Puutulleista

Kovasti aihe puhuttaa ja joidenkin itkunsekaiset vaikerrukset Suomen itänaapurin raaka-aineiden saatavuuden perään alkavat jo pikkuhiljaa huvittamaan. Venäjän kaavailemista puutulleista on ollut vinkumassa ja valittamassa yksi jos toinenkin, isänmaallisesta herrasmiehestä upseeriin, kantohumalaisesta kirkkomieheen ja poliitikkoon.

Mitä tuota nyt parkumaan, jos Venäjä haluaa hyötyä omalla maaperällään kasvavasta metsästä? Eivät kai venäläiset ole velvollisia suomalaisia elättämään? Isänmaallisena itseään pitävien itkemisetkin puutulleista saavat vain naurua aikaiseksi, koska siihen itkuun tyssää myös se isänmaallisuus (kuka aidosti isänmaallinen haluaa köyhäinapua ulkomailta?).

Antaapa nyt Venäjän laittaa puutavaralleen tulleja ihan niin paljon kuin haluavat, löytyy sitä puuta muualtakin (Suomeen on tuotu eucalyptuspuutakin sellutehtaan tarpeisiin ainakin jotain 10 vuotta sitten), tai sitten siirrettäkööt tehtaat sinne mistä puuta saa kohtuuhinnalla riittävästi. Jos jokunen työpaikka Suomessa hetkellisesti meneekin, niin aina tekevälle töitä löytyy. Helppoon "suojatyöhön" päässeille ei tietenkään mitkään muutokset kelpaa ja vaikerrellaan sitäkin, kun pitäisi opetella jotain uutta elantonsa eteen.

6

339

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vinkumaan,perkele.

Mutta Suomen päättäjät ovat niin munatonta sakkia etteivät iske takaisn,jokaiselle autolle joka kulkee kauttamme 1000 e tullia,olisi minun vastaus.

• Dimpuri

on rahdattu ulkomaille vähintään vuosisata melkein ilmaiseksi ja köyhä kansa maksaa nyt enemmän laudasta kuin valmiista huonekalusta

• Perko

puutulleja pistää mutta pysyköön WTO:n ulkopuolella sitten,tämmöinen tullittelu kun ei kuulu WTO:n kuuluvien tapoihin.

Ihan aikuisten oikeasti,katsottakoon että mitä vain Venäjällä nykyään tapahtuukin, se perustuu voimaan,oikkuihin ja omapäiseen valtaan.

Jos pitävät puutullinsa niin mitäpä se meille kuuluu,rokotetaan mekin Venäjää minkä keritään ja aloitetaan heti.

Mitä tulee köhäinapuun niin sehän sinne kyllä kelpaa,jatkuvasti Duomi avustanut milloin mitäkin,heidän paskansakin kuuluu suomalaisten puhdistaa...suuri ja kaunis Venäjä kun ei siihen pysty.
      Kehitysmaa mikä kehitysmaa.

• samalla mitalla

Puutulleihin vastaus, kaasuputkelle njet ja ven. rekoille tiemaksu. Nynnyt ei saa vaan aikaiseksi muuta ku voivottelua.

• Pali'

tullit. Venäjä voi aivan vapaasti nostaa puun hintaa, eikä WTO sitä vastusta. Venäjä voi käyttää vientitulleja, ja pysyä WTO.n ulkopuolella. Suomi ostaa puut sieltä mistä edullisemmin saa.

• ja kurjuutta

mitäs sä kuravittu siellä taas vikiset
      älä sää saatanan runkkari muiden töistä huolta kanna ittehän et ees töissä käy
      ootkos päästäs eläkkeellä?

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      97
      2018
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      98
      1478
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      112
      1187
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      77
      1075
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      121
      1062
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      903
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      51
      877
    8. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      58
      836
    9. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      822
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      723
    Aihe