Kun elämä ei ole enää elämisen arvoista....

Nimetön

Kirjoitan tämän viestin toivoen, että joku lukisi tämän ja auttais mua... Ja siksi että mulla ei ole elämässäni ketään ihmistä, jolle voisin puhua..
Mä olen vaan niin loppu. En jaksais enää tätä "maanpäällistä-elämää".. Mä en ole onnellinen, en edes muista milloin viimeksi olisin ollut. Mun elämässä ei vaan ole enää mitään sisältöä ja tuntuu vaa et tää elämä on niin turhaa, joten miks pitäis jatkaa tätä, turhaan pitkittää...
Oon ollu jo aika pitkään masentunu. Kaikki alko joskus 3-4 vuotta sitten. Suunnittelin jo silloin itsemurhaa, mutta en vaa kyennyt siihen. Tämän vuoden helmikuussa sitten yritin, lääkkeillä. Tosin epäonnistuneesti. Lupasin silloin aamulla itselleni, kun heräsin pahaan oloon, että jos selviän tästä niin en enää ikinä tee mitään näin kauheeta itselleni. No jaa... mun on vissiin pakko rikkoa tuo itselleni antama lupaus, koska en yksink. nää enää valoa missään.
Luulen, että mulla on tää kaksisuuntainen mielialahäiriö. Välillä menee tosi hyvin, mutta sitten kaikki vaan romahtaa. Mä jätin mun rakkaan poikaystäväni jotain pari kk sitten, koska olin niin ahdistunu. En vaa enää jaksanu olla nättinä ja iloisena 24/7 ja ku hän oli aivan liian hyvä/kiltti mulle. Teki kaikkensa mun vuokseni. Hän edelleen lähettää mulle viestejä ja toivoo että ottaisin hänet takas. En vaa pysty kertomaan hänelle totuutta: mä en vaa jaksa tätä enää.
Mä en oo koskaan pystyny puhumaan kenellekään tästä pahasta olostani. Mulla on ihania ystäviä, perhe ja tää ex-poikaystävä, mutta enmä vaa pysty puhumaan niille tällasist asioista. Ehkä mä en vaa halua järkyttää niitä. Vaikka tiedän että, itsemurha järkyttäis varmasti vieläkin enemmän.
Musta vaan tuntuu että oon vankina jossain "häkissä". Ja mun elämä on etukäteen-suunniteltua. Mun vanhemmat tavallaan "pakotti" mut lukioon. Nyt ku aattelen: mun elämä on oikeesti sitä että käyn sitä vitt*maista lukiota ja sen lisäks mun elämäkin on täynnä sääntöjä.
On kaikki kotiintuloajat sun muut. Mä tiedän että mun vanhemmat on säätäny ne vain ja ainoastaan siks koska ne rakastaa mua ja ei haluis että mulle sattuu mitään. Siksi mä pysynki kotona melkeen koko ajan (24/7) niin ei ainakaan tarvitse olla koko aikaa selittämässä mihin menen.
Mä oon ilmeisesti tosi hyvä "näyttelijä" koska osaan piilottaa kaiken tuskan/ahdingon sisälleni ja vaan esittää että kaikki on hyvin.
Muttaku mä en vaa enää jaksa. Mä oon niin väsyny tähän kaikkeen... Haluaisin päästä vapaaksi

42

5562

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Luottamuksen?

      Voit valita monta asiaa joita pelätä: epäonnistuminen tulevaisuudessa; menneisyyden seuraamukset; muiden tuominta; hylätyksi tuleminen; yksinäisyys; kipu.
      Joka tapauksessa, Universumi on suunniteltu tukemaan elämää, ei haittaamaan. Voitko luottaa tämän viisauden ytimeen? Sinut on suunniteltu että rakastaisit ja vastaanottaisit rakkautta - Omalta Itseltäsi. Voitko luottaa siihen että Sinä valitset mikä sinulle on parasta? Sinulla on yhteys Jumalalliseen Viisauteen joka ikinen hetki. Annatko itsesi tietää sydämessäsi kaiken mitä sinun tarvitsee tietää, vaikka et tietäisikään sitä mielessäsi?
      Enkelit ovat aina puolellasi, rakastaen ja tukien jokaista valintaasi. He luottavat sinuun. Luotatko Sinä?

      http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000059&posting=22000000035538649

      • Anonyymi

        cTunge se enkeli perseesees.


    • yksvaann

      Kirjotan sulle ku 18v poika tytölle.

      Meidän ihmisten elämä on valintoja täynnä.
      Otamme askeleita moniin eri suuntiin.

      Minä yritän saada sinut ottamaan askeleen auttavaa kättä kohti koska näin se menee.
      Ihmisten kuuluu auttaa toisiaan.
      Auttaa toista kävelemään ylämäet ylös.

