Maksamattomat laskut

yrittäjä tyttö

Heippa,
Yrittäjyyttä nyt takana puoli vuotta, rahaa virtaa tasaisesti ja kyllä poiskin yhtä tasaisesti, olen ollut aika hyvin tasapainossa tulojen ja menojen suhteen, jää jo pientä voittoakin.
Mutta enpä tullut ajatelleeksi kesäkuussa laskuja kirjoittaessani, että 99% asiakkaista ei maksa laskujaan ollenkaan heinäkuussa.

Kusessa olen. en saanut veroja enkä omia laskujani maksetuksi, palkkarahat otin säästöistäni työntekijöilleni.

miten yleistä on , että yritykset eivät hoida raha-asioitaan ennen lomalle lähtöään vaan jättävät laskut makaamaan pöydälle loma -ajaksi?

onko joku toinenkin ajankohta vuodessa milloin rahavirta hiljenee.

Lähettäisin karhulaskun kaikille mutta en saisi rahaa kuitenkaan ennen kuin herrojen loma loppuu.
Miten laskut myydään? paljonko niistä vedetään välistä?
ei ole mukavaa kun joudun nyt itsekin maksamaan korkoja ja yhteistyökumppanit eivät "jaksa" kuulla selityksiäni. olen rehellinen mutta he eivät usko kun sanon, että asiakkaani eivät yhtä lukuunottamatta ole maksaneet.
laskuja on maailmalla 15.000€ kesäkuusta.

Kiitos vastaajille,
-tyttö-

38

13033

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • menee------

      laskut maksetaan ajallaan riippumatta mikä kuukausi.

    • Steffen

      Olen alalla itse töissä, eli tiedän jotain.

      Normaalisti, jos asiakkaat eivät maksa, pistät maksamatomat laskut perintään. Siihen löytyy monia kelpo firmoja, tässä tutuimmat:
      Lindorff
      http://www.lindorff.com/fifi/mainpage/

      Intrum Justitia
      http://www.intrum.fi/

      Aktiv Kapital
      http://www.aktivkapital.fi/

      Toiseen maksumuistutukseen voi no normaalisti kirjoitaa, että maksamaton lasku lähteää tietyn ilmoitetun päivämäärän jälkeen Intrumille/Lindorffille/Aktiville perittäväksi. Useimmat asiakkaat pelästyvät, sillä nuo nimet vakuuttavat.

      Sinun kannattaisi tehdä sopimus jonkun tuollaisen yhtiön kanssa. Jos kyse on pienistä summista perintä ei useinkaan ole kovin tehokasta, mutta jos puhutaan isommista rahoista (satasista ja tonneista), niin perinnän tilaaminen noilta taloilta voisi olla fiksu ratkaisu.

      Toinen vaihtoehto on, että myyt laskusi vaikkapa jollekin noista firmoista. Muitakin löytyyy, Nordea rahoitukset ja muut, mutta en usko että sillä on paljon väliä, minkä firman valitset. Ala on kilpailtu, joten hinnat ovat kilpailukykyiset.

      Toinen vaihtoehto sinulle on yksinkertaisesti laskujen myyminen. Tätä palvelua tarjoavat samat firmat kuin yllä. Kun sinä myyt, niin palveluntarjoaja ostaa laskun sinulta, ja hoitaa sitten homman loppuun sen sinun asiakkaasi kanssa. Huonompi homma heille on, että vastassa on sitten suoraan esim. Lindorff, joka kyllä perii saatavansa. Näiden laskutus on luokkaa 15-20 % sinun kokonaislaskutuksestasi, ts. 1/5 - 1/6 rahoista menee laskunostajafirmalle.

      Nämä ovat ne selkeimmät vaihtoehdot. Parasta neuvontaa saat, jos soitat näille mainitsemilleni firmoille vaikkapa ensi viikolla. Perintää ei laillisesti voi käynnistää ilman maksumuistutuskirjekierrosta. Sen sijaan laskusi voit myydä koska tahansa. Oikeita laskuja vastaan nämä palveluntarjoajat tarjoavat sinulle koska tahansa selvää rahaa, ja tällä tavalla sinä saisit rahaa kassaan/tilille.

