David - sarjan helmi

istun ja ihastelen

Minun mielestäni David liian pitkine hihoineen ja lippalakkeineen on ohjelmasarjan helmi. Ihanan yksinkertainen - ja sydän kultaa. Valitettavasti tulee usein höpläytetyksi ja hyväksikäytetyksi. Mutta David selviää eikä jää katkeraksi.
Hieno ja syvällinen näyttelijäsuoritus, jota oikeasti ihastelen. - Vai onko se sittenkään näyttelijätyötä, vai olisiko tuo mies ihan oikeasti tuollainen?
David on suosikkini!

40

8707

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • normaali

      David näyttelee vaan hömppää, on aivan normaali ihminen luonnossaa!
      Näytteli jossain sarjassa gangsterii ja siin oli ainakii aivan normaali!

    • määvaan

      Ei oo oikeasti tuollainen. :) Vaikka usein sitä ajatteleekin, että miten joku pystyy näyttelemään noin hyvin..! Kaikki hölmöt ilmeet, kävelytyyli, lakinhypistely, ihan kaikki menee täydestä.

      Näyttelijä on ollut muissakin sarjoissa ja on toiminut myös ohjaajana. Muistan lukeneeni jostain, että miehellä on oikeassa elämässä vaimo ja kolme lasta.

      • beringinsalmi

        Kiitos tiedoista. Jos ajatellaan täydellisyyttä niin sellaistahan ei kai ole, mutta Davidin näyttelijäkyvyt ovat peloittavan lähellä sitä. Nyt on ihana jatkaa "elämää" siellä kun tietää että David ei ole mikään peräkamarin poika.


    • Nimetön

      ja todellisessa elämässäkin lauseesi "Ihanan yksinkertainen - ja sydän kultaa" pitää paikkansa. Meillä työpaikalla on aputyöntekijänä lievästi kehitysvammainen henkilö, ja häneen pätee tuo lausahdus. Ainoa henkilö työyhteisössä joka sanoo joka aamu kaikille huomenta ja kommentoi uudet asiat jne...

    • weikko

      Muistan, että David Lonsdale oli elokuvassa The Full Monty eli Housut pois. Esitti ulosottomiestä.

      • jean claude

        Huomasin, että kyseinen elokuva on dvd:nä hyllyssäni. Tarkistin asian lopputeksteistä, ja ulosottomiehenä näkyi olevan. Täytyypä katsoa koko elokuva uudestaan ja kiinnittää erityistä huomiota ulosottomieheen.


      • miehestä tuollaista

    • roolihahmo

      on liian äärilaidoilla kulkeva.

      Milloin minkäkinlainen, tilanteen vaatiessa.

      • minustakin

        Välillä yksinkertaisinkaan homma ei meinaa onnistua, kuitenkin heppu ajaa taksia ilman suurempia ongelmia.

        Salassapidettäviä asioita yleensä kuitenkin möläyttelee, silti kertovat Davidille kaikki asiat.

        Hyvin tyyppi kyllä näyttelee, siis David Lonsdale.


      • Harjaneilikka
        minustakin kirjoitti:

        Välillä yksinkertaisinkaan homma ei meinaa onnistua, kuitenkin heppu ajaa taksia ilman suurempia ongelmia.

        Salassapidettäviä asioita yleensä kuitenkin möläyttelee, silti kertovat Davidille kaikki asiat.

        Hyvin tyyppi kyllä näyttelee, siis David Lonsdale.

        Olen lukenut jostain, että David on oikeasti hyvin älykäs ihminen. Ei tyhmä edes osaisi näin hyvin näytellä yksinkertaista ihmistä.


    • Tuutti*

      David on minustakin paras! Hyvä sarja josta jaksaa katsoa uusinnatkin.

    • näyttelijällä olla

      ymmärrys siihen mitä esittää, joten varmasti roolityön takana on paljon lämminhenkistä tunnetta ja ns. luonnonlapsen hyvyyttä.

      • näyttelijä

        on roolinsa, ei näyttele.
        Tuskinpa David Lonsdale on luonnossa ollenkaan Heartbeatin David.
        Onhan hän kolmen lapsen isäkin.