      Suomessa on paljon ammattiauttajia.
      Masennuksen suhteen he ovat nähneet kaiken.
      Sinä saisit apua ja masennus olisi häivenevä muisto vain.

      Soita vaikka heti huomenna ja kerro tilanteesi.
      Muistaakseni lähimmästä terveyskeskuksesta saa varattua aikoja.
      Mutta moni tällä palstalla tietää nämä asiat paremmin kuin minä.

      Minäkin uskon Jumalaan.
      Hän on antanut minulle paljon ja auttanut vaikeiden aikojen läpi.
      Koska itse olen nuoruuden intoa täynnä niin haluan käyttää lahjojani muiden hyväksi.
      Niin se menee.
      Oma askeleeni pitäisi aina mennä avun tarvitsijaa kohti.

      Ota sinä askel kohti omaa auttajaasi.

      Elämämme on askelia täynnä.
      Ottakaamme ne oikeaan suuntaan.
      Taivaan kotiin ne vielä johtavat kun vain oikein valitsemme.

      Vielä ei ole sinun aikasi.
      Voita masennus.

      Hän haluaa että elät :)

      Jumalan siunausta :)

    • apu

      Soitat heti aamulla psykiatrian polille ja sanot tarvitsevasi ajan samalle päivälle. Jätät vaikka muut työt kokonaan koko päivältä ja haet apua!!!!!!!!!! On olemasssa kriisi aikoja jotka saa samalle päivälle, sanot jo puhelimessa yrittäneesi kerran itsemurhaa ja kohta yrität taas jos et saa apua. Lääkkeiden vaikutus ei ala heti, koita jaksaa vähän aikaa vielä kunhan ne saat. Kyllä sun elämä vielä iloksi muuttuu. Ex-poikaystävällesi voisit kertoa mikä mieltäsi painaa, hän saattaa olla helpttonut ettei vika ollutkaan hänessä ja hän jopa saattaisi tukea sinua jatkossa. Ja tukeahan sinä nyt tarvitset!!!

    • D.a.r.k.s.o.u.l

      Elämä vaan on,ei muuta.








      >En oo mikään "hihhuli", mutta mä uskon Jumalaan.


      Minusta juuri se on hihhulin määritelmä..





      >Mä tiedän ja uskon, että kuoleman jälkeen on elämää>


      Ahaa..no tuota mitenkä noin niinkun tiedät sen?







      >mutta luotan siihen että seuraavassa elämässä kaikki voi olla paremmin. Kyllä mä uskon näihin taivas-juttuihinki>


      Just..hihhuli mikä hihhuli..

      Se että uskot johonkin tai luotat johonkin ei
      vaikuta yhtään mitään siihen että mitä kuoleman jälkeen on.


      Miksi seuraavassa elämässä kaikki olisi paremmin?
      Saisitko sen palkinnoksi siitä että tapat itsesi vai..?
      Jos uskot niihin "taivasjuttuihin" niin oletkohan
      kuullut koskaan sellaisesta jutusta kuin Helvetti..?



      Kukaan ei tiedä mitä kuoleman jälkeen on.

      Ainoa asia mikä on varma on se että kuolema
      on olemassa,muuta siitä ei tiedetä.

      Ihan sen perusteella mitä tämä elämä on maanpäällä
      en pidä kovin todennäköisenä että se mahdollinen
      kuolemanjälkeinen elämäkään tämän parempaa olisi.
      Se voi olla vaikka 1000-kertaa pahempaa.

      Kuolema on todellinen,tuntematon.


      Et voi tehdä koko elämäsi tärkeintä päätöstä
      vain sillä perusteella että "susta tuntuu siltä".


      Sinulla on se järki varmaan jossain
      siellä piilossa..käytä sitä nyt.

      • Valkosipula

        Ihminen on vain biologinen kone. Kun siitä virta loppuu, niin se on yhtä tyhjä mitä PC-tietokoneen RAM- muisti, kun se sammutetaan.

        Olen itse yrittänyt etsiä kaikenlaisia perusteluja sille, miten voisi "sielu" jatkaa elämäänsä sen jälkeen kun sitä ylläpitävä biosähköinen neuroverkko lakkaa toimimasta. Tähän mennessä en ole löytänyt yhtäkään selitystä, edes vaikka yrittäisin ajatella asiaa "kieli poskessa".


      • yksvaann
        Valkosipula kirjoitti:

        Ihminen on vain biologinen kone. Kun siitä virta loppuu, niin se on yhtä tyhjä mitä PC-tietokoneen RAM- muisti, kun se sammutetaan.

        Olen itse yrittänyt etsiä kaikenlaisia perusteluja sille, miten voisi "sielu" jatkaa elämäänsä sen jälkeen kun sitä ylläpitävä biosähköinen neuroverkko lakkaa toimimasta. Tähän mennessä en ole löytänyt yhtäkään selitystä, edes vaikka yrittäisin ajatella asiaa "kieli poskessa".