      Kerron mielelläni enemmän asiasta jos haluat tietää. En suoranaisesti ole töissä millään näistä firmoista, mutta olenpahan päivittäin oman duunini kautta näiden vekkuleiden kanssa tekemisissä.

      terveisin,
      Steffen

      • Yrittäjä hggfhgfhgfh

        Siis sinä neuvot ottamaan heti yhteyttä perintätoimistoon? 110 % varma tapa menettää kaikki asiakkaat, jotka tällaisen laskun saavat.

        MYY LASKUT, älä missään nimessä pistä perintätoimistoille. Nosta hintoja sen verran kuin menetät katteissa laskut myymällä, ja toimi niin vastaisuudessa jatkuvasti.

        Näin sinulla rahat riittävät aina, ja asiakkaat säilyvät.

        Yleisesti ottaen voin sanoa, että pienyritykset maksavat laskut 1-2 vkoa myöhässä, keskisuuret, 1-4 vkoa, suuryritykset vasta 2 muistutuksen jälkeen, eli vasta sitten kun on äärimmäinen pakko (1-10 vkoa).

        Tämä on heidän tapansa taktikoida itselleen käteistä kassavirtaa, eli logiikkana on se, että "parempi raha meillä tuottamassa lisää kuin muilla, ja koska nuo ovat pieniä, eivät ne kuitenkaan uskalla uhota näin isolle. Muuten me katkaisemme yhteistyön, ja yrittäjälle ei jää mitään."

        Eli se eräpäivämerkintä on varsinkin suuryrityksille täysin turha.


      • Steffen
        Yrittäjä hggfhgfhgfh kirjoitti:

        Siis sinä neuvot ottamaan heti yhteyttä perintätoimistoon? 110 % varma tapa menettää kaikki asiakkaat, jotka tällaisen laskun saavat.

        MYY LASKUT, älä missään nimessä pistä perintätoimistoille. Nosta hintoja sen verran kuin menetät katteissa laskut myymällä, ja toimi niin vastaisuudessa jatkuvasti.

        Näin sinulla rahat riittävät aina, ja asiakkaat säilyvät.

        Yleisesti ottaen voin sanoa, että pienyritykset maksavat laskut 1-2 vkoa myöhässä, keskisuuret, 1-4 vkoa, suuryritykset vasta 2 muistutuksen jälkeen, eli vasta sitten kun on äärimmäinen pakko (1-10 vkoa).

        Tämä on heidän tapansa taktikoida itselleen käteistä kassavirtaa, eli logiikkana on se, että "parempi raha meillä tuottamassa lisää kuin muilla, ja koska nuo ovat pieniä, eivät ne kuitenkaan uskalla uhota näin isolle. Muuten me katkaisemme yhteistyön, ja yrittäjälle ei jää mitään."

        Eli se eräpäivämerkintä on varsinkin suuryrityksille täysin turha.

        Kuten sanottu, laskuja ei todellakaan pistetä suoraan perintään. Niistä lähetetään ensin karhut, ja viimeistään toisessa karhussa uhataan perinnällä. Yleisesti ottaen vähänkään tervejärkiset alan ihmiset ymmärtävät, miksi jossain vaiheessa kirje tulee Lindorffilta eikä alkuperäiseltä laskuttajalta. Viimeistään se Lindorffin, Aktiv Kapitalin, Svea perinnän tai Intrum Justitian kirje pistää vauhtia laskunmaksuun.


      • Alihankkija KOLME
        Steffen kirjoitti:

        Kuten sanottu, laskuja ei todellakaan pistetä suoraan perintään. Niistä lähetetään ensin karhut, ja viimeistään toisessa karhussa uhataan perinnällä. Yleisesti ottaen vähänkään tervejärkiset alan ihmiset ymmärtävät, miksi jossain vaiheessa kirje tulee Lindorffilta eikä alkuperäiseltä laskuttajalta. Viimeistään se Lindorffin, Aktiv Kapitalin, Svea perinnän tai Intrum Justitian kirje pistää vauhtia laskunmaksuun.

        Steffen, miten on siinä tilanteessa, että myyjältä ei ole alkuperäisen laskun jälkeen lähetetty ensimmäistä eikä toistakaan muistutuslaskua vaan myyjä joko myy tai antaa toimeksiannon peritäyhtiölle. Siten perintäyhtiöltä tulee lasku jossa on alle 10 päivää maksuaikaa keskellä loma-aikaa elokuussa, laskussa korkoja ja 10 euroa perintäkuluja. Sitten välittömästi tulee perintä yhtiöltä toinen lasku, jossa alkuperäinen summa on kasvanut edellisestä n. 105 euroa. Kokonaissumma on kasvanut 50 %.

