Rangaistuksia murhasta ja taposta on kovennettava.
Tulisiko maassamme ottaa kuoleman tuomio käyttöön?
Eikö se, joka ottaa toiselta hengen ansaitse itse kuolla.
SUOMEEN KUOLEMAN
9
626
Vastaukset
- sanoin
Gandhi on joskus sanonut jotenkin tähän tapaan: "Silmä silmästä, ja pian koko maailma olisi sokea."
- siihen pyrittävä
Tän hullun murhaajan Kukan tapauksessa on jopa
oltu tietoisia murhaajia ja etsitty uhria,yleensä
heikompaa ja puolustuskyvyttömämpää. - ongelma..
>Eikö se, joka ottaa toiselta hengen ansaitse itse kuolla.
joo mutta silloinhan rikollisen lopettanut pyöveli olisi kanssa otettava hengiltä ja taas tämän lopettava pyöveli jne jne..- Anti-Demari
Tappaja pysyisi poissa yhteiskunnasta tekemästä enää vastaavia tekoja. Lisäksi hän voisi tuottaa myös taloudellista hyötyä vastineeksi aiheuttamalleen vahingolle. Mikäli pakkotyön teettäminen kävisi liian kalliiksi, voitaisiin sitä varten perustaa aidattuja työleirejä minimaalisilla mukavuuksilla.
Armahdus voisi olla mahdollista äärimmäisen kovan seulan kautta, jossa tutkittaisiin tarkasti tekijän mahdollisen katumuksen aitous. Tekijä voitaisiin myös hajottaia psykologisesti niin, ettei hän olisi enää halukas tekemään rikoksia.
yhdysvalloissa käsittääkseni tutkittu kuolemantuomion vaikutusta ennaltaehkäisevästi rikoksiin kertoo ettei sillä ole rikosten määrää vähentävää vaikutusta, joten tuskin toimisi Suomessakaan, mutta oikeusjärjestelmä on liian lepsu täällä, jos kovennetaan sitten on ihmisoikeussysteemit helisemässä oikeuksista myös vangituille... kaksipiippuinen juttu
- Ulkopaikkakuntalainen
...Tuomio -nimimerkille:
http://www.youtube.com/watch?v=4e9CkhBb18E - asenne kertoo
sinun väkivaltaisesta luonteesta. Olet pelottava!
Suomen rangaistukset ovat lapsenkengissä.
Joka vie hengen toiselta, ansaitsee itse saman.
Pressa lopettaa armahdukset.
Rangasitukset kuin Amerikassa. Tyrmässä saa tuollaiset mädätä!! Ei yhteiskunta tarvitse murhaajia.
Tunnetko olevasi nykyään turvassa. Minä en!! - --->
kuolemantuomio olisi liian heppoinen rangaistus tällaisille paskahousuille. ainoa oikea sivistynyt rangaistus on loppuelämäksi koppia ilman lomia ja mahdollisuutta armahdukseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j422214- 241740
Katu täyttyy askelista...
Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.271425- 1081247
Näin susta unta
Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!151219- 181035
Tiedätkö nainen sen tunteen
Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.71944Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta
Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut107864Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta
Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva333853Mikset päästä irti ja hae apua
Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad74846