        Kun lähetätä tekstarin huomaako sitä kukaan kun puhelinta katsoo?
        Mitään aaltoa tai sitä rataa?
        No ei.

        Miksei siis sielukin lähde ruumiista ja mene jonnekin muualle?


      • huoh
        yksvaann kirjoitti:

        Kun lähetätä tekstarin huomaako sitä kukaan kun puhelinta katsoo?
        Mitään aaltoa tai sitä rataa?
        No ei.

        Miksei siis sielukin lähde ruumiista ja mene jonnekin muualle?

        ...ei se viesti jää tänne elämään, ellei se johonkin tallennu. Se sammuu silmänräpäyksessä, ellei joku sitä vastaanota.


      • punakaalitomaatti
        Valkosipula kirjoitti:

        Ihminen on vain biologinen kone. Kun siitä virta loppuu, niin se on yhtä tyhjä mitä PC-tietokoneen RAM- muisti, kun se sammutetaan.

        Olen itse yrittänyt etsiä kaikenlaisia perusteluja sille, miten voisi "sielu" jatkaa elämäänsä sen jälkeen kun sitä ylläpitävä biosähköinen neuroverkko lakkaa toimimasta. Tähän mennessä en ole löytänyt yhtäkään selitystä, edes vaikka yrittäisin ajatella asiaa "kieli poskessa".

        (tai lukenut). Että ihminen olisi "biologinen kone"? Siis biologinen eli elävä kone? Mikä sitten on sen elävän ja koneen raja? Mitä tietoisuus sitten on?

        Miten selität kuolemanrajakokemukset? Arvatenkin viittaat johonkin teoriaan kuolevien aivojen luomasta miellyttävästä hallusinaatiosta, jonka tarkoituksena on "suojella" kuolevaa minää, tai johonkin muuhun yhtä tuulesta temmattuun muka-tieteelliseen arvaukseen. Miksi kuolemanrajakokemuksia kokeneet ihmiset ovat voineet tehdä havaintoja, joita heidän ei olisi pitänyt pystyä tekemään?


      • yksvaann
        huoh kirjoitti:

        ...ei se viesti jää tänne elämään, ellei se johonkin tallennu. Se sammuu silmänräpäyksessä, ellei joku sitä vastaanota.

        Energia ei katoa.


      • toimii..
        Valkosipula kirjoitti:

        Ihminen on vain biologinen kone. Kun siitä virta loppuu, niin se on yhtä tyhjä mitä PC-tietokoneen RAM- muisti, kun se sammutetaan.

        Olen itse yrittänyt etsiä kaikenlaisia perusteluja sille, miten voisi "sielu" jatkaa elämäänsä sen jälkeen kun sitä ylläpitävä biosähköinen neuroverkko lakkaa toimimasta. Tähän mennessä en ole löytänyt yhtäkään selitystä, edes vaikka yrittäisin ajatella asiaa "kieli poskessa".

        ..Ram muistin tietoisuus? Tietokone, sen muisti tai prosessori ei muuten takuulla tiedä olevansa olemassa, eikä tule koskaan tietämään. Siinä on ero.


      • Jollekin toiselle rekisterö...
        yksvaann kirjoitti:

        Energia ei katoa.

        Just se energia katoaa. se on hetkellistä, ellei se ole sidottuna johonkin kiinteään materiaan.


      • Laatikkopieru
        punakaalitomaatti kirjoitti:

        (tai lukenut). Että ihminen olisi "biologinen kone"? Siis biologinen eli elävä kone? Mikä sitten on sen elävän ja koneen raja? Mitä tietoisuus sitten on?

        Miten selität kuolemanrajakokemukset? Arvatenkin viittaat johonkin teoriaan kuolevien aivojen luomasta miellyttävästä hallusinaatiosta, jonka tarkoituksena on "suojella" kuolevaa minää, tai johonkin muuhun yhtä tuulesta temmattuun muka-tieteelliseen arvaukseen. Miksi kuolemanrajakokemuksia kokeneet ihmiset ovat voineet tehdä havaintoja, joita heidän ei olisi pitänyt pystyä tekemään?

        No itse vastasit niihin kysymyksiin mitä esitit. Ei minulla ole siihen sen enempää lisättävää.


      • tietoisuus potenssiin 45 as...
        toimii.. kirjoitti:

        ..Ram muistin tietoisuus? Tietokone, sen muisti tai prosessori ei muuten takuulla tiedä olevansa olemassa, eikä tule koskaan tietämään. Siinä on ero.

        ...mutta nyt tuntuu siltä niinkuin vääntäisin peistä lastentarhakakaroiden kanssa.
        Muisti ei käsittele tietoa, se ainoastaan varastoi sitä.