        Onko joku tehnyt virheen ja onko laskutus sekä perintä pätemätön ?


    • bisnes pysähdyksiin

      Bisneksesi laatua tuntematta mutta itse myyn holtopalveluita niin olen tehnyt seuraavasti.
      Jos asiakkaalla on räsitssä lasku ja soittaa huoltokeikalle sanon nyt on kiire, mutta soita parinpäivän päästä katsotaan sitten mahtuuko, muuten sinulla on tämä tonnin lasku rästissä...

      Riippuen asiakkaan kiireestä yleensä lasku lähtee maksuun samantien ja kuitti tulee sähköpostissa. Huoltoaika läytyy sitten tarvittaessa samalle päivälle.

      Asiakas oppi yleensä kerrasta maksamaan laskunsa eräpäivänä tai sitten on jatkossa käteisasiakas.

      • pienyrittäjä_

        Itselläni on onneksi vähemmän firmoja asiakkaina, mutta niidenkin vähäisten kanssa saa odotella suorituksia viikkotolkulla eräpäivästä.

        Paras oli eilen... aloin soitella laskun perään, kun ei 1. maksukehoitus auttanut. Firmasta kertoi, että ovat ulkoistaneet reskontran ja keskusneiti antoi asiaa hoitavan henkilön kännykkänumeron. No pitkin päivää yritin saada ko. henkilöä vastaamaan ja lopulta vastasikin, mutta oli lomalla ja antoi taas toisen henkilön numeron. No tämä reskontran hoitaja oli kyllä paikalla, mutta aikansa konettaan naputettua kertoi, että lasku on vielä hyväksymiskierroksella laskuttamassani firmassa ja kyseinen henkilö palaa lomalta ensi viikolla. Eli maksua saa odotella vielä 1-2 viikkoa.

        Tästä tulikin mieleen, että toi on aika hyvä konsti, jos minulta joku alkaa saataviaan kysellä. Sanoo vaan, että olemme ulkoistaneet reskontran ja antaa kaverin numeron, joka voi taas vastata, että lasku odottaa vielä paria hyväksyntää, ennen kun sen voi laittaa maksuun.

        Itse kanssa katselin noita aikaisemmissa viesteissä kerrottujen firmojen laskujen lunastuspalveluja, mutta aika hintavia ovat. Mutta kyllä ne palvelut alkaa nykyään yleistyvän, yhdeltä jos toiseltakin firmalta tulee laskut, joissa maksu menee perintäfirmoille. Ennen se oli merkki konkurssikypsästä firmasta, jos laskut oli myyty.

        Jos perintätoimistoa tarvitsee, niin tälläiseltä firmalta tuli hiljattain mainos. Perintää ilman kuluja http://www.kreditia.fi/


      • ...se ole...
        pienyrittäjä_ kirjoitti:

        Itselläni on onneksi vähemmän firmoja asiakkaina, mutta niidenkin vähäisten kanssa saa odotella suorituksia viikkotolkulla eräpäivästä.

        Paras oli eilen... aloin soitella laskun perään, kun ei 1. maksukehoitus auttanut. Firmasta kertoi, että ovat ulkoistaneet reskontran ja keskusneiti antoi asiaa hoitavan henkilön kännykkänumeron. No pitkin päivää yritin saada ko. henkilöä vastaamaan ja lopulta vastasikin, mutta oli lomalla ja antoi taas toisen henkilön numeron. No tämä reskontran hoitaja oli kyllä paikalla, mutta aikansa konettaan naputettua kertoi, että lasku on vielä hyväksymiskierroksella laskuttamassani firmassa ja kyseinen henkilö palaa lomalta ensi viikolla. Eli maksua saa odotella vielä 1-2 viikkoa.

        Tästä tulikin mieleen, että toi on aika hyvä konsti, jos minulta joku alkaa saataviaan kysellä. Sanoo vaan, että olemme ulkoistaneet reskontran ja antaa kaverin numeron, joka voi taas vastata, että lasku odottaa vielä paria hyväksyntää, ennen kun sen voi laittaa maksuun.

