Efesolaiskirje 1:
15
Sentähden, kun kuulin siitä uskosta,
joka teillä on Herrassa Jeesuksessa,
ja teidän rakkaudestanne
kaikkia pyhiä kohtaan,
16
en minäkään lakkaa kiittämästä teidän tähtenne,
kun muistelen teitä rukouksissani,
17
anoen, että meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala, kirkkauden Isä,
antaisi teille viisauden ja ilmestyksen Hengen hänen tuntemisessaan
18
ja valaisisi teidän sydämenne silmät,
että tietäisitte, mikä on se toivo, johon hän on teidät kutsunut,
kuinka suuri hänen perintönsä kirkkaus hänen pyhissään
19
ja mikä hänen voimansa ylenpalttinen suuruus meitä kohtaan, jotka uskomme - sen hänen väkevyytensä voiman vaikutuksen mukaan,
20
jonka hän vaikutti Kristuksessa, kun hän herätti hänet kuolleista ja asetti hänet oikealle puolellensa taivaissa,
21
korkeammalle kaikkea hallitusta ja valtaa ja voimaa ja herrautta
ja jokaista nimeä, mikä mainitaan,
ei ainoastaan tässä maailmanajassa, vaan myös tulevassa.
22
Ja kaikki hän on asettanut hänen jalkainsa alle ja antanut hänet kaiken pääksi seurakunnalle,
23
joka on hänen ruumiinsa, hänen täyteytensä, joka kaikki kaikissa täyttää.
Rukous rakkaan adventistin puolesta
5
143
Vastaukset
- sinähän vihaat meitä
kuin ruttoa, joten lopeta pulinasi.
Vihasiko isäsi sinau, kun neuvoi sinua ja opetti?
Lakimies Mooses noudatti henk.koht. elämässään jo
uuden liiton - armoliiton vetoomuslakia, menettelyä.
Lakimies Mooses vetoaa yksin armoon !!!
2. Moos 32
11
Mutta Mooses rukoili armoa Herralta, Jumalaltansa, ja sanoi: "Herra, miksi sinun vihasi syttyy omaa kansaasi vastaan, jonka olet vienyt pois Egyptin maasta suurella voimalla ja väkevällä kädellä?
12
Miksi egyptiläiset saisivat sanoa: 'Heidän onnettomuudekseen hän vei heidät pois, tappaaksensa heidät vuorilla ja hävittääksensä heidät maan päältä'?
Käänny vihasi hehkusta ja kadu sitä turmiota, jonka aioit tuottaa kansallesi.
13
Muista palvelijoitasi Aabrahamia, Iisakia ja Israelia, joille olet itse kauttasi vannonut ja sanonut:
'Minä teen teidän jälkeläistenne luvun paljoksi kuin taivaan tähdet; ja koko tämän maan, josta olen puhunut, minä annan teidän jälkeläisillenne, ja he saavat sen ikuiseksi perinnöksi'."
14
Niin Herra katui sitä turmiota, jonka hän oli uhannut tuottaa kansallensa.
Mene ja tee sinä samoin, vetoa armoliittoon!- ohi ammuttu
AnttiVKantola kirjoitti:
Vihasiko isäsi sinau, kun neuvoi sinua ja opetti?
Lakimies Mooses noudatti henk.koht. elämässään jo
uuden liiton - armoliiton vetoomuslakia, menettelyä.
Lakimies Mooses vetoaa yksin armoon !!!
2. Moos 32
11
Mutta Mooses rukoili armoa Herralta, Jumalaltansa, ja sanoi: "Herra, miksi sinun vihasi syttyy omaa kansaasi vastaan, jonka olet vienyt pois Egyptin maasta suurella voimalla ja väkevällä kädellä?
12
Miksi egyptiläiset saisivat sanoa: 'Heidän onnettomuudekseen hän vei heidät pois, tappaaksensa heidät vuorilla ja hävittääksensä heidät maan päältä'?
Käänny vihasi hehkusta ja kadu sitä turmiota, jonka aioit tuottaa kansallesi.
13
Muista palvelijoitasi Aabrahamia, Iisakia ja Israelia, joille olet itse kauttasi vannonut ja sanonut:
'Minä teen teidän jälkeläistenne luvun paljoksi kuin taivaan tähdet; ja koko tämän maan, josta olen puhunut, minä annan teidän jälkeläisillenne, ja he saavat sen ikuiseksi perinnöksi'."
14
Niin Herra katui sitä turmiota, jonka hän oli uhannut tuottaa kansallensa.
Mene ja tee sinä samoin, vetoa armoliittoon!Sinulla Antti on tylppänokkaset nuolet.
Kutsut ihmisiä laittomaan armoliittoon.
Kutsuisit ja eläisit itsekin armoliitossa joka on Jumalan valtakuntaa.
Jumalan valtakunnan määreet ovat Jumalan tahto ja armollisuus.
Kansa, mikä tietää suunnan ja tavoitteen.
Laki osoittaa synnin ja tämä tietoisuus pitää olla kristityn sydämessä, sillä laittomuus kylmentää rakkauden ja tämä ei tarkoita sitä rakkautta, maailmallista rakkautta.
Sitä lämmitellään monella tapaa, kun kumarrat saat kaiken tämän.
Se rakkaus, se on maailmallista rakkautta ja siinä kumarruslakien kohtaan saa laittomuus lisääntyäkin ja kylmentyä.
Mutta Jumalan tahdon lakia kohtaan, sen paikka pitää olla sydämessä jokaisella, että tämän laittomuden takia ei rakkaus kylmenisi.
Lain tehtävä on kuolettaa liha, että Kristuksen rakkaus saisi tilaa lähimmäistä kohtaan.