        Tietoisuus on monimutkainen neuroverkkoon perustuva biologinen järjestelmä, jonka ansiota on se, että ihmiselle kehittyy tietoisuus itsestään.


      • yksvaann
        Jollekin toiselle rekisterö... kirjoitti:

        Just se energia katoaa. se on hetkellistä, ellei se ole sidottuna johonkin kiinteään materiaan.

        Onko tekstari kiinteä aine?
        Onko valo kiinteätä?

        Ei ihminen ikinä tätä kaikkea pysty selittämään ja käsittämään.


      • kerrospöytävuori
        tietoisuus potenssiin 45 as... kirjoitti:

        ...mutta nyt tuntuu siltä niinkuin vääntäisin peistä lastentarhakakaroiden kanssa.
        Muisti ei käsittele tietoa, se ainoastaan varastoi sitä.

        Tietoisuus on monimutkainen neuroverkkoon perustuva biologinen järjestelmä, jonka ansiota on se, että ihmiselle kehittyy tietoisuus itsestään.

        "Tietoisuus on monimutkainen neuroverkkoon perustuva biologinen järjestelmä, jonka ansiota on se, että ihmiselle kehittyy tietoisuus itsestään."

        Sori vaan mutta tuo väittämäsi tautologia. Lopeta se pseudotieteilysi ennen kuin menet pahemmin suustasi solmuun.


      • Anonyymi
        punakaalitomaatti kirjoitti:

        (tai lukenut). Että ihminen olisi "biologinen kone"? Siis biologinen eli elävä kone? Mikä sitten on sen elävän ja koneen raja? Mitä tietoisuus sitten on?

        Miten selität kuolemanrajakokemukset? Arvatenkin viittaat johonkin teoriaan kuolevien aivojen luomasta miellyttävästä hallusinaatiosta, jonka tarkoituksena on "suojella" kuolevaa minää, tai johonkin muuhun yhtä tuulesta temmattuun muka-tieteelliseen arvaukseen. Miksi kuolemanrajakokemuksia kokeneet ihmiset ovat voineet tehdä havaintoja, joita heidän ei olisi pitänyt pystyä tekemään?

        Ihminen käyttää aivoistaan murto osan ja meillä on omat henkiset ym fillterimme. Kun aivojen vapauttama dmt alkaa vapautua niin sitä voi oivaltaa siinä rajakokemuksessa vaikka mitä....


      • Anonyymi

        Olen onnellinen uskovainen ja uskon, että on taivas. En tiedä millaista siellä on , mutta Jeesus on siellä


    • Mies-25

      Nyt on suorastaan vaikea puhua mitään. Olen tässä nykyään paljon huonompi kuin ennen. Itse olen elänyt masennuksen kanssa n. 12-vuotiaasta asti, eli se on ollut elämässäni läsnä valtaosan elämästäni. Ylä- ja alamäkineen. On ollut valoisaa ja erittäinkin pimeää. Sinun iässäsi se oli pahinta. Tänä päivänä kuitenkin depiksen kanssa on oppinut elämään. Vaikka välillä tuntuu siltä että olisi niin paljon helpompaa rasvata köysi ja sanoa morjens, mutta hetken aikaa itsesäälissä ryvettyään ja yhden uuden sävelletyn biisin jälkeen sitä miettii että haista paska maailma, niin helposti ei tämä jätkä luovuta.

      Kerro sille entiselle poikaystävällesi miltä tuntuu. Jos se on todella kiltti ukko, niin hän ymmärtää kyllä. Se helpottaa enemmän kuin tänne kirjoittelu. En minäkään varmaankaan enää istuisi tässä jollen olisi keskustellut näistä ystävieni kanssa. Ja etenkin erään syvästi rakastamani tytön.

      Myös Sentenced on suuri syy miksi tässä vielä maailmalle vittuillaan (ei niinkään sen ihmisille). Bändi on hyvin hitaasti avautuva, mutta kun jaksa kuunnella ja lukea sanoitukset, niin ainakin tämmöinen ukonroikale kokee olonsa jollain kierolla tavalla hyväksi. En tykkää tyrkyttää, mutta jos joku muukin löytää niin suuren avun kuin minä, niin miksen.

      Ei muutakuin luovut siitä viimeisestä päivämäärästäsi ja potkit elämää takaisin päähän.


      http://www.youtube.com/watch?v=fW-2Q47_zOU

      http://www.lyricsdownload.com/sentenced-no-one-there-lyrics.html

    • aikoina

      olen ollut monesti itsetuhoisten asioiden kanssa tekemisissä, kuten monet muutkin elämään väsyneet. Siinä tilanteessa tuntee olevansa umpikujassa , eikä näe muuta mahdollisuutta enää elämässä kuin kuolema. Paljon puhutaan enkeleistä ja edellisestä elämästä, mutta jos haluat kokea jotain todellista niin tutustu Jeesukseen. Siitä avautuu sulle aivan uskomaton maailma jota ei voi selittää muuten kuin että se täytyy itse kokea ja alkaa taas aurinko paistaa. Voimia sulle ja unohda ihmeessä itsetuhoiset jutut, ne ei oikeasti ole oikotie onneen vaikka tuntuisikin houkuttelevalle vaihtoehdolle.