        Itse kanssa katselin noita aikaisemmissa viesteissä kerrottujen firmojen laskujen lunastuspalveluja, mutta aika hintavia ovat. Mutta kyllä ne palvelut alkaa nykyään yleistyvän, yhdeltä jos toiseltakin firmalta tulee laskut, joissa maksu menee perintäfirmoille. Ennen se oli merkki konkurssikypsästä firmasta, jos laskut oli myyty.

        Jos perintätoimistoa tarvitsee, niin tälläiseltä firmalta tuli hiljattain mainos. Perintää ilman kuluja http://www.kreditia.fi/

        ...alan tapa, että perinnästä ei tule kuluja. Nehän peritään maksajalta.


      • yrittäjä tyttö
        ...se ole... kirjoitti:

        ...alan tapa, että perinnästä ei tule kuluja. Nehän peritään maksajalta.

        Kiitos kaikille neuvoista.
        Toivottavasti ei tule tarvetta tai pakkotilannetta käyttää perintätoimistoa,
        ei ne taitaisi asiakkaani enään tulla asiakkaiksi.
        Ovat saaneet "temmeltää" ja tehdä mielensä mukaan vapaasti jo ties kuinka pitkään.Kukaan ei puutu, eikai se ole mikään ihme, että talous on rempallaan siellä ja täällä.

        Mikäköhän siinä on, että toisille on itsestäänselvää, että eräpäivä on viimeinen maksupäivä ja toiset luulee että se on parasta ennen päivä?

        Ja eikun aurinkoisia päiviä kaikille!
        -Yrittäjä tyttö-


      • Steffen
        yrittäjä tyttö kirjoitti:

        Kiitos kaikille neuvoista.
        Toivottavasti ei tule tarvetta tai pakkotilannetta käyttää perintätoimistoa,
        ei ne taitaisi asiakkaani enään tulla asiakkaiksi.
        Ovat saaneet "temmeltää" ja tehdä mielensä mukaan vapaasti jo ties kuinka pitkään.Kukaan ei puutu, eikai se ole mikään ihme, että talous on rempallaan siellä ja täällä.

        Mikäköhän siinä on, että toisille on itsestäänselvää, että eräpäivä on viimeinen maksupäivä ja toiset luulee että se on parasta ennen päivä?

        Ja eikun aurinkoisia päiviä kaikille!
        -Yrittäjä tyttö-

        Nuo firmat mistä itsekin olen kirjoittanut eivät enää nykyään ole "perintäfirmoja", ihan kuten isot entiset tilintarkastusfirmatkaa ovat nykyisin professional services companyita.

        Esimerkiksi Intrum hoitaa vaikka mitä palveluita, ihan riippuen siitä mitä asiakas haluaa. Siellä hoidetaan reskontraa, laskutusta ja kaikkea vastaavaa normaalia toimintaa. Noiden palveuiden käyttäminen ei ole mitään mafia-toimintaa, vaan ihan arkipäivää. Yhdestä osoitteesta saadaan monet palvelut.

        Lisäksi on tärkeää ymmärtää, että sinulle tulevat maksut ovat tärkeitä sinulle. Hyvin asiansa hoitavat firmathan eivät kohtaa noita Intrumin kaltaisia firmoja kuin mainoksissa, huonosti hoitavat taas kohtaavat koska ansaitsevat sen. Ihan omia asioitasi nämä ovat, mutta kun kerran alkuperäisessä viestissä kirjoitit siitä että joudut maksamaan omalta tililtäsi firman kuluja kun asiakkaasi ei maksa, niin tuntuuko sinusta siltä, että nykymenolla on hyvä jatkaa? Ikävä kyllä nykyisin on aika tuttua, että edes uhkailu maksun perintätoimistoon siirtämiselle ei tehoa. Tavallisia maksukehotuksia voit lähetellä vaikka maailman tappiin asti, eikä vaikutusta ole. Tiedän oikeasti tapauksia, missä muistutuksia on lähetetty vuoden ajan. Tuloksetta. Riskeeraat oman tulevaisuutesi vain tuolla, kun firman rahat ovat vähissä ja sitten vielä joudut omia tilejäsi tyhjentämään myös.


