

eli sisäinen on se joka on siinä html dokumentissa ja ulkoinen on erillinen .css tiedosto...

Olisi ollut kiva tietää millä olet tehnyt html dokkarit. Jos kyseessä on word tekstinkäsittely niin woi winetto...
      Jos olet taas tehnyt alusta alkaen html koodilla niin siitä olisi helpompi poimia muotoilut sinne css tiedostoon...

Korjatkaas viisaammat mun lausuntojani...

:)

• html

olen tehnyt html-koodilla. Ahaa, siis poimin/poistan, jokaiselta sivulta html tyylikomennot ja lisään ne joko ulkoiseen css-tiedostoon tai liittelen niitä sivukohtaisesti sisäisiin css-tyyliviittauksiin?! Mistään laajasta tuotoksesta ei ole kyse, vaan lähinnä kiinnostaa tämän siirtymän toteuttaminen ts. css lisääminen vanhaan html dokkariin..

Kiitos kommentista!

• Poro1
        html kirjoitti:

olen tehnyt html-koodilla. Ahaa, siis poimin/poistan, jokaiselta sivulta html tyylikomennot ja lisään ne joko ulkoiseen css-tiedostoon tai liittelen niitä sivukohtaisesti sisäisiin css-tyyliviittauksiin?! Mistään laajasta tuotoksesta ei ole kyse, vaan lähinnä kiinnostaa tämän siirtymän toteuttaminen ts. css lisääminen vanhaan html dokkariin..

Kiitos kommentista!

eli katselepas sieltä ensin kaikki tarpeelliset stylemääritykset (onko head osiossa) tagien välissä. Jos kaikki on siinä niin sitten kopsaat ne ilman niitä style tageja suoraan tiedostoon ja tallennat sen vaikkapa jollakin nimellä, esim style.css, jos ei niin kirjoita ensin paperille kaikki määritykset ja sitten teet sen .css tiedoston...

Sitten sinun pitää lisätä joka sivulle, jonka haluat käyttävän kyseistä tiedostoa linkkin:

ja huomioi, että style.css on samassa kansiossa kuin muut html tiedostot. Jos sinulla on vielä alikansioita esim. sivut2 ja siellä html tiedostoja jotka haluat linkittää style.css tiedostoon niin eteen pitänee laittaa:
        ../style.css eli silloin se hakee sen oikeasta paikasta..

Korjaakohan joku viisaampi...

:)

• Ihan hyvin voi. Se, miten eri tyyliohjeet ja HTML-rakenteet yhdessä vaikuttavat, onkin sitten pitkä ja mutkikas juttu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      81
      3105
    2. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      91
      1756
    3. Tiesitkö mies

Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll
      Ikävä
      83
      1606
    4. Nuorempi mies

Olen tänään ajatellut sua paljon, miten toimittaisiin makuuhuoneessa jne! 😏🔥
      Ikävä
      137
      1462
    5. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      65
      1438
    6. Miksi teillä meni...

...välit poikki kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      157
      1354
    7. Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen

Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍
      Ikävä
      159
      1283
    8. Jos siis saamme

Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j
      Ikävä
      99
      1232
    9. Mies, mitä minun pitäisi tehdä

Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur
      Ikävä
      83
      1231
    10. Onko sinulla

Joku nyt huonosti? :(
      Ikävä
      84
      1210
    Aihe