      • ...mutta on pakko...

        ...koska en ymmärrä että mitä hyvää seuraa huijaamalla itseään uskomaan kaikenlaista.
        Ymmärrän kyllä, että yksinkertaiset ihmiset saavat ehkä rauhan uskomalla erilaisiin yliluonnollisiin asioihin.
        Itse elän tällä vuosisadalla, ja sanonpa sille Jeesukselle, että pitäisi senkin siirtyä tälle vuosisadalle, jos meinaa että häneen uskotaan.
        Jos tällainen Jeesus on olemassa, niin minkä takia sen täytyy piileskellä niin että kukaan ei ole nähnyt koskaan vilaustakaan, muuten kuin ehkä psykoosissa?

        Minä lupaan uskoa Jeesukseen heti, kun se tulee tosta savupiipusta kylään. Lupaan tarjota kaljan sille.


    • Tomumajan vanki

      Mulla on kokeiltu kaikenlaisia lääkkeitä, ja välillä tuntuu että ne auttaa, mutta ne ei poista syytä masennukseen, vaikka voivatkin sitä auttaa.

      Minulla syy masennukseen on se että minun arvomaailmani on ja pysyy, eikä muutu "muotivirtauksien" mukana, ja viimeiset 20 vuotta tämä "yleisesti hyväksytty" arvomaailma on ollut ihan eri, mitä minä edustan.
      Yritän täällä pitää kiinni viimeisestä oksasta ja toivoa ettei minun arvomaailmastani teilata viimeisintäkin toivonkipinää.

      Elän niinkuin eläisin viimeistä päivää. En jaksa ajatella terveyttäni, koska en näe siihen mitään syytä. Dokaan kuin viimeistä päivää jatkuvasti. Pohdin joka päivä suunnitelmaa miten pääsisin sairaseläkkeelle niiksi muutamiksi vuosiksi, mitä parhaassa tapauksessa kroppani kestää tätä nykyistä elämäntyyliäni.

      • Anonyymi

        Oletko käsitellyt kaiken menneisyydessäsi?

        Ihminen vapautuu kun on avannut kaiken elämästään vaikka diakonille.

        Tsemppiä kaikille 🥰🥰🤗🤗🌞🌞


    • saada.

      Mulla on ihania ystäviä, perhe ja tää ex-poikaystävä, mutta enmä vaa pysty puhumaan niille tällasist asioista

      On vaan niin suuri kynnys mennä yksin jollekin lääkärille hakemaan esim. jotain masennuslääkkeitä

      ----

      Olin itse vuosia epätoivoinen, olo oli niin paha että itkin itseni iltaisin uneen. Myöhemmin tämä johti masennukseen. Tiedän miltä sinusta tuntuu. Tiedätkö mitä? Olet jättänyt 2 tärkeintä asiaa tekemättä, jotka käynnistäisivät toipumisesi. Mun parantuminen alkoi siitä, että kerroin lähimmille omaisille tuskani ja menin lääkäriin hakemaan apua. Sinunkin pitää tamä askel ottaa seuraavaksi. Älä vain anna periksi, vaan tee kaikkesi nyt tilanteesta selviytymisen eteen.Tilanteestasi voi selvitä, avun hakemisessa ei ole mitää hävettävää ja voit vielä elää hyvää ja onnellista elämää! Olet nuori. Sinulla on vielä valtavasti vuosia edessä ja ne voivat olla upeita kun sairautesi voitetaan.
      Voin kokemuksesta sanoa että lääkärissä on helppoa käydä ja myöhemmin ihmettelet itsekin, ettet mennyt aikaisemmin. Itsellänikin se oli kynnys, mutta ylitin sen ja olen nykyisin terve.
      Sairautta täytyy hoitaa ja oikealla lääkityksellä toivut tuosta. Tiedän ihmisiä jotka ovat olleet samassa tilanteessa kuin sinä ja ovat nyt terveitä.
      Aloitat nyt tekemään tilanteellesi jotain. Kerrot ongelmistasi jollekin läheiselle ihmiselle ja lähdet hakemaan apua. Älä ystävä hyvä enää kärsi turhaa, kun toivoa on!
      Jotkut asiat voivat tuntua hankalilta kuten lääkäriin meneminen ja ongelmista puhuminen mutta ne täytyy vain ylittää. Eikä kynnys ole lopulta niin korkea kuin ajattelet. Sinun täytyy nyt itse ottaa ratkaisevat askeleet, vaikka ne eivät helppoja olisikaan.