      • sanon mä
        yrittäjä tyttö kirjoitti:

        Kiitos kaikille neuvoista.
        Toivottavasti ei tule tarvetta tai pakkotilannetta käyttää perintätoimistoa,
        ei ne taitaisi asiakkaani enään tulla asiakkaiksi.
        Ovat saaneet "temmeltää" ja tehdä mielensä mukaan vapaasti jo ties kuinka pitkään.Kukaan ei puutu, eikai se ole mikään ihme, että talous on rempallaan siellä ja täällä.

        Mikäköhän siinä on, että toisille on itsestäänselvää, että eräpäivä on viimeinen maksupäivä ja toiset luulee että se on parasta ennen päivä?

        Ja eikun aurinkoisia päiviä kaikille!
        -Yrittäjä tyttö-

        pari-kolme kertaa vuodessa pitää lähettää korkolasku kaikille asiakkaille, jotka ovat laskunsa myöhässä suorittaneet. Kummasti alkaa tulla suoritukset eräpäivänä. Ja ylipäänsä jokaisesta maksuhuomatuksista voi velottaa ylimääräisen 5 euroa (mainitse tämä pienellä alkuperiäisessä laskussa). Ei asiakkaitten p....ttä tarvitse nuolla.


    • Vilpertäjä

      Hei! Kuten otsikko sanoo, avainsana on "käyttöpääoma". Jos olet käynyt yrittäjäkurssin tai kaupallista alaa lukenut, tiedät että yrityksen toimintaan sitoutuu rahaa. Käyttöpääomaa tarvitaan sinun tilanteessasi.Näyttäisi siltä että osto ja myynti toimii ja voittoa tulee, mutta tilillä ei ole tarpeeksi rahaa toiminnan pyörittämiseen. Syitä voi olla monia, kuten just sun mainitsema rahavirran kausivaihtelu, asiakkaiden viivästyneet suoritukset, liian suuret palkat itselle, liian suuret kertaluontoiset kulut. Asia ei ole ollenkaan monimutkainen. Firmalla olisi hyvä olla käyttöpääomaa X-kuukautta varten varsinkin jos itse maksaa ostot välittömästi mutta asiakkaat eivät maksa sinulle laskujaan ajallaan. Tämä summa on sitten sellainen raha jota EI nosteta palkaksi, EI ja EI. Se raha on siksi että sinulla on olemassa saamisia. Sinä toimit siis tavallaan asiakkaillesi päin "pankkina" ilman korkohyötyä.

      Toivottavasti ei mennyt vaikeaksi. Googleta sanalla käyttöpääoma, niin saat hyviä linkkejä mm. Finnveralle, oppimateriaaleihin yms.

      T: Vilistys

      • löytyy

        Meilläkin on asiakkaita joiden suoritukset erityisesti loma-aikaan viivästyvät.
        Eikö laskunmaksuhenkilökunnalle opeteta, että laskut voi lyödä koneelle ennakkoon ja laittaa maksupäiväksi vaikka eräpäivän.
        Meillä oli mukava 4vko:n loma kun löi laskut koneelle niin ei tarvinnu niistä murehtia.

        Tosin joutu töissä kerran lomalla käymään katsomassa onko tullut 14pv maksuehdolla olevia laskuja.


    • Laiha

      Ulvilassa dähköyrittäjä joka lähettää laskun heti perintään ja kulut 400 varokaa sitä ja olkaa muutenkin varuillaan sen suhteen.

    • NÄIN MIULL

      Mainitsemasi ongelma on ollut riesana koko yrittämiseni ajan, kun yrittäjän toimii pitkään asiaan tottuu ja sen osaa ottaa huomioon niin että mikään eräpäivä ei ole varma vaan se on muuttuva suuntaa antava tekijä.
      Paras tapa on ottaa luuri käteen ja soittaa asiakkaille joilla lasku on myöhässä, kertoa rehellisesti tilanteensa , useimmiten ne sitten maksavat aika nopeasti vaikka olisi loma tai lama.

    • JaakkoLemmetty

      Yrittäjän yksi tärkeimmistä kulmakivista on pitää käyttöpääoma riittävällä tasolla. Siihen taas auttaa, jos kassa kiertää riittävän rivakasti. Kassan kiertoa voi taas nopeuttaa myymällä laskusaatavia, jolloin saa saatavat saman tien tilille. Kannattaa katsoa perusfaktat esim. http://www.laskujen-myynti.info/

      • Ei onkelmaa

        Mulla on ollut oma yritys nyt kolme vuotta pystyssä. Asiakkaina yksityiset ihmiset ja laskujen suuruus vaihtelee 500-1500€ välilä. Yhden ainoan kerran on käynyt niin, että laskua ei ole maksettu eräpäivään mennessä ja tässä tapauksessa lähetin muutaman päivän päästä kohteliaan muistutuksen sähköpostiin ja maksu tuli kahden päivän päästä tilille.