Eli kokonaisvaltaisesti.
Jumalan tahto on kokonaisuus ja se pitää huolta myös siitä, että pieninkin kehotus toteutuisi.
Myös Jumalanpalveluspäivä, siitä kokonaisuudesta.
Sen vastaisuus rikkoo kokonaisuuden ja siihen sana sanoo, että Jumalanpavelus on turha.
Sen elämänasenteen takia, joka nousee itse Pyhyyttä vastaan. Luotu neuvoo muuten Luojaa eikä puolusta heikomman osuutta. ohi ammuttu kirjoitti:
Sinulla Antti on tylppänokkaset nuolet.
Laki osoittaa synnin ja tämä tietoisuus pitää olla kristityn sydämessä, sillä laittomuus kylmentää rakkauden ja tämä ei tarkoita sitä rakkautta, maailmallista rakkautta.
Se rakkaus, se on maailmallista rakkautta ja siinä kumarruslakien kohtaan saa laittomuus lisääntyäkin ja kylmentyä.
Mutta Jumalan tahdon lakia kohtaan, sen paikka pitää olla sydämessä jokaisella, että tämän laittomuden takia ei rakkaus kylmenisi.
Lain tehtävä on kuolettaa liha, että Kristuksen rakkaus saisi tilaa lähimmäistä kohtaan.
Eli kokonaisvaltaisesti.
Jumalan tahto on kokonaisuus ja se pitää huolta myös siitä, että pieninkin kehotus toteutuisi.
Sen vastaisuus rikkoo kokonaisuuden ja siihen sana sanoo, että Jumalanpavelus on turha.
Sen elämänasenteen takia, joka nousee itse Pyhyyttä vastaan. Luotu neuvoo muuten Luojaa eikä puolusta heikomman osuutta.## Tylpät nuolet
Kirjoittanut: ohi ammuttu 24.7.2008 klo 09.02
Kutsut ihmisiä laittomaan armoliittoon. ##
Siinäpä sinä osuvasti terävöitit armoliiton
olemusta! Armoliitto todella on laiton.
Valhettahan armoliitto olisikin, jos se ei
olisi laiton, vaan sensijaan julistaisi
armotonta kuolemaan, kuten lakiliittojen
tehtävänä on.
Päätämme siis, että lailliset synnnintekijät
hukkuvat niinkuin myös ilman lakia olevat.
Ratkaisevaa on vain armoliitossa oleminen.
Niinpä "ainoa tärkeä on rakkautena vaikuttava
usko", Gal 5:6b.
Room. 2:12
Sillä kaikki, jotka ilman lakia ovat syntiä tehneet, ne myös ilman lakia hukkuvat, ja kaikki, jotka lain alaisina ovat syntiä tehneet, ne lain mukaan tuomitaan;
Room. 3:21
Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia,
Room. 3:28
Niin päätämme siis, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta, ilman lain tekoja.
Room. 4:6
niinkuin myös Daavid ylistää autuaaksi sitä ihmistä, jolle Jumala lukee vanhurskauden ilman tekoja:
Tarkoittaako tämä mukamas sitä, että meidän täytyy
olla irti laista, jotta armoliitto toimisi?
Näin ihanasti asiat ovat ainakin Raamatun Jumalan
näkökulmasta katsottuna! Ilolla yhdyn totuuteen:
Room. 7:2
Niinpä sitoo laki naidun vaimon hänen elossa olevaan mieheensä; mutta jos mies kuolee, on vaimo irti tästä miehen laista.
Room. 7:6
mutta nyt me olemme irti laista ja kuolleet pois siitä, mikä meidät piti vankeina, niin että me palvelemme Jumalaa Hengen uudessa tilassa emmekä kirjaimen vanhassa.
Kuolemanvakava asia, mutta ah, niin vapauttava!
Jää vain rakkaudenvelka, se ihanan kevyt ies.
Emme ole velassa lainvaatijoille varsinkaan.
Room. 13:8
Älkää olko kenellekään mitään velkaa, muuta kuin että toisianne rakastatte; sillä joka toistansa rakastaa, se on lain täyttänyt.- Virkoamaan !
ohi ammuttu kirjoitti:
Eli kokonaisvaltaisesti.
Sen elämänasenteen takia, joka nousee itse Pyhyyttä vastaan. Luotu neuvoo muuten Luojaa eikä puolusta heikomman osuutta.// Lain tehtävä on kuolettaa liha, että Kristuksen rakkaus saisi tilaa lähimmäistä kohtaan.
Eli kokonaisvaltaisesti. \\\
Eikös tuo ole osoitettu saatanalliseksi valheeksi
Raamatussa ja tällä palstallakin moneen kertaan?
Asiahan on aivan päinvastoin ja sen voi todeta
jokainen herännyt ihminen!
Room. 7:8
Mutta kun synti otti käskysanasta aiheen, herätti se minussa kaikkinaisia himoja; sillä ilman lakia on synti kuollut.
Room. 7:11
Sillä kun synti otti käskysanasta aiheen, petti se minut ja kuoletti minut käskysanan kautta.
Laki siis ei kuoleta lihaani, vaan minut tappaa.
Synti lihassa virkistyy lakitietoisuuden kautta.
Erityisesti ylpeys ja itseriittoisuus.
Room. 7:10
ja minä kuolin. Niin kävi ilmi, että käskysana, joka oli oleva minulle elämäksi, olikin minulle kuolemaksi.
Me kristityt elämme armoliitossa, emme lakiliitossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2011641
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?581061Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän140964- 85922
- 61916
Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,11810Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t268795Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol75775Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä343736Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk61732