      Tällä hetkellä hän on enkeli ja vihdoin onnellinen

      • Iso3

        Tiedän varsin hyvin omasta kokemuksesta, että kun on tosi masentunut, niin lääkäriin ei jaksaisi mennä edes silloin kun on joku antibioottihoitoa tarvitseva akuutti juttu.

        Helppoa tapaa ei olekaan, mutta jos rahapuoli järjestyy, niin yksityiselle lääkärille on helpompi mennä.

        Anteeksi, että heitän tähän perään vitsin, mutta meillä miehillä on niin helppoa tämä lääkärille meno, kun sen on oppinut armeijassa.
        Siellä kun ei voi jäädä punkan pohjalle makaamaan ja sanoa että en tee mitään kun masentaa. Se täytyy mennä silloin kertomaan lääkärille, jos haluaa olla rauhassa.


    • nopeasti.

      Kaksisuuntainen mielialahäiriön sairastaminen on varmasti rankkaa. Ei ole kuitenkaan hätää, koska keinoja tuota hoitaa on, ja apua on saatavissa. Asia erikseen olisi, jos mitään ei olisi tehtävissä. Ajattele sitä! Hoidosta saat todella hyvän avun kun vaan menet hakemaan sitä. Sinun täytyy mennä, koska tarvitset hoitoa välttämättä tuohon. Epätoivosi ja itsemurha-ajatukset johtuvat sairaudesta ja elämääsi tulee valoa kun saat tarpeellisen hoidon.

      Ehkä mä en vaa halua järkyttää niitä.

      Tuo ei ole oikein ajateltu. Sairaus ei ole sinun syysi ja kaikista pahinta on jos uhraat oman terveytesi. Nyt on kysymys elämästäsi ja hyvinvoinnistasi. Kerro nyt rohkeasti vanhemmillesi tai jollekin muulle.

    • keskustella.

      Tosi ikävää että sinulla on tuollainen hankala tilanne nyt. Voisit soittaa vaikka näihin puhelinnumeroihin, kertoa vähän tilanteestasi ja kysyä neuvoa. Numerot ovat valtakunnallisesti toimivia.

      Lasten ja nuorten puhelin
      Keskusteluapua elämän eri ongelmissa.
      0800-120 400
      (Ma-to 13-20, pe 13-22, la 18-22, su 17-20)
      Lastenjanuortennetti.net
      Mannerheimin Lastensuojeluliitto

      Nuorten kriisipisteen kriisipuhelin
      Keskusteluapua kriisitilanteissa
      09-7535 121
      (Ma-to 10-22, pe 10-17)
      Helsingin Kaupunkilähetys ry

    • tunteen

      Luin viestisi ja se kuullosti niin tutulta... :(
      Itsekkin masennuin vakavasti 16-vuotiaana. Pitkään, siis ihan vuosia, elämä tuntui toivottomalta. Toki oli joitain jaksoja kun voin paremminkin. Heti kun tajusin masennukseni hakeuduin terveyskeskuslääkärille. Hän kirjoitti vähän nukahtamislääkkeitä ja se oli siinä. Yksi kerta kun oikein ahdisti niin vedin viinaa ja ne lääkkeet kerralla. Sairaalaan tietysti jouduin vaikka lääkkeiden määrä olikin vähäinen, suurempaa vaaraa ei siis ollut. Sairaalasta sain sitten lähetteen nuorisopsykiatrian poliklinikalle jossa kävin yli 18-vuotiaaksi. Psykologini oli aivan ihana ja tykkäsin käydä hänen luonaan juttelemassa. Toki sain masennuslääkityksenkin sitten. Meni vuosia ennen kuin sopiva lääkitys löytyi ja terapiasta rupesi olemaan apua. Nuorisopsykiatrian polilta siirryin sitten aikuis puolelle ja terapiassa käyn edelleen säännöllisen epäsäännöllisesti. Kuitenkien vasta parin vuoden sisällä olen jotenkin saanut elämäni järjestykseen ja tunnen olevani onnellinen. Onnellinen elämän pienistä asioista. Vaikka matkanvarrella on ollut monia itsemurha yrityksiä ja sairaala hoitoja olen kuitenkin nyt selvinnyt niistä ja olen onnellinen siitä että elän! Nyt olen 24v pienen ja myöskin onnellisen tytön äiti.

      Huoh, siinä mun tarina noin lyhennettynä.
      Olen aivan varma että kaikki selviää kunhan vaan uskallat hakea apua!

      Kaikki ei tapahdu hetkessä. Terapeuttia voi joutua vaihtamaan tai lääkityksiä muokkamaan mutta jossain sinua odottaa se hyvä ja onnellinen elämä!!

      VOIMIA!