        Näköjään onneksi en ole yritysten kanssa tekemisissä sillä yksityiset ainakin näköjään hoitavat laskunsa aika säntillisesti.


      • fregtyhujkiloöpäå'på
        Ei onkelmaa kirjoitti:

        Mulla on ollut oma yritys nyt kolme vuotta pystyssä. Asiakkaina yksityiset ihmiset ja laskujen suuruus vaihtelee 500-1500€ välilä. Yhden ainoan kerran on käynyt niin, että laskua ei ole maksettu eräpäivään mennessä ja tässä tapauksessa lähetin muutaman päivän päästä kohteliaan muistutuksen sähköpostiin ja maksu tuli kahden päivän päästä tilille.

        Näköjään onneksi en ole yritysten kanssa tekemisissä sillä yksityiset ainakin näköjään hoitavat laskunsa aika säntillisesti.

        Minulla taas on kaikki asiakkaat yrittäjiä ja yrityksiä. Pienet firmat maksaa yleensä laskunsa, jotkut jopa etukäteen mutta mitä isompi firma on sitä pidemmät maksuajat.

        Eräskin suuri suomalainen konepajayhtiö lähetti pari vuotta sitten kirjeen jossa yksinkertaisesti ilmoittivat että heillä on maksuaika 45 päivää, ota tai jätä. On ihan sama montako päivää laskulle laittaa maksuaikaa ne ei maksa ennen kuin 45 päivän päästä.

        Sitten näiden isojen vastakohtana on muutama pieni yritys jotka haluavat maksaa kiinteähintaisen palveluni tammikuussa etukäteen koko vuodelle.

        Perintätoimiston palveluja en ole käyttänyt, mutta olen "jarruttanut" palvelua silloin kun lasku on maksamatta.


    • 3polvenyrittäjä

      Sama homma, sesongit ja kesälomat aiheuttaa ongelmia kassaan. Pakko myydä välillä osa laskuista. Ei se halpaa ole, mutta eipähän tule verottajan kanssa ongelmia kun saa verot maksuun. Itse käytän tätä www.laskukassa.fi Harkitsin myös Intrumin palvelua, mutta olisivat halunneet koko laskutuksen.

    • yrittämistä-vuodesta-93

      Jos haluaa säilyttää asiakkaat, mutta on joskus pakko laittaa joku lasku perintään, www.svea.com/fi/fin/yritysrahoitus/ itsekkin saan intrumilta ja lindorffilta sillointällöin kehotuksia, lähinnä firmoilta, joiden maksuehto on 7-10päivää ja laskujen tulo voi kestää viikonkin. Osallistun itse varsinaisen tuotantoon, ja onneksi välillä on niinkin kiire, ettei toimistohommia ehdi viikkoon tekemään.
      Nämä suuret perintäfirmat, joita Steffen on suosittanut, eivät juurikaan ole toimitatapojaan peritäviä kohtaan muuttaneet 10-15 vuoden aikana, välillä puhelimeen vastaa asiallinen asiakaspalvelija, useimmiten saa kuitenkin kohteliasta keskisormea, kun yrittää asioitaan heidän kanssa hoitaa. Sveasta olen kuullut asiakkailtanikin hyvää palautetta. Ulosottomiehenkin kanssa asiat hoituvat helpommin, kuin intrumin tai lindorffin.
      Kesäkuussa otin yhteyttä hankaliksi tietämiini laskuttajiin 4:stä 3 vastasi ja lupasi huomioida loman reskontrassaan Polttoaineyhtiö, vaikka laitoin viestin sekä intrumiin, että PA-yhtiöön, ei vastannut ja kas, heinäkuun viimeisinä päivinä, jälleen kehotus. Voisin toki vaihtaa yhtiötä, mutta kun on laaja jakeluverkko ja seuraavalla ehtona on e-laskut, en ota vastaan, enkä ihmeemmin rakasta keskusliikkeiden turvin ratsastamista.