    • -Liz

      David on munkin suosikkini. Rehellinen, hieman hidas, mutta ei kuitenkaan ihan tyhmä. Kertakaikkiaan mahtava hahmo, joka keventää tunnelmaa. Hauska heppu. Näyttelijä mahtava, mahtaa hänellä olla kuvauksissa hauskaa.

    • Uusinnatkin vielä:)

      Olen samaa mieltä istun ja ihastelen kanssa.David on aito ja sydämellinen,paras koko sarjassa.
      Davidin vuoksi nykyään katsonkin sarjaa.
      Toisaalta olen muka jo kyllästynyt koko ohjelmaan..
      mutta, aina vaan kun aikaa on niin eiköhän sitä tälläydy tv:n ääreen,kun ei väliinkään voi jättää. Sitäpaitsi miehenikin on sarjaan koukussa:)

    • Ellen

      Hän on parasta sarjassa.

    • ihanapiha

      juuri mietittii toverin kanssa että onko mies todella noin hyvä näyttelijä vai oisko se oikeasti vähän "jälkeenjäänyt" mutta oisko sellaisella tarpeeksi keskittymis kykyä sitten kuitenkaan? Päädyttiin vain siihen että hän vain on todella hyvä näyttelijä ja ollutkin sarjassa kauan muiden näyttelijöiden vaihtuessa vuosien mittaan.¨
      Koska ne sarjan uusimmat jaksot alkaa... nämä nyt vielä ovat niitä "vanhoja" , en nähnyt viime esityksessä niitä uusia, en ehtinyt mukaan...

    • Vernon scripss

      ehdottomasti, Ainutlaatuinen, ja varsin mielenkiintoinen roolihenkilö sarjassa.

    • Neiti Tohtori

      David on yksi suosikkejani sarjassa, ollut jo pitkään mutta silti iltapäivälehden äänestyksessä äänestin Oscar Blaketonia koska hänestä pidän vielä pikkuisen enemmän. :) Blaketonille antaisin 98 pistettä, Davidille 97.

      Ajattelin vaan David ressua kun suri niin Vernonin poismenoa. :( Itku tuli oikeasti, monta kertaa piti sama jakso katsoa uudestaan, nyt on ihan pakko poistaa se kun digiboksi täyttyy eikä ole varaa polttavaan DVD-soittimeen tms, en saa jaksoa talteen mihinkään. :(

      En ihan heti muista toista jaksoa joka olisi näin koskettanu mua. Tietysti on aina ikävää kun pitää hyvästellä "oma ystävä", esim. Liz Ben, David Jenny - ja kaikki neljä vielä samssa jaksossa! - mutta tämä jakso oli jotenkin vaan niin koskettava, samassa jaksossa sai itkeä ja nauraa.

      Riemuni sillä hetkellä kun näimme Vernonin kurkkimassa surevia ihmisiä, olisi ollu vielä suurempi jos olisi ollut yllätys, jos en olisi tiennyt Vernonin vain lavastaneen itsemurhaansa - ihan täysin en ole vielä älynny miten hän koko jutun teki mutta mietiskelen...

      Ihanasti Vernon kyllä ajatteli, kävi lohduttamassa kun varmasti tiesi että David ottaa "kuoleman" raskaasti. Oliko hän oikeasti unohtanut passinsa vai halusiko vihjata Davidille jotain? Kyllähän David kertoi Bernielle että oli huomannut passin kadonneen...

      Jäin miettimään tätä... Kun myöhemminkään David ei taida puhua Vernonin kuolemasta vaan "lähdöstä" - kertoiko Bernie hänelle sitten lopulta ettei Vernon kuollutkaan, hokasiko itse juuri sen passin avulla vai onko Davidille vaan helpompi käyttää vähemmän raskasta termiä? Toisaalta jos Bernie olisikin kertonut niin David tuskin saisi pidettyä tätäkään mölynä masussaan... :) Olisihan se Davidille varmasti hurjan iso salaisuus pitää, kärsimystähän sekin olisi, erilaista vain.