    • ..valitettavasti tosi

      Valittevasti joudun nyt ilmoittamaan, että mitään "Jumalaa" ei ole olemassa. Ihan vaan tiedoksi. Se on ihan tavallisten kuolevaisten keksimää roskaa.

      Kun sanot uskovasi Jumalaan, niin uskot varmaan myös Joulupukkiin/Pääsiäispupuun... Uskomatonta liirum-laarumia

    • haluan auttaa,

      Haluan sanoa sinulle, että olet nyt kertomuksesi mukaan tilanteessa, jossa ehdottomasti tarvitset apua ja sitä sanoitkin toivovasi.

      Muutamissa aiemmissa vastauksissa oli hyviä neuvoja, varsinkin ne auttavat puhelinnumerot, joihin voit soittaa ja kannattaa soittaa.

      Tarvitset kuitenkin käyntiä lääkärissä. En tiedä, missä asut ja mitä mahdollisuuksia paikkakunnallasi on päästä erikoislääkärille eli tässä tapauksessa psykiatrille, mutta jos sinulla on mahdollisuus, niin yksityislääkärille pääsee yleensä nopeammin.

      Jos sinusta tuntuu, että puhuminen ei ole siellä helppoa, niin ota kopio viestistäsi ja näytä se lääkärille.
      Kirjoitit hyvin ja selkeästi ajatuksistasi ja tunnoistasi. Siitä lääkäri saa hyvän kuvan tilanteestasi, eikä mahdollinen jännittäminen vastaanotolla sitten haittaa.

      Paljon voimia!

    • tilanne täälläkin.....

      Tiedän tasan kuinka ahdistavalta sinusta tuntuu!!

      Mutta olen PÄÄTTÄNYT asian toisin päin: en tee itsaria! Vaikka kuinka hankalaa ja toivotonta olisi.

      Hakeuduin hoitoon, tee sinäkin se itsesi vuoksi.

      KAIKKEA HYVÄÄ SINULLE, ÄLÄKÄ ANNA PERIKSI !!

      VALITSE PARANTUMINEN !!

    • Koska ymmärrän...

      sinua täysin.
      Oma tyttäreni hautoi kuulema itsemurhaa n. 16-17-vuotiaana - en tiennyt sitä silloin! Vasta nyt, aikuisena ja nuorena äitinä, hän on kertonut päiväkirjoistaan...
      ------
      Koin itse vuosi sitten "romahduksen" - en nyt kertoile syitä, mutta jouduin sairaalahoitoon, mielenterveysosastolle. Itse halusin, itkin lääkärille, etten jaksa enää...
      Minua testattiin, minusta välitettiin, näin "kohtalotovereita" (etupäässä nuoria, kuten sinäkin). Sain jutella heidän kanssaan.

      Minulla todettiin keskivaikea masennus:elämästä oli kadonnut ilo ja näköalat, kaikki oli yhtä samaa pötköä maustettuna muutamalla kroonisella sairaudella - joita en ollut jaksaa enää hoitaa...

      Löysin sielunkumppaneita osastolta -jossa olin 10 vrk. Sain lääkityksen ja lähtiessä oli testikaavake jo ihan toisennäköinen, kuin mennessäni.
      Päätin silloin, että JOS SAAN YHDENKIN IHMISEN NÄKEMÄÄN VALOA TÄSSÄ ELÄMÄSSÄ, en parantunut turhaan!

      Antaisitko minun olla SINULLE se ihminen?
      Olet HURJAN PITKÄLLÄ, kun haluaisit apua. Jäin vain kovasti ihmettelemään, mikset voi pyytää vaikka äitiäsi kansssai lääkärille? On turvallista, kun on tuki mukana. Kerroithan, miten vanhempasi rajoja ja sääntöjä asettaessaan siten rakastavat sinua.
      Etkö voisi avautua äidillesi (tai isällesi?) ja kertoa oikeesti, miltä sinusta tuntuu? Olen varma, että he haluavat auttaa.
      Ethän sinä yksin ole! Sait juuri äsken taas yhden ihmisen (minut) joka haluaa, että pääset tasapainoon, näet elämän mahdollisuutena, löydät ilon.
      Kuule: UPEA asia, ETTÄ USKOT JUMALAAN! USKO SIIS MYÖS SIIHEN, ETTÄ HÄN KUULEE SINUN RUKOUKSESI.

      Pyydä Jumalaa puuttumaan elämääsi ja johdattamaan sinua - itse olen löytänyt pienen hengellisen piirin: juttelemme, laulamme joitain ihania hengellisiä lauluja - ja rukoilemme yhdessä. Saan siitä suurta voimaa!

      Rakas lapsi! Kaikki järjestyy - pysy sinä vielä pitkään enkelinä täällä maan päällä. Sinusta voi tulla jonain päivänä jonkun toisen auttaja!
      Onko paikkakunnallasi Mielenterveystoimistoa? Entä yksityisiä kriisipalveluja? Netissä on joku "helpnetti" tms. -googleta! Valitettavasti en muista tarkkaa nimeä.