    • Myynlasku
      • Miksa19

        Laskukassalle niitä laskuja ei ainakaan kannata myydä, ihme toimintaa ja vedätystä. Lupaavat käsitellä asian 24 tunnin sisällä, todellisuudessa meni 6 päivää ja silti ei päästy toivottuun lopputulokseen. En suosittele!!!


      • Kriisinanatomia

        Sama kokemus Laskukassasta. Asiakkuuden avaamiseksi ja testataksemme palvelun toimivuus, laitoimme meille merkityksettömän kokoisen laskun rahoitukseen. Hyvä näin, sillä hommasta ei tullut yhtikäs mitään! Kun viikon kuluttua huomasin ettei maksua ollut saapunutkaan, tiedustelin mistä kiikastaa: huolellisesti ilmoittamamme laskutustiedot "unohtuivat" jonnekkin.
        No tiedot uudelleen, mitäpä siinä. Laskukassa oli koko toimituksen ajan täysin passiivinen. Maksutiedusteluihin vastattiin aina uusilla lisätiedusteluilla. Kun kaksi viikkoa tuli täyteen tässä hölmöilyssä, ilmoitin että kiitos riittää, emme tarvitse näitä teidän "palvelujanne"
        Jos kriittisessä tilanteessa asioisi tuon kioskin kanssa, saattaisi käydä hyvin heikosti. Suosittelen vakavasti välttämään tuota taloa. Markkinoilta löytyy muita kilpailijoita jotka ovat tehokkaasti ja täsmällisesti toimivia.


      • Ryti_

        Myös täällä huonoja kokemuksia laskukassasta. Hidas ja toimimaton. Rahan perään saa huudella yhtä paljon kuin asiakkaan, jolla oli se alkuperäinen lasku hoitamatta. Olen myös aika varma, että loppujen lopuksi vielä myyvät tietosi eteen päin kun huomaavat, että et jatka heidän asiakkaanaan.


      • olinpaiskimasröitä

        Itse olin aikanaan pari tuntia "töissä" tuossa firmassa. Sovittiin, että teen puolet ajasta toimistohommia ja puolet myyntiä. Alussa alko jo vähän ihmetyttään, kun sanottiin, että heillä ei kukaan pidä ollenkaan kahvitaukoja tai muita taukoja ollenkaan. On vain sellainen tapa. Muutenkin kuulosti aika tiukalta meiningiltä koko homma.. . Noh, mietin että katotaan mitä tästä tulee.

        Aluksi olin puolen tunnin verran katsomassa miten jotain kirjauksia tehdään. Sitten pitikin jo aloittaa myyntihommat. Perehdytys oli se, että olisin saanut kuunnella vieressä kun joku äijä soitteli kännykällä asiakkaille. Siis niin, että en kuule mitä asiakas puhuu. Mut sit tää jäbä sanoi, että "mulla on tapana vähän liikuskella kun puhun, eihän haittaa jos vähän kävelen samalla". Sit jäbä meni ravaan käytävää edes takas ja mutiseen itekseen puheluitansa :D

        Sit vaan löytiin paperilla spiikki eteen ja ala soittelemaan. Muuta koulutusta itse heidän palvelusta ei annettu, jos ei spiikillä näkyviä asioita oteta lukuun. Pyysin, jos saisin vielä pikkasen lisäkoulutusta hommaan ja koitin kysellä jotain. Sit mulle kaivettiin jotku 10 randomille otettua nauhoitettua vanhaa puhelua. Suurimmassa osassa asiakas ei vastannut ollenkaan puhelimeen. Yhdessä kuunnellussa nauhoitteessa päästiin kunnolla keskustelulle ja siinä asiakas haukkui varmaan 5 minuuttia koko firmaa alimpaan hemmettiin :D

        Sanoin, etten kyllä tällä koulutuksella ala mitään soitteleen. Sit mut jätettiin varmaan tunniks yksin huoneeseen. Sit mulle tultiin sanoon ihan perseelle ammuttuna karhuna, että jossei työnteko maistu, niin voit painua ulos. Pakkasin kamani, lähin meneen, eikä firmasta luojan kiitos kuulunu enää koskaan mitään.

        Sen myönnän, että oma asenne oli alusta asti vähän epäileväinen kyseistä firmaa kohtaan. Ihme ois, jos asiakkaita kohdeltais hyvin, jos ei ole mitään käsitystä miten uuden työntekijän kanssa kannattaisi toimia.


    • ffggff44f

      1.hyvä syy lisää olla "yrittämättä".

      Liian raskasta ajnakin minulle.

    • Valtio-työllistää

      Kunnan ja valton virkoihin kannattaa hakeutua eikä yrittämiseen. On kevyet työt ja piitkät, 11 viikon vuosilomat siellä julkisilla.

    • Yrittäjä55

      Laskukassan asiakkaana 2 vuotta ja ainakin tähän mennessä homma pelannut hyvin.

    • Isot_firmat_kuriin

      Minulla oli jo protesti-ilmoitus tekeillä Sonerasta pari vuotta sitten. Mutta maksoivat sitten laskun. Olisihan se ollut komeaa Sonera Oyj prosestilistalla. Eikös Nokia joutunut tuollaiseen tilanteeseen huippuvuosinaan, joku pikkuyrittäjän lasku maksamatta ja yrittäjä pisti Nokian protestilistalle?

    • fkdjdj

      vakuutusyhtiöt ovat pahimpia laskun maksun viiraajia ja jopa maksamatta jättäjiä -sinne päin eräpäivät tarkkoja ja viivästyskorot rullaa välittömästi...

    • kaikkiviedäänyrittäjältä

      ei kannata olla missään tekemisissä Laskukassa Oy n kanssa!! Ei voi suositella sen yhtiön niin sanottuja palveluita !!

    • Sepinfirma

      Meillä kyllä on hyvin pelannut Laskukassan kanssa. Ehkä johtuu ratingistä nuo huonot kokemukset. Meillä B-rating ja sanoivat, että jos putoo C-hen, niin alkaa kestää, kun tarviivat vahvat vahvistukset kirjallisesti maksajilta ja niitä on vaikea saada.

    • Anonyymi

      45 Vuotta yrittäjyyttä takana. Kaikkea mikä liittyy rahaan , voidaan aina siirtää, kaikki tekosyyt on kelvollisia kun maksamisesta on kysymys, Kaikki lomat, pyhät, sairaudet, tilapäiset maksuvaikeudet, huonomuistisius, huomaamattomuus, luiskahdus pinosta kaapin taakse, , posti varmaan hukannut, tuuli vei kun hain postia., mennyt varmaan väärään osoitteeseen, en ole ehtinyt, on ollut kiireitä, on ollut menoja, on tullut yllättävivä kuluja. Koko kirjo on kahlattu ,mutta paras oli kun eräs rouva kertoi että en maksa koskaan laskuja
      kun on kuukautiset ja iän päällä on alkanut kestämään pitkään.
      Yrittäjällä on oltava täpäkkää taskussa 10 x tekemänsä laskun
      verran. Parhaat kaupat saa kun tempasee tukun seteleleitä taskusta ja alkaa neuvottelemaan hinnasta, hinta alkaa putoamaan ihan silmissä kun sulloo nippua takaisin liiveihin. Luottokauppa on kauppaa ilman tuottoa.

    • Anonyymi

      Mitä maksaa tehdä pajunkissoista köyttä ja yrittää syöttää sitä?

    • Anonyymi

      Joskus tulee laskuja, joista on koostunut lasku jota ei haluisi maksaa, pyörittää, käsisään, ja on kuin kampaaja lasku.
      Taloustaito, lakimies lasku, sen koodi , osasi lisätä summaa kysymättä, kuin lakimies joka tämän, osaa , kun papereihin pesii.
      Lakimies koskee itseensä, wc

    • Anonyymi

      Jos asiakkaasi ei maksa ajoissa laskujaan niin sul on vaan huonoja asiakkaita. Luotettavat yritykset ymmärtää käsitteen eräpäivä. Jos jättävät laskun ajoissa maksamatta niin aiheest voi muistuttaa laskun eräpäivän umpeutumisesta. Näin se vaan menee.

    • Anonyymi

      "MYY LASKUT, älä missään nimessä pistä perintätoimistoille."

      Vanha triidi, mutta kysytääs mihin hittoon nykyään voi myydä yksittäisen isomman laskun? Minulla joitakin tuhansia saatavaa yritykseltä ja mikään laitos ei tunnu yksittäisiä laskuja ostavan. Olisiko jollakin antaa vinkkiä?

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1066
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1017
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      581
      1008
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      910
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      764
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      690
    Aihe