      Ja muistaakseni jossain viestissä jota en nyt löytänyt, joku kyseli että senkö takia David Lonsdale esittää David Stockwellia että olisi oikeastikin vähän "yksinkertainen", jotenkin helpompaa kun sama etunimi kuin oikeasti... No vaikka tästä aiheesta on jo sanottu monta kertaa että ei, oikeasti on ihan fiksu tavallinen ihminen niin muistatteko? Olihan NICK Rowan oikealta nimeltään NICK Berry! Ehkä nämä roolihahmot oli jo niin hyvin kirjoitettu ennen kuin saatiin rooleihin sopivat näyttelijät (tai sitten ei, en tiedä telkkariohjelmien tekemisestä yhtään mitään!) mutta tosiaankin, PC Rowan oli oikeastikin etunimeltään Nick. :)

      Tämmösiä minä mietiskelin. Sekavaa, tiedän - katsokaas monelta viestini kirjoitin! ;)

      • Neiti Tohtori

        Ohops, pyörii David niin mielessä että tulipa pikku moka...

        Kirjoitin:
        "...Tietysti on aina ikävää kun pitää hyvästellä "oma ystävä", esim. Liz Ben, David Jenny..."

        Vaikka oikeasti piti kirjoittaa DENNIS Jenny eikä David... HÖH! Anteeksi. Kaikkea sitä... *mutinaa*


      • beringinsalmi

        Moi. Oma käsitykseni herra Vernononin itsemurhasta on seuraava:Hänen tarkoituksenaan oli lavastaa tavallinen hukkumistapaus, mutta kohtalo puuttui peliin tämän vanhan juopon muodossa joka Vernonin vaatteet löydettyään tietysti niihin pukeutui. Hänen hukkumisensa oli varmaankin vain kovan kännin ja sattuman seurausta, hän vain liukastui ja putosi koskeen. Kova virta ja vuorovesiaallot hakkasivat hänet tunnistamattomaan kuntoon, ja tätä ei edes Vernon ollut osannut ottaa huomioon kupletin juonessa, "rikos " oli täydellinen.Muuten olen kanssasi Davidista samaa mieltä ja olen myös ajatellut häntä yksityishenkilönä: Noin sympaattisen luonnenäyttelyn tekevän ihmisen täytyy olla todellisuudessakin tosi sympaattinen. Katsellaan TT.


      • Lonsdale
        beringinsalmi kirjoitti:

        Moi. Oma käsitykseni herra Vernononin itsemurhasta on seuraava:Hänen tarkoituksenaan oli lavastaa tavallinen hukkumistapaus, mutta kohtalo puuttui peliin tämän vanhan juopon muodossa joka Vernonin vaatteet löydettyään tietysti niihin pukeutui. Hänen hukkumisensa oli varmaankin vain kovan kännin ja sattuman seurausta, hän vain liukastui ja putosi koskeen. Kova virta ja vuorovesiaallot hakkasivat hänet tunnistamattomaan kuntoon, ja tätä ei edes Vernon ollut osannut ottaa huomioon kupletin juonessa, "rikos " oli täydellinen.Muuten olen kanssasi Davidista samaa mieltä ja olen myös ajatellut häntä yksityishenkilönä: Noin sympaattisen luonnenäyttelyn tekevän ihmisen täytyy olla todellisuudessakin tosi sympaattinen. Katsellaan TT.

        on toiminut myös ohjaajana, joten eiköhän ole työssään, näytelleessään, todellakin työssään, ei näyttele itseään, vaan rooliaan.


    • = )

      No, esiintyihän David vatsastapuhujanakin tämän riepu-nukkensa kanssa... se oli aika sykähdyttävä kohta, kun David kaivoi nuken kaapista ulos...ihan karvat nousivat pystyyn. Eli tosi ammattimaista näyttelijätyötä! Ja muistaakseni olen lukenut, että on esiintynyt erilaisissa tilaisuuksissa vatsastapuhujana..ainakin tuossa jaksossa homma oli hanskassa!!

      • Sofia 95

        David 100 prosenttia näytteliä : mikähän se jakso?


    • Moksü.

      ´David on hyvä ja sydämmellinen.. Pidän hänestä vaikka suosikkïni on Bearny

      • "Bearny"

        Kuka?


    • takkari

      Miksi usein luullaan, että "jälkeenjäänyttä" tms. näyttelevä näyttelijä olisi itsekin samanlainen?
      Hyvät näyttelijät osaavat eläytyä/mukautua erilaisiin rooleihin; yhdessä poliisina, toisessa rosvona, kolmannessa hauska, neljännessä vakava jne...
      Toisaalta on myös ns. yhden ilmeen näyttelijöitäkin.

    • JKPOIÅPOIUIUY

      NIIINKÖ

    • Joe Masonfun

      Mä rakastan Joe Masonia♡

      • Sofia 95

        taitaa olla justiin sama :D


    • Sofia 95

      lempi ohjelma kans sydämen asialla minun siis

    • rfwef

      Pöljässä sarjassa pitääkin olla pöljät roolihahmot.

    • Mun mielstä itse sarjassa Nickin oikea nimi oli Nicholas Rowan. Tämä asia tuli esiin Hänen ja Joanne Westonin häissä. En oo varma, mut saattaa olla, että sen nimi on oikeassakin maailmassa Nicholas:) Ai niin, eikös tämä Nick Berry laula sarjan tunnusmusiikinkin.
      Itsekkin olen lukenut lehdestä, että David Lonsdale on ollut naimisissa vuodesta 1993 Dianen kanssa ja heillä on kolme lastakin. Muistan nähneeni Lonsdalen myös sarjoissa Tohtorit ja Coronation street, mut saatan olla väärässä?

      Mun lemppari sarjassa on aina ollut Gina, vaikka hän tulikin vähäsen myöhemmin mukaan. Ginaa näytellyt Patricia "Tricia" Penrosella on mielestäni kaksi lasta (Jake ja Freddy). Ginan ja Philin vauvaa Philip Bellamya näytteli milelestäni tuo Trician oma poika, Freddy.

      • * * * * *

        Lempinimet on lempinimiä. Nick Berry on tosiaan Nicholas Berry, eli sama etunimi kuin roolihahmollaankin. Sarjan Gina on muuten Georgina (tuli jossain jaksossa esille), eli lempinimet on usein tutumpia.


      • Irkkemimin

        Enkuissa on yleinen tapa, että oikeaa etunimeä ei käytetä puhekielessä, vaan sen lyhennettä. Englantilaisia sarjoja pitkään seuranneena olen havainnut.


    • Ai niin. Berniekin on oikeasti Bernard ja Phil on Philip. Tosiaan ne lempinimet on tutumpia. Sit oli Jenny, jonka nimi oikeasti oli sarjassa Jennifer samoin vaikka Mike Bradley eli Michael ja Liz Merrick eikö ollu Elizabeth. Se on kiva kutsua lempinimillä. Ainakin itse, kun puhun vaikka Georginasta, niin sanon aina Gina:)

    • alfien kikkara

      Davidin rooli on typerän kaksijakoinen.
      Idiootti/ viisas.

      Laisensa tollo ei saisi Suomessa ikinä ajokorttia.
      Vääntää ja kääntää naamaansa äklöttävästi.

    • Duttinen

      Olen eri mieltä. Minusta sarjan juonikuvioissa oli paljon enemmän vaihtelua ja siten mielenkiintoa ennen Davidin tuloa vakiohahmoksi sarjaan. Sen jälkeen liian usein juonta väännetään Davidin ja kulloisenkin koijarin (Claude, Vernon, Peggy) bisneksistä, mikä ei oikeastaan ole vähääkään kiinnostavaa, koska homma viimeistäänkin kosahtaa kivelle Davidin töppäilyjen takia. So lame.

    • Sydämen asialla

      David näyttelee vaan tollasta hömppää vaan. Se on kylä huippunäyttelijjä! Jossain tv-sarjassa se oli meinaan ihan normaali!! Joten hyvää laadukasta näyttelemistä!!!!

      • ----

        Kässäri on naurettava. Toisaalta David on nero, toisaalta täysin avuton.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      77
      2325
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      175
      1801
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      170
      1689
    4. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1412
    5. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1408
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      296
      1281
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      138
      1158
    8. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1094
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1083
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      55
      958
    Aihe