      Kerro viikon päästä kuulumisiasi - minä odotan...

    • jostain.

      Olisiko sinulla mahdollista löytää itsellesi jonkinlainen tukihenkilö? Joku vapaaehtoistyötä tekevä henkilö joka olisi valmis juttelemaan sinun kanssasi, jotta voisit purkaa mieltäsi. Sellainen kuka lähtisi sinun kanssa mukaan lääkäriin ja auttaísi näiden käytönnän asioiden järjestämisessä? Onko tälläistä mahdollisuutta?

    • Pikku-Enkeli**

      vain näyttäisit tämän viestiketjun vanhemmillesi tai vaikka laittaisit ex-poikaystävällesi tekstarilla tämän sivun osoitteen? Se olisi alku. Toivon sinulle hyvää ja haluan vielä sanoa, toisen masennusta vierestä seuranneena, että vaikka masentunut ei sitä itse näe; mahdollisuuksia onneen on varmasti tulossa.

    • nicccccco

      moi,

      ikävä lukee tollasta juttua. mullaki on nii pahaa masennusta ollu jo kauan et oon jopa yrittäny itsemurhaa ja melkein onnistuin siinä. tiiän oikeesti vastauksen masennuksiin ja aika moneenkin ongelmaan. hypnoositerapia! olen nyt käynyt siellä jonkun aikaa ja joka kerralla elämä tuntuu paremmalta, koska ollaan saatu hoidettua niitä ongelmia jotka aiheuttaa masennusta yms. suosittelen oikeesti, että käyt hypnoositerapiassa koska jo ekalla kerralla huomaa eron. (ei tietenkää katoa kokonaan,mutta yleensä huomaa että se tomii. Mä ainaki huomasin että se oikeesti auttaa, vaikka luulis ihan hölynpölyks, mut hypnoositerapia on oikeesti vahvin lääke moneen ongelmaan)

      • Anonyymi

        Elämä ei ole elämisen arvoista.

        Mut metäs on!

        XD


    • aloittaja^^

      Heipä vaan taas kaikille! :)

      Ajattelin kertoa tässä omia kuulumisiani..
      Tuntuu että siitä olisi kulunut jo ikuisuus kun viimeksi kirjoitin tänne.
      Niin moni asia on muuttunut mun elämässäni sen jälkeen ja ennen kaikkea, tunnen taas olevani elossa. Elämä jatkuu ja mä pidän siitä kiinni.
      On niin monta asiaa, joista mä kiitän

    • Anonyymi

      Voi ei älä edes mieti tuollaisia tyhmyyksiä...Minä voin rukoilla sinun puolesta! Olet yhtä tärkeä ja rakas kun kuka tahansa!

      Terv. Koko seurakunnan puolesta...

    • Anonyymi

      Nuoreni kärsii huostadsat,minulta on kuollut äiti ja muita omaisia. Onko elämisen arvoista elämää??? Mikään ei tuo onnea.

      • Anonyymi

        Kun antaa elämänsä Jeesukselle, saa elämisen arvoisen elämän. Voi olla onnellinen. Nämä psyykkiset ongelmatkin vieläkin joskus kiusaavat, mutta kyllä niistä Jeesuksen kanssa selvitään. Eletään päivä kerrallaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun antaa elämänsä Jeesukselle, saa elämisen arvoisen elämän. Voi olla onnellinen. Nämä psyykkiset ongelmatkin vieläkin joskus kiusaavat, mutta kyllä niistä Jeesuksen kanssa selvitään. Eletään päivä kerrallaan.

        Hengailen mieluummin kavereiden kanssa. Se on arvokasta elämää.


      • Anonyymi

        Ei sillä tule onnelliseksi, jos koko ajan tavoittelee onnea.
        Onni voi koostua ihan vaan päivittäisistä pikku jutuista, joita vastaan tulee ja tapahtuu.
        Tunnen ihmisiä, jotka ovat olleet huostassa, osa joitain vuosia, osa lähes pienestä pitäen täysi-ikään saakka, ja suurin osa heistä on pärjännyt aikuiselämässä ihan hyvin. Pienellä osalla ei ole elämä lähtenyt niin hyvin sujumaan.
        Toki heillä on toisistaan eroavat näkemykset ja ajatukset elämästä ja omista toiveistaan.

        On ihmisestä kiinni, jääkö hän murehtimaan menneitä, vai panostaako enemmän tähän hetkeen ja tulevaisuuteen. Ei menneisyyden tarvitse antaa pilata tulevaisuutta.
        Toivon sinullekin kaikkea hyvää, kyllä kohdallesi onni osuu, et vain ole vielä huomannut sitä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      587
      3900
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3338
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2811
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2779
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1997
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1875
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1830
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe